miten aikuinen nainen voi tulla "vahingossa" raskaaksi?
Tuttavani, ikää reilu 30v, kertoi mulle tässä joku viikko sitten olevansa raskaana, taas ja vahingossa...oli itse niin kovin "järkyttynyt", miten on näin päässyt käymään...
"Vahinko" on hänelle jo kolmas, miestä hänellä ei ole, mutta se nyt ei liene oleellista.
Anyway, miten ihmeessä on mahdollista, että AIKUINEN ihminen, voi edes tulla vahingossa raskaaksi? Ja kun niitä lapsia on ennestäänkin jo, niin luulis osaavan käyttää ehkäsyä.
Yhden vahingon ymmärrän minäkin, jos ihminen olisi vaikkapa nuori, mutta toinen, saatika kolmas? Pitääkö nää naiset muita ihmisiä ihan idiootteina, vai onko ne ite?
Haluaisin vaan tietää, että sattuuko rehellisiä vahinkoja ylipäätään enää aikuisille? onko teille sattunut?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Aika moni "vahinko" lienee naisen juonittelun tulos. Halutaan lapsi, ja ennen kaikkea sille elättäjä ja elatusmaksujen maksaja sellaisesta miehestä joka ei lapsia halua ja joka luottaa naisen sanaan e-pillereistä, kierukasta yms. Ovat jotkut ronkkineet siemennestettä käytetystä kortsustakin sisäänsä.
Tälläkin palstalla monet kirjoittajat ovat avoimesti kehoittaneet kanssanaisia jättämään pillerit pois ja tulemaan "vahingossa" raskaaksi.
Äläpä poika viitsi valehdella.
Nainen ei tule raskaaksi, jos mies pitää siittiöt omassa hallussaan. Siihen on helppo keino: kondomi. Käytön jälkeen kondomi pitää tarkistaa eli miehen pitää laskea se täyteen vettä ja katsoa, ettei ole reikiä.
Täällä on kehotettu naisia jättämään pillerit pois, jos nainen on saanut tarpeekseen niiden sivuvaikutuksista. Heitä on kehotettu sanomaan miehelle, että jatkossa on miehen tehtävä huolehtia ehkäisystä. Jos raskaus alkaa, se on miehen toiminnan syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käytä ehkäisyä. Kun mies on pitkä ja aika komeakin niin asioita vain tapahtuu eikä naisella järki pelaa.
Miksei miehellä pelaa järki sen vertaa, että käyttäisi ehkäisyä? Siten naristaan elareista ja syytellään naista, vaikka ihan itse lurautettiin ne siittiöt kohtuun.
Ehkäisyvastuu on KUMMALLAKIN eikä mikään menetelmä ole täysin varma. Hyvä sinunkin tajuta, vaikket varmaan ikinä panemaan pääse.
Niin jokainen raskaus o 100% miehen syy. Mutta mies ei elä koskaan järjellä niin ehkäisy jää käyttämättä. Jos miehellä on lapsi niin se on ihan hänen oma vika.
Kyllähän sitä aikuisten ja teinienkin pitäisi tietää, että mitään varmaa ehkäisymenetelmää ei ole olemassakaan. Kyse on nimenomaan raskaudenehkäisystä (eli todennäköisyyden pienentämisestä) eikä raskaudenestämisestä.
Vahinkoraskauksia ei siis periaattessa ole lainkaan. Paitsi jos lääkäri on todennut hedelmättömäksi ja sitten nainen tuleekin raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Käytti ehkäisyä, lapsi syntyi ns. sarvet päässä eli kierukka ensin, sitten lapsi.
- Lääkärit olivat sanoneet, että nainen ei koskaan voi saada lapsia. Tuli raskaaksi yli nelikymppisenä, isä yli 60 v. Vauva oli terve.
- Sterilisaatio tehty, tuli silti raskaaksi, koska munanjohtimet olivat kasvaneet uudelleen yhteen. Vauva syntyi.
- Kätilö käytti luomuehkäisymenetelmää (en muista tuotteen nimeä) hormonien pelossaan. Tuli raskaaksi ja sai vauvan, myöhemmin lisää.
Näin aikuiset naiset tulevat vahigossa raskaaksi.
Kyllä ne aikuiset naiset tulevat raskaaksi ihan siitä haarojen levittelystään.
Ajatella, sittenhän miestä ei tarvita siihenkään.
Vierailija kirjoitti:
no kolme vahinkoraskautta kuulostaa jo kummalliselta, mutta yhdessä ei ole mitään ihmettelemistä. esim. niinkin yksinkertainen (ja yllättävän yleinen!) syy kuin kierukan pettäminen riittää!
Minä synnyin kierukan läpi. Ja äidillä oli jo lapsia ja halusivat ehkäistä. Kyllä se voi olla vahinko.
Vierailija kirjoitti:
Vastuuttomille ihmisille heidän koko elämänsä on vahinkoa vahingon jälkeen.
Heille vahinko alkaa jo viettelysprosessissa.
Sulla ei taida olla vastuuta mistään. Onko syyntakeettoman paperit ja mt-eläke? Persuja äänestelet ja lihaa syöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käytä ehkäisyä. Kun mies on pitkä ja aika komeakin niin asioita vain tapahtuu eikä naisella järki pelaa.
Miksei miehellä pelaa järki sen vertaa, että käyttäisi ehkäisyä? Siten naristaan elareista ja syytellään naista, vaikka ihan itse lurautettiin ne siittiöt kohtuun.
Ehkäisyvastuu on KUMMALLAKIN eikä mikään menetelmä ole täysin varma. Hyvä sinunkin tajuta, vaikket varmaan ikinä panemaan pääse.
Viime kädessä nainen päättää harrastetaanko seksiä vai ei. Jos mies ei halua käyttää kondomia niin haarat pysyy kiinni.
Vierailija kirjoitti:
tuli mieleen toinenkin tapaus tuttavapiiristä: eräs ystäväni tuli raskaaksi, vaikka lääkäri oli kertonut hänen olevan PCO:n takia hedelmätön. Tavallaan raskaus oli vahinkoraskaus, vaikkakin hyvin iloinen yllätys.
PCO tai paha endokaan ei tarkoita hedelmättömyyttä, vaikea uskoa kenekään oikean lääkärin sellaista tosissaan sanovan. Moni potilas varmasti lapsettomuuden pelossa ottaa asian niin jos lääkäri sanoo, että haasteita voi olla. Tiedän montakin muka lapsettomaksi sanottua naista jotka kuitenkin tulivat raskaaksi. Yksi jopa huijasi sillä selityksellä seurustelukumppaniaan, vaikka tiesi mahdollisuuden olevan olemassa.
Itseasiassa mun kaikki 4 lasta ovat vahinkoja. Kaikki samalle miehelle.
1. Oltiin kännissä, ei edes muistettu aamulla et meillä olis ollut edes seksiä kun tosiaan oltiin ihan ympärihumalassa. Mistä tiedän et se oli juuri se kerta. Oltiin matkoilla ja ei ollut tilaisuutta harrastaa seksiä muulloin. Muina päivinä oltiin täysin selvinpäin. Lapsi on myös testattu että varmasti on miehen eikä niin että joku random olisi mut raiskannut.
2. Oli käytössä kortsut. Ihan oikein käytettynä, ei rikki olleita.
3. Oli käytössä pillerit. Ihan oikeen käytettynä
4. Oli käytössä sekä pillerit, että kortsut, ihan oikeen käytettynä.
Sen jälkeen mentiin molemmat laittaan piuhat poikki. Sen jälkeen ei ole lapsia tullut. Kaikki lapset on rakkaita ja plussan jälkeen ollut ehdoton että pidetään. Mutta neljän jälkeen lapsiluku alkoi olla täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kolme vahinkoraskautta kuulostaa jo kummalliselta, mutta yhdessä ei ole mitään ihmettelemistä. esim. niinkin yksinkertainen (ja yllättävän yleinen!) syy kuin kierukan pettäminen riittää!
Minä synnyin kierukan läpi. Ja äidillä oli jo lapsia ja halusivat ehkäistä. Kyllä se voi olla vahinko.
Olen ihan varma, että et syntynyt kierukan läpi. Mahdotonta.
Minä olen vapaaehtoisessa selibaatissa, en harrasta lainkaan seksiä. Sanoisin, että jos tästä nyt tulisin raskaaksi niin sen voisi jo luokitella vahingoksi. Muuten nuo vahingot on 99 % ihan omaa huolimattomuutta.
Ystävällä oli hormonikierukka ja tuli raskaaksi ja koska kuukautisia ei ollut muutenkaan niin raskaus oli jo pitkällä kun huomattiin. Pitivät lapsen ja ystävä oli masentunut koko loppuraskauden. Lapsi nyt aikuinen ja eivät ole juurikaan tekemisissä.