Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Absolutistiksi ryhtynyt mies arvostelee juomista

Vierailija
09.05.2025 |

Taustaa sen verran että mieheni ei ole koskaan ollut mikään alkoholisti. Juhlissa on mennyt muutama juoma, kuin myös saunassa ja kesäterassilla. Nyt hän on kuitenkin lopettanut puoli vuotta sitten kokonaan, mikä on tietysti täysin ok.

mies on kuitenkin ruvennut arvostelemaan minun kohtuukäyttöäni?? Jos olen ostanut kaljan saunajuomaksi tai tilaan lasin viiniä alkaa kovaääninen: taas pitää viinaa saada, ja saattaa ärsyyntyä tuosta niin ettei illasta tule enää mitään. Olen kysynyt syytä tähän ja vastaa vain ettei ymmärrä miksi pitää ryypätä. Ryypätä? Yksi olut on ryyppäämistä? 

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä.tämän elämän aikana jokainen parisuhde on kaatunut siihen kun en juurikaan juo joka tarkoittaa sitä että en käy baareissa bilettämässä eikö kiinnosta kantsellä kännisiä ihmisiä ja jokaiselle naiselle on ollut ongelma kun ennole lähtenyt heidän kanssa baariin istumaan. Eräänkin kanssa tuli aivan järkyttävän riitä siittä että en halunnut lähteä hänen kanssa baariin ja sanoin sille että voit ihan vapaasti mennä en sinua seteleitä niin sen riidan aikana se nainen sanoi että se haluaa minut mukaan sen takia kun hän halusi bilettämään mutta hänellä itsellä ei ole rahaa niin halusi minut mukaan maksamaan hänen juomat ja sisään pääsy maksut sekä huolehtimaan hänet turvallisesti kotiin

Vierailija
42/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä.tämän elämän aikana jokainen parisuhde on kaatunut siihen kun en juurikaan juo joka tarkoittaa sitä että en käy baareissa bilettämässä eikö kiinnosta kantsellä kännisiä ihmisiä ja jokaiselle naiselle on ollut ongelma kun ennole lähtenyt heidän kanssa baariin istumaan. Eräänkin kanssa tuli aivan järkyttävän riitä siittä että en halunnut lähteä hänen kanssa baariin ja sanoin sille että voit ihan vapaasti mennä en sinua seteleitä niin sen riidan aikana se nainen sanoi että se haluaa minut mukaan sen takia kun hän halusi bilettämään mutta hänellä itsellä ei ole rahaa niin halusi minut mukaan maksamaan hänen juomat ja sisään pääsy maksut sekä huolehtimaan hänet turvallisesti kotiin

Laskin nopeasti 23 kirjoitusvirhettä. Minkä lukeman muut saivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on alkoholisti. Kaikkein saastaisin alkoholismin muoto on kytätä toisten juomista ja olla itse parempi ihminen.

Joillakin se juomisen lopettaminen nostaa kusen päähän. Viina lähtee, mutta pimeä puoli nousee esiin. Takavuosina tunsin erään alkoholistin, joka veti ainakin 15 vuotta viinaa kuin sieni. Oli kuitenkin mukava kaveri humalassa. Sitten se lopetti juomisen ja muuttui sellaiseksi hyvin pikkumaiseksi, kaikesta arvostelevaksi tyypiksi. Mikään ei ollut hyvä, mitä joku toinen teki. Sitten sillä oli sellainen v....mainen tyyli arvostella asioita sillai hieman vitsillä ja huumorilla, vaikkei siinä toisen tekemässä asiassa, valinnassa ollut mitään väärää. Kaikesta mitä joku toinen teki, piti heti kaivaa huonot puolet esiin ja mitään hyvää sanottavaa ei ollut. Semmonen minä minä minä. Raitistuttuaan oli sitten ihan muuta kuin mukava. Muuttui hyvässä ja pahassa, kun lopetti juomisen kokonaan. Varmasti kaivaa toisten raitistumisista kaikenlaista huonoa puolta esiin, koska se hänen oma raittius ja raittiina pysyminen on jollakin tapaa ylevämpää kuin jonkun toisen. Tai on ainakin olevinaan.

Vielä raitistuttuaan tartti autokyytiä ja lupaili sitten, että hän maksaa bensarahaa. Toistasataa kilsaa sivu, kun piti tutun mökille viedä ja sieltä hakea heti seuraavana päivänä. Ja mitään ei ikinä maksanut. Ei euroakaan ja siitä on jo kohta 21 vuotta. Silloin kun se joi kaksin käsin, niin humalassa kävi soittelemassa puheluita naapureiden puhelimista ja puhui antavansa muutaman markan siitä hyvästä kun sai soittaa asiansa. Ja mitään ei koskaan antanut. Luulin että tämä tapa olisi jäänyt hänellä sinne juoma-aikoihin, mutta ei. Yhä raittiina pummasi ja jätti kaiken pystyyn. Todellinen kaksinaismoralisti.

Vierailija
44/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteemme alussa käytimme kumpikin kohtuudella alkoholia. Viiniä viikonloppuiltoina hyvän ruoan kanssa. Meni muutama vuosi. Sitten naisystäväni kääntyi kasvissyöjäksi. Se oli vielä ihan OK, grillasin kuitenkin itse itselleni sen pihvin tai lohen. Seuraavaksi pois jäi alkoholi. Sekin oli vielä OK, mutta sitten alkoi jatkuva kettuilu vinistä ja lihasta. No erohan siitä sitten tuli.

Edelleen vähän harmittaa, sillä alkuajat yhdessä olivat ihan mukavia. Jotenkin on sellainen olo, että maalia siirrettiin ja sääntöjä muutettin kesken pelin.

Vierailija
45/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteemme alussa käytimme kumpikin kohtuudella alkoholia. Viiniä viikonloppuiltoina hyvän ruoan kanssa. Meni muutama vuosi. Sitten naisystäväni kääntyi kasvissyöjäksi. Se oli vielä ihan OK, grillasin kuitenkin itse itselleni sen pihvin tai lohen. Seuraavaksi pois jäi alkoholi. Sekin oli vielä OK, mutta sitten alkoi jatkuva kettuilu vinistä ja lihasta. No erohan siitä sitten tuli.

Edelleen vähän harmittaa, sillä alkuajat yhdessä olivat ihan mukavia. Jotenkin on sellainen olo, että maalia siirrettiin ja sääntöjä muutettin kesken pelin.

Onpa harmillista. Totta kai ihminen saa muuttua, vaikka parisuhteessa onkin, mutta eri arvomaailmojen suhteen parisuhde kuolee väistämättä. Tsemppiä uuden naisen hakuun!

Vierailija
46/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se paska.

Vierailija
47/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiset alkoholistit on yleensä niitä pahimpia tuomitsemaan, ne ei voi ottaa sitä yhtä kaljaa eikä ymmärrä, että kaikilla se juominen ei lähde lapasesta.

Onko minkä ikäinen, nuoremmilla ihmisillä on joskus tuota pätemisen tarvetta. Kun itse tekee hyviä valintoja niin sitten voi saarnata ja tuomita toisten tekoja. siitä yleensä kasvaa ulos, kun on jonkun aikaa ollut ilman viinaa niin ehkä se tajuaa että ei ole maailman ainoa absolutisti ja muiden juomiset ei sille kuulu.

Jos ei se kohta rauhotu niin jätä se sika, ei tuommoista saarnaamista jaksa kukaan.

Vierailija
48/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kuuntelisi tuollaista hetkeäkään. Miehesi on törppö juntti.

Samaa mieltä! Ottaisin kuttuilevasta puolisosta (oli nainen tai mies) eron, jos kunnon huuto ei auta. 

Siis mihin luulet huudon auttavan? Se ei auta mitään muuhuun kuin jos on kaukana, kova meteli tai kuulovikainen. Jos tarkoitat että psykoottisesti karjumalla saat jotain hyvää aikaiseksi niin olet väärässä.

Vierailija
49/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki elämä.

Vierailija
50/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirry pilveen 

Hyvä neuvo se on sata kertaa vähemmän haitallista kuin alkoholi. Tuo ero on niin suuri että moni kieltäytyy uskomasta sitä. Asian voi tarkistaa googlesta niin näkee että se on totta.

Vierailija
51/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirry pilveen 

Hyvä neuvo se on sata kertaa vähemmän haitallista kuin alkoholi. Tuo ero on niin suuri että moni kieltäytyy uskomasta sitä. Asian voi tarkistaa googlesta niin näkee että se on totta.

Mutta kännissä on paljon kivampaa kuin pöllyssä.

Vierailija
52/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole Ap onnellinen, että sun pulmas on tolla tasolla.

Mun mies, alkoholisti, joka haluaisi juoda enemmän, muttei voi, koska muuten jätän hänet. Hän pyrki viime viikonloppuna  juomaan "kaksi kaljaa". No toinen kalja oli pint, eli 5,7 dl ja toinen 5 dl, mutta 8%. Laskin, että käytännössä hän veti siis 5 normikaljaa.

Ja minä sitten olen kuulemma kyttäri, kun tästä huomautin. No niin olenkin, koska jos juo paljon, on käytös sen mukaista eli ei hyvää, varsinkin juomista seuraavana ja sitä seuraavana päivänä..

Vierailija
53/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalin ihmisen on vaikea elää alkoholistin, mutta myös absolutistin kanssa. Tarvitsevat rinnalleen samanlaiset ääri-ihmiset.,

Vierailija
54/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mieheni ei ole tuollainen kamala ihminen joka kieltää juomisen. Mieheni juo ja minä juon eikä siitä ole koskaan tullut mitään ongelmaa. Emme ole sammuneet koskaan vaan juodaan kohtuudella. Vietetään nyttenkin kotona rauhallista iltaa ja odotellaan suomen jäkis pelin alkua. Juodaan lonkeroo ja minä juon viiniä.

Vierailija
55/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laskeppa hitaasti seuraavaksi. Itse sain kyllä selvän, mitä tuo kirjoitti.

Vierailija
56/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin omasta halustaan jonkin elämäntapamuutoksen tehnyt ei yleensä arvostele ja hauku muiden valintoja. Jos esimerkiksi lopettaa alkoholinkäytön siksi, että näyttäisi paremmalta tai siksi, että siihen menee niin paljon rahaa, jää juomishimo siitä huolimatta vielä kytemään. Totta kai silloin alkaa ketuttaa katsoa vierestä muiden juomista ja lapsellisimmat ulkoistavat sen muiden syyksi. Kun sitä aitoa halua - lopetan, koska MINÄ haluan ja MINULLE tulee siitä parempi olo - ei löydy, niin elämästä tuntuu puuttuvan jotain ilman alkoholia. Muiden vähäinenkin käyttö muistuttaa silloin siitä vaille jäämisestä.

Vierailija
57/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirry pilveen 

Mutta kännissä on paljon kivampaa kuin pöllyssä.

Mielipide asia ja mun mielestä savuissa on hauskempaa kuin kännissä. Eikä joudu kärsimään krapuloita.

Vierailija
58/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa kasittelemaan niita tunteita mihin juotte. Kirjoitatte tanne, etta 1 saunaolut ja paskat... Mita muuta juonut? Miksi kukaan juo 1 oluen? Ehka yhden pitkan jos seuraavana paivana pakko menna aamulla toihin... Mutta tosi tyhmaa juoda... 

Tähän kirjoitukseen on näemme jo pari muutakin kommentoinut, mutta: suhtautumisesi alkoholiin on hyvin epäterve. Näet sen yksinomaisesti päihteenä. Mittaat sen käyttämisen mielekkyyttä ainoana funktiona päihtymisen aste, mielestäsi on järjetöntä juoda sellainen määrä, josta ei päihdy. Kaltaisesi ihmisen ei kannatakaan käyttää alkoholia lainkaan, koska addiktiopotentiaali on suuri.

Itselläni tyypillisin alkoholin käyttötapa on lasillinen tai kaksi viiniä ruoan kanssa, silloin tällöin. Satunnaisesti illanstujaisissa saatta mennä useampikin drinkki, mutta näitä ei ole montaa vuodessa. Tämän tyyppinen juominen on sitä kuuluisaa kohtuukäyttöä. Selkeä määräenemmistö ihmisistä käyttää alkoholia tällä tavalla. Vähemmistö käyttää sitä riskirajat ylittäviä määriä, tai suhtautuu niin, että jokaisella käyttökerralla tavoitteena on humalatila.

Vierailija
59/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalin ihmisen on vaikea elää alkoholistin, mutta myös absolutistin kanssa. Tarvitsevat rinnalleen samanlaiset ääri-ihmiset.,

Ääri-ihmiset on harvassa ja suurin osa päihteiden käyttäjistä hallitsee käyttönsä.

Vierailija
60/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla on ongelmia alkoholin kanssa, jos saunakalja tai lasi viiniä on ihan pakko saada?

Ei ole pakko saada mutta en ymmärrä miksi olisin ilman jos niistä nautin? Mitä haittaa varsinaisesti on tuosta yhdestä oluesta tai lasista viiniä ruuan kanssa? Miksi luopuisin niistä kun niistä kuitenkin nautin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän