Kaikki työttömät työkokeiluun
Onko tässä uusin yritys nyky hallitukselta siivota työttömien määrää tilastoissa?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Ei mennä kun ei ole pakko, ajattelin lähteä ensi viikolla etelään lomailemaan instead.
Kunhan et myöskään koskaan mene Kelan sosiaalitoimistoon ^^
Vierailija kirjoitti:
On siis tulossa myös uusi ammatti: työkokeilijan ohjaaja. Sitä tehdään tietysti oman työn ohella ja ilman eri korvausta. Onnea vaan kaikille.
Miksi siitä pitäisi maksaa joku eri korvaus? Eikö palkka perustu yleensä tehtyihin tuntimääriin eikä tehtyihin tehtäviin? Maksetaanko bussikuskille enemmän palkkaa jos on enemmän matkustajia?
Vierailija kirjoitti:
Joo, loisto idea. Mulla on vasta 32 vuoden työkokemus, joten työharjoittelu tai työkokeilu olisi minullekin paras ratkaisu.
Minunkin 54-vuotiaalle kaverille oli kuulemma paljon nuorempi työkkärin täti ehdottanut työkokeilua niin kuin perinteisesti asiakkaille sanotaan iästä riippumatta. Oli mennyt vähän hämilleen kun kaveri oli sanonut että minä olen kokeillut töitä jo yli 30 vuotta, että tarviiko sitä enää kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siis tulossa myös uusi ammatti: työkokeilijan ohjaaja. Sitä tehdään tietysti oman työn ohella ja ilman eri korvausta. Onnea vaan kaikille.
Miksi siitä pitäisi maksaa joku eri korvaus? Eikö palkka perustu yleensä tehtyihin tuntimääriin eikä tehtyihin tehtäviin? Maksetaanko bussikuskille enemmän palkkaa jos on enemmän matkustajia?
Aika usein palkka perustuu tulokseen. Näennäisesti ollaan kuukausipalkalla, mutta todellisuudessa täytyy tehdä tietty työmäärä. Bussikuski on aika äkkiä työtön, jos ajaa vain osan reitistä.
Minä olin ollut 36 vuotta töissä ja kun sitten jäin työttömäksii olin 56 vuotias ja joku työkkärin virkailija piti minulle luentoa siitä, miten työ on muutakin, kuin työtä ja että siitä saa myös sosiaalisia kontakteja jne.
Ajattelin silloin, että se puhuja oli tuskin edes syntynyt silloin, kun minä olin jo työelämässä, joten enköhän minä tiedä, mitä on käydä töissä. En tarvitse siihe mitään kokeilua, vaan tarvitsen töitä. Osaan kyllä tehdä töitä, ei mitään vaikeuksia sillä saralla. Ja minulla on/oli kaiken lisäksi ihan hyvä ammatti.