Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa jo äitienpäivä kun täytyy mennä anoppilaan, missä kaikki miehen sukulaiset haukkuu minun leipomiset.

Vierailija
07.05.2025 |

Leivon kahvileipiä ja täytekakun töiden jälkeen viikolla. Lauantaina ajetaan 340 km miehen kotipaikkakunnalle. Viedään leivonnaiset, äitienpäivälahjat ja viikoksi valmiita ruokia anopille. Siellä siivotaan koko talo, saunotetaan ja kylvetetään anoppi. Sunnuntaina koko miehen suku tulee mummilaan kahville ja minä tarjoilen leipomisiani.  Joku suolainen piirakka pellillinen, jossa sieniä tai kylmäsavulohta, täytekakkuja pari kappaletta, kinuskipaloja, korvspuusteja, pikkuleipiä ja tuulihattuja, joihin teen täytteet ja vispaan kermat sunnuntaina aamulla. Juomiksi kahvia ja limuja, kuoharia ja liköörejä. Minä ja mies ei juoda alkoa, mutta anopille ja miehen sukulaisille maistuu.

Kun vieraat tulee mummilaan alkaa valitus: miten täällä on p*sk*ista ette sitten viittineet siivota; ai jaa ei ol viälä kahvia pöydässä, ootta tulleetkin nukkumaan. Ja sitten kahvipöydässä alkaa kommentointi: hyi miten imelätä, meiän perttu ei tykkää elä syö perttu imelätä torttua, kauhia miten on imelää kermavaahtoa en tykkää imelästä miksei oo vehnästä, muori tykkäis niin vehnäsestä miksei oo enempi vehnästä?

No olihan siinä mun korvapuustit.

Hyi kauhee miten paljon voita sokeria ja kanelia. Oot ihan pilannu nämä korvapuustit, mikset laittanu vehnästä kun muori niin tykkää vehnäsestä.

ja hyi en syö sieniä tiäkkö Lorvinsuolla kuolj kolme kun söivät sieniä ette työ hesalaiset ymmärrä sieniä, en syö eläkä anni laita muorille piirakkaa siinä on sieniä ei tiijä mitä on hesalaiset poimineet.

Ja kun vieraat on lähteneet, siivotaan taas paikat ja lähetään ajelemaan 340 km takaisin kotiin.

Kommentit (340)

Vierailija
1/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi. Mitä itse saat tuosta sirkuksesta?

Vierailija
2/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene sinne orjaksi. Mene kylpylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle hyvän mielen?

ap

Vierailija
4/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en menisi todellakaan.

Vierailija
5/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joko huono provo tai säälittävä idiootti. Jos jälkimmäinen, niin ota ero ja hanki elämä!

Vierailija
6/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet? Itse vietän lapseni kanssa aina kivan äitienpäivän kahdestaan esim. menemällä leffaan ja syömään.

En todellakaan menisi kenenkään luokse palvelusväeksi.

Vierailija
7/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko romaneja? Eihän tämmönen toiminta ole normaalia ja siksi epäilen. Miksi menet sinne ja leivot? Ostakaa kaupasta ne. 

Vierailija
8/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vaan trolli, jos ei niin lakkaa olemasta kynnysmatto 

Vierailija
9/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Jatkossa mies leipoo, ja kaikille tiedoksi, että kyseessä on miehen tekeleet. 

2) Mies siivoaa, jos se asiaan kuuluu. Menet mukaan, jos haluat. 

3) Vietät äitienpäivän omaa äitiäsi onnitellen. 

Vierailija
10/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On joko huono provo tai säälittävä idiootti. Jos jälkimmäinen, niin ota ero ja hanki elämä!

kyllä tollasia sukuja valitettavasti on, ex-suvun naiset haukkui aina kaikki mun leipomukset ja ex-anopin lempisanonta oli mun leipomuksista että ne on idioottivarmoja. Joskus kehuin jotakin sen leipomusta idioottivarmaksi, niin ei ihan arvostanut :D Ap:lle, ei tästä kirkkaampaa kruunua tule ja se kertoo myös riittävästi miehestäsi että sallii tällaisen asetelman.

Vierailija
11/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle hyvän mielen?

ap

On kyllä täysin tollo mies, jos hänelle on ok sukulaistensa noin luokattoman huono käytös sinua kohtaan.

Älä mene. Priorisoi kerrankin itsesi.

Vierailija
12/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi syyn sille, miksi en suostu tapaamaan miniää äitienpäivänä. Juhlikoot kotonaan, minä en halua ketään valittamaan valintojaan ja kantamaan leipomisiaan pöytääni, itse osaan tarjottavat tehdä, vaikka miniä toisin luulee. Joka vuosi ruikuttaa, että olis niin kiva päästä mökille, mutta minä muistutan, että se on minun mökki, minä juhlin siellä enkä todellakaan ryhdy pelastamaan lapsenlapsia rantavedestä. Menkööt vaikka ABC:lle syömään.

Vierailija
13/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään kunnon ruokaa tai välipalaa, tai sinnepäin. Onko ne liian imeliä kaikki sitten tai rasvaisia. Ei ole kiva tietysti pelkkä valitus, ehkei kannata tavata niitä ihmisiä, tulisiko ne erikseen. Mitä anoppi itse haluaa äitienpäivältä ja mitä ei?? Mikä siivouksessa on vikana, siivoaako joku lisää jos vaivaa heitä. Pitääkö selittää mitä on siivottu aiemmin. Entä jos saat vahingossa raivokohtauksen kun kaikki valittaa vaan. Mikä olisi neuvoksi ja ratkaisut. Miksi sitä vietetään kuin joulua? Miksi on alkoholia.

Vierailija
14/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko romaneja? Eihän tämmönen toiminta ole normaalia ja siksi epäilen. Miksi menet sinne ja leivot? Ostakaa kaupasta ne. 

Juu ei olla romaneja. Minä olen Uudeltamaalta ja mies - no arvatkaa mistä?

ap

Vierailija
15/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis ahdistaa, ei ole pakko tehdä kaikkea ja hyysätä. 

Vierailija
16/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa ihanalta :DDDDD

Vierailija
17/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta päivää vanha kermakakku autossa aiheuttaa ruokamyrkytyksen

Vierailija
18/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää käytöstä. Itse en kyllä tekisi mitään tuollaisen kohtelun jälkeen. Ostakaa kaupasta joku valmiskakku ja pullapitko, jos kerran paikan päälle on pakko mennä. 

Vierailija
19/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppo ehdotus, kahvittelette lauantaina omalla porukalla ja sunnuntai-aamulla starttaatte auton, muut voi hoitaa kahvittelun keskenään.

Vierailija
20/340 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta päivää vanha kermakakku autossa aiheuttaa ruokamyrkytyksen

Meillä on kylmälaukut ja retkijääkaappi autossa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän