Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlitko äitienpäivää?

Vierailija
08.05.2025 |

Ja miten, jos juhlit? 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienesti, mies ja aikuinen poika tekevät hyvää ruokaa, minä teen kaikkea kivaa kun ei tarvitse osallistua kotitöihin mitenkään.

Oma äiti ja anoppi ovat jo haudassa.

Vierailija
62/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottamaar. Mikä ihana tekosyy syödä kakkuja! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pertinteisesti mieheni laittaa minulle aamiaisen; kahvia, croissanteja, mansikoita ja samppanjaa. Kukkia tietysti pöydässä.

Päivällä lapset tulevat puolisoineen syömään, tänä vuonna varmaan grillataan, se on helpointa lastenlasten kanssa. Miesväki hoitaa grillin ja avaa viinipullon, naisväki huolehtii jälkiruoaksi kakun pöytään.

Omaa kaukana asuvaa äitiäni muistan puhelinsoitolla ja etukäteen hoidetulla lahjalla, jonka veljeni toimittaa. 

Etkö aisti pakkopullaa ympärilläsi ? Ihan jokainen olisi ja tekisi ihan muuta kuin passata vanhaa mätisäkkiä.

Tulipa sinulle paha mieli, kun jossakin halutaan äitiä juhlistaa kerran vuodessa. Ikävää että elämä on tehnyt sinusta tuollaisen katkeran hapannaaman.

Vierailija
64/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pertinteisesti mieheni laittaa minulle aamiaisen; kahvia, croissanteja, mansikoita ja samppanjaa. Kukkia tietysti pöydässä.

Päivällä lapset tulevat puolisoineen syömään, tänä vuonna varmaan grillataan, se on helpointa lastenlasten kanssa. Miesväki hoitaa grillin ja avaa viinipullon, naisväki huolehtii jälkiruoaksi kakun pöytään.

Omaa kaukana asuvaa äitiäni muistan puhelinsoitolla ja etukäteen hoidetulla lahjalla, jonka veljeni toimittaa. 

Etkö aisti pakkopullaa ympärilläsi ? Ihan jokainen olisi ja tekisi ihan muuta kuin passata vanhaa mätisäkkiä.

Tulipa sinulle paha mieli, kun jossakin halutaan äitiä juhlistaa kerran vuodessa. Ikävää että elämä on tehnyt sinusta tuollaisen katkeran hapannaaman.

Niin kerro sinä että jos olet itse äiti ja sinullakin on toki se omakin äiti, miehelläkin on se oma äiti, ehkä vielä äitien äitejäkin elossa, niin miten tästä kuviosta saat sellaisen että tässä nyt niitä kaikki juhlittaisiin?

Joku joutuu kokkaamaan tai leipomaan ja tarjoilemaan kuin joku orja joka tapauksessa niin mitä juhlintaa se sinusta siinä kuviossa on?

Stressaavaa se on ja joku siinä kärsii aina.

Vierailija
65/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii

Höpön höpön. Voi sitä juhlia pienimuotoisemminkin. Ihan vaikka pullakahveilla.

Vierailija
66/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen äitienpäivä ilman äitiä, käyn viemässä haudalle valkovuokkoja ja keitän pullakahvit kotona, sytytän kynttilän äitini muistolle.

Vierailija
67/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa sinulle paha mieli, kun jossakin halutaan äitiä juhlistaa kerran vuodessa. Ikävää että elämä on tehnyt sinusta tuollaise

Lisäksi tuolla joku suuttui siitä, kun jossain itselle vieraassa perheessä äidille järjestettiin tarjoilu. Olkoon itse juhlimatta, mutta älytöntä tulla haukkumaan toista mätisäkiksi sen takia, siinä haisee kateus kauas.

Vierailija
68/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Niin kerro sinä että jos olet itse äiti ja sinullakin on toki se omakin äiti, miehelläkin on se oma äiti, ehkä vielä äitien äitejäkin elossa, niin miten tästä kuviosta saat sellaisen että tässä nyt niitä kaikki juhlittaisiin?

Joku joutuu kokkaamaan tai leipomaan ja tarjoilemaan kuin joku orja joka tapauksessa niin mitä juhlintaa se sinusta siinä kuviossa on?

Stressaavaa se on ja joku siinä kärsii aina.-

Meilläpä sattuu olemaan sellainen tilanne, että oma äitini asuu eri maassa, miehen äiti on kuollut, vävyn samoin, miniöiden äidit asuvat maassa, jossa äitienpäivää ei juhlita. Ja muutoin meidän perheemme nauttii yhdessäolosta ja juhlimme usein yhdessä koko konkkaronkka mitä milloinkin. Kaikkien syntymäpäivät juhlistetaan hyvällä illallisella, jouluna kokoonnutaan, rapujuhlat järjestetään jne jne. En ymmärrä kuka tässä kärsii? Ihan vapaasti voi jokainen jättää tulematta, jos ei halua tulla. Enkä minä ole mikään marttyyrityyppi. Mutta kai ne haluaa, kun tulevat, vuosi toisensa jälkeen. 

Vierailija
69/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti juhli, mutta vietän kivan päivän aikuisten lasten kanssa. Aikoivat viedä syömään jonnekin.

Vierailija
70/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlin laittamalla exälle viestin, onhan se kuitenkin minun lasteni äiti. Siinä se. Oma äiti kasvaa jo horsmaa.

M52

Exäsi ei ole äitisi. 

Vierailija
71/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii

Pakkoko niitä kaikkia tapahtumia on yrittää ympätä samaan päivään?

Pitää tehdä valintoja, missä itse haluaa juhlia ja miten. Ei kenelläkään ole velvollisuutta juosta kaikkia oman ja puolison suvun äideillä koko äitienpäivän.

Vierailija
72/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen siskon valitusta siitä miten hänellä on rankkaa kun jäi alle kouluikäisenä orvoksi. Tai sitten en kuuntele ja juhlin vaan oman perheeni kanssa enkänkutsu siskoa lainkaan.

Vierailija
73/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlin laittamalla exälle viestin, onhan se kuitenkin minun lasteni äiti. Siinä se. Oma äiti kasvaa jo horsmaa.

M52

Väsynyttä paskaa taas vaihteeksi aikuiselta naiselta.

Tarkoitat varmaan omaa kommenttiasi, kirjaimellisesti.

-sivusta

Vierailija
74/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tulee käymään ja laitan meille ruoan. Makeaa ei syödä missään muodossa. Omaani en muista mitenkään, en edes tekstiviestillä. Saa mitä ansaitsee.

Joo täälläkään 80-vuotias äitini ei ansaitse minkäänlaista huomiota.

Vierailija
75/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammukka kuin pullukka,

vaatimaton maatuska,

kyynisenä kyrsiintyvä,

juhlakaluna onnetonna.

Vierailija
76/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlin. Lapsi on varmasti kortin askarrellut päiväkodissa. Kakun taidan tehdä itse kun olen ainoa leipomistaitoinen meillä. 

Myöhemmin menemme minun äidilleni ja tarkoitus on laittaa porukalla ruokaa. Sisaruksia perheineen myös on siis paikalla. 

Vierailija
77/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M52

Exäsi ei ole äitisi. 

Lue tarkemmin. "Onhan se kuitenkin minun lasteni äiti". Ei siis oma äiti, vaan yhteisten lasten äiti.

-eri

Vierailija
78/83 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen siskon valitusta siitä miten hänellä on rankkaa kun jäi alle kouluikäisenä orvoksi. Tai sitten en kuuntele ja juhlin vaan oman perheeni kanssa enkänkutsu siskoa lainkaan.

Eikö teidän pitäisi tukea toisianne?

Vierailija
79/83 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin. Mieheni ei aio tehdä mitään koska en ole äitinsä. Ja lapsi on vielä niin pieni ettei osaa itse mitään järjestää. 

Sama, mies korostaa aina tätä. Lapsi tekee kortin, jos laitan tarvikkeet tyrkylle. Teen itse hyvää ruokaa ja leivon kakun, jota en syö. Oman äidin haudalle orvokkeja, anopille jotain hyvää (on jo huonossa kunnossa) syötävää. Ei halua kukkia.

Vierailija
80/83 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juhli, sellaiseen ei ole mitään syytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan