Pariskunnat teettekö vuoroin ruokaa teille molemmille?
Meillä on outo tilanne. Minä teen ruokaa molemmille, mutta puoliso ei tee minulle ruokaa, vaan näpertää vain itselleen niinä harvoina päivinä, kun ei ole ruuanlaittotuulella.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Minä teen suurimman osan ruoista molemmille (mies tosin syö yksin melkein kaiken) ja silloin harvoin kun mies tekee ruokaa, niin eipä siitä paljoa minulle riitä. Äsken mies teki jauhelihakastiketta ja muusia joista minulle jäi pari ruokalusikallista molempia ja loput hän söi itse. Olen yrittänyt asiasta keskustella, mutta ei vaan tunnu tajuavan 🤨🙄
Tutulta kuulostaa..
*no hö, luulin että sä et syö enempää!?*
Yli 40 vuotta oltiin yhdessä, koskaan ei ollut vuorottelujärjestelmää. Outoja nämä nykyajan parisuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Juuri näin että vuoron perään molemmille.
No ei meillä vuoroja lasketa 😅
Vierailija kirjoitti:
Minä olen meillä kokki. Mies hoitaa siivouksen.
Me tehdään kaikki yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen suurimman osan ruoista molemmille (mies tosin syö yksin melkein kaiken) ja silloin harvoin kun mies tekee ruokaa, niin eipä siitä paljoa minulle riitä. Äsken mies teki jauhelihakastiketta ja muusia joista minulle jäi pari ruokalusikallista molempia ja loput hän söi itse. Olen yrittänyt asiasta keskustella, mutta ei vaan tunnu tajuavan 🤨🙄
Tutulta kuulostaa..
*no hö, luulin että sä et syö enempää!?*
Mistä noita sikiää?! En oo noin itsekkääseen kuunaan törmänny. N54
Ei tehdä ikinä toisillemme ruokaa, ei ole tehty yli 20 vuoteen. Molemmat syö töissä lounaan, illalla ei ole ollut tapana syödä mitään jotain rahkaa tai hedelmiä lukuunottamatta. Viikonloppuisin käydään ulkona syömässä, jos ollaan molemmat kotona.
Meille molemmill ruoka on vain energiaa, ei rakkautta.
Onkohan mun miehellä joku vika korvien välissä. Eilen puhui, että laittaa seuraavaksi ruokaa, mutta ei ole tänään laittanut mitään ruokaa.
Eipä ole kuulunut, että "syömään".
Tietenkin teemme, aina tehty jo ennenkuin oli lapsiakaan.
Vain minä teen. Mies se vaan paskoo.
Molemmat tekee, toisilleen myös, pääsääntöisesti syödään samoja ruokia. Mä teen enemmän, mies harvemmin, välillä tehdään yhdessä. Puolisolla on ne omat juttunsa mitä tykkää laittaa, paisteja/riistaa sun muita joista mä en niin välitä, syön kyllä kun eteen laitetaan, samoin hän kun "pakotetaan" jotain vegaanista syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei meillä vuoroja lasketa 😅
Minä pystyn laskemaan miehen vuorot. Niitä on 2-3 vuodessa.
Ja silloinkaan hän ei ole itseohjautuva asiassa.
Nyt vatsa kurnii kun ruokaa en ole laittanut. Voiskohan sillä olla alkava muistisairaus vai onko vaan täysi sika?
Mieheni EI KOSKAAN ole tehnyt ruokaa kotona, minkäänlaista, hän kyllä välillä hakee jotkut annokset take-awaysta. Minä vastaan kokkailusta 100 %.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mun miehellä joku vika korvien välissä. Eilen puhui, että laittaa seuraavaksi ruokaa, mutta ei ole tänään laittanut mitään ruokaa.
Eipä ole kuulunut, että "syömään".
Vaikuttaa olevan silkkaa vittuílua.
Eipä meillä mitenkään orjallisesti vuorotellen tehdä. Yleensä suunnitellaan sunnuntaina viikon ruoat, katsotaan mitä tekisi mieli ja mitä on sesongissa, suunnilleen puoliksi kai menee. Usein saatetaan viikon aikana sanoa, että tekeepä mieli vaikkapa lasagnea ja sitten mietitään milloin sitä voisi valmistaa.
Vaimo tekee ruokaa hyvin satunnaisesti, yleensä minun hommani. Mutta kun vaimo tekee niin tekee kyllä koko perheelle, vaikkakin on huonompi ottamaan tyttären mieltymyksiä huomioon kuin minä.
Mies tekee ruuat pääsääntöisesti, koska on kotona ja mä töissä. Mä teen joskus aamuvuoroissa ja viikonloppuna vähän monimutkaisempia ruokia, mies tekee nopeita, helppoja ja hyviä. Koko perheelle molemmat kokkaa.
Mies tekee meillä yleensä ruoat, minä harvemmin. Mies osaa yksinkertaisesti tehdä parempaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että nykypäivän parisuhteet eivät toimi. Liian tiukkapipoista.
Se joka tekee, tekee kaikille. Tuohan on ihan päivänselvä juttu!
Mies tekee yleensä ruuat.