***Joulunihmeet*** uuteen viikkoon 12.
Viikonloppu on menyt opelusten parissa lähes kokonaan. Tänään pitää lähteä Toijalaan kangastukkuun ja tulla taa köyhempänä takaisin.. Mä kun harrastan tuota 1700-1800 lukujen pukuhistoriaa niin tarvii kankaita kankaita kankaita.
Välillä mietityttää onko mitään järkkeä laitatuttaa (heh) itseään raskaaksi Joulukuulle, kun joulu on niin tärkeä mulle ja kun laskettu olisi 19 päivä niin hiukan pelottaa , että mitäs jos tuun raskaaksi ja vietänkin joulun sairaalassa siis aaton.. huoh.. Kummia pelonaiheuttajia mullakin.
Nyt sitten vielä onmenkat päällä joten on aikaa miettiä tahdonko Joulukuulle sittenkään vauvaa vai siiränkö yli yhden kuun ja teenkin vasta tamikkunvauvan kummia sitä ihminen miettiin.
kp 6/28-30
Kommentit (84)
Munhan tämä haamu tuli viikoilla 3+2 ja molemmista edellisistäkin lapsista olen tehnyt haamut samoihin aikoihin. Toisesta muistaakseni viikko ennen mahd. menkoja (varmuuden vuoks kun piti bilettämään lähteä ;)
Onpas piipaan porukalla ollut tautikierrettä, toivottavasti nyt hellittää.
Tuo mun noppatulos varmaan kertoo mun mahdollisuuksista raskautua aika hyvin, sillä tänään tuli tämän kierron eka negatesti tehtyä. No kokeilen viikonloppuna vielä uudestaan, katsotaan mitä testi sitten sanoo. Mutta kuten sanottua, ei ole yhtään raskautunut olo.
Noniin, enpäs ehdikään nyt enempiä kirjoitella, esikoinen kutsuu. Kiirusta pitää, iloista illan jatkoa kaikille!!!
Koralli73 kp 23/n.27 dpo 8-9 yk8
olin just tulossa sanomaan että peukkuja sulle koralli, mutta neganhan olitkin tehnyt :((
piipaa, toivottavasti laiva saapuu satamaan just oikeeseen aikaan*hali*
ja mitäpä meille, negatesti aamulla, nyt vaan ihmettelen että lopetanko luget heti vai odotanko vkl yli koska mulla oli tässä kierrossa ihmeellinen ovisoireilu ja en nyt sit oo varma onko niitä kuitenkin irronnut kaks vai vaan jälkimmäinen ollu kystan puhkeaminen..mites sulla piipaa ku oo luget lopettanu niin kuinka nopeasti on menkat alkaneet?
saattaa muuten olla että meidän seuraava la menee sitten jo ens vuoden puolelle, että passaan kait sitten tämän pinon kokonaan..
tamatu28/28
piipaa00: Joo, ihme haju oli mullakin silloin, kun haamun sain. En edes tarkoituksellisesti haistellut, vaan haistoin, että nyt on outo haju. Aika jännä juttu, en olisi sitä " oiretta" osannut odottaakaan. Toivottavasti sulla ovis odottaa miestä kotiin!
villiina83: Mulla oli viime kierrossa ovis kp 15 / noin 28. Kp 25 sain Acon10:llä hailakan haalean vaalean haamun. Kp 27 testi näyttikin sitten negaa. Luulen, että kyseessä oli kemiallinen. Nyt oon päättänyt, etten testaa kuin aikaisintaan vasta sitten, kun tuntuu, että kuukautisia ei kuulu. On nimittäin kurja pettyä, jos testi muuttuukin negaksi :( No, todennäköisestihän mä, maailman hätäisin housu, testailen tässäkin kierrossa aikaisemmin, mutta yritän nyt ainakin jokusen päivän malttaa. Ymmärtääkseni Acon10:llä voi testailla 9-11 päivää ovulaation jälkeen, se kun on niin kovin herkkä. Jos tiedät oviksesi ajankohdan, niin siitä voit laskea, milloin testailla voi. Testaat sitten milloin hyvänsä, toivon sinulle oikein paljon kahta kaunista viivaa! Pidän peukkuja!
ON: Eipä kummempia. Vieläkin ihailen uutta muutaman minuutin kuumemittariani, jonka ansiosta aamuisin ei enää tarvitse kävellä kahtakymmentä minuuttia käsi kylkeen liimattuna. Suuret on ilot mulla, joo. Raskaustestejä mulla on nyt vaikka muille jakaa (mutta en kuitenkaan jaa ;) ), sillä ovistestejä Kotitesteiltä tilattuani sainkin paketillisen raskaustestejä, jotka sitten sain myös pitää, koska (pakkaus)virhe oli Kotitestien päässä. Nyt on jos minkälaista tikkua, johon pissiä!
Minni
Olinpa kuolla nauruun kun luin, että olette oikeesti alkaneet heittää noppia! En mä sitä NIIIN kirjaimellisesti sentään tarkoittanut :D
Nyt en edes tältä hauskuudelta muista mitä piti kirjoittaa.
Korallille pahoittelut negasta. Ehkä oli vielä liian aikaista?
(.) Ovis varmaan kohta, eipä kummempaa. Mulla ei koskaan ole mitään ovistuntemuksia, -kivuista puhumattakaan, joten oireiden perusteella en sitä osaa bongata. Täytyy luottaa, että joka-toinen-päivä-teknikalla ajoitus osuisi kohdalleen. Tässä kierrossa en ole testejäkään hankkinut.
ja onnea plussasta hippuskaiselle (toivottavasti nikki oikein)
ja plussa onnnea meille kaikille!
Ostin sitten ovistikkuja, pitäs varmaan tänään jo tikkuun pissiä... Mitenkähän yövuorojen tekeminen vaikuttaa ovistikkujen testausajankohtaan? Onko kokemuksia? kp nyt 13/28, mahtaakohan olla myöhäistä aloittaa testailu.
Pitää lähteä ostoksille heti aamupäivästä, uudet kengät pitäis löytyä ainakin.
Tai hyvää ja hyvää, eilen illalla piti taas vähän itkeskellä :`( Miksi tämä on niin vaikeaa, vaikka tietää ettei saisi piinailla, niin itseään silti kiusaa koko ajan...tyhmä minä!! Mulla täti tulee ensi viikon keskiviikkona eli vielä viisi päivää odottelua :( Sitten seuraavalla viikolla lääkäriin, sitä odotan jo kovasti. Jos vaikka saisin jotain järkeä tähän touhuun...On mulla edelleen jotain häikkää jäänyt tuohon keltarauhashormonin toimintaan. PMS-oireet alkaa olla niin kovia, ihan toista kun ennen keskenmenoa olleissa kierroissa. Söin sen yhden terolut-kuurin, mutta ei ollut apua näemmä. Tuhruja nyt vaan odotellaan...
Korallille pahoittelut negasta :( Toivotaan, että oli vain liian aikaista vielä testata.
Peukutan teille ihania joululahjoja :)
* V kp29-30/34-35 *
Voi Koralli, halii... olen pahoillani.
Tamatu: hö, koita nyt jotenkin änkeä tänne joulujunaan, olis kiva saada sutkin tänne mukaan:))
kysymykseen vastaisin, että tyttöjä kun olen alkanut odottamaan, ei " vauvan tuska" ollut näin kova, joten testasinkin aina jotain 5 päivää sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa...
Oon jo pari viikkoa seuraillut keskusteluja täällä vauva-lehden puolella. Palstailen itse pääsääntöisesti muualla, mutta täällä tuntuu keskustelut käyvän vilkkaampina, joten jospa minäkin alan suosia tätä sivustoa:)
Siis... Olen 21-vuotias tyttönen Keski-Suomesta. Ehkäisyn jätimme pois viime vuoden huhtikuussa, joten siitä lähtien ollaan yritetty enemmän tai vähemmän aktiivisesti... Tässä odottelun odottelussa onkin sitten mennyt vähän kauemmin, kuin alun alkaen ajateltiin:/ Tuolla se kalenterissa häämöttää, merkintä siitä, että " 1 vuosi ilman ehkäisyä" ... Välillä tämä on rankempaa, välillä taas vähän helpompaa.
Mutta, jouluvauva siis olisi toiveissa, jos nyt tärppää niin LA-aika olisi 2.12.2007. Odotukset ei ole todellakaan korkealla...
olet oikeassa paikassa, kiva kun saadaan uusia kuumeessa olevia... on teilläkin tota odotusta takana enemmän kuin riittävästi, toivotaan tosiaan että teillekkin joulutonttu annettaisiin...
Kiitos Priscilla lämpöisistä ajatuksista:)
Kiertopäiviä en nyt sen tarkemmin osaa sanoa, kyllästyin tuohon kalenterin kyttäykseen... Sunnuntaina aikaisintaan menkat alkaa, mutta tod.näk. venähtää tuonne alkuviikkoon. Jos keskiviikkona ei vielä mitään merkkiä tädistä, niin ollaan voiton puolella:) Mutta mutta, nämä samat ajatukset on kyllä käyty läpi niin monta kertaa aiemminkin... Jos vain saisi ajatukset muualle!
Tulin koulusta ja kävin lenkillä koiran kanssa, ihana sää mutta tuo jokakeväinen hiekkapölly alkaa ainakin täällä ottamaan silmiin ja henkeen. Ainut miinuspuoli tässä lämpimässä kevätsäässä:)
JA toivottavasti tärppäilisi sinulle ja meille kaikille pian.
Toivon et Koralli vaan testaili liian aikaiseen ja että Villiinan PMS-oireet ei ois todellisia tai menis pois tai jotain.. Mutta toisaalta kiva että pääset sit kuitenkin lääkärille ja tulee selvyyttä asioihin.
Omat toiveet kyllä on romahtanut, sellainen PMS-tunne mahassa ja ihmeellinen itkuherkkyys tullut nyt joten yritän epätoivoisesti pitää tädin loitolla, huoh.
Onneksi kuitenkin aurinko paistaa, nauttikaa viikonlopusta!
T.Hobbie kp 24/28 yk2
Tauti alkaa jo olla voitettu, onneksi. Kyllä sitä riittikin..
Nyt mun on pakko kertoo miten tyhmä mä oon ollu, kun kaikkee pitää näemmä kokeilla.... Eilen olin tuntevinani oviskipuja ja myös tänään. No ainahan ne on ennenkin alkanu pari päivää aiemmin, mutta pelästyin silti ja menin nappaamaan kaks asperiinia ajatuksena, että ne hitusen sitä myöhästyttäs... Voiko ihminen oikeesti olla näin tyhmä. Siis en mä jaksa uskoo, että se mitään hyödyttää, ehkä en sitten ovuloi ollenkaan tai olin joka tapauksessa jo myöhässä. Lämmöt ei ainakaan vielä olleet nousseet, mutta joskus ne nousee muutenkin jälkijunassa.
Himputin kotitestit, kun just tän kerran petti mut eikä testit tulleetkaan. Mitä mä niillä enää ens viikolla teen. Lähetin jo tulikivenkatkuista palautetta.
Nyt mä sit koko ajan kasvava paniikki päällä ootan alanko ovuloida ja yritän keksiä syitä, että jos se oli jo niin miks kannattas silti huomenna vielä yrittää.. Huoh. Clomikierroissahan voi siis ovuloida tuplasti helposti joten sanokaahan elättelenkö turhia toiveita?
No jos huomenna on lämmöt ylhäällä niin kaipa se on sit tälle tyhmällekin selvää, että myöhässä ollaan. Mut sit silti pitää miettii, että jospa mun munis eläskin yli vuorokauden tai jos se toinen vaiks irtois vasta huomenna tai tai .. .. heh heh.. vähänkö alan olla säälittävä. :( Himputin ukko ja sen typerä paatti.
No joo, sit muihin aiheisiin, kun höyryt on päästetty pihalle! =)
villiina83! Mä oon molemmista likoista saanu hyvät plussat marketin testillä kp 27/29 ja nyt puolentoista vuoden yrityksen aikana selvän haamun tikkuun jo 7-10 päivää oviksen jälkeen.
Koralli. Tsemppiä huomiselle!
Tamatu. Mulla on useimmiten alkanu menkat neljäntenä päivänä viimisestä lugesta. Ja kiitos halista! *halaa takaisin*
Baulielle tervetuloa mukaan!
Mut nyt laittamaan sapuskaa..
piipaa kp 12/28
täällä edelleen influenssa istuu tiukassa..kuumetta koko ajan yli 38 ja yskä on ihan kamalaa. mahaa koskee kun yskin jatkuvasti ja tuntuukin että jos meille tärppi tulisi tässä kierrossa, se olisi TODELLINEN joulunihme, niin kovilla on kroppa ollut tämän taudin kourissa..
mitään oireita en ole edes jaksanut ajatella, josko tästä taudista pian saisi voiton, jotta jaksaisi taas palata normaaliin arkeen..nyt on pitänyt järjestää pojalle hoitaja joka päivälle koska itsellä ei riitä voimia ipanan kanssa riehumiseen..onneksi sentään lapsi on terve..
olen syönyt panadolia ja ottanut kolmio-lääkettä yskään,mietinkin että jos nyt olisi käynyt onnellinen tärppi, mitenkä tuo kaikki lääkemäärä vaikuttaa ituun?vai vaikuttaako vielä?
mutta parasta palata sohvan pohjalle lepäämään,josko tämä tästä ensiviikoksi talttuisi..
marie82 kp25/27-? yk2
Ihanaa, vapaa viikonloppu edessä :) Tosin matot on jo pihalla ja pitäis siivota viikonlopuksi, ei jaksa...
Baulielle lämpimät teretulemakset minunkin puolesta!
Villiinalle jaksuhaleja! Itke vaan, kyllä tähän maailman itkua mahtuu. Ja se kyllä helpottaakin monta kertaa oloa.
Koralli: Pahoittelut negasta :( " Sama vika rahikaisella" eli negan testasin minäkin tänä aamuna, vaikka ajattelin testata vasta sunnuntaina ( minäkö hätäinen, en suinkaan...). Tänään on sitten vituttaa jornottanut kyllä niiiiin kympillä, oli jotenkin raskautunut olo. Tai olo on vieläkin, mutta testit puhuu näköjään toista. Toivottavasti sinä vaan testailit liian aikaisin, mulla kyllä meni kaikki toivo kankkulan kaivoon, kun nega tuli vielä nytkin.
Ei auta, pakko alkaa siivoomaan, kun lastenohjelmatkin näkyvät sopivasti. Jos vaikka puhdas koti tois paremman mielen...
Terveisin Tirrukka, siipi maata viiltäen kp 28/30-32
Tervetuloa joukkoon Baulie. Plussa onnea!
Ovistikuilla tänään testasin ja negaa näytti (kp 13/28), pitihän tuo ukko selättää silti;)
Näistä aikaisista plussista ja negoista kommentoin sen verran että mulla on neljä raskautta takana ja jokaisessa on negaa näyttäny vielä monta päivää vaikka menkat myöhässä. Plussaksi muuttunu vasta kun melkein viikon myöhässä. Tuo viimeisin meni kesken mutta tuossa tuo yksi viivästyny plussa raivoaa lattialla;) Osan aikana oireet alkaneet vasta viikolla 6 mutta viimeisimmän aikana tiesin olevani raskaana vaikka negaa näyttikin. Joten pitäkäähän lippukorkealla ja plussa mielessä
Perjantai-illan jatkoja toivoo P-M
Jäänyt kirjoittelut vähemmälle kun se täti kurvasi viimeksi kylään. No nyt alkaa taas olemaan enemmän yritystä kun ovispäivät tulollaan. Eilen ja tänään tikutin muttei sen ihmeempää viivaa vielä ollut, liian aikaista vissiin.
Meillä on miehen kanssa tiedossa huomenna kahdenkeskinen hotelliyö, mennään eka leffaan ja sitten syömään. Mun vanhemmat tulevat hoitamaan poikaamme.
Ei mulla ihmeempää asiaa ollut. Kovasti plussaonnea kaikille tähän kiertoon!
kp 10/24-26 yk2 (eka antoi odottaa itseään 18kk)
Moi!
Siirryn tuolta haaveilijoista tänne teidän joukkoonne :D
Nyt siis ensimmäinen pupuilu kuukausi.
Pikku kakkosta siis toivomme.
kp9/28
...veikata, että miksi ihmeessä mun kohdunnapukka mahtaa olla vieläkin auki, kp 10? Se ei ole siis sulkeutunut tädin jälkeen. Eikö se viitti sulkeutua, kun kohta ovikseen pitäisi taas avautua, vai onkohan sillä muuten vaan avoimien ovien päivät? En oikein ymmärrä, kumma tyyppi. Muutenkin on kerran pari päivässä jomottanut lähinnä vasemman munasarjan kohdalta. Tuskin mä näitä nyt ihan kuvittelenkaan, kun eihän tässä vaiheessa pitäisi vielä mitään tapahtua. No, olkoot, miten on. Jos teillä kuitenkin on hyviä veikkauksia, niin kaikki arviot nipukkanapukan sielunelämästä otetaan vastaan!
Tirrukka, Koralli73 ja tamatu taisivat testata negat. Pitäkää vielä häntä pystyssä, eihän sitä tiedä, vaikka testi vielä muuttaisi mielensä!
Baulie: Tervetuloa mukaan. Kyllähän täällä vilkasta keskustelua käydään, tosin, kun viimeksi kirjoittelin lokakuisiin, niin silloin taisi olla vieläkin vilkkaampaa. Kaipa jotkut ovat päättäneet siirtää Haikara Oy:n tilaukset tammikuulle...
Aamun_kuiskaus: Tervetuloa sinullekin! " Tuottoisaa" pupuilua!
Huomisesta etiäpäin aion tikuttaa ovista. Sitten ei muuta kuin noppapelit pystyyn miehen kanssa!
Minni
Itse ajattelin toiseksi edellisessä kierrossa, että nyt on kyllä varmasti tärppi käynyt. Oireet viittasivat siihen...Testailin sitten jollain herkällä testillä jo ennen menkkojen alkua (3päivää). Nega oli ja menkat tuli ajallaan, mutta olivat todella, todella runsaat, joten ajattelin ja ajattelen vähän edelleenkin, että jotain kenties tapahtui, mutta ei kyytissä pysynyt...En tiedä, ihan spekulointia tämä vaan on :)
Mutta siis onko tosiaan mahdollista saada se plussa jo ennen menkkojen alkua? Onko niin herkkiä testejä olemassakaan?
*V kp28-29/34-35*