Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki työttömät työkokeiluun

Vierailija
10.05.2025 |

Onko tässä uusin yritys nyky hallitukselta siivota työttömien määrää tilastoissa?

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

98% työnantajista ei suostu ottamaan työkokeilijaa vaivoikseen. Niistä kertyy enemmän kuluja kuin saadaan edes mainehyötyä.

Onko mitään ratkaisua sitten niille jotka eivät pysty valmistumaan korkeakoulusta kun ei saa mistään töitä? Onko kuinka vaikeaa opiskelijan itse luoda yritystä ja maksaako se kuinka paljon vaikka tärkein tavoite ei olisi tuottaa voittoa ainakaan heti tai jos on joku "non-profit" vaan? Näitä ei valitettavasti opetettu täällä korkeakoulussa. Kiitoksia ehdotuksista.

Työkkärien uusien menetelmien takia korkeakouluopiskelijat eivät saa harjoittelupaikkoja. 

Yrityksessä voi olla harjoittelijana entinen liiketoimintajohtaja 20 vuoden työkokemuksella käytyään paikallisessa ammattikoulussa Excell-kurssin. Tämä on totta.

Vierailija
42/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut usein työkokeilussa. Rohmuan aina kaiken irtaimen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu mahdollistaa sen, että työttömät kantavat kortensa yhteiseen kekoon. Työkokeilussa ollessaan työtön muuttuu ongelmasta resurssiksi. Tulisikin säätää laki, että työttömyysturvaa maksetaan vain työkokeilun ajalta.

Siis ihan tosissasi väität että ihmisen pitäisi tehdä töitä 595 palkalla? Mitä jos sinun palkkasi jaetaan useammalle henkolölle niin että saat vain tuon 595? Mitä virkaa sillä nimikkeellä on kun työ on samaa?  Miksi sinulle kuuluu mielestäsi maksaa enemmän jos et muillekkaan kunnon korvausta halua?

Miksi työtön haluaa tehdä työkokeilussa töitä, kun työkokeilu ei ole sitä varten! Lukekaa se sopimuspohja ja lukekaa laki ja lukekaa hallituksen esitys asiasta ja ymmärtäkää, että työkokeilussa EI tehdä töitä. Karenssia ei saa, jos kieltäytyy päiväkodissa pesemä

Uskotko oikeasti että se noin menee? Kyllä työkokeilija on orja. Siivooja ja kahvinkeittäjä ilman oikeutta edes siihen kahviin. Se kun kuuluu vain työntekijöille. Työkokeilun syvin tarkoitus on nöyryyttää ihmistä ja tuottaa nöyryyttäjälle ja yleisölle onnentunteita.

Vierailija
44/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300 000 työtöntä työkokeilussa tulee maksamaan yhteiskunnalle yli 59,4 miljoonaa lisää yhteiskunnalle kuukaudessa.

Oletteko varmoja, että haluatte kaikki työttömät työkokeiluihin? Lisäksi työkokeilijat sitovat kokeilupaikassaan yhden ihmisen työpanoksen työkokeilijan valvojana.

Työttömiä on 150 000 suomessa ja työkokeilussa oleva saa 9 euroa lisää työttömyyspäivärahaan jos on työkokeilussa. Oletko varma että haluat lukita tyhmän lausuntosi?

Vierailija
45/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonku, jolle maksetaan on hoidettava perehdytys työhön, sekä kaikki muu byrokratia siinä ympärillä. 

Vierailija
46/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu saa kestää korkeintaan 6 kk.

Olen ihmetellyt mitä sen jälkeen tapahtuu?

Olisko sitten se kuuluisa ja paljon mainostettu suden hetki?

Vierailija
47/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

300 000 työtöntä työkokeilussa tulee maksamaan yhteiskunnalle yli 59,4 miljoonaa lisää yhteiskunnalle kuukaudessa.

Oletteko varmoja, että haluatte kaikki työttömät työkokeiluihin? Lisäksi työkokeilijat sitovat kokeilupaikassaan yhden ihmisen työpanoksen työkokeilijan valvojana.

Työttömiä on 150 000 suomessa ja työkokeilussa oleva saa 9 euroa lisää työttömyyspäivärahaan jos on työkokeilussa. Oletko varma että haluat lukita tyhmän lausuntosi?

Työttömiä on 600 000.

Vierailija
48/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikoilla pitäisi muutenkin siirtyä kokeilumalliin. Joka toinen vuosi olisi työkokeilua ja joka toinen vuosi olisi harjoittelua. Ei tarvita liittoja eikä kassoja.

Työkokeilu ja harjoittelu on sama asia.

Vierailija
49/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sote-alalta valmistutaan nyt suoraan työttömyyskortistoon."

https://www.hs.fi/talous/art-2000011087393.html

Työkokeiluun vaan. 

Vierailija
50/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

98% työnantajista ei suostu ottamaan työkokeilijaa vaivoikseen. Niistä kertyy enemmän kuluja kuin saadaan edes mainehyötyä.

Onko mitään ratkaisua sitten niille jotka eivät pysty valmistumaan korkeakoulusta kun ei saa mistään töitä? Onko kuinka vaikeaa opiskelijan itse luoda yritystä ja maksaako se kuinka paljon vaikka tärkein tavoite ei olisi tuottaa voittoa ainakaan heti tai jos on joku "non-profit" vaan? Näitä ei valitettavasti opetettu täällä korkeakoulussa. Kiitoksia ehdotuksista.

Työkkärien uusien menetelmien takia korkeakouluopiskelijat eivät saa harjoittelupaikkoja. 

Yrityksessä voi olla harjoittelijana entinen liiketoimintajohtaja 20 vuoden työkokemuksella käytyään paikallisessa ammattikoulussa Excell-kurssin. Tämä on totta.

Ammattikoulun käyneet duunarit vie teidän excel taulukko työpaikat? Ehkä heidän pitäisikin viedä teiltä työpaikat kokemuksen ja ammattitaidon takia.

51/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen tai puoli-ilmainen työvoima vääristää työmarkkinoita ja halpuuttaa palkkoja.

M60

Vierailija
52/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työkokeilussa ja sain sitä kautta työpaikan. Mutta pakko on kyllä sanoa, että se on todella epämotivoivaa, kun ei saa palkkaa. Ei ollut psyykkisesti helppoa, vaikka esim. ihmiset ovat mukavia jne.

Vierailija
53/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en suostuisi töihin ilman palkkaa. Älkää kukaan muukaan suostuko. Se on pelkkää hyväksikäyttöä.

Mulle työkkäri tätä ehdotti. Sanoin että olen valmis max 1kk työkokeiluun ja tämän jälkeen yritys joko palkkaa minut palkkatuella/normaalisti tai ei. 1kk aikana selviää riittävän hyvin olenko sopiva henkilö tehtävään ja minulle se onko työ ja yritys minulle sopiva. Missään nimessä ei kannata lähteä 6kk ilmaiseen orjatyöhön jota yrityksen hyödyntävät sumeilematta. Jos googlaa niin löytää tiedon niistä yrityksistä jotka ottavat työkokeiluhin mutteivät koskaaan palkkaa ketään vaan ottavat seuraavan ilmaisen orjan. 

Vierailija
54/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olin tulossa sanomaan. Koskee myös ammattikoululaisia ja tet-harjoittelijoita. Minkään työpaikan resurssit ei riitä siihen että siellä on jatkuvasti joku ohjattava paikalla. Onhan näitä kokeiluja ollut jo niin kauan että näkee ettei homma toimi. Pitää muuttaa systeemiä eikä roikkua vanhassa.

Vierailija
55/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla siten, että korkeakoulut hommaa harjoittelupaikan, jos opiskelija ei sellaista saa. Ikävää, jollei valmistu.

Vierailija
56/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti suunnitelmissa että kestää 1kk samassa paikassa ja siellä tehdään kahden tunnin päiviä 9€ päiväpalkalla. Ilmaista työvoimaa yrityksille sillä kirpparit yms ei enää kelpaa.

Vierailija
57/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu mahdollistaa sen, että työttömät kantavat kortensa yhteiseen kekoon. Työkokeilussa ollessaan työtön muuttuu ongelmasta resurssiksi. Tulisikin säätää laki, että työttömyysturvaa maksetaan vain työkokeilun ajalta.

Siis ihan tosissasi väität että ihmisen pitäisi tehdä töitä 595 palkalla? Mitä jos sinun palkkasi jaetaan useammalle henkolölle niin että saat vain tuon 595? Mitä virkaa sillä nimikkeellä on kun työ on samaa?  Miksi sinulle kuuluu mielestäsi maksaa enemmän jos et muillekkaan kunnon korvausta halua?

Miksi työtön haluaa tehdä työkokeilussa töitä, kun työkokeilu ei ole sitä varten! Lukekaa se sopimuspohja ja lukekaa laki ja lukekaa hallituksen esitys asiasta ja ymmärtäkää, että työkokeilussa EI tehdä töitä. Kare

Uskotko oikeasti että se noin menee? Kyllä työkokeilija on orja. Siivooja ja kahvinkeittäjä ilman oikeutta edes siihen kahviin. Se kun kuuluu vain työntekijöille. Työkokeilun syvin tarkoitus on nöyryyttää ihmistä ja tuottaa nöyryyttäjälle ja yleisölle onnentunteita.

Työkokeilussa työkokeilija ei ole työsuhteessa yritykseen. Lain mukaan ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Esimies on vakituisille ja osa-aikaisille työsuhteessa oleville esimies, muttei työkokeilijalle. Täten työkokeilija voi olla yritykselle pelkkä kuluerä.

Onko se sitten työkokeilijan kannalta järkevää kieltäytyä kaikesta työn tekemisestä on ihan toinen kysymys. Jos työkokeilija tietää jo lupautuessaan työkokeiluun, ettei aio tehdä yhtään mitään, niin kannattaako edes lupautua?

Vierailija
58/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko itse olla pelkkä numero?

Vierailija
59/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en suostuisi töihin ilman palkkaa. Älkää kukaan muukaan suostuko. Se on pelkkää hyväksikäyttöä.

Mulle työkkäri tätä ehdotti. Sanoin että olen valmis max 1kk työkokeiluun ja tämän jälkeen yritys joko palkkaa minut palkkatuella/normaalisti tai ei. 1kk aikana selviää riittävän hyvin olenko sopiva henkilö tehtävään ja minulle se onko työ ja yritys minulle sopiva. Missään nimessä ei kannata lähteä 6kk ilmaiseen orjatyöhön jota yrityksen hyödyntävät sumeilematta. Jos googlaa niin löytää tiedon niistä yrityksistä jotka ottavat työkokeiluhin mutteivät koskaaan palkkaa ketään vaan ottavat seuraavan ilmaisen orjan. 

Kummallista että syytät yrityksiä. Itse työttömät tulevat niitä paikkoja kysymään ja haluavat tulla koska muuten heidät painostetaan vielä epämielyttävimpiin olosuhteisiin. Onko se sitten hyvä vai paha teko ottaa työkokeilija vaikka palkkaamiseen ei ole mitään saumaa?

Vierailija
60/125 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi se uusi Neuvostoliitto. Nämä työttömien parjaamisketjut on pakko olla ryccätrollien tehtaalta, niin neuvostoaikaista ajattelua nimittäin. Tai sitten suomalaiset eivät ole muuta kuin suomea puhuvia ryccäläisiä loppujen lopuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan