Kaikki työttömät työkokeiluun
Onko tässä uusin yritys nyky hallitukselta siivota työttömien määrää tilastoissa?
Kommentit (125)
Paljonko tällainen tulee maksamaan veronmaksajille:
https://www.kela.fi/documents/d/guest/tyokokeilu-ja-tyohonvalmennus
Paljon on kontaktointeja, verkostotyöskentelyt ym.
Joo, loisto idea. Mulla on vasta 32 vuoden työkokemus, joten työharjoittelu tai työkokeilu olisi minullekin paras ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu mahdollistaa sen, että työttömät kantavat kortensa yhteiseen kekoon. Työkokeilussa ollessaan työtön muuttuu ongelmasta resurssiksi. Tulisikin säätää laki, että työttömyysturvaa maksetaan vain työkokeilun ajalta.
Miksei voisi maksaa vaan palkkaa? Koska työtähän se ihminen silloin tekee. Ai niin mutta kun pitää orjat saada.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu mahdollistaa sen, että työttömät kantavat kortensa yhteiseen kekoon. Työkokeilussa ollessaan työtön muuttuu ongelmasta resurssiksi. Tulisikin säätää laki, että työttömyysturvaa maksetaan vain työkokeilun ajalta.
Minä menen reippaana työkokeiluun , ja varastan sieltä sen minkä jaksan kantaa loput hajotan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on aina ollut orjatyövoimaa luvattu maa, vaikka virallisesti väitetään ettei Suomessa ole koskaan ollut orjuutta. Työttömille pitää antaa töitä ei mitään orjahommia, joista ei hyödy kukaan muu kuin työnantajat.
Niin tai vaikka palkataan työtön työhön kunnon palkaööa, jonkin typerän työkokeilun sijaan. Siinäpä vasta idea.
Eläke ei kerry työkokeiluista. Nimimerkki sairastellut.
Työkokeilu ei ole tarkoitettu pysyväksi orjatyösuhteeksi.
Ei tuosta ole mitään hyötyä, koska kunnat ei välty työllistämissakoilta enää tuolla kikalla. Jos työtön ei saa oikeaa palkkatyötä, kunta joutuu maksamaan sakkoja.
https://www.aamulehti.fi/paakirjoitukset/art-2000010288115.html
Työkokeilu kuulostaa vaan ansalta. En itse kyllä haluaisi kokeilla.
Mulla loppuu nykyinen työsuhde kuukauden päästä. Jos ei heti löydy uutta työtä niin sitten vaan kokeilemaan miltä se työnteko tuntuu vai? :D
On siis tulossa myös uusi ammatti: työkokeilijan ohjaaja. Sitä tehdään tietysti oman työn ohella ja ilman eri korvausta. Onnea vaan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Joo, loisto idea. Mulla on vasta 32 vuoden työkokemus, joten työharjoittelu tai työkokeilu olisi minullekin paras ratkaisu.
juu. Minunkin kannattaisi mennä työkokeiluun kauppaan tai siivoamaan sekä hoiva-avustajaksi, tehtyäni vuosia opiskelun ohessa kyseisiä töitä. En parinkymmenen vuoden aikana vielä tajunnut etteivät kyseiset alat kiinnosta minua pidemmällä tahäimella työn puolesta. Eli pitänee uudemman kerran kokeilla, jotta olen varma etten sovellu kyseisiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän oikeat työt ole se pitkäaikainen ratkaisu.
TES-palkat ovat niin korkeita ettei niitä kannata maksaa. Siksi iso osa työvoimasta on väistämättä koko kotisohvalla tai työkokeilussa.
Vierailija kirjoitti:
Haista ****
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan tosissasi väität että ihmisen pitäisi tehdä töitä 595 palkalla? Mitä jos sinun palkkasi jaetaan useammalle henkolölle niin että saat vain tuon 595? Mitä virkaa sillä nimikkeellä on kun työ on samaa? Miksi sinulle kuuluu mielestäsi maksaa enemmän jos et muillekkaan kunnon korvausta halua?
Sopiva palkka on sellainen että se vastaa työn tuottavuutta. Kukaan ei halua ostaa työtä jos työ on ylihinnoiteltua. Ihan vastaavasti kuin miten vaikkapa maito jäisi kaupassa suurelta osin myymättä jos laki pakottaisi maitopurkin minimihinnaksi 5 euroa.
Jos ihmisen
Veikkaan että sinun työnantajasi mielestä panoksesi on ihan yhtä arvoton kuin työkokeilijan mutta pakko on maksaa koska tes.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs siitä sanot, jos sinut irtisanotaan ja tilalle otetaan työkokeilussa oleva.
Kun kaikki noin 300 000 työtöntä laitetaan työkokeiluun, lähtee aika monelta nyt töissä olevalta työpaikka alta. Sitten hekin pääsee jossain vaiheessa entiseen työpaikkaansa tekemään töitä työkokeiluna 9e/päivä. Kyllä tyonantajilla on kohta halpaa työvoimaa.
Voiko kokkarihallitus tosiaan olla näin viisas?
Ei mennä kun ei ole pakko, ajattelin lähteä ensi viikolla etelään lomailemaan instead.
Kun laitetaan ilmaistöihin.
Ei tarvitse palkata ketään.
On paljon firmoja jotka teetättävät harjoittelijoilla ja työkokeilijoilla töitä. Joihin pystyy pohjapalkalla 16 vuotiaskin. Lyhyellä perehdytyksellä. Käyttävät surutta hyväkseen.
Joskus aikoinaan oli keskusteluita, jossa ihmiset kertoivat. Että heidät haluttiin palkata jopa pimeästi töihin. Jotta saadaan tietyn ajan jälkeen taas tukityöllistettynä sama henkilö töihin.....
Syntyykö työpaikkoja ilmaistyövoimalla? Ei.