Yleistuki esityksessä työttömällä ei saa olla rahaa tillillä
Mikäli yleistuki esitys menee sellaisenaan läpi, työttömällä ei saa olla mitään rahaa tilillä, eli työtön ei saa säästää enää yhtään mitään vaan kaikki on tuhlattava.Mielenkiintoista tässä on se,että antaako kokoomus oikeasti mennä sen läpi sellaisenaan,koska se tulee koskemaan myös korkealle koulutettua väkeä mm opettajat, sairaanhoitajat jne, mikäli valuvat yleistuelle ansiosidonnainen jälkeen.
Kannattaa varmaan ihmisten laittaa sähköpostia kokoomukselle, että lähtee ääni jos vievät tän läpi.
Kommentit (1090)
Kelan toiminnoista osa ollaan yksityistämässä.
Vierailija kirjoitti:
Tuolta löytyy myös yleistuki.
Vierailija kirjoitti:
"Kansaneläkelaitos voisi siirtää rutiiniluonteisia avustavia tehtäviä yksityisen tahon tehtäväksi....."
Miksi ihmeessä pitäisi tai kuuluisi olla?
2 vuodessa ehtii vielä kyllä hyvin yksityistämään noita valtion virastoja.
Vierailija kirjoitti:
olen 62 ja pitkäaikaistyötön. En pääse enää töihin. saamastani työmarkkinatuesta olen säästänyt puskurin, uskokaa tai älkää 26 000 €. Oli tarkoitus jopa päästä kalliista vuokrakämpästä pois omaan, jossa on edullinen vuokra. En saa muuta kuin työmarkkinatuen. Säästän kaikessa, aivan kaikessa, en edes viitsi luetella, teitä järkyttäisi ja jopa inhottaisi.
Jos nyt pitää ns. syömään noita rahoja, niin en ala. Annan koko potin vaikka rekkurescuelle.
Sinun asemassasi lähtisin varmaan maailmanympärimatkalle. Asuisin hienoissa hotelleissa ja söisin kaikenlaisia herkkuruokia hyvissä ravintoloissa. Ostaisin ylellisiä vaatteita ja teettäisin niihin räätälillä korjaukset niin että istuvat täydellisesti. Kotiin hankkisin kaikenlaista hyvää syötävää (ei-pilaantuvaa) ja juotavaa suuren varaston. Sisustus myös kuntoon!
Ansaitset nauttia elämästäsi ja säästämistäsi rahoista, joten tee se mahdollisimman hyvin.
Vierailija kirjoitti:
2 vuodessa ehtii vielä kyllä hyvin yksityistämään noita valtion virastoja.
Sehän tässä huolettaa että 2 vuotta on kyllä turhan pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
olen 62 ja pitkäaikaistyötön. En pääse enää töihin. saamastani työmarkkinatuesta olen säästänyt puskurin, uskokaa tai älkää 26 000 €. Oli tarkoitus jopa päästä kalliista vuokrakämpästä pois omaan, jossa on edullinen vuokra. En saa muuta kuin työmarkkinatuen. Säästän kaikessa, aivan kaikessa, en edes viitsi luetella, teitä järkyttäisi ja jopa inhottaisi.
Jos nyt pitää ns. syömään noita rahoja, niin en ala. Annan koko potin vaikka rekkurescuelle.
Siis tarkoitatko että suunnittelit ostaa asunnon ja tuo säästämäsi summa on omarahoitusasuus? Kuinka paljon pitäisi vielä säästää että saat kämpän?
Miksi sitten eräät pääsevät sopeutumiseläkkeelle, tai niille järkätään jokin muu pesti kun heidät on ulostettuja virasta. Ja verorahoista. Niitä on paljon että päät kolisee, eivätkä edes huomaa, kun vieras valtio ottaa jalansijaa rakentamalla hehtaaritolkulla ilmaisen sähkön ja veden perässä. Veroja kaan tänne eivät maksa ja työvoima ulkomailta.
Sitten kannattaa lopettaa pankkitili ja noutaa tuki käteisenä, sillä eihän sitä tukea voi maksaa jos siellä tilillä on edes yksi sentti.
Kannattaa hakea töitä Dubaista, siellä ei makseta tuloista veroa. Kuka tänne pahoinvointivaltioon enää jää. Ei Suomessa rikastu.
Vierailija kirjoitti:
Osta kaverilta käytetty Lada kunnon ylihinnalla ja mällää se lunastukseen. Rahat jää kaverille joka voi sitten antaa pieniä käteisavustuksia silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi tai kuuluisi olla?
Koska leväperäisyyteen kannustaminen saattaa lisätä leväperäisyyttä, ja leväperäisyys on haitallista yksilön voinnille sekä yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nytkään saa olla. Ei sillä, että olisi.
Saa olla. Toimeentulotuessa ei saa olla, mutta ei kaikki työttömät sitä edes saa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa lopettaa pankkitili ja noutaa tuki käteisenä, sillä eihän sitä tukea voi maksaa jos siellä tilillä on edes yksi sentti.
Hyvä pointti. Nollatilejä ei ala pankitkaan ylläpitämään. Paukkuu miinukselle heti, kun tuki on nostettu pois.
Jos olen työtön, kun laki tulee voimaan, nostan kaikki säästöt tililtä sukanvarteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolta löytyy myös yleistuki.
Voisivat myös perustaa Suomen Kelan sivupisteitä Viroon. Somaliaan, Irakiin, Iraniin, Turkkiin, Syyriaan jne. Vähentäisi paperisotaa kun suoraan antaisisivat tarvitsejoille rahaa. Turha tuoda Suomeen. Kun työt ovat vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nytkään saa olla. Ei sillä, että olisi.
Työmarkkinatukea saa vaikka olisit miljonääri.
Jos teet luovutusvoittoja 10k€ ja luovutustappioita 10k€ niin työmarkkinatukesi leikataan nollaan, vaikka todellisuudessa sinulle ei jää käteen pennin pyörylää.
Saathan sinä sen 10 000 e rahana. Verotuksessa ei jää verotettavaa tuloa tappion vuoksi. Ja toki olet menettänyt rahaa, kun olet joskus myytävän ostanut.