Ahdistaa jo äitienpäivä kun täytyy mennä anoppilaan, missä kaikki miehen sukulaiset haukkuu minun leipomiset.
Leivon kahvileipiä ja täytekakun töiden jälkeen viikolla. Lauantaina ajetaan 340 km miehen kotipaikkakunnalle. Viedään leivonnaiset, äitienpäivälahjat ja viikoksi valmiita ruokia anopille. Siellä siivotaan koko talo, saunotetaan ja kylvetetään anoppi. Sunnuntaina koko miehen suku tulee mummilaan kahville ja minä tarjoilen leipomisiani. Joku suolainen piirakka pellillinen, jossa sieniä tai kylmäsavulohta, täytekakkuja pari kappaletta, kinuskipaloja, korvspuusteja, pikkuleipiä ja tuulihattuja, joihin teen täytteet ja vispaan kermat sunnuntaina aamulla. Juomiksi kahvia ja limuja, kuoharia ja liköörejä. Minä ja mies ei juoda alkoa, mutta anopille ja miehen sukulaisille maistuu.
Kun vieraat tulee mummilaan alkaa valitus: miten täällä on p*sk*ista ette sitten viittineet siivota; ai jaa ei ol viälä kahvia pöydässä, ootta tulleetkin nukkumaan. Ja sitten kahvipöydässä alkaa kommentointi: hyi miten imelätä, meiän perttu ei tykkää elä syö perttu imelätä torttua, kauhia miten on imelää kermavaahtoa en tykkää imelästä miksei oo vehnästä, muori tykkäis niin vehnäsestä miksei oo enempi vehnästä?
No olihan siinä mun korvapuustit.
Hyi kauhee miten paljon voita sokeria ja kanelia. Oot ihan pilannu nämä korvapuustit, mikset laittanu vehnästä kun muori niin tykkää vehnäsestä.
ja hyi en syö sieniä tiäkkö Lorvinsuolla kuolj kolme kun söivät sieniä ette työ hesalaiset ymmärrä sieniä, en syö eläkä anni laita muorille piirakkaa siinä on sieniä ei tiijä mitä on hesalaiset poimineet.
Ja kun vieraat on lähteneet, siivotaan taas paikat ja lähetään ajelemaan 340 km takaisin kotiin.
Kommentit (340)
Ovatpa kiittämättömiä ja törkeitä. Toivottavasti anoppisi edes osaa arvostaa. Leivonnaisesi ovat varmaan ihan hyviä. Jos itse olet äiti, siivoa ja leivo äitienpäivää varten vain jos itse nautit siitä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi. Mitä itse saat tuosta sirkuksesta?
Miehelle hyvän mielen?
ap
Oman mielesi kustannuksella? Pakko olla provo.
Provo. Ei yksikään nainen tuollaiseen kohteluun enää suostuisi.
Ei ole pakko mennä. Eikä leipoa.
Et ole opetellut sanaa EI?
Minä saan aamulla mieheltä kukkia ja aamiaiseksi samppanjaa ja mansikoita, päivällä tulevat lapset puolisoineen ja laittavat grillin kuumaksi ja grillataan herkkuja, jotka nautitaan kaikki yhdessä. Tytär varmaan tekee kakun, ne ovat yleensä varsinaisia taideteoksia.
Mitähän potaskaa se ap tuossa taas aikansa kuluksi laskettelee? Samaa tympeää tuubaa. Vai koittaneeko vitsiä murjoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko romaneja? Eihän tämmönen toiminta ole normaalia ja siksi epäilen. Miksi menet sinne ja leivot? Ostakaa kaupasta ne.
Juu ei olla romaneja. Minä olen Uudeltamaalta ja mies - no arvatkaa mistä?
ap
Pohjanmaalta.
On se hyvä kun pojat käyvät anoppilassaan äitienpäivänä, (jouluna ja juhannuksena) eivät tuppaa porukoineen meille. Saan olla rauhassa ja syödä mitä leivonkin. Ei miniät riehu meilllä ainakaan. Siivooja tulee tiistaina
Mä olen oppinut jo välttämään puolison sukujuhlat. Meinaan nyt kesällä olis tulossa ja fiksuna menin pomon luokse, että laittaa mulle työvuorot niille päiville, etten vahingossakaan pääse.Hah.
Jos tämä on joskus tapahtunut, niin se on ollut 1940-luvun suomalaisessa elokuvassa, "rouva on hyvä ja ottaa nisua".
Tää aloitus ei voi olla totta. Ja jos on, niin en lakkaa ihmettelemästä ihmistä joka toimii noin vuodesta toiseen ja aina saa haukut. Täytyy olla varsinaista marttyyriainesta tai sittenn totaalisen tyhmä.
Kukaan normaali järjellä ei tuohon toista kertaa lähtisi.
Mikä helvetin pakko sinne on leipoa ja mikä pakko sinne on lähteä.? Järjenköyhyytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko romaneja? Eihän tämmönen toiminta ole normaalia ja siksi epäilen. Miksi menet sinne ja leivot? Ostakaa kaupasta ne.
Juu ei olla romaneja. Minä olen Uudeltamaalta ja mies - no arvatkaa mistä?
ap
Pohjanmaalta.
No ei
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle hyvän mielen?
ap
Miehelle tulee hyvä mieli kun sua haukutaan ja pahoitat mielesi? Johan on helmi miehekseen.
Mikään ei sais minua anoppilaan äitienpäivänä. Mies voisi mennä jos haluaa mutta yksinään. Mulla on parempaa tekemistä. Ikinä en näkisi tollasta vaivaa ja leipoisi älyttömiä määriä. Mies sais hakea kaupasta särpimet matkaan omien sukulaistensa syötäväksi. Minä en ole köökkipiika enkä palvelija.
Kyllä tuollaista pari päivää miehen mieliksi kestää jos mies on mukava ja varakas.
Meilläpä viedään anoppi ABC:lle. Samalla saa koko porukka lounasta syödäkseen.😋
Onhan maailma tauteja täynnä, kauankos tuota yskit puhelimeen, että et halua tulla tartuttamaan toisia.
Uskomatonta kuinka moni kuvittelee aloitusta provokai. Ite voin ainaki kuvitella täsmälleen kuvatunlaisen tilanteen omalle kohdallenikin. Tosi ahdistavia hetkiä, mutta ehkä oon ite sen verran masokisti, että toisaalta sisuunnunkin tuollaisesta ja nautin siitä sisuuntumisen tunteesta. Jos tietää, että on tehnyt asiat niin hyvin ku pystyy, niin sillon on helppo antaa mennä palautteen vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle hyvän mielen?
ap
Miten oma mielesi jakselee?
Mitä ihmeen imelää. Teitsä pullat aasia twistillä?