Miellyttävä yllätys odotti S-tilillä
Bonusten lisäksi oli maksettu yli 100 e ylijäämähyvitystä. Tuli kyllä tarpeeseen, kun tili on muuten kuiva.
Kommentit (83)
Mä säästän paljon rahaa käymällä ostamassa vain mitä tarvitsen siitä kaupasta, missä sattuu edullisimmin olemaan. Olen pitänyt kirjaa. Bonuskortteja toki käytän niissä kaupoissa missä on, mutta täällä esim. Minimani on monessa aika edullinen ja varmaan siksi, että heillä ei mene rahaa bonusjärjestelmien ylläpitoon. Minimani on vielä kävelymatkan päässä, ei nyt ihan naapurissa, mutta sinne jaksaa kävellä kuitenkin. Eikä tuu ostettua liikaa, kun ei mene autolla, tulee ostettua vain se, mitä on aikonutkin kun pitää kantaa. Prisma on automatkan päässä, sinne en jaksa kävellä kumpaankaan mitä täällä on.
Vierailija kirjoitti:
Mä säästän paljon rahaa käymällä ostamassa vain mitä tarvitsen siitä kaupasta, missä sattuu edullisimmin olemaan. Olen pitänyt kirjaa. Bonuskortteja toki käytän niissä kaupoissa missä on, mutta täällä esim. Minimani on monessa aika edullinen ja varmaan siksi, että heillä ei mene rahaa bonusjärjestelmien ylläpitoon. Minimani on vielä kävelymatkan päässä, ei nyt ihan naapurissa, mutta sinne jaksaa kävellä kuitenkin. Eikä tuu ostettua liikaa, kun ei mene autolla, tulee ostettua vain se, mitä on aikonutkin kun pitää kantaa. Prisma on automatkan päässä, sinne en jaksa kävellä kumpaankaan mitä täällä on.
Sama, miksi ostaisin tonnilla ylihintaisesta ässästä että saisin roposia takaisin omia rahojani.
sain 0,40 senttiä. yleensä ostan vaan punalappua s-marketista, mutta saahan näistäkin näköjään jotain takaisin. vaan valtioko verottaa näitä, pitääkö ilmottaa veroilmotuksessa.
Mä en oo hetkeen aikaan voinut käyttää tiliä. Soitin pankkiin ja kysyin, missä vika. Pitää kuulemma päivittää tietoja pankkiin. Tein sen ja kävin eilen katsomassa, minkä verran bonuksia tilille on kertynyt. Siellä oli rahaa yli 700 e. Sekin oli kiva yllätys.
Jos on sossutuilla ei näitä kortteja kannata käyttää kun miinustetaan tuista, eli palkasta ja se on väärin!
vuosikausia annoimme vaan niiden bonuksien tulla tilille koskaan niitä nostamatta, koska ei ollut tarvetta. Nyt on pari vuotta käytetty niitä tankkaukseen, koska rahalla tankkaus päättyi mittariremontiin täällä. Vielä on moneksi vuodeksi tankkaus rahaa ja lisää tulee joka kk.
Ei tarvitse rahaa siirrellä tililtä toiselle, kun s-kortilla on millä tankata
Vierailija kirjoitti:
Wau!
Vierailija kirjoitti:
Jos on sossutuilla ei näitä kortteja kannata käyttää kun miinustetaan tuista, eli palkasta ja se on väärin!
Ei se ole väärin. Jos sulla on omaa rahaa (kuten näitä bonuksia), niin silloin et tarvitse niin paljoa tukea. Yksinkertaista.
Ei ole tarkoitus maksaa sulle tukia, että voit säästellä omat rahat.
Bonusta tuli 52e. Tankkausbonusta 11e. Maksutapaetua 7e.
Yhteensä 70e.
Vierailija kirjoitti:
No voi hitto, tuli vain satanen, vaikka olen kantanut kaupasta lonkeroa kaksin käsin.
Ei ole ikinä tullut noin vähän.
Jospa sinun osuuskaupalla on mennyt viime vuonna niin huonosti, ettei ylijäämää ole ollut jakaa niin paljon kuin edellisvuonna? Ylijäämän palautus perustuu edellisen vuoden tulokseen. Jaettavasta summasta ok:n hallinto tekee joka vuosi tilinpäätöksen yhteydessä erillisen päätöksen, kuinka paljon jaetaan.
Bonus on eri asia. Sen määrä perustuu siihen, kuinka paljon on itse tehnyt ostoksia.
Omalla ok:lla on mennyt viime vuodet hyvin. Ylijäämän palautus on ollut ihan kiva summa, mutta lisäksi ok investoi kymmeniä miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Onko vaan tietyn osuuskaupan ylijääähyvitys?
Riippuu ihan siitä, miten oman alueen osuuskaupalla menee. Jos ei synny tulosta, ei synny jaettavaa ylijäämääkään. Tyhjästä on paha nyhjäistä.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mulle ei tullu mitää 😭
Taidat olla E-liikkeen asiakas. Ne on sosialisoinut sunkin boonukses.
Minimani on kyllä kallis kauppa. Yksittäisiä edullisia tuotteita on, mutta muuten arkiruokaan niin ei ole edullinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuulunut kohta 10 vuotta S-Pankkiin enkä vieläkään ole tajunnut mikä se ylijäämähyvitys on ja koska se maksetaan.
Ylijäämähyvitys tai ylijäämän palautus on osuutesi osuuskaupan edellisen vuoden voitosta. Mitä parempi tulos, sitä enemmän on periaatteessa mahdollisuus jakaa jäsenille voittoa, mutta summan päättää Ok:n hallinto joka vuosi erikseen. Tietty vaan silloin, kun on tullut tulosta mistä jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Minimani on kyllä kallis kauppa. Yksittäisiä edullisia tuotteita on, mutta muuten arkiruokaan niin ei ole edullinen.
On monipuolinen valikoima ja muutenkin miellyttävä ilmapiiri asioida. Ihan toista kertaluokkaa kuin näissä missä äpillä pyydystellään milloin mitäkin.
Tässä keskustelussa näkyy paikoin sekoitettavan bonukset ja ylijäämän palautus. Bonukset maksetaan kerran kuussa sen mukaan, miten paljon olet edellisen kuukauden aikana tehnyt ostoksia. Pienistä ostoksista yksi prosentti, tietyn rajan ylittävistä jopa viisi prossaa.
Ylijäämän palautus taas on rahaa, joka maksetaan kerran vuodessa, jos ok on tehnyt niin hyvää tulosta, että jaettavaa ylijäämää on. Ylijäämän palautuksen määrästä päättää ok:n hallitus tilinpäätöksen yhteydessä. Tilinpäätökset valmistuu kevään aikana ja ainakin oma ok maksaa ylijäämän palautuksen, osuusmaksun koron ja edellisen kuukauden bonukset 10. kesäkuuta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei tullu mitää 😭
Nykyään Tradeka toimii sijoitusyhtiönä eikä enää vähittäiskaupan liikkeenä, joten alkuperäistä E-liikettä ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei tullu mitää 😭
Nykyään Tradeka toimii sijoitusyhtiönä eikä enää vähittäiskaupan liikkeenä, joten alkuperäistä E-liikettä ei enää ole.
Muistan entisen iloisen ajan kun tuon liikkeen jäsenet (tai paremminkin perikunta) sai jäsenen kuoltua arkkurahat.
Tilaan vaatteet (rintsikat, sukat, päällysvatteita, joskus kenkiä) , shampoot ym. sokokselta ja prismasta lisäksi käyttötavaraa. Nämä tuovat lisää bonuskertymää.
T. toinen sinkkutalous