Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunnat teettekö vuoroin ruokaa teille molemmille?

Vierailija
10.05.2025 |

Meillä on outo tilanne. Minä teen ruokaa molemmille, mutta puoliso ei tee minulle ruokaa, vaan näpertää vain itselleen niinä harvoina päivinä, kun ei ole ruuanlaittotuulella.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joka toinen viikko-rytmi. Mies käy kaupassa ja tekee kaikki ruoat kaikille omalla viikollaan, minä sitten vastaavasti kaikille seuraavalla viikolla jne. 

Vierailija
22/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää jos mies ei opettele tekemään ruokaa 

Sitten se vätys kuvittelee että kun on sen vuoro niin aina tilataan hesestä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen meillä useammin ruokaa, koska tykkään laittaa ruokaa ja olen tarkempi ruoka-aikojen suhteen (mies puolestaan sitten siivoaa enemmän syönnin jälkeen mitä on ruokailuun/kokkaukseen liittyvää siivottavaa). Silloin, kun mies innostuu tekemään ruokaa tekee hänkin sitä molemmille.

Vierailija
24/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin tekee omat ruokansa, on sen verran erilaiset ruokavaliot.

Vierailija
25/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee 99% ruuista. Minä hoidan siivouksesta samanlaisen osuuden. Oikein toimiva jako meillä. 

Vierailija
26/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaiski vaimo kokata, kyllä se ruokaa tekee muttei kelpaa joka pöperö

Vierailija
27/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teemme yhdessä ruokaa. Mies ei yksin osaa, mutta yhdessä tehden onnistuu, kun joku kertoo mitä tehdään.

Miksi olet yhdessä 5-vuotiaan tasolla olevan kanssa?

Vierailija
28/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään yhdessä sunnuntaina koko viikon seuraavaksi ma-pe, eli neläjn päivän ruuat. Viikonloppuna käydään jossain syömässä.

Eikö ma-pe ole viisi päivää...

Vierailija
29/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä tekee mutta ruoat ovat mauttomia tai pahoja 

Siksi minä teen ennemmin itse :D 

Vierailija
30/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole ikinä tehnyt ruokaa. Olemme jo 70 vuotiaita.  Ajattelin, jos innostuisi kun tiivis työelämä helpottaa. Ei ole innostunut. 

Vierailija
31/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään ideaa siinä, että kokkaisin vain itselleni, kun molemmat kuitenkin syövät eikä ole mitään rajoitteita ruokavalion suhteen. Olisi ajanhaaskausta, että ensin minä paistaisin itselleni kalafileen ja keittäisin perunan ja sen jälkeen mies keittäisi omat perunansa ja paistaisi omat kalansa. 

Vierailija
32/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen meillä useammin ruokaa, koska tykkään laittaa ruokaa ja olen tarkempi ruoka-aikojen suhteen (mies puolestaan sitten siivoaa enemmän syönnin jälkeen mitä on ruokailuun/kokkaukseen liittyvää siivottavaa). Silloin, kun mies innostuu tekemään ruokaa tekee hänkin sitä molemmille.

Meillä myös näin.

Vierailija
33/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole ikinä tehnyt ruokaa. Olemme jo 70 vuotiaita.  Ajattelin, jos innostuisi kun tiivis työelämä helpottaa. Ei ole innostunut. 

Vinkkaa sille Marttojen kokkikursseista miehille. Moni tuon ikäluokan mies on pulassa sitten, jos jää yksin vaimon kuoltua, kun ei ole ollut kiinnostusta opetella edes perusasioita keittiössä. 

Vierailija
34/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen suurimman osan ruoista molemmille (mies tosin syö yksin melkein kaiken) ja silloin harvoin kun mies tekee ruokaa, niin eipä siitä paljoa minulle riitä. Äsken mies teki jauhelihakastiketta ja muusia joista minulle jäi pari ruokalusikallista molempia ja loput hän söi itse. Olen yrittänyt asiasta keskustella, mutta ei vaan tunnu tajuavan 🤨🙄

Vierailija
35/70 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti minä teen molemmille ruokaa. Mies tekee ehkä kerran viikkoon jotain ja toivoisin että ei tekisi edes sitä, kun keittiö on kuin pommin jäljiltä miehen kokkailun jäljiltä 😱 En ole vielä ymmärtänyt kuinka voi sellaisen sotkun saada aikaan jauhelihaa paisteessa. Ja mies tekee ruokaa myös tosi vähän, itse jään aina nälkäiseksi, kun annos on suunnilleen yksi pieni pottu ja vähän kastiketta.

Vierailija
36/70 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä mun puoliso keittiössä lappasi ruokaa omaan suuhunsa. Kysyin, missä minun ruoka on?

Sitä päivää ei tule, että se mulle ruokaa laittaisi.

Selityksenä sanoi, että mutta kun hän ei tiedä mitä söisin.

🤪🤪🤪🤪🤪🤪

Selitys nro 2: Mutta kun hänellä on muuta tekemistä.

Vierailija
37/70 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sama meno jatkuu. Mies ei ole sanallakaan inahtanut ruuanlaitosta tänään. Kellokin on jo yli viisi.

Just eilen sanoi, että kyl hänen pitää tehdä minullekin ruokaa.

Vaan mitään ei tapahdu. Eli jos minä en valmista ruokaa meille, niin hän napsii vaan leipää, eikä tee meille molemmille.

Vierailija
38/70 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme aina omat ruokamme ja ostamme myös omat ruokatarvikkeet.

Vierailija
39/70 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä. Minä laitan, värkkään ja väsään, haudutan ja viimeistelen. Mies laittaa sitten itselleen niinä päivinä, kun itse en jaksa panostaa. Pahaltahan se tuntuu useinkin,

tai ehkä v tuttaa.

Vierailija
40/70 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mä teen 99*100 ruuat. Olen parempi kokki. T. Mies 46v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme