Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen treenannut tavoitteellisesti monta kuukautta ja nyt kaduttaa

Vierailija
10.05.2025 |

Olen käynyt salilla kuukausia ja pt ohjeiden mukaan tehnyt sarjat. Halusin parempaan fyysiseen kuntoon, pitää painon normaalina ja estää iän myötä lisääntyvää lihaskatoa. 

Kun kokeilin  viime kesän vaatteita, kaikki mahtuvat päälle mutta reidet jatakapuoli kiristävät. Joissain housuissa myös pohkeet. Yläosat muuten mahtuvat hyvin, mutta hartiat ja käsivarret kinnaavat. Halusin naiselliset, pehmeät piirteet mutta muutuin laatikkomalliseksi lihaskimpuksi. Luulin ettei näin kävisi tällaiselle 45 vuotiaalle täti-ihmiselle, joka syö normaalisti eikä harrasta mitään proteiinitankkauksia. Reidet ja takapuoli etenkin ovat massiiviset nykyään. En ihan tätä hakenut.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on lihonut. Itse olen käynyt yli 10 vuotta salilla enkä silti ole mikään lihaskimppu, naisen oma luonnollinen hormonitoiminta ei tee naisista mitään lihasvuoria. Näkyvät ja isot lihakset vaatii ihan muita aineita, eikä niilläkään edes parissa kuukaudessa kasva liian isoksi.

Naisia ja ruumiinrakenteita on erilaisia. Itse saisin varmaan nopeasti salitreenillä valtavat hartiat, koska ne ovat leventyneet pelkällä alakropan ja vatsalihasten kotitreenillä, yläkropalle en ole tehnyt mitään liikkeitä.

Ja höpö höpö, ei mikään lihas kasva niin ettei siihen kohdistu mitään rasitusta.

Lukiko jossain, että niihin ei kohdistu mitään rasitusta? Kyse on siitä, että mun hartiat levenee hyvin vähäisellä rasituksella. Kyllähän tuossa

Kas kun ei kauppakasseja ja saunahalkoja kantamalla kerran viikossa tai kaukosäädintä pidellen sohvalla maaten.

Vierailija
62/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa, lisääntynyttä nestettä ja vähän sitä lihastakin. Vaatekokohan pienenee eikä suurene kun puhutaa oikeasti lihaksikkaista ihmisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei AP:sta kuulu mitään, olisin halunnut saada itsekin jotain vinkkejä kesäkuntoon pääsemiseksi.

Vierailija
64/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut spagettikäsivarsiäijät täällä uikuttaa. Itse en käy salilla, koska reisiin tulee liikaa massaa todella nopeasti. 

Vierailija
65/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa salilla käyvistä naisista (ja iso osa jopa miehistä) ei oikeasti näytä edes vuosikausien jälkeen miltään lihaskimpuilta. Tämä siis kun mennään proteiinipitoisella syömisellä ja tavoitteellisella treenillä ja kehon omalla hormonitoiminnalla. Steroidien käyttäjät erottaa kyllä samantien, mutta jopa nämäkin joutuu treenaamaan oikeasti vuosikausia. Ap on tosiaan melkoinen geneettinen friikki.

Vierailija
66/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut spagettikäsivarsiäijät täällä uikuttaa. Itse en käy salilla, koska reisiin tulee liikaa massaa todella nopeasti. 

Sama. Mulla on aina reidet kasvaneet ihan mitättömällä treenillä. Joskus puhuin tästä täällä ja kaikki vouhkasivat että ei varmasti enää kasva jos ikää on yli 40. No uskaltauduin sitten salille ja kuinka ollakaan, nyt on taas ihan mahtireidet. Tykkäisin itse reilusti kapeammista mutta minkäs teet. Ja ikäkin on lähempänä 50 kuin 40.

Vierailija
67/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaa, lisääntynyttä nestettä ja vähän sitä lihastakin. Vaatekokohan pienenee eikä suurene kun puhutaa oikeasti lihaksikkaista ihmisistä.

Ehkä enemmänkin pysyy samana, mutta on vaikeampi löytää sopivia housuja, kun alkaa kiristää reisistä ja perseestä. Joutuu ostamaan liian ison vyötärökoon housut.

Vierailija
68/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, keho tiivistyy. Googlettakaa kuva "2 kg fat vs 2 kg muscle", mikä havoinnoillistaa että 2 kg lihasta vie paljon vähemmän tilavuutta kuin 2 kg rasvaa.

Vierailija
69/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä mistä lähdetään. Mun vaatekoko on kasvanut, koska olin ennen alipainoinen riuku lantionympäryksellä 90 cm. Nykyään tuo mitta on 98 cm ja läskiä mussa ei ole vieläkään. 

Vierailija
70/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on lihonut. Itse olen käynyt yli 10 vuotta salilla enkä silti ole mikään lihaskimppu, naisen oma luonnollinen hormonitoiminta ei tee naisista mitään lihasvuoria. Näkyvät ja isot lihakset vaatii ihan muita aineita, eikä niilläkään edes parissa kuukaudessa kasva liian isoksi.

Naisia ja ruumiinrakenteita on erilaisia. Itse saisin varmaan nopeasti salitreenillä valtavat hartiat, koska ne ovat leventyneet pelkällä alakropan ja vatsalihasten kotitreenillä, yläkropalle en ole tehnyt mitään liikkeitä.

Ja höpö höpö, ei mikään lihas kasva niin ettei siihen kohdistu mitään rasitusta.

Lukiko jossain, että niihin ei kohdistu mitään rasitusta? Kyse on siitä, että mun hartiat levenee

Kas kun ei kauppakasseja ja saunahalkoja kantamalla kerran viikossa tai kaukosäädintä pidellen sohvalla maaten.

Kannan kyllä kauppakassejakin, mutta mitään erillistä treeniä en tee hartioille ja ne ovat silti entistäkin isommat.

Vierailija
71/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, keho tiivistyy. Googlettakaa kuva "2 kg fat vs 2 kg muscle", mikä havoinnoillistaa että 2 kg lihasta vie paljon vähemmän tilavuutta kuin 2 kg rasvaa.

Jos vaatekoko pienenee, niin silloin henkilö on laihduttanut. Kun lihakset kasvavat, niin henkilön kuutiotilavuus kasvaa tietenkin, jos rasvan määrä pysyy vakiona.

Vierailija
72/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mulla on aina reidet kasvaneet ihan mitättömällä treenillä. Joskus puhuin tästä täällä ja kaikki vouhkasivat että ei varmasti enää kasva jos ikää on yli 40. No uskaltauduin sitten salille ja kuinka ollakaan, nyt on taas ihan mahtireidet. Tykkäisin itse reilusti kapeammista mutta minkäs teet. Ja ikäkin on lähempänä 50 kuin 40.

No jos ihanteena on jotkut 90-luvun nuoruuden anorektiset tikkujalat, niin kai ne urheleivan ihmisen jalat tuntuu joltain mahtireisiltä. Oikeasti laittakaapa mittoja näistä mahtireisistä, niin nähdään miten valtavat reidet kasvaa mitättömällä treenillä.

Vierailija
73/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen keho on illuusiota. Kurvikkuus tulee muodoista.

Vierailija
74/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaatekoko pienenee, niin silloin henkilö on laihduttanut. Kun lihakset kasvavat, niin henkilön kuutiotilavuus kasvaa tietenkin, jos rasvan määrä pysyy vakiona.

Edes huippukehonrakentajat ei pysty doupattuna kasvattamaan lihasta niin ettei sen mukana tule yhtään ylimääräistä rasvakudosta. Lihasten kasvu vaatii ylimääräistä energiaa ja osa siitä ylimääräisestä energiasta muuttuu suoraan rasvaksi. Kasvukaudella kehonrakentajien rasvaprosenttikin on korkeampi kuin kisakaudella. Toki vauvapalstalla mammat kasvattaa valtavat lihasmassat vaikkei syödä yhtään yli kulutuksen, pelkkää 100 % lihasta nouseva paino.

Vierailija
75/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Myös minä olen täällä osallistunut keskusteluun perseeni lihasten kasvusta. Lopulta palstaraati päätti, että lihaksen sijasta perseeni rasva on lisääntynyt, tiivistynyt ja kohonnut sekä alkanut mystisesti tuottaa voimaa :D Lihas ei kuitenkaan ole voinut kasvaa koska olen nainen ja keski-ikäinen. Enpä tuohon sitten voinut enää sanoa kuin että samapa tuo mulle on onko se pebaan tullut massa rasvaa jos se kuitenkin näyttää samalta ja toimii samoin kuin lihas. Käy mulle näinkin. 

Vierailija
76/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä enemmänkin pysyy samana, mutta on vaikeampi löytää sopivia housuja, kun alkaa kiristää reisistä ja perseestä. Joutuu ostamaan liian ison vyötärökoon housut.

Kaupat on täynnä joustavia trikoohousuja, monet farkutkin on nykyään todella joustavia. Sama koko menee yleensä vaikka painossa tulisi heilahtelua.  Ymmärrän että tämä housuongelma on jollain ammattilaisbodarilla, mutta taviksella ei todellakaan.

Vierailija
77/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä kommentteja täällä. Kyllä mullekin kävi samoin puolessa vuodessa. Kämmenkin leveni ilmeisesti maven takia. Kai siihen käteen tulee muutoksia, kun tekee monta kertaa viikossa sarjaa 90 kilolla. Mutta nyt mun kädet näyttää jotenkin miehekkäältä, mistä en kyllä tykkää.

Vähensin salia ja lisäsin muuta liikuntaa. Oli kiva olla voimakas, mutta en tykännyt olla sellainen skroden näköinen.

Vierailija
78/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ihanteena on jotkut 90-luvun nuoruuden anorektiset tikkujalat, niin kai ne urheleivan ihmisen jalat tuntuu joltain mahtireisiltä. Oikeasti laittakaapa mittoja näistä mahtireisistä, niin nähdään miten valtavat reidet kasvaa mitättömällä treenillä.

No mun reiden ympärysmitta on 60 cm. Nämä on mahtireidet siihen verrattuna mitä ne oli ennen salikäyntien aloittamista. Arvioisin että ympärysmittaa on tullut joku 5 cm lisää. 

Paljonko sitä mittaa sun mielestä pitäis vähintään olla että voi kutsua mahtireisiksi? Ihan vilpittömästi kiinnostaa. 

Se kelle vastasit. 

Vierailija
79/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaaminen ei kovin äkkiä tee naista lihaskimpuksi. Baba Lybeckistä ja Natalie Bartholdista ei vuosien treenaamisen jälkeen näe mitään lihaksikkuutta jos on löysät peittävät vaatteet päällä.

Vierailija
80/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä kommentteja täällä. Kyllä mullekin kävi samoin puolessa vuodessa. Kämmenkin leveni ilmeisesti maven takia. Kai siihen käteen tulee muutoksia, kun tekee monta kertaa viikossa sarjaa 90 kilolla. Mutta nyt mun kädet näyttää jotenkin miehekkäältä, mistä en kyllä tykkää.

Vähensin salia ja lisäsin muuta liikuntaa. Oli kiva olla voimakas, mutta en tykännyt olla sellainen skroden näköinen.

Kasvoiko ihan kämmenluut vai kämmenlihakset miten se kämmen leveni?  Ja kenen keksimässä ohjelmassa tehdään mavea monta kertaa viikossa? On kyllä yksipuolinen treeniohjelma ollut, ihme jos tuosta on edes keho palautunut seuraavaan treeniin, mutta pt:t voi nykyään olla mitä vaan puoskareita ja naiset ostaa kun mainostetaan pepputreeniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän