Sanna Ukkola menetti hermonsa ja ammattitaitonsa Stagalan haastattelussa
https://www.iltalehti.fi/kamppailulajit/a/5a948568-e18d-4e56-8540-06d20…
Kohdassa 10:40 alkaa Stagalan haastattelu
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
En tykkää että mt-ongelmaisesta nuoresta miehestä tehdään julkinen show jossa hekumoidaan sillä että nyt hakataan se ja tehdään siitä näytös josta nautitaan. Aina on ollut kylähulluja. Heidät pitäisi jättää rauhaan.
Se pääsee rauhaan kun painuu sinne kylätielle suutaan pieksemään. Julkisuuteen tuo ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää Stagala joku inselien uus idoli Andrew Taten tapaan, kun koko ajan pukkaa uusia Stägälä aloituksia?
Jostain syystä Stagalasta yritetään tehdä oikeistolaista naisvihaajaa. Kyseessä on herrasmies ja moderni mies, joka ei hyväksy epätasa-arvoa.
Eikä todellakaan hyväksy väkivaltaa naisia kohtaan.
Nyt nää vanhat ukot ja tietty naispiiri joka hyötyy nuorten miesten alennustilasta agendaa tämmöstä ristiriitaa ympäristöön. Koska Stagala on nuorimies ja tullut julkisuuteen rehellisistä oloista ja kunnioittaa selvästi itseään. Hänellä on kruunu ja viitta kuten pitäisi kaikilla miehillä olla ja miesten pitäisi tuntea itsensä arvokkaiksi.
Rakastakaa itseänne kuin teillä olisi kruunu. Teillä on oikeus olla ja tuntea arvostusta.
Nyt on niin että nuorilla miehillä on yhteiskunnassa an
Räppärit ja ovat ilmeisesti eri asia, kun lesoilu ja reteily on heiltä vain ihailtavaa. Stagala on itse sanonut olevansa hahmo. Se retee kruunupää on hahmo, minkä luulisi toki olevan aika selvää muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei kimpaannu siitä, että Immu nimittelee halveksuen Takalaa tran suksi, tyttöpojaksi ja neidiksi? Se oli Ukkolallekin ihan ok.
Ainoastaan toinen tosiaan jatkaa nälvimistä, kun rehti matsi on jo ohi. Vaikka Takala omilla videoillaan tietoisesti provosoi, häntä on selvästi mahdoton saada provosoitumaan. Mikään impulssiherkkä hän ei ole.
No jos älykkäästi lähtee miettimään, niin mikä se oikein on jos on hävinnyt tyttöpojalle tappelussa ja haukkuu tätä sellaiseksi?
Mikä se sitten oikein on? Siis vanhan miehen asenne naisia kohtaan paljastui sieltä rivien välistä. Eli nainen on alempi ja halveksittava. Neiti ja muunsukupuoliset on pilkkanimike hänestä ja alempiarvoisia. Pitää kuunnella vanhoja miehiä ja nähdä millaisia ne on oikeasti. Esim Stagala on nuori, ei hän ajattele että naiset olisi alempiarvoisia tai että neiti sanaa voi käyttää pilkkaamiseen. Tai että muunsukupuoliseksi haukkumalla voi alentaa toisen. Vähemmistöt ja neidit on tasa-arvoisia ihmisiä siinä missä muutkin on. Vanha mies vain alentaa kertomalla todelliset ajatuksensa ja halveksuu heitä.
Lukekaa ja kuunntelkaa vanhaa miestä ajatuksella. HE ovat tässä se asennevamma. Analysoikaa sydämellänne oikea ja vääryys. Osa esittää hyvää ja tasa-arvoista, mutta on susia lampaiden vaatteissa.
Olipa huono haastattelu Ukkolalta, jonka teki tälle Stagalalle. Inhottava kiusaaja! Tuon raiskausjutun ymmärsin kyllä, mitä tämä Stagala tarkoitti. Toki hän on huonosti asian tähän alkuperäiseen muotoillut... Ja nainen olen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä Stagalasta. Mutta eniten minua häiritsee se että hänestä leivotaan Suomen vihatuinta ihmistä niillä meriiteillä että hän on sanonut ikävästi. Oikeasti? Meillä on vankilat täynnä oikeita raiskaajia ja Suomen vihatuin ihminen on joku joka puhui ikävään sävyyn aiheesta. Mikä ihmisten käyttäytymistä vaivaa?
Minua ei häiritse yhtään. Toivottavasti saa vielä sata kertaa pahemman ryöpytyksen ja ryömii takaisin sinne mistä luikerteli esiin. Olen niin iloinen että hän saa vihat niskaansa. Täysin ansaitusti. Tuollaisia ei tarvita missään.
Miksi hänen sanat saa tuollaisen raivon esiin? Yleensä jos joku puhuu selvästi valetta se ei herätä suuria tunteita. Taitaa olla niin että tavallaan olet samaakin mieltä mutta ajattelet että se tabu jota ei saa sanoa. Joten raivostut siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä Stagalasta. Mutta eniten minua häiritsee se että hänestä leivotaan Suomen vihatuinta ihmistä niillä meriiteillä että hän on sanonut ikävästi. Oikeasti? Meillä on vankilat täynnä oikeita raiskaajia ja Suomen vihatuin ihminen on joku joka puhui ikävään sävyyn aiheesta. Mikä ihmisten käyttäytymistä vaivaa?
Minua ei häiritse yhtään. Toivottavasti saa vielä sata kertaa pahemman ryöpytyksen ja ryömii takaisin sinne mistä luikerteli esiin. Olen niin iloinen että hän saa vihat niskaansa. Täysin ansaitusti. Tuollaisia ei tarvita missään.
Sinähän voisit haastaa hänet kehään. Hän kun nähtävästi arvostaa rehtiä kamppailua yllätysavareiden sijaan.
Ei Stagala aivan väärässä ole. Vaikka toki on niin, että raiskaus ei ole missään tilanteessa hyväksyttävää, vaan se on rikos, mutta ihmettelen, että sitä lähdetään tukevassa kännissä tuntemattoman kanssa esim. hotelli huoneeseen. Jokaisella on vastuu myös itsestään.
Stagalalla on pointti, mutta ei vaan osaa ilmaista sitä, vaan on tosi kömpelö puhuja. Raiskaus on aina raiskaajan vastuulla eikä koskaan uhrin syy, mutta terveellä maalaisjärjellä ja itsesuojeluvaistolla voi jokainen ainakin minimoida minkä tahansa rikoksen uhriksi joutumisen riskin. Itse en tarkkoja tilastoja löytänyt, vaan olen lukemieni uutisten varassa niin valitettavan usein se uhriksi joutuminen juontaa juurensa illanvietossa yleensä alkoholin vaikutuksen alaisena väärin valittuun seuraan. On paljon miehiä joiden kulttuuri on erilainen kuin mihin meillä ollaan totuttu ja naista ei välttämättä arvosteta kuten pitäisi, vaan se nähdään enemmänkin esineenä tai omaisuutena. Raiskauksia on aina tapahtunut kansalaisuudesta riippumatta ja tulee tapahtumaa, mutta yhteiskuntamme on muuttunut ja siten ehkä pitäisi muuttaa myös tapoja ja käytäntöjä joilla jokainen voi yrittää ennaltaehkäistä riskitilanteiden syntymistä. Jokainen valinta vaikuttaa tulevaisuuteemme, halusimme tai emme.
Vierailija kirjoitti:
Räppärit ja ovat ilmeisesti eri asia, kun lesoilu ja reteily on heiltä vain ihailtavaa. Stagala on itse sanonut olevansa hahmo. Se retee kruunupää on hahmo, minkä luulisi toki olevan aika selvää muutenkin.
Räppärit on nykyajan punkkareita tai meikkihevareita. Ärsyttäviä luterilaisessa kontekstissa missä pitää olla nöyrä ja hiljaa ja ylpeä ei saa olla vaikka olisi voittanutkin.
Kokoajan pitää anella anteeksi ja kulkea pää kolmantena jalkana haarojen välissä että sais olemassaolonsa hyväksytyksi muilta.
Niin ei pidä olla. Kaikki samalle viivalle ja pää pystyyn.
Räppärit ja räpit on leikkiä. Ei pidä ottaa lyriikoita tai rockkia sinällään tosissaan. Se on ponnahduslauta keskusteluun ja tarinaan totuudesta. Totuus löytyy rivien välistä kuten se mitä Immu selvästi on aidost mieltä "neideistä, kun käyttää sitä termiä Stagalan pilkkaamiseen.
Miksi feminiini on pilkka ja alempi kuin mies Immun mielestä?
Haastattelussa tuli selvästi ilmi Immun todellinen mieli naisista. Ovat alempia ja sopii nimittelyyn kun halveksitaan nuoria miehiä. Vanhojen ukkojen mielestä nuori mies on naiseen verrattava tapaus. Koska he haluavat pitää asemansa korkeampana kuin muut. HE hyöytyy että nuoret ja naiset on riidoissa.
Stagala tosiaan on tosi kömpelö ilmaisemaan pointtiaan, joka on validi. Ja Ukkolat yms. käyttävät sitä kömpelyyttä hyväkseen jotta voisivat lytätä hänet.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää että mt-ongelmaisesta nuoresta miehestä tehdään julkinen show jossa hekumoidaan sillä että nyt hakataan se ja tehdään siitä näytös josta nautitaan. Aina on ollut kylähulluja. Heidät pitäisi jättää rauhaan.
Toi on taas sun tapa alentaa Stagala ja samalla viet arvon ihmisinä myös mt-ongelmaisilta. Et selvästi arvosta mt-ongelmaisia ja kenties haluasit heille eutanasian tai äänioikeuden pois.
Sama kuin Immu neidittelee Stagalaa ja sanoo poikatytöksi. Eli ei aidosti arvosta naisia ja käyttää myös muunsukupuolisia pilkkakirveenä ja halventavana sanana nimittelyssä. Todelliset arvot paljastui.
Sä et arvosta sairaita ihmisiä. Etkä koe että he on arvokkaita ihmisinä.
Olen nainen ja ymmärsin mitä Stagala ajaa takaa. Ne jotka eivät ymmärrä, ovat sitten jotenkin vajaita!
Vierailija kirjoitti:
Stagalalla on pointti, mutta ei vaan osaa ilmaista sitä, vaan on tosi kömpelö puhuja. Raiskaus on aina raiskaajan vastuulla eikä koskaan uhrin syy, mutta terveellä maalaisjärjellä ja itsesuojeluvaistolla voi jokainen ainakin minimoida minkä tahansa rikoksen uhriksi joutumisen riskin. Itse en tarkkoja tilastoja löytänyt, vaan olen lukemieni uutisten varassa niin valitettavan usein se uhriksi joutuminen juontaa juurensa illanvietossa yleensä alkoholin vaikutuksen alaisena väärin valittuun seuraan. On paljon miehiä joiden kulttuuri on erilainen kuin mihin meillä ollaan totuttu ja naista ei välttämättä arvosteta kuten pitäisi, vaan se nähdään enemmänkin esineenä tai omaisuutena. Raiskauksia on aina tapahtunut kansalaisuudesta riippumatta ja tulee tapahtumaa, mutta yhteiskuntamme on muuttunut ja siten ehkä pitäisi muuttaa myös tapoja ja käytäntöjä joilla jokainen voi yrittää ennaltaehkäistä riskitilanteiden syntymistä. Jokainen valinta vaikuttaa tulev
Eiköhän hän ilmaissut sen täysin tietoisesti juuri noilla sanoin. Eihän siitä muuten olisi viraalia tullut. Ehkä hän kuitenkin oletti, että vähän useampi ymmärtäisi pointinkin, eikä vain hyppäisi sokeasti lumipalloefektin matkaan. Olen kieltämättä itsekin yllättynyt, että jotkut jankuttavat jopa vieläkin, että kyllä olet sanonut ja kyllä tarkoitit, senkin raiskaaja. Mutta ehkä heillä on enemmänkin kyse siitä, etteivät halua nähdä, kun kollektiivinen vihaaminen tuo elämään yhteisöllisyyden tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Suljetaan kaikki miehet lukkojen taakse. Se ehkäisee rikollisuutta niin tehokkaasti että rikokset loppuvat kokonaan.
Tämä ehkäisisi tehokkaasti rikoksia. 👍 Näin voidaan ennakoida, ettei rikoksia tapahdu melkein lainkaan.
Stagalan pointti on historiassa sanottu lukemattomia kertoja. Kun se esitetään hyvin sitä vastaan on huono väittää. Nyt ainoa ero on se että hän esittää sen tosi kömpelösti ja huonosti ja naiset tietävät että tämä on heidän paras tilaisuus kieltää kyseinen näkökulma yleisessä keskustelussa tarttumalla juuri siihen kömpelöön ilmaisuun joka saa sen näyttämään niin huonolta. Ukkolakin jankutti juuri niitä kohtia ihan tarkoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Stagala tosiaan on tosi kömpelö ilmaisemaan pointtiaan, joka on validi. Ja Ukkolat yms. käyttävät sitä kömpelyyttä hyväkseen jotta voisivat lytätä hänet.
Häntä keskeytettiin ja vanhemman naisen arvovalta ja oma työpaikka on sellainen tilanne jolla tehdään toisesta altavastaava henkisesti ja sosiaalisesti. Stagala on selvästi vieraskorea ja kohtelias mies. Hänen pitää painokkaasti pitää tasa-arvo ja löytää paikka sanoa. Hankalaksi se tehtiin hänelle.
Selvästi nuorimies ei saa sanoa sanottavaansa edelleenkään suomalaisessa kultuurissa. Aika alkaa olla muuttunut.
Kun perheen poikakin on äänivalmis ja saa sanoa mielipiteensä mitä tulee esimerkiksi siitä, haluaako aidosti mennä armeijaan ja mitä mieltä on armeijasta ylipäätään.
Ennenhän vanhat on asiasta päättäneet ja ei ole saanut sanoa ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Hahmo? Just joo. Eli tälle Stagalalle naisviha ja sen lietsominen eri keinoin on vain viihdettä. Mahtaisiko muuttua ääni kellossa jos miehet raiskailisivat toisiaan yhtä aktiivisesti kuin naisia.
Miksi suomalaisten on niin vaikeaa ymmärtää Stagalan pointtia? Opetetaanhan lapsillekin ettei tuntemattomilta sediltä oteta karkkia? Sillä omalla käytöksellä voidaan estää oikeasti pahoja asioita - tai edesauttaa niiden tapahtumista. Jos nainen päättää lähteä umpihumalassa "espoolaismiesten" matkaan niin altistaa itsensä oikeasti vaaraan.
Luulen että naisille on vain niin tärkeää pitää kiinni uhristatuksen eduista että heitä pelottaa kaikki puhe jossa heidän vastuuta vaaditaan.