Ahdistaa jo äitienpäivä kun täytyy mennä anoppilaan, missä kaikki miehen sukulaiset haukkuu minun leipomiset.
Leivon kahvileipiä ja täytekakun töiden jälkeen viikolla. Lauantaina ajetaan 340 km miehen kotipaikkakunnalle. Viedään leivonnaiset, äitienpäivälahjat ja viikoksi valmiita ruokia anopille. Siellä siivotaan koko talo, saunotetaan ja kylvetetään anoppi. Sunnuntaina koko miehen suku tulee mummilaan kahville ja minä tarjoilen leipomisiani. Joku suolainen piirakka pellillinen, jossa sieniä tai kylmäsavulohta, täytekakkuja pari kappaletta, kinuskipaloja, korvspuusteja, pikkuleipiä ja tuulihattuja, joihin teen täytteet ja vispaan kermat sunnuntaina aamulla. Juomiksi kahvia ja limuja, kuoharia ja liköörejä. Minä ja mies ei juoda alkoa, mutta anopille ja miehen sukulaisille maistuu.
Kun vieraat tulee mummilaan alkaa valitus: miten täällä on p*sk*ista ette sitten viittineet siivota; ai jaa ei ol viälä kahvia pöydässä, ootta tulleetkin nukkumaan. Ja sitten kahvipöydässä alkaa kommentointi: hyi miten imelätä, meiän perttu ei tykkää elä syö perttu imelätä torttua, kauhia miten on imelää kermavaahtoa en tykkää imelästä miksei oo vehnästä, muori tykkäis niin vehnäsestä miksei oo enempi vehnästä?
No olihan siinä mun korvapuustit.
Hyi kauhee miten paljon voita sokeria ja kanelia. Oot ihan pilannu nämä korvapuustit, mikset laittanu vehnästä kun muori niin tykkää vehnäsestä.
ja hyi en syö sieniä tiäkkö Lorvinsuolla kuolj kolme kun söivät sieniä ette työ hesalaiset ymmärrä sieniä, en syö eläkä anni laita muorille piirakkaa siinä on sieniä ei tiijä mitä on hesalaiset poimineet.
Ja kun vieraat on lähteneet, siivotaan taas paikat ja lähetään ajelemaan 340 km takaisin kotiin.
Kommentit (340)
Vierailija kirjoitti:
Meilläpä viedään anoppi ABC:lle. Samalla saa koko porukka lounasta syödäkseen.😋
Me mennään Nesteelle, parempi ja edullisempi.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta kuinka moni kuvittelee aloitusta provokai. Ite voin ainaki kuvitella täsmälleen kuvatunlaisen tilanteen omalle kohdallenikin. Tosi ahdistavia hetkiä, mutta ehkä oon ite sen verran masokisti, että toisaalta sisuunnunkin tuollaisesta ja nautin siitä sisuuntumisen tunteesta. Jos tietää, että on tehnyt asiat niin hyvin ku pystyy, niin sillon on helppo antaa mennä palautteen vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Joo, varmasti joo. Ihan totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi. Mitä itse saat tuosta sirkuksesta?
Miehelle hyvän mielen?
ap
Onk sun miehesi sairas, kun sille tulee hyvä mieli , kun sun tekemiset haukutaan? Kysyn vaan!
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen imelää. Teitsä pullat aasia twistillä?
Imelä tarkoittaa makeaa esim pohjanmaan murteissa.
Kannattaisiko opetella tekemään parempia leivoksia mitkä kelpaa muille. Jos itse joudut syömään mielestäsi pahaa ruokaa niin aivan vaasti tuot sen esille. En hetkeäkään usko että söisit kiitollisena ja ylistäisit sitä ruokaa jos et siittä tykkää
Vierailija kirjoitti:
Veisin itse ko. tilanteessa Lidlin keksejä anoppilaan.
Minä lähettäisin mieheni viettämäön äitienpäivää oman äitinsä kanssa haluamallaan tavalla ja menisin itse viettämään mukavan päivän oman äitini kanssa.
Älä ihmeessä mene! Tekeydy kipeäksi, aloita jo tänään, niin et voi leipoakaan. Lähetät miehen mukana vain terveiset ja onnittelut- Sunnuntai-iltana toivut. Ei äitienpäivä saa painajainen olla. Onko puolisosi muuten Pohjanmaalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläpä viedään anoppi ABC:lle. Samalla saa koko porukka lounasta syödäkseen.😋
Me mennään Nesteelle, parempi ja edullisempi.
Jaa, mutta me käytettiin anoppi jo etuajassa lounaalla tällä viikolla, niin ei tarvii maksaa ruuasta sitä kalliimpaa äitienpäivähintaa. Ostettiin myös ruukkuruusu ja hajuvesi. Anoppi oli ihan tyytyväinen. Eikä ketään ahista yhtään.
Vuodesta ttoiseen sama juttu? Miksei tuollaisille tyypeille sanota suoraan vai nielläänkö porvoossa kaikki pasha ja leikitään kynnysmattoa?
Kivahan se on, että käytte anoppia moikkaamassa, mutta tarviiko noiden muiden sitten änkeä mestoille.
Juu en menisi. Älä mene.
Toivon todellakin ettei itselläsi ole lapsia ja ettet pilaa omaa äitienpäivääsi noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen imelää. Teitsä pullat aasia twistillä?
Miten voi olla noin tietämätöntä?
N43
Älä tarjoa niille mitään. Etukäteen voit ilmoittaa, että tarjoilut on heidän vastuullaan.
Ei kannata leipoa sellaista, mikä uudestaan ja uudestaan saa moitteita.
Vie jotain muuta. Vaikka suklaarasia.
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi syyn sille, miksi en suostu tapaamaan miniää äitienpäivänä. Juhlikoot kotonaan, minä en halua ketään valittamaan valintojaan ja kantamaan leipomisiaan pöytääni, itse osaan tarjottavat tehdä, vaikka miniä toisin luulee. Joka vuosi ruikuttaa, että olis niin kiva päästä mökille, mutta minä muistutan, että se on minun mökki, minä juhlin siellä enkä todellakaan ryhdy pelastamaan lapsenlapsia rantavedestä. Menkööt vaikka ABC:lle syömään.
Ap:n juttu on aivan eri asia, pösilö.
Miksei se suku käy omilla äideillään, miks se tulee akoittajan anoppilaan? Miksi alpittaja ei mene omalle äidilleen?
Miten se anoppi pärjää 51 muuta viikkoa jos tämä työnsankari tekee yhden viikon ruuat ja siivoaa yhtenä lauantaina?
Missä on aloittajan lapset, eikö ne kestä äitiään kun ei aloittajan perheellä ole omaa äitienpäivää omien jälkeläisten janssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi syyn sille, miksi en suostu tapaamaan miniää äitienpäivänä. Juhlikoot kotonaan, minä en halua ketään valittamaan valintojaan ja kantamaan leipomisiaan pöytääni, itse osaan tarjottavat tehdä, vaikka miniä toisin luulee. Joka vuosi ruikuttaa, että olis niin kiva päästä mökille, mutta minä muistutan, että se on minun mökki, minä juhlin siellä enkä todellakaan ryhdy pelastamaan lapsenlapsia rantavedestä. Menkööt vaikka ABC:lle syömään.
Ap:n juttu on aivan eri asia, pösilö.
Ihan sama asia. Ap tunkee vuosi vuodelta pätemään anoppilaansa.
Vierailija kirjoitti:
Monta päivää vanha kermakakku autossa aiheuttaa ruokamyrkytyksen
Sanoiko ap että kakku oli monta päivää vanha?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko opetella tekemään parempia leivoksia mitkä kelpaa muille. Jos itse joudut syömään mielestäsi pahaa ruokaa niin aivan vaasti tuot sen esille. En hetkeäkään usko että söisit kiitollisena ja ylistäisit sitä ruokaa jos et siittä tykkää
Yksikään normaali aikuinen ei moiti ruokia, joita hänelle tarjotaan. Lapset saattavat vinkua, mutta heille opetetaan että sellainen on epäkohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Älä ihmeessä mene! Tekeydy kipeäksi, aloita jo tänään, niin et voi leipoakaan. Lähetät miehen mukana vain terveiset ja onnittelut- Sunnuntai-iltana toivut. Ei äitienpäivä saa painajainen olla. Onko puolisosi muuten Pohjanmaalta?
Eikös apn pitöisi muistaa omaa äitiään ja apn lasten häntä?
Veisin itse ko. tilanteessa Lidlin keksejä anoppilaan.