Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkolliskokous- Avioliitto päätös

Vierailija
08.05.2025 |

Kirkolliskokous otti nyt juuri alkaneessa kokouksessa toiseen ja ratkaisevaan käsittelyyn avioliittopykälän muuttamisen. Eli Piispat ehdottavat, että kirkon ohjeistuksessa toteamus "avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto" muutetaan muotoon "avioliitto on kahden henkilön välinen liitto".

Tästä keskustelimme täällä maanantaina, mutta tiedoksi että sekava ratkaiseva kokouksen alku on menossa kirkon nettisivuilla ja youtubessa kirkon kanavalla.

Kommentit (278)

Vierailija
141/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vanha testamentti Raamatussa on niin kyllähän sen ohjeet pätevät. Turha selitellä, että vain jollekkin ihmisryhmälle olisi kokonaisen eepoksen verran annettu nuo oudot käskyt.

Kuka sen voi päättää ettei enää noudateta Raamatun kaikkia osia?

Jeesus kumosi sen että ULKOISET tekijät saastuttavat ihmisen: kankaat, ruoka, rituaalipeseytymiset y.m ! 

Jeesus painotti että hän ei kumoa kirjaintakaan vanhasta laista. 

Mikä on lakia ja mikä ohjeita.

Vierailija
142/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu syntiin, en puutu avioliittoon, en puutu moraaliin. En vain ole koskaan ymmärtänyt samaa sukupuolta olevien parisuhdetta. Se ei ole minulta pois, ystäväpiirissäni on sekä homo- että lesbopareja, mutta ei vain mahdu minun ymmärrykseeni. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, minulle Rakkaus samaa sukupuolta kohtaan on luonnotonta. Jota ei voi ymmärtää, sen voi hyväksyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vanha testamentti Raamatussa on niin kyllähän sen ohjeet pätevät. Turha selitellä, että vain jollekkin ihmisryhmälle olisi kokonaisen eepoksen verran annettu nuo oudot käskyt.

Jeesus kumosi sen että ULKOISET tekijät saastuttavat ihmisen: kankaat, ruoka, rituaalipeseytymiset y.m ! 

Mikä on lakia ja mikä ohjeita.

Aikaansa sidottuja ohjeita juutalaisille on varmaan kaikki mitä olisi sinun hankala tai ikävä noudattaa ja lakeja ne, mitkä kieltävät asioita muilta, mutta eivät kosketa sinua. 

Oi miten ihanaa rusinapullakristillisyyttä! 

Vierailija
144/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene läpi , ainakaan nyt.

Järkyttävä ehdotus piispoilta, Raamatullinen avioliitto on miehen ja naisen välinen ja samaa sukupuolta olevien suhteet ovat syntiä.  Näin ilmoittaa Jumala Raamatun alusta, sen loppuun! 

Ei löydy yhtäkään kohtaa Raamatussa, millä voisi puolustaa samaa sukupuolta olevien kirkolliset avioliitot ! 

Suomen evl kirkko palvoo nykyään Saatanaa, ja halveksii Jumalan Sanaa.

T. Entinen jäsen, uskova.

Toivottavasti et kuitenkaan kuvittele että homoudesta voi "eheytyä".

Olen eri, mutta en _tietenkään_ kuvittele että voi eheytyä. Minulla on itsellänikin asioita, jotka tekevät minut syvästi syntiseksi. Me olemme kaikki syntisiä. En silti odota kirkon muuttavan oppiaan ja hyväksyvän syntiäni, saatika sitten siunaavan (!

Miten niin ei voisi eheytyä? 

Vierailija
145/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudessa liitossa nuodatetaan uutta liittoa.Vanha ei ole  voimassa.

Kenen luvalla tuo päätös on tehty? 

Pyhä henki on inspiroinnut koko Raamatun kirjoittajat.

Vierailija
146/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnassa pitäisi hoitaa sairauden syitä. Oireiden hoito on vain ensiapua ja usein lisää sairautta.

Vierailija
147/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taas liittyä kirkkoon  ja katsoa ettei äänestä kirkkohallitukseen noita joogaajia liberaaleja.

Vierailija
148/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein meni,käärme pois kirkosta. Maallikoja on liikkaa  kirkkohallituksessa  ja puheet raamatun vastaisia.

Vierailija
149/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raamatussa moneen kertaan sanotaan, avioliitto on miehen ja naisen välinen ja, että homous on syntiä. Jos et edes usko Raamatun sanaa, niin sulle riittää maistraattivihkimys. Mihinkään et tarvitse uskontokuntaa, jonka näkemyksiin et edes usko etkä niitä kunnioita."

En usko sinun näkemystäsi Raamatusta, tuo tulkintasi on täynnä mustavalkoisuutta ja armottomuutta. Kommenttisi sai minut suuttumaan, mutta en sen takia aio erota kirkosta. Kuka sinä olet minun kirkkoon kuulumista päättämään? Olen hetero, mutta ei ole minulta pois että uskovaiset mies- ja naisparit saisivat pyhän liiton. Jumalan siunaus kuuluu kaikille Häneen uskoville.

Saan tulkita Raamattua armollisemmin koska uskon että niin on Jumalan tahto ja että Jumala haluaa ihan kaikille rauhan ja turvan.

Vierailija
150/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue evankeliumit. Jeesus painottaa toistuvasti että Hän ja Isä ovat yhtä!!

Lue historiaa. Kirkko päätyi tähän tulkintaan vasta 300 luvulla.

Vierailija
151/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaukset eivät taaskaan toimi.

Minä joka äsken kirjoitin tuon että Jeesus itse toistuvasti painotti olevansa yhtä Isän kanssa evaneliumeissa: 

Vastasin kirjoittajalle joka väitti että tämä olisi lisätty Raamattuun myöhemmin, mikä on täysin epätotta väite! 

Lue evankeliumit!

Lue muutakin kuin evankeliumit!

https://fi.wikipedia.org/wiki/Nikean_ensimm%C3%A4inen_kirkolliskokous

Lainaus: Raamatun pohjalta muotoiltiin kristillinen kolminaisuusoppi: "Jumala on kolmiyhteinen - Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kolme persoonaa, mutta vain yksi Jumala."

Vierailija
152/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue sinä Raamattua, ja erityisesti neljä evankeliumia, niin huomaat mitä Jeesus itse opetti, toistuvasti ja selkeästi : että Hän ja Isä ovat yhtä, y.m !

Lue!!

Vierailija
153/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene läpi , ainakaan nyt.

Järkyttävä ehdotus piispoilta, Raamatullinen avioliitto on miehen ja naisen välinen ja samaa sukupuolta olevien suhteet ovat syntiä.  Näin ilmoittaa Jumala Raamatun alusta, sen loppuun! 

Ei löydy yhtäkään kohtaa Raamatussa, millä voisi puolustaa samaa sukupuolta olevien kirkolliset avioliitot ! 

Suomen evl kirkko palvoo nykyään Saatanaa, ja halveksii Jumalan Sanaa.

T. Entinen jäsen, uskova.

Toivottavasti et kuitenkaan kuvittele että homoudesta voi "eheytyä".

Olen eri, mutta en _tietenkään_ kuvittele että voi eheytyä. Minulla on itsellänikin asioita, jotka tekevät minut syvästi syntiseksi. Me olemme kaikki syntisiä. En silti odota kirkon muuttavan oppiaan ja

Ihan hyvin voi eheytyä jos tahtoo. Usko parantaa ja tervehdyttää muistakin mielen sairauksista.

Vierailija
154/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aiot täyttää lain vaatimukset. Laki on edelleen voimassa.

Vierailija
155/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sukupuolta olevien suhteet ovat tahallista syntiä, perverssio, lihan himot, josta tulee tehdä parannus. On kyse Saatanan eksytyksestä.

Naimaton hetero pitäisi elää selibaatissa, avo ja irtosuhteet ovat Jumalan tahdon vastaisia. Jumala on MÄÄRÄNNYT ihmisen seksuaalisuuden toteuttavaksi vain ja ainoastaan miehen ja naisen välisessä avioliitossa! 

Vierailija
156/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Raamatussa moneen kertaan sanotaan, avioliitto on miehen ja naisen välinen ja, että homous on syntiä. Jos et edes usko Raamatun sanaa, niin sulle riittää maistraattivihkimys. Mihinkään et tarvitse uskontokuntaa, jonka näkemyksiin et edes usko etkä niitä kunnioita."

En usko sinun näkemystäsi Raamatusta, tuo tulkintasi on täynnä mustavalkoisuutta ja armottomuutta. Kommenttisi sai minut suuttumaan, mutta en sen takia aio erota kirkosta. Kuka sinä olet minun kirkkoon kuulumista päättämään? Olen hetero, mutta ei ole minulta pois että uskovaiset mies- ja naisparit saisivat pyhän liiton. Jumalan siunaus kuuluu kaikille Häneen uskoville.

Saan tulkita Raamattua armollisemmin koska uskon että niin on Jumalan tahto ja että Jumala haluaa ihan kaikille rauhan ja turvan.

Se, että Jumala kieltää meiltä jotain on meidän parhaaksemme. Että pelastuisimme iankaikkiseen elämään. Sitä kai sinäkin haluat? Siksi pitää nöyrtyä ja kilvoitella, eikä tarkoituksella tehdä asioita, jotka ovat syntiä Raamatun mukaan. Se ei ole helppo tie ja me kaikki lankeamme monta kertaa mutta mihinkään syntiin ei saa jäädä vaan pyrkiä siitä pois.

Herra armahtaa meitä heikkoja kun uskossa turvaudumme Jeesukseen.

Kirkko ei voi eikä saa siunata sitä minkä Raamattu sanoo synniksi.

Vierailija
157/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi eheytyä jos tahtoo. Usko parantaa ja tervehdyttää muistakin mielen sairauksista.

Ei ole tahdosta kiinni. Et voi tahtomalla parantaa kuolettavaa sairauttakaan kehossasi.

Vierailija
158/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue sinä Raamattua, ja erityisesti neljä evankeliumia, niin huomaat mitä Jeesus itse opetti, toistuvasti ja selkeästi : että Hän ja Isä ovat yhtä, y.m !

Lue!!

Tämä asia ei nyt vain ole niin mustavalkoinen kuin haluaisit sen olevan. Alkukirkko ja sen ajan kristityt keskustelivat vuosisatojen ajan tästä aiheesta. Eikä päätös ollut yksimielinen sen päätteeksikään. Viittaamiasi Raamatun kertomuksia voi tulkita monella tapaa.

Vierailija
159/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tahdosta kiinni. Et voi tahtomalla parantaa kuolettavaa sairauttakaan kehossasi.

Homous on mielen sairaus.

Vierailija
160/278 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyhän liiton. Jumalan siunaus kuuluu kaikille Häneen uskoville.

Mitä itse tehty Raamattu hyödyttää sinua?