Hallituksen uusi rankaisu työttömille..omaisuus pois
Hallitus jatkaa työttömien kurittamista ..nyt seuraavana keinona on tehdä työttömien kela tuista omaisuusehtoisia yleistuen verukkeella..
Tähtäimessä on erityisesti yli 50 vuotiaat työttömät joita ei työllistetä mutta joilla on pitkä veronmaksuhistoria suomessa ja kenties säästäneet omaisuutta...
Nyt tämä omaisuus halutaan ulosmitata yleistuella pois iäkkäiltä työttömiltä jotka ei työllisty
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos on maksukykyä elättää itsensä, tulisi elättää itsensä. Miksi vasta nyt?
Nämä ovat hämmästyttäviä faktoja esille tullessaan. Miksi ihmeessä veronmaksajat maksavat omista rahoistaan tukia sille, jolla on omaakin omaisuutta. Loppu tällaiselle
Miksi maksetaan eläkkeitä? Miksi maksetaan lapsilisää? Miksi maksetaan sairauspäivärahaa? KAIKKI TUET POIS, JOS ON OMAISUUTTA!
Eläkkeen olen itse maksanut. Sairaista (oikeat sairaudet) täytyy pitää huolta. Työikäiset töihin tai voivat vähän nähdä nälkää
Kelan palveluista osa yksityistetään.
https://www.lausuntopalvelu.fi/FI
"Kansaneläkelaitos voisi siirtää rutiiniluonteisia avustavia tehtäviä yksityisen tahon tehtäväksi....."
Vierailija kirjoitti:
Kelan palveluista osa yksityistetään.
https://www.lausuntopalvelu.fi/FI
"Kansaneläkelaitos voisi siirtää rutiiniluonteisia avustavia tehtäviä yksityisen tahon tehtäväksi....."
Tuolta löytyy myös yleistuki.
Vierailija kirjoitti:
Elätä sä edes omat kakarasi sitten! Lapsilisät pois niin kuin olisi jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat hämmästyttäviä faktoja esille tullessaan. Miksi ihmeessä veronmaksajat maksavat omista rahoistaan tukia sille, jolla on omaakin omaisuutta. Loppu tällaiselle
Miksi maksetaan eläkkeitä? Miksi maksetaan lapsilisää? Miksi maksetaan sairauspäivärahaa? KAIKKI TUET POIS, JOS ON OMAISUUTTA!
Eläkkeen olen itse maksanut. Sairaista (oikeat sairaudet) täytyy pitää huolta. Työikäiset töihin tai voivat vähän nähdä nälkää
"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit lapsilisät. Niitä maksetaan myös rikkaille, jotka eivät niitä todellakaan tarvitse. Tällaiset tulonsiirrot on välittömästi lopetettava.
"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te demarit ette todellakaan ole maksaneet itse kuppaamianne eläkkeitä!
"Nykyeläkeläiset voittavat, nuoret häviävät. Eläkemaksut menevät nykyisille eläkeläisille."
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005122519.html
Vierailija kirjoitti:
Entä jos saa perinnön? Jos perii vanhempien talon ja autot niin pitääkö ne myydä ja kaikki rahat tuhlata ennenkuin saa työttömyystukea? Ymmärrän että toimeentulotukea ei saa jos on omaisuutta mutta työttömyystuki on ihan eri asia.
Ei suinkaan pidä tuhlata. Perustat yrityksen, tai menet töihin ja nautit perinnöstäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tosiaan makselemme miljonääreille yritystukia?
Vierailija kirjoitti:
Sama eläkeläisille seuraavaksi.
Se olis kaiken huippu etten sais eläkettä kun nyt maksan yrittäjänä joka kuukausi 1000€ eläkettä varten.
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajien tehtävä ei ole kartuttaa muiden omaisuutta. Jos sinulla on omaisuutta ja nostat tukia, kasvaa omaisuutesi arvo muiden maksamana.
Täten myös asumistuki tulee lakkauttaa, koska veronmaksajan kukkarosta maksetaan asumistukea vuokra-asuntoon ja sen vuokra-asunnon omistaa aina joku eli sen joku-tyypin omaisuutta kerrytetään asumistuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan sitten ilmoittautuisi työkkärin??? Tyhjän saa pyytämättäkin, taukki.
Niin. Jos tuet evätään, ei tarvitse työttömänä työnhakijanakaan olla. Senhän takia sinne työkkäriin juuri tarvii ilmoittautua, että olisi oikeus nostaa tukia.
Tällä tukien kiristystoimella hallitus saa työttömyystilastoja kaunistettua, kun monet tipahtaa tuilta pois. Hallitus voi sitten huutaa, että "työttömiä on nyt vähemmän, niin kuin luvattiin", vaikka totuus on, että tuensaajia tulee tällä tyylillä vähemmän, mutta ei työttömiä. Kun tuet loppuvat, ihminen ei pysty edes työnhakua tekemään sen jälkeen, koska netit ja puhelimet jää maksamatta, varaa kulkea ei ole, ja kaikki aika kuluu siihen, että yrittää pysyä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan demari kirjoittaisi, että työikäiset voivat nähdä vähän nälkää. Huvittavaa, ettei persu ei tunnista toista persua 🤣🤣
-Sivusta
Linkki uutiseen joka vahvistaa aloittajan väitteen?
Muuten on valeuutinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut 300v 1000€/kk eläkettä ja tulen maksamaan seuraavat 25 vuotta niin toivottavasti sieltä liikenee se 1400€ mulle kun 70v eläkkeelle pääsen muutamaksi vuodeksi kunnes kuolo korjaa.
Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea.
"Vuoden 2023 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai 207711 henkilöä Kelasta."
https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.
Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta.
Alle 50 hengen työpaikoilla ei tarvitse järjestää yt-neuvotteluita eikä antaa varoitusta vaan saa irtisanoa heti.
Saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.