miten aikuinen nainen voi tulla "vahingossa" raskaaksi?
Tuttavani, ikää reilu 30v, kertoi mulle tässä joku viikko sitten olevansa raskaana, taas ja vahingossa...oli itse niin kovin "järkyttynyt", miten on näin päässyt käymään...
"Vahinko" on hänelle jo kolmas, miestä hänellä ei ole, mutta se nyt ei liene oleellista.
Anyway, miten ihmeessä on mahdollista, että AIKUINEN ihminen, voi edes tulla vahingossa raskaaksi? Ja kun niitä lapsia on ennestäänkin jo, niin luulis osaavan käyttää ehkäsyä.
Yhden vahingon ymmärrän minäkin, jos ihminen olisi vaikkapa nuori, mutta toinen, saatika kolmas? Pitääkö nää naiset muita ihmisiä ihan idiootteina, vai onko ne ite?
Haluaisin vaan tietää, että sattuuko rehellisiä vahinkoja ylipäätään enää aikuisille? onko teille sattunut?
Kommentit (72)
Tietysti harrastamalla seksiä. Mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma. Ei edes strilisaatio, vaikka melko varma onkin, mutta silti joka vuosi tulee useampi raskaaksi ja synnyttää. Plus ne, joille tehdään abortti.
Aiheesta on keskusteltu (tapeltu) tuhat kertaa aiemminkin ja edelleenkin jotkut tollerot kuvittelevat, että raskauksia ei voi alkaa vahingossa. No, tavallaan näin onkin, koska harvemmin se yrpä illuun vahingossa sujahtaa. Siinä tilanteessa ehkäisyvastuussa on kaksi ihmistä.
Mutta tuossa on faktatietoa eri menetelmien luotettavuudesta. Yksikään ei ole 100% vaan luvut on 82-99%.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni "vahinko" lienee naisen juonittelun tulos. Halutaan lapsi, ja ennen kaikkea sille elättäjä ja elatusmaksujen maksaja sellaisesta miehestä joka ei lapsia halua ja joka luottaa naisen sanaan e-pillereistä, kierukasta yms. Ovat jotkut ronkkineet siemennestettä käytetystä kortsustakin sisäänsä.
Tälläkin palstalla monet kirjoittajat ovat avoimesti kehoittaneet kanssanaisiaell jättämään pillerit pois ja tulemaan "vahingossa" raskaaksi.
Eihän edes 100% varmaa ehkäisyä edes ole.
Vaikka olisi tehty sterilisaatio, silti voi tulla raskaaksi.
Kuten tälle norjalaiselle pariskunnalle, jolla molemmilla oli tehty strilisaatio ja silti rouva synnytti terv.asemalla vauvan, jonne oli hakeutunut voimakkaiden vatsakipujen vuoksi kesken loman. Ja kummankaan strerisaatiossa ei myöhemmin huomattu mitään poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aikuinen ja tulin kertapanosta raskaaksi syrjähypyssä.. ei käytetty edes kortsua, vaan "keskeytettyä yhdyntää" joka ei ole minkään valtakunnan ehkäisykeino, tiedän.. eikä äijä sit välttämättä edes vetäny ulos ajoissa kun kerran tulin raskaaksi tästä.
Mä sanoisin vahingoksi, koska tavoitteena ei ollut tulla raskaaksi, vaikka raskautuminen olikiin täysin biologisesti todennäköistä ja ehkäisyn puuttuminen oma moka.
No nyt tästä karmeasta vahingosta (jonka takia meinasin tehdä itsemurhan aikoinani) on kulunut muutamia vuosia ja poikaa en antaisi pois mistään hinnasta. MIeheni on pojalle isä, vaikka tietää että poitsu on syrjähypyn tulos.
Kuulostaa kyllä äärimmäiseltä typeryydeltä ja antikliimaksien antikliimaksilta, että pistää parisuhteensa romukoppaan syrjähypyllä, ja sitten vielä kähisee, että vedä pois, vedä pois.
No eiköhän se opeteta ihan ala-asteella, että jokainen miehen ja naisen välinen yhdyntä voi johtaa raskauteen ja että 100% varmaa ehkäisykeinoa ei ole olemassa.
En ymmärrä ylipäätään miksi kukaan haluaisi harrastaa seksiä ihmisen kanssa jonka kanssa ei olisi valmis hankkimaan lapsia jos tällainen vahinko pääsee käymään.
Ei käytä ehkäisyä. Kun mies on pitkä ja aika komeakin niin asioita vain tapahtuu eikä naisella järki pelaa.
Vierailija kirjoitti:
- Käytti ehkäisyä, lapsi syntyi ns. sarvet päässä eli kierukka ensin, sitten lapsi.
- Lääkärit olivat sanoneet, että nainen ei koskaan voi saada lapsia. Tuli raskaaksi yli nelikymppisenä, isä yli 60 v. Vauva oli terve.
- Sterilisaatio tehty, tuli silti raskaaksi, koska munanjohtimet olivat kasvaneet uudelleen yhteen. Vauva syntyi.
- Kätilö käytti luomuehkäisymenetelmää (en muista tuotteen nimeä) hormonien pelossaan. Tuli raskaaksi ja sai vauvan, myöhemmin lisää.
Näin aikuiset naiset tulevat vahigossa raskaaksi.
Kyllä ne aikuiset naiset tulevat raskaaksi ihan siitä haarojen levittelystään.
Vastuuttomille ihmisille heidän koko elämänsä on vahinkoa vahingon jälkeen.
Heille vahinko alkaa jo viettelysprosessissa.
Minulla oli aikoinaan ehkäisykapselit. (Ne on kehittynyt niistä ajoista). Silti tulin raskaaksi, vaikka kapselit oli koska raskauteni tiedettiin suureksi riskiksi sekä minulle, että lapselle. Oli kyllä stressaavaa ja ahdistavaa aikaa. Mutta jälkikäteen olen onnellinen,, että sain lapsen. En olisi ikinä uskaltanut ottaa tietoista riskiä, mutta vahinkoraskaus oli tervetunkut.
Vierailija kirjoitti:
Ei käytä ehkäisyä. Kun mies on pitkä ja aika komeakin niin asioita vain tapahtuu eikä naisella järki pelaa.
Miksei miehellä pelaa järki sen vertaa, että käyttäisi ehkäisyä? Siten naristaan elareista ja syytellään naista, vaikka ihan itse lurautettiin ne siittiöt kohtuun.
Ehkäisyvastuu on KUMMALLAKIN eikä mikään menetelmä ole täysin varma. Hyvä sinunkin tajuta, vaikket varmaan ikinä panemaan pääse.
Otin kierukan ja kuukausi kierukan laitosta olin raskaana. Eli on se mahdollista. Taas on kierukka käytössä enkä ole tullut raskaaksi. Se ensimmäinen kierukka ei ollut hyvin paikoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kierukasta huolimatta raskaaksi tulevat, pillereita rehellisesti aina ottaneet, kondomin hajoamisesta jne alkavat raskaudet on niitä vahinkoja, ja niitä sattuu oikeesti aika harvoin kellekkään....
kun omassa tuttavapiirissäkin on useampi tapaus.
Koska oikeesti harvemmin nämä "vahingot" eivät ole vahinkoja.
Tietty jos käyttää kierukkaakin 7v, niinkuin täällä monet suosittelevat, vaikka käytöikä on sen 5v, niin voihan sitä raskaaksi tulla.
Mä luulen että monet näistä "raskaaksi pillereistä huolimatta"-tyypit eivät vain myönnä kelleen että jättivät sen pillerin, tai kaks tai kolme syömättä.
Ei normaali ihminen ole täydellinen. Itselläni lääkkeet pitää minut hengissä ja silti välillä unohdan ottaa ne. Se ei tarkoita, että.yrirräusisn tappaa itseäni. Se unohtaminen on täysi vahinko.
Keskeytetty yhdyntä on jo sanana sellainen että kun sen ääneen sanoo, niin eipä siinä.mitään järkeä ole, ja mitä se edes tarkoittaa, onko kaiken sperman siis tarkoituskin päätyä aina naisen sisään. Ja jos on keskeytytty, ( = mies vetää juuri lopussa ulos ja laukeaa naisen päälle ) niin se ei ole silloin yhdyntä ? Vaan keskeytetty yhdyntä? No joo..ap:n kysymykseen : 3 vahinkoraskautta EI ole normaalia
Samalla se mies tulee vahingossa isäksi. Miten se on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aikuinen ja tulin kertapanosta raskaaksi syrjähypyssä.. ei käytetty edes kortsua, vaan "keskeytettyä yhdyntää" joka ei ole minkään valtakunnan ehkäisykeino, tiedän.. eikä äijä sit välttämättä edes vetäny ulos ajoissa kun kerran tulin raskaaksi tästä.
Mä sanoisin vahingoksi, koska tavoitteena ei ollut tulla raskaaksi, vaikka raskautuminen olikiin täysin biologisesti todennäköistä ja ehkäisyn puuttuminen oma moka.
No nyt tästä karmeasta vahingosta (jonka takia meinasin tehdä itsemurhan aikoinani) on kulunut muutamia vuosia ja poikaa en antaisi pois mistään hinnasta. MIeheni on pojalle isä, vaikka tietää että poitsu on syrjähypyn tulos.Kuulostaa kyllä äärimmäiseltä typeryydeltä ja antikliimaksien antikliimaksilta, että pistää parisuhteensa romukoppaan syrjähypyllä, ja sitten vielä kähisee, että vedä pois, vedä pois.
Mihin romukoppaan? Yhdessä ovat edelleen ja heillä on rakas poika.
Ja hei, miksi naisen pitäisi miestä käskeä vetämään ulos? Ei nainen tiedä, milloin mies on laukeamassa. Vai oletatko oman sukupuolesi niin typeräksi, ettei edes tätä "ehkäisyä" osaa mies itse käyttää, kuten ei kortsuakaan?
Jokainen varmaan ymmärtää, että vahinkoraskaudesta on kyse mikäli on käytetty oikeaoppisesti ehkäisyä. Myös niissä tapauksissa, kun jompikumpi on lääkärin toimesta todettu kykenemättömästi saamaan lapsia.
Joa haluaa vain saivarrella, niin eihän vahinkoja satu koskaan. Laitoit vahingossa suolaa, kun piti laittaa sokeria. Ei, aina on mahdollista sekoittaa aineet. Ajoit vahingossa autolla ihmisen tai eläimen päälle. Ei, sinä et vaan ollut tarpeeksi tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Samalla se mies tulee vahingossa isäksi. Miten se on mahdollista?
Hyvä kysymys. Miten "aikuinen mies" voi tulla vahingossa isäksi?
Ja siitä sitten kauhea valitus.
Vierailija kirjoitti:
sisko oli mennyt sänkyyn jonkun yhden illan hoidon kanssa ja tullut siitä raskaaksi. kortsu oli kuulemma hajonnut. jos muija on niin kännissä että ei tajua mitä tapahtuu niin kai se mies olisi voinut mainita asiasta... Ei hakenut jälkiehkäisyykään ja nyt on uusi yh-äiti.
miten tuo voi olla vahinkoraskaus, kun hehän tiesivät koko ajan että ehkäsy oli pettänyt?
Ylipäätään kondomi on niin epävarma väline, että jos sen varaan laskee niin on turha valittaa mistään "vahinkoraskaudesta".
Taidat olla tollopoika.
Kierukkaa voi sen viiden vuoden jälkeenkin käyttää yksinomaisena ehkäisymenetelmänä ja se toimii yhtä hyvin kuin mikä tahansa muukin ehkäisy, eli ei todellakaan täydellisesti. Jos sinulle on epäselvää, mikä on eri ehkäisymenetelmien toimintavarmuus, suosittelen käyntiä ehkäisyneyvolassa viisastumassa. Sulle kerrotaan siellä, että lapsia tulee vaikka olisi kolme kortsua päällekkäin, kierukka ja sterilaatio. Ja näin todellakin tapahtuu.
Ainut täysin varma ehkäisy on pidättäytyminen. Sterilaatiossakin alkaa pari raskautta tuhatta pariskuntaa kohti vuodessa.