Ahdistaa jo äitienpäivä kun täytyy mennä anoppilaan, missä kaikki miehen sukulaiset haukkuu minun leipomiset.
Leivon kahvileipiä ja täytekakun töiden jälkeen viikolla. Lauantaina ajetaan 340 km miehen kotipaikkakunnalle. Viedään leivonnaiset, äitienpäivälahjat ja viikoksi valmiita ruokia anopille. Siellä siivotaan koko talo, saunotetaan ja kylvetetään anoppi. Sunnuntaina koko miehen suku tulee mummilaan kahville ja minä tarjoilen leipomisiani. Joku suolainen piirakka pellillinen, jossa sieniä tai kylmäsavulohta, täytekakkuja pari kappaletta, kinuskipaloja, korvspuusteja, pikkuleipiä ja tuulihattuja, joihin teen täytteet ja vispaan kermat sunnuntaina aamulla. Juomiksi kahvia ja limuja, kuoharia ja liköörejä. Minä ja mies ei juoda alkoa, mutta anopille ja miehen sukulaisille maistuu.
Kun vieraat tulee mummilaan alkaa valitus: miten täällä on p*sk*ista ette sitten viittineet siivota; ai jaa ei ol viälä kahvia pöydässä, ootta tulleetkin nukkumaan. Ja sitten kahvipöydässä alkaa kommentointi: hyi miten imelätä, meiän perttu ei tykkää elä syö perttu imelätä torttua, kauhia miten on imelää kermavaahtoa en tykkää imelästä miksei oo vehnästä, muori tykkäis niin vehnäsestä miksei oo enempi vehnästä?
No olihan siinä mun korvapuustit.
Hyi kauhee miten paljon voita sokeria ja kanelia. Oot ihan pilannu nämä korvapuustit, mikset laittanu vehnästä kun muori niin tykkää vehnäsestä.
ja hyi en syö sieniä tiäkkö Lorvinsuolla kuolj kolme kun söivät sieniä ette työ hesalaiset ymmärrä sieniä, en syö eläkä anni laita muorille piirakkaa siinä on sieniä ei tiijä mitä on hesalaiset poimineet.
Ja kun vieraat on lähteneet, siivotaan taas paikat ja lähetään ajelemaan 340 km takaisin kotiin.
Kommentit (340)
Olipa tuo helvetti missä päin maata tahansa niin kuinka ihmeessä olet aloittanut tuollaisen saatanallisen kierteen. Ja miksei luontosi nouse asiassa ollenkaan? Vikaa on sinussa, miehessä ja sukulaisissa.
Ap-lapanen jää viikonloppuna kotiin ja ukko lähtee mammalleen yksin.
Älkää nyt olko noin ilkeitä, ap tekee parhaansa eikä saa siitä kiitosta. Mä hoitaisin siivoukset ja anopin suihkutukset ja joko pyytäisin jotakuta toista tuomaan syötävät tai tilaisin pitopalvelusta (tarvisiko aina jokaisesta eurosta tapella.)Toivottavasti anopille käy normaalisti muuta ulkopuolista apua kun kerran oma pärjääminen vaikuttaa aika huonolta.
Ei minunkaan äitienpäivät yleensä kauhean mahtavia ole kun mies on aina reissussa, mutta vien itseni ja lapseni sentään kartanoravintolaan syömään ja ostoksille.
Mikä ihmeen suku, kun joku mainitsi apn miehen olevan ainoa lapsi, kokoontuu sinne anoppilaan? Miksei ne oo muistamassa omia äitejään? Joku hihhuli seurakunta, seuroja pidetään samalla.
Ja missä apn lapset, anopinhan pitää olla ikivanha jos sille pitää siivota ja saunottaa?
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt olko noin ilkeitä, ap tekee parhaansa eikä saa siitä kiitosta. Mä hoitaisin siivoukset ja anopin suihkutukset ja joko pyytäisin jotakuta toista tuomaan syötävät tai tilaisin pitopalvelusta (tarvisiko aina jokaisesta eurosta tapella.)Toivottavasti anopille käy normaalisti muuta ulkopuolista apua kun kerran oma pärjääminen vaikuttaa aika huonolta.
Kyllähän se anoppi sillä vuoden pärjää kun aloittaja käy äitienpäivinä tekemässä hommat ja vie ruokaa.
Aaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku! Ei tarvitse ajella satojen kilometrien päähän kuuntelemaan valitusta. Ikinä.
*bliss*
En ymmärrä aloituksesta höityvänpöläystä.
Minä olen anoppi ja täytän 10.toukokuutaa 50v. Lähden ylihuomenna Kreetalle juhlistamaan pyöreitäni. Sieltä tultuani käytän lapset perheineen ulkona syömässä.
Ap, älä mene tuollaisen paffkafakin luokse merkkipäivää viettämään tai ilman merkkipäivääkään. Äläkä tee niille mitään äläkä palvele niitä mitenkään.
Heivaa tuollainen anoppi ja hänen läheisensä ihmissuhdekompostiin ikiajoiksi äläkä tulevaisuudessa erehdy kaivelemaan sitä.
Jätkä 53 vuotta
Siis ketä nuo anoppilan vieraat on?
Vierailija kirjoitti:
Miehen sisaret ja veljet perheineen.
ap
jätä se luuseri ja sen perhe ja mennään treffeille ja rakastutaan palavasti :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samanlainen miniä. Kantaa kaikkiin juhliin omia leipomuksiaan, vaikka olen kieltänyt. Osaan itse leipoa, ei ole tarpeen kuljettaa tuntikaupalla kermakakkuja. Mutta ei käy, aina tulee kassikaupalla pikkaisen muotopuolia korvapuusteja, lässähtäneitä kakkuja ja kummallisia kookospipareita, joista ei ole varma, voiko niitä edes syödä. Raivaa pöydästä minun tarjoiluni, laittaa omansa tilalle ja kehuu, miten nyt on nisua ja vehnästä eikä mitään marjamuffinsseja.
Mikä teidät miniät saa toimimaan noin? Miksi täytyy tuoda pahanmakuisia ja vähän epäonnistuneita leipomuksia miehen suvun kaikkiin juhliin ja tarjoilla niitä kuin antaisi armollisesti maistaa taivaanmannaa ja pelastaa tilaisuuden, kun talon tarjoilut on niin surkeita.
Sanoppa muuta, äläkä muuta virka.🤣 Pähkähullua! Onko oikeasti olemassa noin älytöntä touhua?
Hyi, kamalaa! Jätä menemättä tai ota ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Missä teidän lapsenne viettävät äitienpäivän? Anoppiloissaan pätemässä? Jos anoppi on vanha tokko miniäkään mikään tyttönen ja tuo vanhanaikainen kieli. Vehnänen, imelä, mitä siinä olikaan, maalaismummojen kieltä.
Jos pystytte keskustelemaan miehen kanssa aiheesta, sopikaa niin, että kerrotte, että mies leipoi tällä kertaa.
Jos ääni kellossa muuttuu ja mies saa kehut tekeleistään, voitte lopuksi paljastaa totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi provoilet? Miksi sinä leipoisit mitään juhliin, jos paikalle tulee useampi anopin oma lapsi? Jos tämä on totta, olet todella häiriintyneessä parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Olipa tuo helvetti missä päin maata tahansa niin kuinka ihmeessä olet aloittanut tuollaisen saatanallisen kierteen. Ja miksei luontosi nouse asiassa ollenkaan? Vikaa on sinussa, miehessä ja sukulaisissa.
Mitä mahtaa tulla lapsista kun koko suku on kahjoja, vieläpä molemmilta puolilta??
Tämä niin 100%