Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Joulunihmeet*** uuteen viikkoon 12.

19.03.2007 |

Viikonloppu on menyt opelusten parissa lähes kokonaan. Tänään pitää lähteä Toijalaan kangastukkuun ja tulla taa köyhempänä takaisin.. Mä kun harrastan tuota 1700-1800 lukujen pukuhistoriaa niin tarvii kankaita kankaita kankaita.

Välillä mietityttää onko mitään järkkeä laitatuttaa (heh) itseään raskaaksi Joulukuulle, kun joulu on niin tärkeä mulle ja kun laskettu olisi 19 päivä niin hiukan pelottaa , että mitäs jos tuun raskaaksi ja vietänkin joulun sairaalassa siis aaton.. huoh.. Kummia pelonaiheuttajia mullakin.

Nyt sitten vielä onmenkat päällä joten on aikaa miettiä tahdonko Joulukuulle sittenkään vauvaa vai siiränkö yli yhden kuun ja teenkin vasta tamikkunvauvan kummia sitä ihminen miettiin.

kp 6/28-30

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin syntymä-ajankohtiin kommentoisin, että itse silloin ennen ajattelin myöskin, että loppuvuodesta en haluaisi vauvan syntyvän, vaan joskus keväällä. Ensimmäisen LA osuikin maaliskuun loppuun, näille päiville siis, mutta keskenhän se tuulimuna meni. Nyt onkin ihan yksi hailee millon vauveli syntyisi, kun vaan syntyisi joskus :)

(.): Mä en kestä itseäni näin piinaviikkojen aikaan...koko ajan miettii oireita ja mahdollista raskautumista, tulen hulluksi. Sitten kun mietin sitä, että mitenhän kauan ne simpat oikeen elää, kun ollaan harrastettu tuota " jokatoinenpäivä-tekniikkaa" ovikseen asti. Ovis oli siis mulla tuossa ke tai to (luultavammin to), perjantaina tuli kunnon limat ja silloin vielä pupuiltiin illalla. Lauantaina yritin miestä petiin, mutta ei yksinkertasesti jaksanut enää :D Ajattelin, että kyllä nämä pupuilut nyt varmaan riittää, mutta nyt on pelko persiissä, että taas missattiin tämäkin kierto...

Plussatuulia...voi itku, kun toivoisin sitä loppuvuoden vauvaa :`(

Vierailija
2/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

meillä esikoinen sairastui keuhkotulehdukseen, emme siis välttäneet influenssaa vaikka ehdinkin jo toivoa..

nyt sitten alkuviikko ainakin menee kotona poika hoitaessa..

(.)ovistikut loppuivat jo kp16 ja siihen mennessä ei ainakaan ollut ovista jos niihin on luottaminen. ollaan kuitenkin pupuiltu enemmän tai vähemmän ahkerasti jos ovis olisi kuitenkin tullut myöhemmin. tissit hiukan arat ja mahaa nippailee menkkamaisesti mutta niin se oli viime kierrossakin. ei oikein uskalla toivoa mitään kun ei sitä ovistakaan bongattu..mutta piinaviikkoa elämme kuitenkin ;)

marie82 kp21/27-? yk2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, tänne oli jo pino pystytetty.

Tänne ei kummempaa. Lämmöt nousi taas uusiin korkeuksiin tänään. No tuota ylemmäs eivät yleensä nousekaan, joten huomenna varmaan jo alkavat siksakkaamaan alaspäin.

Kotiin ku tulin töistä pari tuntia sitten niin haukkasin välipalaksi karjalanpiirakkaa ja tuli yhtäkkiä huono olo. Ja siitä asti etonut. Yök, en halua saada mitään oksutautia. Pitäs viikonloppuna mennä kattomaan kummityttöä, kun hän täytti hiljattain 1-v. Pakko pysyä terveenä, hitsin hitsi.

Semmottia, mukavaa maanantai-illan jatkoa kaikille!

Koralli73 kp 20/n.27 dpo 5-6 yk8

Vierailija
5/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin kirjoittaisin. Olen roikkunut täällä palstoilla jo tosi kauan ja joskus jopa kirjoittanutkin, mutta nyt yritän tehdä parannuksen ja kirjoitella vähän useammin. Eli mulla (ja toki mun miehelläkin =)) on 1v9kk vanha poika ja toisesta vauvasta haaveillaan. Itse asiassa mies taitaa haaveilla enemmän kuin minä itse, mutta päivä kerrallaan. Mä voin vähän kertoa itestäni taustaa...

Jätin viime keväänä huhtikuussa ehkäsyn pois ja syyskuussa aloitin ehkäsyn uudestaan, kun lähdin töihin. Eli pitkään olin ilman, eikä vaavia kuulunut. Nyt alkoi toinen kierto ilman ehkäisyä ja pikku hiljaa vauvakuume rupee mullakin nousemaan. Mikään kiire minulla ei ole raskaaksi tulla, mutta olisihan se mukavaa mitä nopeammin tärppää (jos tärppää...) =)! Mutta näin..!!

Janica, kp 6/27, yk 2

Vierailija
6/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villiina, tsemppiä piinailuun. Mäkin viimeksi bongailin muka kaikenlaisia oireita. Eiköhän me plussat lopulta saada;)

Koralli, kun samoilla kp:lla mennään niin ilmeisesti empatiasta tuli mulla myös eilen kauhean huono olo joka meni ohi. Niin varmaan sullakin mennyt jo ohi..

Vierailija
7/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältäkin!

Mitään uutta ja ihmeellistä ei omaan napaan kuulu, kuivat päivät tuntuu tulleen, joten ei auta kun odotella päiviä kuluviksi. Nyt taitaa olla kp 15 menossa, joten odottelua riittää. Tosi ärsyttävää tällainen piinailu, miksei sitä osaa ottaa rennommin ja jaksa odotella ihan rauhassa. Ihan kuin se jotain hyödyttäisi jännittää koko kuukausi tulevaa... Rinnat on tosi kipeät, mutta ne on kipeät imetyksen lopettamisesta eikä mistään muusta, valitettavasti.

Osalla onkin jo piinailut pidemmällä! Jänniä aikoja elelette. Toivottavasti oireet on merkkinä joulunihmeestä! :) Kyllä se melkoinen joululahja olisikin.

Ulkona on tylsät kelit taas, märkää ja kova tuuli. Selvästi väsyttää enemmän, kun aurinko on piilossa....

-Terppari, kp 15/26-32

Vierailija
8/84 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla kattomaan, oliko pino pidentyny, olihan se vähän :)

Etova olo jatkuu vaan :/ Tylsää. Mieskin valitti vattaansa, joten saa nähdä mitä tästä tulee... Toivottavasti olis aamulla parempi olo, eikä tulis mikään tauti päälle.

Pistetääs vähä galluppia pystyyn. Mikä on se raskausoire, jota odotatte tulevaksi ja jota vähän ikään kuin " kyttäätte" ? Mulla se taitaa olla ne arat rinnat. Muistan niin hyvin esikoisesta, kuinka älykipeät rinnat oli silloin. Sattu suihkussa ja pyyhkeellä ei voinu hieroa kuivaksi kun sattu niin kauheesti. Mulla kipeyty silloin rinnat jo viikko ovulaation jälkeen, joten siks kai mä sitä ootan, varsinki ku esikoisesta ei ollutkaan muita raskausoireita. Mulla ei ollu pahoinvointia juuri lainkaan. Mites te muut, mitä oiretta odotatte eniten tulevaksi?

Jahas, suihkuun pitäs lähteä. Rattoisaa viikon jatkoa kaikille ja oikein paljon tärppionnea!

Vierailija
9/84 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sitä uuteen viikkoon... KM itkut on nyt lopullisesti(toivottavasti) itketty ja uuteen taistoon innolla, ens viikonloppuna on ovis toivonmukaan (jos päivistä laskee)

Itsellä ei tule kovinkaan rankasti piinailtua. joskus olen " unohtanu" piinailun, johan on pian raskaustesti positiivista näyttänyt, en tiedä onko jotain taikaa.... mutta tekis mieli kyllä toisaalta niitä ovis tikkuja koettaa. Kyllähän se mielenpäällä on

Ja galluppiin: en välttämättä odota mitään oiretta, aiemmin on ollu aluksi ihan hyvä olo silloin kun kuukautisten olisi pitäny alkaa ja pahoinvointi ja rintojen arkuus ja mahan nippailut on tullu noin viikon jälkikäteen.

P-M kp 10/28 (?)

Vierailija
10/84 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ehdin jotain rustaamaan, tosin taas pikaisesti kun lapsille täytyy mennä laittamaan aamupalaa.

Onkin ollut mukavasti ohjelmaa viime päivinä niin ei ole ehtinyt koko aikaa pohtia vauvajuttuja=) Tän kierron ajateelin vielä tikutella ja sit unohdan nekin hetkeksi aikaa ja ensi viikolla pitäisi aloitella tikutukset. Lämmöt ovat pysytelleet edelleen ihmeellisen korkealla, omituista. Toivotaan kuitenkin että se ovis kuitenkin tulee ja vielä kun se kiinnittyminenkin olisi mahdollista...

Galluppiin, mä luulen et odotan eniten et menkat jää pois koska mitään muuta oiretta en edellisistä raskauksien aluista muista ja olenkin ollut melko oireeton. Eikä silloin toki ole näin tarkoin tullut omaa kroppaa kytättyäkään.

p02p06 kp 8 yk 4

Vierailija
11/84 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkkä mulle tuli siirto marraskuisista täne, ja täällähän näkyy olevan vanhoja tuttuja, sekä uusia " kasvoja" .

Joillakin jo tosipäivät kohta käsillä, ihan hirveesti vauvaonnea niille, pidän ulokkeita pystyssä.

Korallin g: Sitä raskausoiretta jota odotan tutuksi, on se että ei mitään tunnu missään. Kaikissa kolmessa raskaudessa, ei mitään mistä voisi ajatella raskautuneensa... menkkaoireet ja menkat puuttuivat, siinäpä se;)

Syntymä ajankohdasta: Tällä kertaa tämä LA on sitten 24.12, eli aatto:)) Ja mun mielestä aivan ihana ajatus!!! Ihan sama vietänkö sen sairaalassa vai missä, kunhan sen joululahjan saisin, olisin ikionnellinen... omat synttärit on 28.12, enkä ole koskaan kärsinyt siitä että loppuvuodesta synnyin. Joten jouluvauva, tänne vaan, mami odottaa sinua....

priscilla 1/25-28 yk 6

Vierailija
12/84 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti omaan napaan: Eilen iltana ja viime yönä itkeskelty... :`( Ottaa vaan niin päähän, kun tärppi ei käynyt vieläkään...epätoivo iskee ihan oikeasti! Luulisi nyt jo jotain oireita olevan, ja kun on valitettavasti vertailupohjana se edellinen keskenmennyt raskaus ja siinä ollet oireet jo ennenkuin menkkojen piti edes alkaa... Eli siinä gallupiinkin samalla noista oireista :) Ärsyttää vaan, kun " tietää mitä odottaa" ja sitten kun oireita ei tule, niin tietää jo alkuvaiheessa, että ei tule vauvaa vieläkään...

Anteeksi omanapa-purkaus, itkettää ja harmittaa vaan niin vietävästi...

Vierailija
13/84 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mä " odotan" : nännien ja rintojen kipuilua, alavatsan vihlaisukipuja, väsymystä ja valkovuotoa...siinäpä ne taisi olla. Eikä toivoakaan plussasta...:`(

Vierailija
14/84 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille jouluvauvasta haaveilevat! Minäkin saan aikaiseksi pinoutua, huomaa että piinaviikkoa eletään :)

Täällä on keskusteltu siitä, siirtääkö vauvahaaveet suoraan marraskuulta tammikuulle. Meillä on yksi joulukuun lapsi ja enpä ole kyllä huomannut mitään eroa enää näin kouluiässä muihin lapsiin verrattuna. Koulu menee samalla lailla kuin muillakin. Joten ei ainakaan sitä kannata pelätä, ja jättää yritystä väliin. Meillä enemmän paineita aiheuttaa se, ehdinkö raskautua niin pian, että saisin jäädä tämän vuoden puolella äitiyslomalle. On nimittäin aika isot erot äitiyspäivärahassa.. Mutta nyt kun ei näy olevan raskautuminen yhtä helppoa kuin heinänteko, on aivan sama, kunhan vain joku kaunis päivä tulisi raskaaksi.

Villiina: Täällä tukeva (virtuaalinen)olkapää, mitä vasten itkeä... Mutta älähän vielä luovuta! Raskaudet ovat erilaisia samalla naisellakin; toisessa oireet tulee aiemmin, toisessa myöhemmin. Kyllä se voi vielä iloksi muuttua.

Priscilla: Harmi, että tiesi tänne joulukuisiin vei, mutta avosyliset vastaanotot! Ihana tuo sinun asenne, pitäis itsekin ottaa oppia. Ja mä voisin ottaa muutamat niistä sun peukutuksista, piina lähenee loppuaan, jaiks!

Piitu-Miina: Jaksuhalit sinulle! Itselläkin km takana, tosin vuosia sitten. Ja joulukuussa oli kans murheita, joten tiedän tunteesi. Tsemppiä!

Marie: Tervehtymistuulahduksia teidän perheelle!!!

Gallup: Eli mitä raskausoireita kuulostelen; mullakaan ei mitään selviä raskausoireita ole ollut aiemmissa raskauksissa. Plussauksen jälkeen on vasta selvemmät raskausoireet tulleet. Pahoinvointi on tullut vasta vk 7-8 aikoihin. Nyt on vaan olleet rinnat tooosi arat jonkin aikaa, joten toiveita elätellään...

ON: Pitkää piinaa ja lyhyttä pinnaa.... Toiveet ovat korkealla, joten alas tullaan kovaa ja korkealta, jos huonosti käy :( Sunnuntaihin asti pitäis malttaa testausta, jos sitä ennen ei täti kurvaa kylään.

Tirrukka kp 25/~30 yk 4

Vierailija
15/84 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kiva viikonloppureissu ja kaverin vastasyntynyt vauva oli just jotaan niin ihanaa mitä ei voi käsittää.. *huoh*

Eilinen ja viime yö menikin sitten kuopuksen oksennuksia siivotessa. Neljä kertaa vaihdoin yöllä lakanat ja vein tytön suihkuun joten pikkasen väsyttää.

Ja arvatkaas ottaako pikkasen pattiin... Mähän menin alottamaan ne clomit etuajassa, että ovis aikastuis. No eikös ukon laiva ookkin sitten luultavimmin reippaasti myöhässä. Nyt pelottaa ihan pirusti, että ovis tulee ja menee ennenkun päästään ees treffaamaan. :' (

Ei se kyllä oo ikinä ollu aikasintaan kuin kp11, yleensä kp13-14 joten pitää vaan toivoa, että tulisivat ees viimeistään perjantaina.

Oli pakko tilata taas tikkujakin vaikka en ensin meinannu. Mut enpä viiti turhaan lähtee päiväkaffelle, jos ei siitä mitään hyötyä oo. On siinä sellanen järjestely ja vaiva aina.

Galluppiin! Mä odotan r-oireista ekaks niitä ihan lieviä etoaaltoja ja pissanhajun muuttumista. Ja hienoiset repäisykivutkin on yleensä ollu mulla varma merkki.

Mut nyt hoitelemaan taas potilasta!

piipaa kp9/28

Vierailija
16/84 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä, kun on jo ennestään 6 lasta ja jouluna muidenlasten hoitoon saaminenkin voisi olla liki mahdotonta ja mieheni haluan kumminkin synnytykseen mukaan.

Meillä on Toka vanhin syntynyt 2.1 ja kiroilee aina syntymäajankohtaansa, kun ei kukaan muista (siis kummit) ja koskaan ei voi pitää synntäreitä siis kaverisynttäreitä juuri silloin, kun ei kukaan tule ( on koettu) Ja synttärit sitten siirtyy aina koulunalkuun.. no joo.. Tuskin kuminkaan voi skipata yli kuukautta, kun mieleni tekevi kuminkin sitä vauvaa.. no katsellaan.

Vierailija
17/84 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, suunta on vain ylöspäin, siitä lähdetään :)

Paljon plussapeukutuksia kaikille!

Vierailija
18/84 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ollut sen verran pitkä putki ettei oo kertakaikkiaan jaksanut koneelle itteensä kammeta, en tiedä mikä luonnevika ;) mulla on mutta koneella istuminen ei oo mun juttu duunipäivän jälkeen..

Piinalijoille peukutuksia ja pahoittelut, mutta lämpimät tervetulot niille jotka tänne ovat ilmestyneet :)

Omasta navasta ei paljoa oo sanottavaa, kp:täkään en muuten nyt muista, oisko 8 tai 9 mutta, mietin vieläkin noita lämmönmittauksia, kun torstaina alkaa pitkä vapaa ja ehkä oviskin vois niihin ajoittua, joten kannattaisko vaan kokeilla saada jotain käyränkäppyrää aikaiseksi, mutta toisaalta aion käyttää noita testejä, joten vois pysytellä siten yhdessä bongausmetodissa, vai..?

Piipaa: Mulle ei oo koskaan määrätty keltarauhasta clomien tueksi, eikös luge oo progesteronia? En tiedä miksi, esikoisen yrityksen aikaisissa epikriiseissä luki vain kerran että limis onkin yllättäen aivan liian ohut, siis käsittääkseni just pco:ssa asia on aivan päinvastainen. Mutta nyt jos tässä kierrossa ei siis sokkona tärppää niin vaadin päästä ultraan ens kierrossa ja kysyn sitten noista lugeista/teroistakin..Gyne vaan puhelussa sanoi että jos ovista ei jossain kierroissa tuu niin voin aloittaa terot suunnilleen noin kp 20 ei ennen ovista, koska muutenhan kierto voi venyt mulla noin kp 60 pituiseksi, ilman ovista. Äh, on tää niin prkl:en vaikeeta...lapsen saaminen on loppujen lopuksi tosi monien mutkien takana kun oikein tarkasti ajattelee, kaikki pitää osua just nappiin eikä melkein, joten ei voi kuin ihmetellä ja ihastella niitä pareja jotka onnistuvat saamaan yllätyslapsen ;)

Ja galluppiin..kyllä odottelen sitä legendaarista yrjö-ykää pitkäaikaiselle vierailulle, se on merkkinä ollut molemmilla aiemmilla keroilla jo ennen kuin kp:t on täyttyneet ja testistä edes haaveiltu, kupoushan oli " haamuna" pitkään, mutta uskoin raskauteen just sen ykän saapumisen vuoksi.

Nyt pitää taas rientää, illanjatkoja kaikille, plussatuulia puhallellen poistun..

-poco-

Vierailija
19/84 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat täältäkin!

Perhana, että oon jotenkin tosi äreellä tuulella ollut tän illan. Ukko parka on joutunut sijaiskärsijäksi mun oikuilleni. Pääsyynä varmaan tähän äreilyyn on se, että tunnen etten saa aikaiseksi, mitä haluaisin. Esikosta on vielä nelisen kiloa jäljellä, eikä se meinaa mihinkään kadota vaikka kuinka manaisin ja maanittelisin, -vaatii ihan oikeasti jotain tekoja eikä pelkkää herkuttelua. Toinen oikein tällainen mun lempiaiheeni on tekemättömät kotityöt, jonkin aikaa kestän kamalaa kaaosta ja epäjärjestystä, mutta sitten palaa pinna. Oon vähän sellaista " kaikkimullehetinyt" -tyyppiä, kun sitten aktivoidun, niin kaiken pitäisi olla just eikä melkein. Tosi rasittavaa... ;)

Kiva kirjoituksen aloitus, sorry. Oli vaan pakko purkautua, ettei ukko parka saa kaikkea vihaa niskaansa syyttä. On se vaan jännä, että mulla mieliala vaihtelee onnellisesta auvoisuudesta ärtymykseen. Just viikonloppunakin niin kehuin mielettömillä seksihaluilla, jotka on nyt kadonneet kuin tuhka tuuleen. ;)

Tätipahoittelut kaikille marraskuusta tänne tipahtaneille. Extra-plussaonnea tälle kuulle ++++++++++++++!

Galluppiin: taidan eniten odottaa, että täti jää tulematta. Esikosta ei mitään erikoista oiretta ollut, ehkä viikkoa ennen plussausta oli vähän höntti olo ja päänsärkyä, muttei mitään muuta. Joten päiviä tädin oletettuun saapumispäivään täällä laskeskelen. Saas nähdä kuinka käy.

-Terppari, jonka on paras mennä nukkumaan kiukku pois ;)

Vierailija
20/84 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vaikka hiljaiseloa on pidetty, ovista bongailen ja eiköhän sekin tässä pian tule :)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille, kirjoitan myöhemmin lisää kun ehdin.

Lastwish kp17/31-? yk 3

http://i173.photobucket.com/albums/w61/_Lastwish_/acon_ovistesti_21.jpg

http://www.fertilityfriend.com/home/18c670