Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen treenannut tavoitteellisesti monta kuukautta ja nyt kaduttaa

Vierailija
10.05.2025 |

Olen käynyt salilla kuukausia ja pt ohjeiden mukaan tehnyt sarjat. Halusin parempaan fyysiseen kuntoon, pitää painon normaalina ja estää iän myötä lisääntyvää lihaskatoa. 

Kun kokeilin  viime kesän vaatteita, kaikki mahtuvat päälle mutta reidet jatakapuoli kiristävät. Joissain housuissa myös pohkeet. Yläosat muuten mahtuvat hyvin, mutta hartiat ja käsivarret kinnaavat. Halusin naiselliset, pehmeät piirteet mutta muutuin laatikkomalliseksi lihaskimpuksi. Luulin ettei näin kävisi tällaiselle 45 vuotiaalle täti-ihmiselle, joka syö normaalisti eikä harrasta mitään proteiinitankkauksia. Reidet ja takapuoli etenkin ovat massiiviset nykyään. En ihan tätä hakenut.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestä rimppareidet naisella tekee vanhan näköiseksi, koska kaikilla vanhoilla naisilla on luisevat reidet. Jos reisissäsi on siis massaa, niin se on mun mielestä hyvä.

Vierailija
42/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi fyysinen kunto tarkoittaa yleensä vahvempaa ja lihaksikkaampaa kehoa. Miten ihmeessä joku voi olettaa, että urheilemalla pitäisi saada aikaan joku pehmeä keho? Trolli tämä ketju toki täysin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea vastaus on pilates

Vierailija
44/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain nainen voi pettyä jopa siihenkin, että muuttuu terveemmäksi ja muodokkaammaksi.

Et tiedä terveestä kehosta mitään 

Vierailija
45/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko hetkeäkään, että olisit muutaman kuukauden treenillä kasvattanut mitenkään merkittävää lihasmassaa kroppaasi. 

Kyllä kasvaa jos lähtötilanne nolla. Toki ikäkin vaikuttaa mutta itse aloitin 20 vuotiaana ja olin laiharuipelo. Otin valokuvan ilman paitaa ja 6kk kuluttua taas kuva ja kun vertasi niin kuin olisi ollut eri ihminen kuvissa 👍

Vierailija
46/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on lihonut. Itse olen käynyt yli 10 vuotta salilla enkä silti ole mikään lihaskimppu, naisen oma luonnollinen hormonitoiminta ei tee naisista mitään lihasvuoria. Näkyvät ja isot lihakset vaatii ihan muita aineita, eikä niilläkään edes parissa kuukaudessa kasva liian isoksi.

Naisia ja ruumiinrakenteita on erilaisia. Itse saisin varmaan nopeasti salitreenillä valtavat hartiat, koska ne ovat leventyneet pelkällä alakropan ja vatsalihasten kotitreenillä, yläkropalle en ole tehnyt mitään liikkeitä.

Ja höpö höpö, ei mikään lihas kasva niin ettei siihen kohdistu mitään rasitusta.

Vierailija
47/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko hetkeäkään, että olisit muutaman kuukauden treenillä kasvattanut mitenkään merkittävää lihasmassaa kroppaasi. 

Kyllä kasvaa jos lähtötilanne nolla. Toki ikäkin vaikuttaa mutta itse aloitin 20 vuotiaana ja olin laiharuipelo. Otin valokuvan ilman paitaa ja 6kk kuluttua taas kuva ja kun vertasi niin kuin olisi ollut eri ihminen kuvissa 👍

Aloittajan lähtötilanne ei ole ollut nolla koska hän on treenannut salilla jo vuosia, vaikkakin vähemmän tavoitteellisesti. 

Vierailija
48/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita AP tänne jotain vinkkejä, vielä olisi pari viikkoa aikaa meille muillekin päästä kesäkuntoon. En halua kuitenkaan näyttää kehonrakentajalta uimarannalla kesäkuussa, niin varmaan muutama viikko riittää treeniä.

Vierailija
49/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät tosiaan näytä lihaksikkaana hyvältä. Osasta tulee sellaisia Matti-Esko Hytösiä ja vain onnekas osa näyttää Jutta Jussilalta.

Jutta ei näytä hyvältä. Miesmäinen. Ei mitään naisellista. 

Treenattu tosin varmaan joka lihas poskista lähtien. Hyvä imuteho kuin pölynimurilla, kuka ties.

Vierailija
50/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuva, jossa pyllistät vittupaljaana ja öljytty reikä näkyy eroottisesti lihaksikkaiden reisien välillä :O

Vierailija
51/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on lihonut. Itse olen käynyt yli 10 vuotta salilla enkä silti ole mikään lihaskimppu, naisen oma luonnollinen hormonitoiminta ei tee naisista mitään lihasvuoria. Näkyvät ja isot lihakset vaatii ihan muita aineita, eikä niilläkään edes parissa kuukaudessa kasva liian isoksi.

Naisia ja ruumiinrakenteita on erilaisia. Itse saisin varmaan nopeasti salitreenillä valtavat hartiat, koska ne ovat leventyneet pelkällä alakropan ja vatsalihasten kotitreenillä, yläkropalle en ole tehnyt mitään liikkeitä.

Ja höpö höpö, ei mikään lihas kasva niin ettei siihen kohdistu mitään rasitusta.

Lukiko jossain, että niihin ei kohdistu mitään rasitusta? Kyse on siitä, että mun hartiat levenee hyvin vähäisellä rasituksella. Kyllähän tuossa kotitreenissä tulee kannateltua ja siirreltyä kahvakuulia, oltua käsien varassa lankussa jne. Muuta ne eivät vaadi.

Vierailija
52/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot geneettinen lahjakkuus. Harva pystyy muutamassa kuukaudessa kasvattamaan lihasmassaa valtavasti. Paljonko sun paino on noussut? 

6-7 kiloa.

Ei taida olla pelkkää lihasta. Montako kuukautta tähän siis on mennyt? 

Lähemmäs vuosi. Siis tavoitteellista treenaamista. Olen kyllä treenannut salilla jo vuosia, mutta en niin tavoitteellisesti. Olen käynyt vuosikausia salilla pari kertaa viikossa. Vajaa vuosi on mennyt nyt 5-6 kertaa viikossa salilla ja keho on tosiaan muuttunut lihaskimpuksi.

Ilmeisesti sulla oli väärä tavoite tai et ymmärtänyt koko tavoitetta? Ei pelkkä "tavoitteellinen" tarkoita mitään.

Vierailija
53/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutakuin kehonrakennuskisoihin osallistumaan, voitto on varmasti taattu, kun olet noin poikkeuksellisen lahjakas. Siellä on iäkkäämmillekin omat sarjansa, AP:sta voi tulla vielä alan huippu, ja jonain päivänä osallistuu MS. Olympiaan.

Vierailija
54/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo ihan normaali juttu. Ostat nyt vaan isompaa vaatetta. Mutta älä hävitä nykyisiä. Jos saliharrastus hiipuu voit palata käyttämään niitä kun lihakset pienenevät, itselle kävi näin myöskin. Minäkin olin yli  nelikymppinen kun aloitin ja sitkeä työ tuotti tuloksen ja lihasmassa lisääntyi silminhavaittavasti. Näin käy meille joilla ei ole puhelin mukana salilla.

Vierailija
55/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt 4 kk salilla 4-5 kertaa viikossa ja mulla on perse ja reidet kasvaneet. Olin lukenut niin paljon juttuja kuinka naisen ja varsinkaan keski-ikäisen naisen on täysin mahdotonta kasvattaa lihasta joten en todellakaan odottanut tätä. Olen 48-vuotias. Tosin toisin kuin aloittaja, olen ihan ok tämän muutoksen kanssa. Tiukimmat farkut jouduin päivittämään kokoa suurempaan. Vyötärö-lantiosuhde on kasvanut, mikä kai aina on hyvä merkki terveyden kannalta.

Vierailija
56/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aloittaja lyhyt? Minä olen suht pitkä ja vuosia käynyt salilla eikä ole käynyt noin.

Vierailija
57/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, ellet sitten ole syönyt harjoittelun ohessa hormoneja. Mutta jos tuo pitää paikkansa, niin eihän tuo muutos ole tullut yhdessä yössä tai edes viikossa. Miksi et muuttanut harjoitteluasi siinä vaiheessa, kun huomasit kehosi muuttuvan ei-toivottuun suuntaan?

Mutta eihän tässä ole tapahtunut mitään peruuttamatonta. Vähennä lihaskuntoharjoittelua ja ota sen tilalle aerobista liikuntaa äläkä syö liikaa.

Vierailija
58/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestä rimppareidet naisella tekee vanhan näköiseksi, koska kaikilla vanhoilla naisilla on luisevat reidet. Jos reisissäsi on siis massaa, niin se on mun mielestä hyvä.

Kyllä vanhoilla naisilla tuppaa olemaan ennemminkin lihavat reidet kuin laihat...

Vierailija
59/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tulee huomaamatta vuoden aikana lisäkiloja jos ei punnitse itseään säännöllisesti. On jouluherkuttelut, uusi vuosi, pääsiäinen, vappu ja pizza perjantai joka viikko, karkkipäivää jne. Kesän kynnyksellä kun vaatekerrat vähenee, niin monesti havahdutaan että vanhat vaatteet kinnaakin. 

Vierailija
60/106 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelet?

0/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan