Kiinnostaako sinua auton ulkonäkö vai pelkästään ominaisuudet?
Minua on alkanut ärsyttää se miten "munattomilta" tavis-perheautot näyttävät vaikkei niissä ole teknisesti mitään vikaa, kun taas hyvännäköisiin ei sitten ole lainkaan varaa koska hinnat ovat poskettomia.
Olenko tulossa hulluksi? Eikö tärkeintä ole päästä paikasta A paikkaan B?
Kommentit (34)
Ainoat vaikuttavat asiat: hinta (myös ylläpidon hinta) ja ajo-ominaisuudet. Esim värillä ei ole koskaan ollut mulle mitään merkitystä. N54
Vierailija kirjoitti:
Elämäni on liian lyhyt jotta ajaisin tylsillä autoilla.
Mikä on tylsän ja jännittävän auton ero? itse olen ajanut autoa joka kuulemma ei ole tylsä vaan tosi hauska niin minusta se oli kauhea meluisa pikku kippo joka ei ollut ollenkaan mukava.Kun taas nämä perinteiset tylsinä pidetyt mallit ovat olleet paljon parempia ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tylsän ja jännittävän auton ero?
Tylsä auto on sellainen josta ja jolla ajamisesta sinä et saa positiivisia fiboja. Muitten tuntemuksista ei kannata välittää tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos valitsen teknisesti tasaveroisista autoista, ostan persoonallisemman ja "paremman" näköisen auton. Mini on edelleen hieno, samoin Rangen Evoque ja myös vähän vanhempi Discovery. Audin E-tron GT on minusta paljon paremman näköinen kuin sisarmallinsa Porschen Taycan. Teslan S on edelleen hyvän näköinen, kolmonen taas aika kamala. Farkuista Volvon V90 on OK. Tässä vain esimerkkejä.
Volvo V90 näyttää kyllä ruumisautolta(mustana) josta on jousitus pettänyt.
No ulkonäöllä ei ole paljoa merkitystä. Kunhan on omaan silmään ok tai vähintään tyydyttävä. Mua ei omat eikä muidenkaan autot sen kummemmin kiinnosta . Ilmastointi pitää olla.Nykyautot täynnä mulle täyin turhia ominaisuuksia ja lisävarusteita.
Tekniikka edellä mennään mutta kyllähän ulkonäkö vaikuttaa myös paljon siihen aiheuttaako auto sellaista haluttavuutta että sen voisi tosiasiallisesti ostaa. Teknisesti kelvollisia mutta liian rumia autoja on mutta vielä paljon enemmän on niitä mitkä olis ihan OK ulkoisesti mutta teknisesti kelvottomia omilla kriteereillä.
Range Rover ja Land Rover esimerkiksi kelpais koska vain muotoilun puolesta, mutta en halua tai tarvitse maasturia enkä ole ihan vakuuttunut noitten tekniikastakaan koska joutuis ostamaan aika vanhan käytetyn. Alfa Romeot takavetoina myös kelpais, mutta sama ongelma. Harrasteautona menis, käyttöautona ehkä ei kuitenkaan.
Teknisesti kelvollisia liian rumia autoja on taas monet BMW:n mallit joissa vielä oli vapaastihengittävä bensakuutonen, erityisesti 1- ja 2-sarjan mallit.
Ulkonäölläkin on väliä. Nykyistä autoa ostaessa kauhistuin ensin miten kamalan näköinen se oli, semmoinen kauhea vaalean kakkan ruskea iso lohmu. Mutta koeajolla totesin, että on hyvä ajaa ja halpakin oli. Ulkonäköön tottui nopeasti, nyt se on minun oma kakkanruskea lohmuni.
Suomessa ehdottomasti suurin ongelma on co2 autovero.
Se vähentää aika hitosti sen hyvännäköisen ja hauskan auton hankintaintoa kun huomaa, että autoveroksi muodostuu 40000-50000€
Kumpikin kiinnostaa. Nyky autot vaan muistuttaa toisiaan niin paljon ettei sillä merkillä ulkonäön puolesta niin väliä.
Kyllä naurattaa nämä loputtoman kilpailuhenkiset autoilijat joiden pitää näyttää liikenteessä, sen sijaan että autolla mentäisiin paikasta toiseen.
Minua kiinnostaa omassa autossani 99,9% sen ulkonäkö, eivät ominaisuudet. Muiden autot eivät kiinnosta yhtään, enkä kiinnitä niihin huomiota
N50+
Tärkein ominaisuus autossa on se että sillä saa naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäni on liian lyhyt jotta ajaisin tylsillä autoilla.
Mikä on tylsän ja jännittävän auton ero? itse olen ajanut autoa joka kuulemma ei ole tylsä vaan tosi hauska niin minusta se oli kauhea meluisa pikku kippo joka ei ollut ollenkaan mukava.Kun taas nämä perinteiset tylsinä pidetyt mallit ovat olleet paljon parempia ajaa.
Minulla on kakkosautona todella meluisa, ahdas kangaskattoinen avoauto.
Nykyautoksi kevyt, todella nopea ja loistava ajaa. Jarrut kestävät rata-ajoa ongelmitta.
Harva moisesta menopelistä tykkää -so what. Minä tykkään!
Tärkeintä on, ettei se ole sähköauto, jotka kaikki ovat rumia möhkäleitä.