Kukaan ei tee enää perinteistä munamaitoa makaronilaatikkoon jos on maistanut lihaliemellä.
Niin paljon parempaa, mustaleima sulatejuusto liemen sekaan, (kestää aika kauan ennen kuin sulaa sinne vaikka pieneksi paloittelee). Sitten vaan keittämättömät makaronit ja jauheliha+sipuli sekaan ja 40 min. päästä on herkkuruoka valmis.
Kommentit (55)
Olen tehnyt useasti lihaliemi-versiota ja silti tekee edelleen välillä mieli munamaito-versiota.
Mun vanhemmat ei tehnyt edes 70 luvulla munamaitoon. Sehän oli kallista. Vettä ja hippu liemikuutiota.
Lihaliemimakaronilaatikko yleensä aivan karmeata verrattuna munamaitoon tehty. Muistan kun meillä oli koulussa sitä, eikä sitä saanut edes ketsupilla kunnolla alas, kun maistui niin pahalta.
Tuo esittämäsi on vanha ja huonoksi havaittu, kunnon munamaito on tosi herkku, mutta se pitää osata tehdä.
Niin tosi vegaani sulatejuusto rasvaa ja elukan luista keitetty liemi. Siinä mitään lihaa ole luita keitetty. Muna on lisko 🦎 jolle kasvaa höyhenet. Ja paskan siivet eihän ne lennä ! Pelkät tyngät. Käärmeet munii. Japanissa syödään käärmeitä. Olette liskojen ja rapujen sukua. Keitä makaronit kasvisliemessä ja suikaloi sekaan paprikaa. Paista kunnon paisti jauhelihaa kunnolla ruskista ja sekoita uunivuokaan. Jos n viipaloi muutama peruna pohjalle ensin. Mausta se jauheliha paprika jauhe valkopippurilla. Ja perusversios keitetään kattilassa makaronit ensin erikseen . Jauheliha paistetaan pannulla. Sipulin kanssa. Kypsänä ne yhdistetään uunivuokaan. Ja kulhossa sekoitetaan puoli litraa maitoa mihin vatkataan muna hyvin ja ripaus suolaa puoli tee lusikallista kuin ripaus valkopippuria. Vähän. Tää kaadetaan vuokaan. Ja kansi päälle uunissa 220 astetta sitten kun kypsyy kuplii vähentää 175 asteeseen. Kun pinta on ruskeaa on valmista . Sä et tarvi siihen juustoa kun se maito jo on juustoa. Ja ne maitojämät käytetään lättyihin eikä viemäriin. Opettele viilin teko maitojämistä. Ja ne banaanin jämät voi laittaa ja huonot lätty taikinaan muussattuna kuin smootieen kuin kakkuun. Jos sun avustus kassissa on pinaattia se käy lättyihin kuin maitoon tehtyyn pinaattikeittoon. Kuin keitettynä ruuan kanssa salaattia ja te haaskaatte ruokaa. Jos sulla on yksi leipä viipale tai joku sä paistat tai keität sun viimeisen munan siihen leivän päälle. Maustat suolalla ja syöt teen kanssa. Kaupasta saa edullisesti korppuja eli ostat pussin ja nautit upeasti teen kanssa pöydän ääressä kastamalla kirppis teehen. Siinä on monta kertaa välipala. Spagetti ja makaroni on keittämisen jälkeen nopeasti huuhdeltu koska jäämät ja kiinni jääneet irtoaa. Sitten hetkessä uusi kuumennus bakteerit kuolee. Kuin keittoihin nousee vaahtoa se otetaan pois lusikalla tai kauhalla kun terveys edellä mennään.
Lihaliemiversion koostumus on täysin eri, ei ole sellaista "lohkeavaa" kuin munamaitoon tehty. Ja mikäpä estäisi laittamasta lihaliemikuutiota munamaitoon, jos siitä niin pitää.
Parasta tulee kun tekee makriksen soijamaitoon ja korvaa lihan porkkanoilla ja makaronit kaalisuikeroilla.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat ei tehnyt edes 70 luvulla munamaitoon. Sehän oli kallista. Vettä ja hippu liemikuutiota.
No ei todellakaan meillä tehty. Munamaitoa ja lihalientä.
Lihaliemikuutiot roskiin, sontaa ne on. Natriuimgutamaattia, suolaa ja jotain mausteita. Lihaa nähneetkään, eläinrasvaa niissä voi olla
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt useasti lihaliemi-versiota ja silti tekee edelleen välillä mieli munamaito-versiota.
Molempia paras. Munamaidosta tulee proteiinia ja vitamiineja, lihalientä varmasti harvemmalla on. Liemikuutio on huijausta
Hyviä molemmat versiot, mutta itse suosin turkkilaiseen jugurttiin tehtyä makaronilootaa.
Kun näitä virosta tulee Suomeen niillä on koti Virossa ja täällä asuvat soluissa ilman astioita näpistelemällä. Avustusruokia. Huumeita. Lähiöissä. Ne ei osaa tehdä ruokaa eikä monet turkin pojat osaa. Ne on syönyt äitinsä tai pizzaa. Ne ei osaa keittää keittoa eikä teetäkään kaikki. Valmis tukku hampurilaisia. Itse tehtyä ei. Istuvat MC donalsissa päivät. Yrittävät myydä meille ulkomaan makaronia syrjäyttää suomalaiset. Saada rahat. Sä kun ostat Suomessa tehtyä työllistät Suomessa asuvia. Kun joku on kiusattu ulos työstä jonkun uskonnon kautta , älä lannistu ne tekee sitä kaikille työpaikoissa. Ne on tullut tänne hakemaan rahat ja syrjii muita. Älkää ostako kotimaista miniporkkanaa ylijäämä kasvihuonetta. Osta kunnollisia. Kun raha n vähissä osta kasvisliemi kuutio paketti ja keitä siinä makaronia.
Minun suuhun maistuu parhaalta kun tekee makaronilaatikon lihaliemi-munaseoksella.
Korvaappas se lihaliemi paseeratulla tomaatilla (mausteet oman maun mukaan), niin et enää koskaan halua sitä lihaliemiversiota.