Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Absolutistiksi ryhtynyt mies arvostelee juomista

Vierailija
09.05.2025 |

Taustaa sen verran että mieheni ei ole koskaan ollut mikään alkoholisti. Juhlissa on mennyt muutama juoma, kuin myös saunassa ja kesäterassilla. Nyt hän on kuitenkin lopettanut puoli vuotta sitten kokonaan, mikä on tietysti täysin ok.

mies on kuitenkin ruvennut arvostelemaan minun kohtuukäyttöäni?? Jos olen ostanut kaljan saunajuomaksi tai tilaan lasin viiniä alkaa kovaääninen: taas pitää viinaa saada, ja saattaa ärsyyntyä tuosta niin ettei illasta tule enää mitään. Olen kysynyt syytä tähän ja vastaa vain ettei ymmärrä miksi pitää ryypätä. Ryypätä? Yksi olut on ryyppäämistä? 

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tää ole ihan normaali ilmiö. Joku lopettaa jonkun "paheen" ja alkaa sen jälkeen arvostella muita. Vegaanit harrasta tätä, tupakasta luopuneet, absolutisit jne. Sitä tietysti perustellaan sillä kokemusasiantuntijuudella, mikä ollaan saatu. Ongelmahan on siinä, että aletaan neuvoa, vaikka kukaan ei ole pyytänyt neuvoja. Sitä ihmiset sulattaa kans melkoisen huonosti. Ei auta kuin sanoa suoraan, että lopettaa tuon huomauttelun, koska se on toisen arvostelemista ja loukkaa.

Voihan tuota yrittää, mutta voi olla, että tuo loukkaantuminen käännetään jotenkin sen käytön aiheuttamaksi tunnetilaksi. Eli tässä tapauksessa alkoholinkäytöstä huomauttaminen loukkaa, koska taustalla on alkoholiongelmaa ja näinollen tuo voi vaan vahvistaa sen arvostelijan näkemystä.

Ei-vegaanina oleva loukkaantuu, koska tietää sisimmässään tekevänsä väärin. Tupakankin kohdalla se on se addiktio, joka aiheuttaa loukkaantumistunteita jos siitä huomauttaa. En sano että näin automaattisesti kävisi, mutta tällaiseen voi olla huomauttelijoilla taipumusta. Helpompi nähdä asia niin, että se vahvistaa omaa kantaa, kuin niin, että ymmärtäisi itse toimivansa väärin

Vierailija
22/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa kasittelemaan niita tunteita mihin juotte. Kirjoitatte tanne, etta 1 saunaolut ja paskat... Mita muuta juonut? Miksi kukaan juo 1 oluen? Ehka yhden pitkan jos seuraavana paivana pakko menna aamulla toihin... Mutta tosi tyhmaa juoda... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuuntelisi tuollaista hetkeäkään. Miehesi on törppö juntti.

Samaa mieltä! Ottaisin kuttuilevasta puolisosta (oli nainen tai mies) eron, jos kunnon huuto ei auta. 

Vierailija
24/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa kasittelemaan niita tunteita mihin juotte. Kirjoitatte tanne, etta 1 saunaolut ja paskat... Mita muuta juonut? Miksi kukaan juo 1 oluen? Ehka yhden pitkan jos seuraavana paivana pakko menna aamulla toihin... Mutta tosi tyhmaa juoda... 

Miksi ei saisi juoda muutakin? Miksi pitäisi elää juuri kuten sinä?

Vierailija
25/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
26/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä kaatamassa juuri itselleni lasin punaviiniä :) Onneksi mieheni on samoilla linjoilla mun kanssa, kyllä hänkin ottaa kunhan tulee töistä.

Vierailija
27/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etanoli = liuotin = myrkky.

Jos olet vaikka 3 viikkoa juomatta sita olutta tulee aika huono olo, kun juot. 

Juomari pitaa riippuvuutta ylla ja siksi siita "nauttii", laukaisee stressingit pois.

Nainen on painossaan miesta kevyempi niin helppoa jeesustella niilla maarilla. 

1 iso olut pienelle naiselle vastaa 90kg lihaksikkaalle miehelle neljaa. 

Vierailija
28/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purrasta otatte nyt siskot mallia ja laitatte vihersmoothieta koneeseen.

Vierailija
29/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tää ole ihan normaali ilmiö. Joku lopettaa jonkun "paheen" ja alkaa sen jälkeen arvostella muita. Vegaanit harrasta tätä, tupakasta luopuneet, absolutisit jne. Sitä tietysti perustellaan sillä kokemusasiantuntijuudella, mikä ollaan saatu. Ongelmahan on siinä, että aletaan neuvoa, vaikka kukaan ei ole pyytänyt neuvoja. Sitä ihmiset sulattaa kans melkoisen huonosti. Ei auta kuin sanoa suoraan, että lopettaa tuon huomauttelun, koska se on toisen arvostelemista ja loukkaa.

Voihan tuota yrittää, mutta voi olla, että tuo loukkaantuminen käännetään jotenkin sen käytön aiheuttamaksi tunnetilaksi. Eli tässä tapauksessa alkoholinkäytöstä huomauttaminen loukkaa, koska taustalla on alkoholiongelmaa ja näinollen tuo voi vaan vahvistaa sen arvostelijan näkemystä.

Ei-vegaanina oleva loukkaantuu, koska tietää sisimmässään tekevänsä väärin. Tupakankin kohdalla se on s

Voisitko kirjoittaa vielä vähän naiivimmin?😅

Vierailija
30/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on syynsä, miksi otin reippaammin juovan kumppanin, vaikka itse olen vuosia putkeen juomatta ja silloinkin kun juon puhutaan ehkä viidestä annoksesta vuodessa. En yksinkertaisesti enää jaksanut sitä meteliä, jonka jotkut järjestivät joka kerta, kun join yhden lonkeron. 

Vierailija
31/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuuntelisi tuollaista hetkeäkään. Miehesi on törppö juntti.

Haukotus. 

Vierailija
32/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu. Mulla on kaveri. Ihan rappioalkoholisti. Joi vuosia joka päivä ihan valtavia määriä, joi perheen, asunnot, työpaikan itseltään. Joi itsensä useamman kerran teholle. Nyt absolutisti eli juomaton alkoholisti siis. Ja nyt niin katkera, kun joku voi nauttia saunaoluen tai kaksi. Valittaa juomisesta vaikka se on ihan normaalit saunaillan oluet ja harvoin. Palstallakin näkee näitä paljon. Tulevat ketjuihin valittamaan, kun joku ilmoittaa ottavansa lasin viiniä ruuan kanssa.

Vierailija
33/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti puhuu! Ei kaikilla ole tuollaista suhdetta alkoholiin! Vain alkoholistilla on!

Vierailija
34/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry pilveen 

Vierailija
35/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti on tuommonen mäkättäjä. Miehesä oli alkoholisti ja mulle sit valittaa ihan yhdestäkin oluesta. "Tarviiko sinun tuota nyt ostaa?" TODELLA ärsyttävä ihminen, onneks näen häntä enää harvoin.

Vierailija
36/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä juo kun yhden oluen saunassa. En juo humalan takia vaan sen takia että se maistuu hyvälle saunassa. Melkein aina jos avaan toisen oluen siittä puolet menee viemäriin kun ei maistu enää. Kaikki ei ole niin rappioalkoholisteja niin kuin sinä kun et pysty rajoittaa juomistasi vain yhteen

Vierailija
37/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuriini muutti eronnut mies.

Hän tuli heti esittäytymään, ruskea pullo kourassa.

Vaimonsa oli nipottaja, joka nalkutti, jos pari kaljaa joskus otti viikonloppuisin.

No, naapuri tosiaan otti viikonloppuisin pari kaljaa: perjantaina osti viinipänikän ja silloin muodissa olleen "mäyräkoiran", 12 olutta.

Lauantai-iltaisin piti aina hakea huoltoasemalta toinen mäyräkoira juomien loputtua kesken.

Vierailija
38/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuriini muutti eronnut mies.

Hän tuli heti esittäytymään, ruskea pullo kourassa.

Vaimonsa oli nipottaja, joka nalkutti, jos pari kaljaa joskus otti viikonloppuisin.

No, naapuri tosiaan otti viikonloppuisin pari kaljaa: perjantaina osti viinipänikän ja silloin muodissa olleen "mäyräkoiran", 12 olutta.

Lauantai-iltaisin piti aina hakea huoltoasemalta toinen mäyräkoira juomien loputtua kesken.

Ja sä oikein innosta puhkuen stalkkasit naapurin ostokset. Kai soitit heti sille ex-vaimolle ja lähetit todistusaineistosta kuvia?

Vierailija
39/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voisitko kirjoittaa vielä vähän naiivimmin?😅"

No en tuosta tiedä, mutta epäselväks tais jäädä. En siis tarkoittanut, että esim aloittaja loukkaantuu huomauttamisesta, koska on alkoholiongelmaa. Vaan että tällainen huomauttelija saattaa helpommin tulkita asian niin, tukien omaa näkökulmaansa, kuin että käsittäisi toimivansa typerästi.

Vierailija
40/78 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etanoli = liuotin = myrkky.

Jos olet vaikka 3 viikkoa juomatta sita olutta tulee aika huono olo, kun juot. 

Juomari pitaa riippuvuutta ylla ja siksi siita "nauttii", laukaisee stressingit pois.

Nainen on painossaan miesta kevyempi niin helppoa jeesustella niilla maarilla. 

1 iso olut pienelle naiselle vastaa 90kg lihaksikkaalle miehelle neljaa. 

Ei pidä paikkaansa. Olin 3kk juomatta alkoholia, eikä tullu vappuna yhtään huono olo parista oluesta.

M49

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän