Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se jonkun mielestä reilua, että suuripalkkaisia verotetaan ihan hirveästi?

Vierailija
19.03.2007 |

Tottakai rikkaammilta voi ottaa hiukan enemmän, mutta kun veroprosentti alkaa olla yli 50 % niin se ei ole kovin kannustavaa.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puusilmäisyys loistaa. Ei ole keneltäkään pois jos joku tienaa 5000e/kk. Päinvastoin. Mitä enemmän Suomessa on hyvätuloisia, sitä enemmän täällä on verotuloja.

Pointti on siinä miten nuo verotulot jaetaan.

Vierailija
82/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikös pienituloiset (äippärahalla,kotihoidontuella) joudu nyt jo pulittamaan TOSI pienistä tuloista väh 20%?

T:44

Tässä taas unohtuu, että se äippärahalla tai kotihoidontuella elävä ei siis todellakaan tienaa sitä rahaa itse, vaan saa sen valtiolta, se on tukea, ei palkkaa. Tämä tuki on kerätty muilta ihmisisltä ja sitä on itsekin tukea saava henkilö maksanut veroina töissä ollessaan. Siitä isosta potista sitten maksetaan sen äipän lasten peruskoulut ja vaikka korkeakoulukin jos vaan intoa lapsilla riittää, ja lopulta sen äipän eläkkeet ja vastaavat, sekä kun äidillä alkaa terveys reistaamaan niin pääsee terveyskeskukseen hoidettavaksi. Jne jne jne.

Tulisko parempi mieli, jos se raha ois vaan heti 20% pienempi ku mitä se nyt on, mutta sen saisi puhtaana käteen ilman tota hassua verotuskäytäntöä?

Mä olen aika tarkkaan keskituloinen, eikä mua kyllä yhtään harmita verot.

Ja sille joka valiteli sitä miehensä matkustamista ja sellaista: jos pn paska työnantaja niin valtionko sitä sitten pitää kompensoida alentamalla verotusta? Sais alentaa samaan syssyyn aika moneltakin sitten veroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minä nimenomaan TIEDÄN, että olen palkkani ansainnut, ei minulle moisia summia muuten maksettaisi - ei asia ole sen monimutkaisempi!

Parasiitti on muuten

toisten kustannuksella elävä

, ja käsittääkseni minua ei siihen joukkoon voida millää muotoa laskea. Kuten kerroin, maksan tänä vuonna n.23 000 euroa veroa, eli käytännössä jonkun muun vuosipalkan verran.

Jos olisin itsekäs, en haluaisi maksaa veroja ollenkaan, tai antaisi rahaa hyväntekeväisyyteen, jne. Maksan kuitenkin veroni suht. hyvin mielin, mutta perintöveroa en voi hyväksyä!

Vierailija
84/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä vaikka maanviljelijää tai jonkin alan urakoitsijaa, joka tekee töitä yli 70 h/vko. Sitten tuloista viedään 50% veroja, kun on ahkeroinut ja yrittänyt kerätä rahaa ostaakseen vaikkapa paremmat vehkeet työn tekemiseen. Ennemmin kannattaisi olla vieraalla töissä 7.00-15.30 ja elää lopun aikaa ilman stressiä. Sitten olisi aikaa vaikka tehdä pimeitä remonttireiskan hommia naapureille ja niin laventaa elintasoa (näistähän kuulee...).

Vierailija
85/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme paljon veroja, mutta onneksi niitä voi laillisesti osin myös kiertää - sitä sanotaan verosuunnitteluksi ja näin nauttia tuloistaan. Matkustellen, shoppailen, pitkillä lomilla jne. Täytyykin muistaa lähettää sinulle seuraavalta lomalta lämpimiä ajatuksia:)

Vierailija:

Miltä tuntuu tietää, että et ole ansainnut tuollaista palkkaa? Että et ole sen tärkeämpi tai korvamattomampi kuin siivoojasi tai kaupankassa, mutta tienaat triplaten heidän palkkansa, ja kehtaat vielä narista veroista? Minun palkkani on noin 1700 euroa kuussa ja maksan mielelläni verot ja osuuteni minua heikommin toimeentulevien elättämisestä. Kukaan ei tarvitse eikä ansaitse 5000 euron kuukausipalkkaa. Parasiitit muuttakoot veroparatiiseihin!

Vierailija
86/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siitä saisi palkkaa vain 1700 euroa / kk. Minä en ainakaan siihen rääkkiin lähtisi, mieluummin tuolla palkalla olisin kaupan kassana, olisi säännöllinen työaika ja unohtaisi työasiat välittömästi työpäivän jälkeen. Huippupalkoilla ei todellakaan levätä laakereilla vaan ihmisestä yleensä todella revitään kaikki irti.

Vierailija
87/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja laiskimmat ihmiset. Onhan se inhottavaa, jos joku toinen saa enemmän rahaa kuin itse!

Kyllähän se palkka tosiaan on laiskuuden merkki. Mieheni ajaa päivittäin satoja kilometrejä kuljettaen tavaraa teille rikkaille, joilla veroprosentti on 50 tai enemmän. Hän tekee 15-16 tunnin työpäivää ja fyysisesti raskasta ja kuluttavaa työtä. Veroprosentti on " vain" 20 eli hän on korkeintaan keskituloinen eli ilmeisesti myös keskilaiska, sinun määritelmäsi mukaan?

Vierailija
88/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi sitten vissiin lähteä täältä ulkomaille pois loisimasta...

Vierailija
89/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku toivoo kateuksissaan, että tässä maassa ei olisi rikkaita tai edes hyvätuloisia? Että poistuisivat nekin verotulot ja jonot terveyskeskuksissa pitenisivät ja luokkakoot kouluissa suurenisivat? Jos jokainen tienaisi tässä maassa tuon sinun 1700 euroa kuussa, johon olet tyytyväinen ja mikä ilmeisesti sinun mukaan riittäisi kaikille, missä olisi verotulot??? Vai käytkö yksityislääkärillä ja käytät muuten yksityisiä palveluja?

Hyvätuloiset parasiitteja, voi jumalauta.

Vierailija:

Miltä tuntuu tietää, että et ole ansainnut tuollaista palkkaa? Että et ole sen tärkeämpi tai korvamattomampi kuin siivoojasi tai kaupankassa, mutta tienaat triplaten heidän palkkansa, ja kehtaat vielä narista veroista? Minun palkkani on noin 1700 euroa kuussa ja maksan mielelläni verot ja osuuteni minua heikommin toimeentulevien elättämisestä. Kukaan ei tarvitse eikä ansaitse 5000 euron kuukausipalkkaa. Parasiitit muuttakoot veroparatiiseihin!

Vierailija
90/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minä keskituloisena tienaan kuussa n. vajaa 3000¿ ja maksan siitä veroni, niin en ymmärrä miten se muiden onni pienenee jos mulle jää käteen loppupeleissä muutama sata euroa enemmän ruokakauppaan vietäväksi kuin naapurin Liisalla joka tienaa 1500¿ kuussa ja maksaa vähemmän veroja. Eikä taatusti mun onni ja hyvinvointi kyllä helvetti kasva mitenkään vaikka toisen puolen naapurini Kaisa tienaisi 6000¿ ja maksaisi siitä puolet enmmän veroa kuin minä taasen.

Mä en vaan koskaan ole voinut ymmärtää sitä että jos joku toinen tienaa enemmän kuin minä, niin se olisi mun kannalta huono asia. Kyllä verottaja varmasti pitää tässä maassa siitä huolen ettei kenlläkään jää liian vähän veroja maksettavaksi. Jääpähän jollain sitten enemmän lompakkoon sitä mitä voi käyttää suomalaisten tuotteiden ja palveluiden ostamiseen.

Vierailija
91/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumaliste, kyllä sen kovan aseman ja palkan eteen on usein tehty paljon töitä ja opiskeltu kauan. Ei sillä, ettenkö kannattaisi hoitajien palkkojen korotusta, mutta kyllä tämä maa tarvitsee niitä yritysjohtajiakin. Tosi kannustavaa opiskella kauan ja maksaa helekutisti prosentteja valtiolle, kun taas joku pikkuduunari ei maksa paljoo mitään.

Ja olen sitä mieltä, että rikkaita on verotettava köyhiä enemmän, tietysti. Mutta joku katto siihen verottamiseenkin, hei! Ja joku järkevämpi verokatto siis.

Vierailija
92/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen " rikkaat" ei muuten edes ole kovin rikkaita, tai miten sen nyt ottaa.

Mitä siitäkin tulisi, jos kaikki tekisivät duunarinhommia?

Ja muuten, olen itsekin erittäin huonotuloinen.

Vierailija
93/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isopalkkaiset pitäisivät itseään jotenkin parempina kuin matalapalkkaiset. Eihän kukaan kovatuloinen ole niin väittänyt! On vain vaadittu koulutusta ja työn vaativuutta vastaavaa palkkaa ja järkevää verokattoa.

Köyhillä on niin huono itsetunto ja se tuttu kateus kalvaa sisuksia.

Vierailija
94/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä suurin osa kirjoittajista antaa ymmärtää, että kaikkien työ on " saman arvoista" ja kuka tahansa voi kouluttautua ja tehdä mitä tahansa työtä.

Näinhän ei todellakaan ole.

Itselläni on kohtuullisen kiva palkka, mutta myönnän rehellisesti, että moniin vaativampiin ja vielä kovempipalkkaisiin tehtäviin minusta ei ole. En olisi valmis uhraamaan siihen vapaa-aikaani, mutta en myöskään usko, että yrittämälläkään pystyisin.

Ne, jotka pystyvät, ansaitsevat palkkansa. Muuten kehitys pystähtyy.

Vierailija
95/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö toiseen 50% työpaikkaan viedä sivutuloverokortti?

Vierailija
96/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa.