***Joulunihmeet*** uuteen viikkoon 12.
Viikonloppu on menyt opelusten parissa lähes kokonaan. Tänään pitää lähteä Toijalaan kangastukkuun ja tulla taa köyhempänä takaisin.. Mä kun harrastan tuota 1700-1800 lukujen pukuhistoriaa niin tarvii kankaita kankaita kankaita.
Välillä mietityttää onko mitään järkkeä laitatuttaa (heh) itseään raskaaksi Joulukuulle, kun joulu on niin tärkeä mulle ja kun laskettu olisi 19 päivä niin hiukan pelottaa , että mitäs jos tuun raskaaksi ja vietänkin joulun sairaalassa siis aaton.. huoh.. Kummia pelonaiheuttajia mullakin.
Nyt sitten vielä onmenkat päällä joten on aikaa miettiä tahdonko Joulukuulle sittenkään vauvaa vai siiränkö yli yhden kuun ja teenkin vasta tamikkunvauvan kummia sitä ihminen miettiin.
kp 6/28-30
Kommentit (84)
terve vaan kaikille tasapuolisesti! Viimeksi taisin kirjoitella lokakuisiin. Marraskuisten ajan pidin palstailutaukoa, että ihan kaikki ajatukset eivät pyörisi vauvan ympärillä. Nyt sitten ajattelin taas liittyä joukkoonne, huolinette? Tarkoitus oli pitää tämäkin kuukausi vielä taukoa palstailusta, mutta toisaalta kyllä tämä tänne kirjoittelukin (=tuntojen purkaminen) auttaa ahistukseen.
Priscilla: Kyselit tuolla toisessa ketjussa todennäköisyyttä raskautua puolessa vuodessa. Mä oon pari kuukautta jo laskeskellut, että me oltaisiin alettu yritys vasta joulukuussa, mutta kalenteri tiesi kertoa, että marraskuussahan sitä jo alettiin. Eli meilläkin on nyt kuudes kerta menossa. Kun tajusin tuon, että ollaan todellakin yritetty jo puoli vuotta, niin aika lailla säikähdin - tuntuu aika pitkältä ajalta. Todennäköisempäähän (75 %) se on, että puolessa vuodessa raskautuu kuin ei raskaudu. Ei taideta olla kovin todennäköisiä tyyppejä. Ja saattaahan sitä joutua yrittämään vielä toiset puol vuotta... Mäkin oon kaikissa paitsi yhdessä kierrossa tikutellut ovista, syönyt jos mitä vitamiineja, juonut mehuja, heilunut pupuilun jälkeen jalat kohti kattoa, jumpannut, jättänyt kahvin ja syönyt terveellisesti - eikä vaavia kuulu (ehkä se johtuu siitä, etten ole juonut punaviiniä ;) ). Alkaa usko loppua. Mutta ei kai tässä auta muu kuin todetta, että toivotaan, että meillä kummallakin/kaikilla tärppäisi viimein ja kansoitettaisiin joulukuussa synnytyssalit pullolleen.
Piipaa00: Inho aihe kysyä, mutta kysynpä kuitenkin. Kirjoitit galluppiin, että raskausoireista odotat pissanhajun muuttumista. Miten se muuttuu? Vaikka mä nimittäin en tarkoituksella haistellut pissaa viime kierron lopussa, huomasin kyllä, että se haisi oudolta. Ja mullahan taisi olla kemiallinen raskaus, joten oirehan se olisi saattanut olla.
ON: Ovista odotellessa. Lauantaina alan testailla. Fiilikset on ollut aika alamaissa, tuntuu, ettei tärppää ikinä :( Viime kierrossa sain tosiaan onnettoman hailakan viivan (Aconilla) muistaakseni kp 25, mutta myöhemmin negoja ja tätikin tuli (ehkä joku on tuosta " Väriä testissä" -ketjusta lukenutkin). Tässä kierrossa aion kokeilla punaviiniä. Kokeileeko kukaan muu? Oviksen jälkeenkös sitä pitäisi hörppiä reilu viikko vai? Kuinka monta pulloa ;) per päivä riittää? Ostin uuden hienon digitaalisen kuumemittarin, kyllä nyt kelpaa!
Minni-Maija kp 8 / n. 28 yk 6
Odotan ehkä pahoinvointia ihan vain sen takia, että monet muut oireet (rintojen arkuus, paleleminen ym.) liittyvät mulla myös menkkoihin.
Minni-Maijeliini
kun otit kantaa, eipä taideta tosiaan olla niitä todennäkösempiä tyyppejä... välillä tää on ihan perseestä. Suoraan sanottuna. Mua ärsyttää sekin että saan kantaa huolta vielä siitäkin että pitää laskea päivät tarkasti milloin pitää harrastaa seksiä, koska mun mies ei tosiaankaan kuulu niihin " ihanaa, saa nyt usein seksiä miehiin" ... ei sitä nukuttaa, väsyttää, stressaa ja kaikkea... tuntuu siltä et jos tää olis mahdollista yksin, niin olisin jo raskaana. Punaviini on mullakin enää kokeilematta, hitto kun inhoon sitä.... pakko kai se on silti alkaa juomaan, kokeillaanko vaikka pullo per päivä, ni ei ainakaan oo liian vähän??
Mä oon tuolta taustoilta seuraillu juttujanne...Nyt tuli itsellekin tilaisuus jotakin näpytellä..Kolmivuorotyö sotkee kovin " normaalin" rytmin...:)
galluppiin vastaisin että tällä hetkellä oottelen eniten menkkojen alkua, että pääsis uudelle yrityskierrokselle...On se uskottava että täti kurvaa jossai vaiheessa kylään...aamulla tein negatestin, viikko sitten sama homma...:( Pelottavaa että taas tulee kierroista megapiiiitkiä:(no se siitä...ehkä kaikella on tarkotuksensa...
Priscilla mä oon mukana punkunhörpinnässä!!!:)vklna on ainaki pakko lähtee pää tyhjentää ja jonnekiin liikkeelle että saa ajatukset pois vauveleista....
KAIKILLE TASAPUOLISESTI TÄRPPIONNEA KOVASTI!!!!!
JA HYVÄÄ LOPPUVIIKKOA!!!!!
t: Riia
kp:t 41/28 yk1
Oli ihan pakko vastailla sulle kun itellä oli hetki sitten just samanlaiset fiilikset kuin sulla!! Olen ite vielä joulukuussa syntynyt ja pikkuveli 4 päivää ennen aattoa ja oman mahdollisen vauvan sama kohtalo mietitytti ja paljon! Meille lapset ei ole ollu mikään itsestäänselvyys että niitä vaan tulee. Joten tuntu tosi tyhmältä asiaa miettiä ja aika syyllinenkin olo oli kun moisia mietti ;)
Kaverin kanssa asiaa pohdittiin ja tosiaan..ei väliä koska, kunhan tulee!! Jos nyt sattuu syntymään jouluaattona niin sitten koko perhe perhehuoneeseen vaan joulunihmeestä nauttimaan. Ja itsestä se on kiinni pitääkö sitten huolen että lapsen synttärit pidetään (pikkuveljeni synttärit jäi aina vähän unholaan) ja voihan lapsen laittaa vasta vuotta myöhemmin kouluun jollon onkin se vanhin eikä nuorin joka aina saa kärsiä kun muut kaverit saa sen ajokortin yms. ennen. (itellä olis aikoinaan muutenkin ollut parempi mennä vuotta myöhemmin, koulu olis ollu helpompaa)
Nyt sitten näyttäs että meille olis todella yllätyksenä tulossa se mahd. joulukuun vauva. Eilen tein haamutestin joka oli aika yllätys! Tie vaikka saisin synttärilahjan =) La siis kierron mukaan 2.12 ja ite olen 7.12 syntynyt. Mut kattellaan pysyykö pikkanen matkassa vai ei..viikot nyt kumminkin vasta 3+3 tai jotain (molemmista aikasemmista olen kyllä tehnyt samaan aikaan testit ja saanu haamut)
Mikä olisikaan parempi synttärilahja? Tosi piristävää että jollain plussaa!! Antaa toivonkipinöitä tänne.. Tsemppiä teille jotka olitte vaipumassa epätoivoon, tärppionnea!!! Ja Priscillan la 24.12 on mahtava!
Mulle vauva olisi tervetullut milloin vain, enkä oikein ymmärrä miksi joulu olisi huono " viettää" sairaalassa. Mutta varmasti suurperheellisenä katsoo asiaa eri näkökulmasta, jos joutuu tosiaan perheestä pakosti eroon.
ON: Kuivat päivät loppui, tarkoittaakohan mitään. Väsyttää vietävästi, voi kun oiskin oire jostakin! Näiden " oireiden" takia odotukset on jo korkealla taas, en olisi uskonut kierron alussa että näin sitä vaan alkaa uskomaan taas plussaan. Mitään tiettyä oiretta en odota kun raskauksia ei ole ollut, joten siksi odotankin mitä tahansa oiretta.
HIrmuisesti plussatuulia kaikille!!
T.Hobbie kp 22/28
En joutanut eilen kirjottaa, kun oli niin kaamean pitkä työpäivä ja sit vielä illalla en saanu unta kun työmurheet pyöri päässä. Nyt on taas vähän valoisampi päivä.
Punkkukerhoon kuulun minäkin. Älkää nyt hyvät ihmiset pulloa päivässä kumotko, tai ollaan kohta aa-kerhossa jokaikinen. Minä oon ottanu lasillisen päivässä, no täytyy myöntää että parina iltana meni parikin lasillista. Ihan viinilasillisia siis (12cl). Minä tykkään punaviinistä, joten no problem mulle, asia erikseen onko siitä mitään hyötyä, mut yrittänyttä ei laiteta vai miten se sanonta menee..
Tänään on sit 7-8 päivää oviksesta, en tiedä koska testailisin, huomenna? perjantaina? lauantaina? Lauantaina varmaan ainakin, silloin luulis jo acon10:llä näkyvän jotain jos olis näkyäkseen.
Hippuskaiselle onnittelut haaleasta plussasta! Oletkos tuolla joulunihme kuukausilistalla ollenkaan, et taida olla? Haluatko ilmoittautua sinne?
Galluppiin olitte vastanneet sankoin joukoin, kiitoksia. Jännä juttu, että kaikki odottivat tosiaan kovin eri asioita. Niin vaan ollaan erilaisia. Mä jotenkin odotan jotain merkkiä raskaudesta ja nyt kun ei taas tunnu miltään, niin ei ole järin suuret odotukset. Ei ole ollut mitään masunippailuja ja rinnat ei ole yhtään arat.
Mä unohdin kaikki mitä mun piti sanoa, myöhemmin sitten.
Mukavaa illan jatkoa!
Koralli73 kp 22/n.27 dpo 7-8 yk8
onnea hippuskainen, ihanaa, plussia+++++++++++++++++ tehkäämme niitä lisää.
Kyllä mun mielestä kanssa 24.12 on niin ihana päivä että mä teen KAIKKENI että se nyt olisi meidän joulutontun aika:) juon greippiä, punkkua (okei, koralli, en pullollista) ja harrastan seksiä niin paljon kun mahdollista, eli niin paljon ku ukko antaa:)
itse asiassa tilasin gyniksen itelleni 3.4 on aika. Haluun mennä jutteleen tästä mun kierroista, tiputtelusta, ja sellasesta, et mikä on normaalia ja mikä ei... kun menee oma pää sekasin kun luen kaikkee ja sit mulla onkin jo vaikka mitä tautia ja vaivaa... gynis vähän huvittuneena sanoi että " jahas, no jos tavataan ja keskustellaan ensin..." kun sanoin että haluun varata ajan kun mulla on keltarauhashormonin puutos!!!!! Mites se sit menee vaan että jos se esim. määrää mulle luget tiputteluun tai jotain, niin missä vaiheessa kiertoa niitä aletaan syömään?? kun pesu:n kalenterin mukaan mulla on juuri ovis sillon 2.4! Tietääkös joku?
Onnea onnea, taitaa olla ensimmäinen plussa tässä pinossa. Toivottavasti tulee muitakin pian lisää. Eikö siellä ole osalla jo mahdollisen testailun aika käsillä?
Gallupista ja raskausoireista: mulla ei ole lasta ennestään eikä siis kokemusta oireista, mutta jotenkin odotan ja oletan oireeksi sitä, että se oviksen jälkeinen lämmönnousu ja rintojen arkuus pysyisi, eikä siis loppuisi siinä päivää paria ennen menkkojen alkua. Eli tähän asti olen aina kytännyt sitä, että jos lämmöt on korkeella vaikka vielä kp 29, niin sitten vois olla toiveita...
Priscilla ja Minni-Maija (menikö tuo nimim. nyt oikein, en oo varma) keskustelivat todennäköisyyksistä. Mä olen ajatellut niin, että raskautumisen todennäköisyys (n. 20%) on samaa luokkaa sen kanssa että saisi nopalla kuutosen (16%). Jokainen tietää, että vaikka periaatteessa joka kuudennella yrityksellä voisi saada nopalla kuutosen, niin joskus niitä ei vaan tule vaikka miten heittäisi. Ja kaverille tulee heti. En tiedä onko tuo mitenkään erityisen lohduttava ajatus, mutta kuitenkin...
Plussaonnea kaikille testaajille ja hauskaa illanjatkoa kaikille,
Minttu kp 11/ 28-30, yk n. 8
Mä törkeesti tänne teidän pinoon tunkeuduin! Oireista tai niiden puuttumisesta vielä pitää sanoa että niiden takia ei kannata heittää kirvestä kaivoon...meinaan itsellä oireet on edellisistä pukannut päälle vasta kun se 6 viikko alkaa. Nyt ehkä jotain minimaalista joka voi mennä minkä tahansa muunkin asian piikkiin =)
Vaikkakin niitä ilmavaivoja löytyy jo nyt =X
Hirmuisesti peukkuja kaikille pikkutonttuja kaipaileville!!!
Hippuskainen joka kovin toivoo että tämä sintti matkassa pysyy ja tytöt saa uuden pikkusisaren (meidän 3,5vuotiaalla on kauhia vauvakuume ;D )
Miultakin onnittelut Hippuskaiselle. Toivottavasti haamu ei kummittele kauan, vaan voimistuu kunnon viivaksi!
Priscilla: Joo, syvältä on. Ei voi muuta sanoa. Ainakin pullo/päivä-tahdilla mieli pysyisi hilpeänä eikä tarvitsisi piinapäiviä kärvistellä ;) Mutta, täytynee kuunnella Koralli73:n neuvoja ja tyytyä maltillisempaan linjaan, ettei tosiaan päädytä AA-kerhon listoille. Kyllä tässä vAuvA-kerhossakin on kerhoilua riittämiin.
Minttu_10: Kun kaikki keinot on kokeiltava, niin rupesinpa vielä nopanheittoonkin. Yhdeksännellä kerralla osui... Kyllä tässä taitaa olla vähän huonoa tuuriakin nyt mukana. Ja, joo, on huomattu, että kaveri sitä voi saada " kutosen" ekalla heitolla tai vaikkei edes noppia heittelisi...
Minnuska
minni-maija, sä oot ihanan piristävä, ja mäki heitin nopat, 7 kerralla tuli kutoset... eli silleen se menee. pullo punkkua päivässä ei ainakaan tosiaan ottas niin vakavasti tätä;)
Mä tuun kohta ihan hulluks taas näitten asioitten kanssa... pohdin nyt sitä gyneä, ja jos se kurja puoskari ei anna mulle lääkkeitä niin mä suutun!!!!!! mä haluun kaikki maailman lääkkeet että tää asia nyt loppuis ja sais sen parhaimman päätöksen, jouluvauvan. Tuolta lapsettomuus palstalta kun kyselin niin tuomitsivat mun miehen nopeemmin kun mut, että vikaa JOS on niin olisi tod.näk. miehessä kun mulla on jo noi kolme, ja helposti tulleet vielä.... EN TIIÄ!!!!! sitten täytyy kyllä äijästä ottaa sperma-analyysi jos ei vielä lokakuussa ole natsannu, sitten on vuosi yritystä takana. Mä vaan jotenkin " syytän" kyllä itseäni enemmän...
ONNEA hippuskainen! ihanaa kuulla + uutisia :)
piristää iltaa kummasti.
mulle tuli nyt sitten pojaltani se influenssa,joten alkaa näyttää ettei tässä kierrossa tärppiä tule..tai ihmehän se olisi kaiken kuumeilun ja päänsäryn ja yskimisen jälkeen..toivossa on hyvä elää, mutta..noh, mitäänhän ei ole menetetty ennenkuin täti tupsahtaa kylään ;)
tosi paska olo, kävin lääkärissä ja sain sitten kolmio-yskänlääkettä joka tainnuttaa olon mukavasti että saa aina edes hetken torkuttua.
mutta tää mamma painuu nyt vällyjen väliin lepäämään.
oireista odotan tissien arkuutta ja nopeaa sykettä..
marie82 kp23/27-? yk2
Rupesin nakkaamaan noppaa iteki ja meni 12 heittoa ennen kuin tuli kuutonen!!!
...sä teit komeet enkat, mutta mie oon kyllä vielä tolla yhdeksällä hyvä kakkonen!
Tästä lähin voidaankin sitten toivottaa kuutospölyä ja kuutostuulia!
Minneli-Manneli
Näin niitä plussia alkaa tulemaan pikkuhiljaa, ihanaa :) Voi teitä hassuja, kun noppia heittelette, hih :)) Itse en vielä kokeillut, voisi kyllä katsoa miten mun käy.
Mä vaan niiiiin odotan, että tämä ja ensi viikko kuluisivat ja pääsisi karkottamaan tädin. Gynelle sitten seuraavalla viikolla, jänskättää mitä se sanoo kun se lähes vannoi joulukuussa mulle pikaista tärppiä :( Nyt mennään kuitenkin jo maaliskuun loppua, eikä mitään tapahdu, huoh. Saa lekuri kuulla kunniansa, kun tuolla lailla valaa turhaa uskoa...
Mukavaa illan jatkoa. Mä meen kohta jo petiin, nukuttaa niin vietävästi :) -Villiina kp27-28/34-35-
Pitäisi mennä ukon kanssa saunaan, en muista milloin viimeksi ollaan päästy kahdestaan saunomaan. Nyt molemmat lapset nukkumassa niin kerrankin hyvä tilaisuus=)
Mä en edes halua kokeilla tuota nopan heittoa kun mulla on niin huono tuuri kaikessa. Miehellä taas lykästää aina kaikissa arvonnoissakin ja mulla ei koskaan=/
Toivotaan et kuitenkin mun tuuri olisi tän raskautumisen suhteen tässä kierrossa mun puolella ja samoin toivon teille muillekkin=) Omassa navassa ei vielä mitään merkittävää, ovikseenkin on ainakin se viikko vielä. Mutta onneksi saan jännäillä teidän muiden puolesta omaa piinaa odotellessa ja kovasti plussatuulia teille kaikille toivottelenkin!!
p02p06 kp 9/26-31 yk 4
Täällä onkin oksutauti jyllännyt oikein urakalla. Ekaks kuopus silloin ma-ti yönä, edellisenä yönä minä itse ja viime yönä esikoinen. ei oo monta tuntia unta tullu saatua viimiseen kolmeen yöhön.
Inhottavan kuumeen nosti vielä yrjöömisen ja vessassa juoksun jälkeen. Onneks sain eilisen päivän maata sängyssä, kun mamma hoiti lapsia. Nyt onkin mamma kipee vuorostaan. Tais tuo meidän kuopus siellä sairaalan lattioilla pyöriessään napata jonkun herkkupöpön mukaansa.
Ovis ei oo ainakaan vielä ollut, mut ukon laiva tulee vasta lauantaina joten melkosta tuuripeliä on, että päästäänkö ees piinaamaan tässä kierrossa. Tilasin ja maksoin maanantaina tikut, mutta eivät ollu eilen vielä tulleet. Ihme juttu, kun yleensä tulevat vuorokaudessa. Pitänee laitella sinne kyselyä.
Poco! On toi kyllä outo juttu, jos sulle ei oo koskaan mitään keltarauhashormonia määrätty. Mä oon kuvitellu, että ne kulkee miltei käsikädessä, koska clomit heikentää limakalvoa entisestään.
Minni-Maija! Mä oon tuon pissanhajun muuttumisen pongannu tosiaan miltei ekaks. Siinä on jotenkin semmonen imelämpi haju kuin normaalisti. Ennen meillä oli pieni vessa niin siellä sen tunsi selvästi ilman sen kummempia nuuhkutteluja, mutta nyt on tullu tavaks haistella testikippoa ennenkun upotan siihen tikun.. noloa tunnustaa! ;) Mutta nenä ei mua koskaan oo huijannu vaikka haamut oiskin!
Mä oon kuullu joidenkin kertoneen neuvolantädin sanoneen, että tietää tikun tuloksen jo pissan hajusta. He niitä varmaan on niin paljon joutunu tikuttamaan ja haistelemaan joten enpä ihmettele!
Hippuskaiselle lämpimät onnittelut! Toivottavasti pikkuinen on tukevasti kiinni!
Koralli! Sä ootkin jo päässy tuohon vaiheeseen, että saat alkaa funtsimaan testipäivää. Mulla on kyllä joka ikinen paikka ristissä mistä vaan vois apua olla, että nyt se tärppi ois tullu.
Priscu! Jos sä oot just oviksen aikoihin menossa gynelle niin saat varmaan reseptin ja käskyn alottaa ne miltei samantien. Kaikki keltarauhashormonit aloitetaan aina pari päivää oviksen jälkeen ellei niitä käytetä raskauden ehkäisyyn.
Nyt pitää mennä taas hoivailemaan esikoista. Onneks alan jo itse pysyä pikkuhiljaa pystyssä. Pitäkäähän peukkuja, että ovis tulis vasta aikasintaan lauantaina..
piipaa kp 11/28
ja kiitos Piipaa, viime yönä googletinkin tota asiaa ja löysinkin tietoa juuri siitä että noin 3 päivää oviksen jälkeen aletaan syömään pilsuja. On tää kyl sellasta....
kaikesta huolimatta mä tajusin eilen, että kyllä mua taas sattui kun ei sitä tärppiä tullutkaan... alkaa pelottaa, että tuleeko meille lasta ollenkaan? me ollaan yritetty jo kuitenkin puoli vuotta, ovis ollu kohillaan et ajotukses ei ole voinu olla vikaa, niin missä se sit on se vika?? vaan eikö me sit sovita vaan yhteen? Kun mä sain ed. miehen kanssa heti kolme lasta, niin jos mun nyk. mies sais kanssa jonkun toisen kanssa heti vaavin?? vai onko se vika siinä kun mun mies polttaa, niin siittiöt on huonoja?? ei tiiä:( Joka tapauksessa tää on kamalaa...