Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<<<< Helmikuiset vko 12 >>>

19.03.2007 |

Takatalvista maanantaita!

Onnea vielä täältäkin Kolomoselle ja Helmiinalle sekä viikonloppuna ristiäisiä viettäneille! Mielenkiinnolla odotellaan, että kuullaan nimiä : )

Tean Samulle tervehtymisenergiaa! Toivotaan että Mammutilla myös jäisi sairastelut vähiin.

Hyvästi koliikki (koputan lahopäätä)! Täällä on ilmeisesti löydetty ratkaisu huutoon, joka on melko varmasti johtunut suihkutisseistä ja siitä, ettei tyttö ole saanut syötyä kunnolla, vaan niellyt ilmaa: imettäminen makuultaan, ja niin että on ensin lypsetty pahimmat paineet pihalle. Välistä pumppaan myös pulloon vähän ja syötän siitä. Röyhtäytetään myös useammin. Tyttö on aivan eri vauva ollut jo muutaman päivän! Naureskelee vaan kun on syönyt : ) Näin imetyshormoneilla onkin nyt voinut vaihteeksi itkeskellä ilosta, ja mies sen kun ihmettelee että mitä sä nyt taas tihrustat, kun kaikki on hyvin.

Pientä harmia tässä kyllä myös: meillä molemmilla, Millillä ja minulla, on ollut koko viime viikon vähän nuhaa, aivasteluja ja vähän yskää, mutta onneksi ei kuumeita ja kovempia oireita. Eilen mulle nousi yhtäkkiä 38.5 kuume. Luulin että se liittyy flunssaan, mutta kun se nousi päivän mittaan 39:ään ja rintaan alkoi pistää, ensin mietin että mitä kauheeta, keuhkokuumeko tässä, mutta sitten tuli mieleen, että rinnoista voi johtua. Näköjään voi tulla yhden maitotiehyen tukoskin, koska ei ollut mitenkään kipeät tai punaiset rinnat, täydet vaan. Tyhjensin rinnat kunnolla ja kuume hävisi.

KARVAGALLUP: Mitenkäs muuten itse kunkin äidin hiuskuontalot voivat? Onko pehko pysynyt vai lähtenyt? Entäs vauvojen? Meillä tytön tukka on huomiota herättävän paksu ja sen kun paksunee, väri muuttuu syntymätukasta koko ajan vaaleammaksi. Meikäläisen tukasta on jäljellä ehkä puolet. Pakko mennä leikkaamaan pitkän tukan jämät vex ja siirtyä lyhyeen, tämä rotanhäntä on naurettavan näköinen.

Tällä viikolla ristiäisjärjestelyt toivottavasti iloisen tytön kera : )

T: Sporttari ja Milli jo 1,5 kk

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, jo kuukausi vierähtänyt synnytyksestä! Mihin se aika on kadonnut..? No, ehkäpä se on mennyt niin siivillä koska mukavaa on vauvan hoivaaminen ollut.

Välillä on tietysti iltakitinöitä, mutta nyt itse asiassa oon ihan äimän käkenä täällä... mehän aloitettiin varuilta Rela-tipat jokunen aika sitten, kun vauvan masua väänsi iltaisin . No, sitkeesti oon vaan Relaa antanut tähän asti, mutta tänään en antanut. Ja kas, vauva on ollut aivan uskomattoman tyytyväinen ja hiljainen koko päivän ja illan! tankkaakin nyt vähemmän tänä iltana ja torkahtelee välillä :o Täytyypä jatkaakin kokeilua ilman noita reloja nyt sitten. Onko joku huomannut , että Rela-tipat EI sopisi vauvalle? Onko ne aiheuttaneet teillä vaan lisää vatsanväänteitä?

Mulla tuntui jälkivuoto lakanneen viime viikolla, kunnes sitten tänään alkoi myös mulla kirkkaanpunainen vuoto. Eli eipäs tainnutkaan jälkivuoto vielä loppua, koska epäilen ettei ne menkatkaan vielä mulla ala kun viimeksi ne oli poissa kokonaisen vuoden (eli niin kauan kuin imetin).

niin ja omassa tukassa en ole huomannu mitään eroa, ihokin on yhä yhtä hyvässä kunnossa kuin raskausaikana. saas nähdä koska palataan normaaliin tilaan ;)

ristiäiset on meillä sit kun poika on reilu parikuinen. saadaan kateltua rauhassa että onko poika " nimensä näköinen" ;) eli nimet on 98 %:n varmuudella mietittynä.

Niin ja maidonlisäykseen en osaa muuta vinkkiä antaa kuin että tiheät yöimetykset lisää maidontuotantoa. eikä kuuéma yli 6 h:n taukoja saisi imetyksessä olla.

Viherrys & Tyyppi 1kk

Vierailija
22/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä onkin yhtäkkiä vierähtänyt puoltoista viikkoa kun viimeks pinouduin jotenka pikaiset kuulumiset kun nei-ti nukkuu.. lukemassa olen kyllä yrittäny käydä..

viime kerralla (9.3) oltiinkin seuraavana päivänä lähdössä hautajaisiin ja mun kummipojan 1v synttäreille. hautajaisissa tyttö nukkui melkein koko ajan, uruista ei oikein tykänny. vieraita siellä ei ollut kuin kourallinen. kummipojan synttäreillä taas tytöllä oli vientiä =) koko ajan jonkun sylissä ja olipas siinä kummipoikakin mustis kun isukki piti toista vauvaa.. oli siellä meitä 11 päivää vanhempi tyttö kylässä, mut kyl olivat neidit niin saman kokoisia.. onneks oli vahingossa vaihtovaatteet mukana kun nei-ti päätti kakata vaippansa aivan täyteen ja vielä selkää pitkin.. sen jälkeen olikin neljä päivää panttaamista ja oikeastaan vasta eilen tuli kunnon kakat taas ja useampaan kertaan.

viikko sitten tiistaina neuvolamitat oli 53,3cm ja 3725g, pipo 36cm. hyvin on kasvu alkanu rintamaidolla. d-tipat (jekovit) alotettiin perjantaina ja hyvin on maha näyttäny kestävän. lauantaista alkaen tyttö on saanu rintamaidon lisänä 1-2krt/pvssä tuttelia, kun oma maito ei yksinkertaisesti riitä :/ täytyy vaan toivoa et tuotanto lisääntyis, ettei imetys kokonaan lopahtaisi. saa nähdä mitä viikon päästä sanotaa neuvolassa kun tyttö sai jo 3+1 viikkosena korviketta.. ei sitä nälässäkään voi toista pitää..

G: itellä hiukset melkein kun tippuu päästä, harjaa edes uskalla näyttää kun lähtee vielä loputkin.. eli tukottain ja muutenkin on aika heikossa kunnossa. viimeks olen värjänny hiuksia raskauden ihan alussa joten eiköhän taas jossakin vaiheessa. tytöllä hiukset kasvaa eikä ole vauvatukka ainakaan vielä lähteny. syntyessä oli tumman ruskee ja hiukka kiharaa takatukka (perii isänsä hiukset =D).

NIMESTÄ: ukko on hieno ja ainutlaatuinen nimi. sukulaiset pitäköön mielipiteet mahassaan ;) mekin saatiin tytön nimestä mummulta aika järkyttävää kommenttia kun kerrottiin kokeiluna.. meillähän siis ristiäiset 15.4 ja tytöstä tulee VIIVI ALEKSANDRA. alkuun mekin mietittiin josko pitäis keksiä toinen nimi mut päätettiin pysyä tässä ja nyt mummuki kutsuu tyttöä jo nimeltä, sylikummi sanoo viivuskaks. eli kyllä ne toiset tottuu ajan kanssa :)

onkos muuten helmikuisilla olemassa omaa nimipinoa josta näkis minkä nimisä meitä lapsosia täällä on..?

ONNEA vielä viimeisille vauvautuneille ja nimen saaneille.

palaa taustailemaan,

Heidi & Viivi (3vkoa 4pv)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla näyttää tekstiä taas sen verran tulevan että vois sitten jossain vaiheessa laittaa uuden pinon. Huomenna vaikka?

TÄÄLLÄ oli eilen tuskanen päivä. Kelmi huusi koko päivän! aamuseitsemästä iltayhteentoista, huusi itsensä väsyksiin, torkahti ja taas... Muutamat tunnin mittaset unet otti päivän aikana, ulkonakin vain tunnin ja alko sitten huutamaan. Oli todella raskasta ja pelottavaa, luultiin että pojalla on joku hätä oikeasti ja kipeänä. Mikään ei huutoihin auttanut. Noh, illalla klo.23 lopetti ihan yhtäkkiä ja otin viereen yöksi (mies nukku sohvalla), ja syötyään laitto nukkumaan rauhallisesti, ja koko yö meni hyvin: söi 2-3 h välein ja nukkui rauhallisesti.

Soitin kuitenkin neuvolaan, ja jos ei tosiaan nyt enää jatku niin tais olla vian tosi pahoja mahavaivoja. Jätin eilen jo D-vit. kokonaan pois. Lisäksi jätettiin kaikki muukin ylimääränen eli Disflatyl sekä Rela-tipat joita eilen eka kertaa annoin. Antaa tilanteen rauhottua ja katotaan millanen on. Kävni hakemassa Jekovittia ja jossain vaiheessa alottelen D-vitamiinit sillä (aiemmin oli devitol ja siinä kerettiin just ed. päivänä pääästä 4 tippaan)

Tänä aamuna poika on ollu parempi vaikka vielä ei tietenkään paljoa tiiä kun päivä alussa. Kitisi mutta ei HUUTANUT ja nukahti äsken.

Siitä vuodosta, mullakin oli pari päivää jo niin ettei vuotanut ollenkaan. Sitten vuoti taas pari päivää ihan kirkasta verta vaikka aiemmin oli pelkkää ruskeaa. Mutta mulla se ajottu niin että sitä verta tuli ensimmäisen seksin harrastamisen jälkeen eli liittyikö sitten siihen, se oli siis viime viikolla, ja sen jälkeen on taas ruskea vähäinen vuoto jatkunut. Muttaohjeissa minusta sanotaan että jos vuoto YHTÄKKIÄ muuttuu veriseksi niin pitää ottaa yhteyttä lääkäriin. henniina toivottavasti ei kuitenkaan nyt oo kohtutulehus sitten. Ilmeisesti sun pitää vaan katella tilannetta, kun sulla on jo ennestään antibiootit. Tsemppiä!

Nyt muihin hommiin

HANNELE + kelmi 5 vko 3 pv

Vierailija
24/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun väsyttää. Piti alkaa tehdä ristiäismuistilistaa tyttelin nukahdettua suht myöhään, mutta ensin jämähdettiin telkun ääreen ja siitä eksyttiin miehen kanssa sänkypuuhiin... Noh, eipä unohdu makuuhuoneen yksi mukava tarkoitus : )

Frog2: Tosi kaunis nimi, onnea!

Nimistä sellaista, että odotin aluksi " varmasti" poikaa, siitä olisi tullut Marius. Mutta tulikin tyttö. UKON ohelle vielä ehdotus, jos se tökkii paljon: Okko? Mun mielestä kaikki lyhyet nimet on kivoja, kuten Sisu.

Meillä on kummastusta herättänyt tämä Milli-nimi, mutta aiotaan silti antaa se sunnuntaina, tosin vielä saa yrittää kommenteilla vaikuttaa tytön tulevaisuuteen : ) Osalle tulee mieleen millimetri ja osalle miljoona.

Hannele ja muut suihkutissiset, Barbamamalle kiitos vinkeistä ja kokemuksista! Mulla toimii niin, että pumppaan n.20ml vex, ja sitten kun toista tissiä antaa niin toisesta vielä suihkuaa harsoon aika paljon toisesta tissistä ja vähän siitä syöttötissistäkin aluksi. Vauva syö vain toisen tissin kerralla, joten sen toisen pumppaan välillä tyhjäksi syötön jälkeen. Voisin syöttää kaksosia, se haitta tästä pumppauksesta on, maitoa siis heruu liialti. Yöllä esim. on kurja pumppailla, mutta tissi pamahtaa jos ei tyhjennä. Mutta ollaan päästy enimmistä huudoista ja kaikista tipoistakin, ilmavaivatipat ja Relatkin lopetettu, ja jätski takasin ruokavaliossa : )

" Villi" nuoruuskin nyt kostautuu - toinen tissi toimii tosi huonosti ja suihkii harvoista reiístä ihan minne sattuu kovalla paineella, koska siinä on ollut nännilävistys. Toinen tisu toimii vähän paremmin.

Jolandalle onnittelut pojasta ja tervetuloa aktivisteihin : ) Liikunnasta: se reipas kävely lenkkejä ja vauhtia vähitellen lisäten sekä lantionpohjalihakset on parhaat aloitukset liikuntaan, ja sitten (ehkä 2-3 vkon päästä?) kun tuntuu olo ok:lta, voi aloittaa tehdä erilaista lihaskuntoa, kuten punnerruksia, vinoja vatsalihaksia, selkälihaksia jne. Mutta ei mitään painetta mahaan, esim. jalkakyykkyjä painoilla.

Ja ihan viimeiseksi useamman viikon päästä hölkkää ym. pomppimista ja suoria vatsalihaksia, vasta kun ei yhtään paineen tunnetta muussa liikunnassa tunnu, tai jälkitarkastuksen jälkeen luvan kanssa.

Tänään sitten niitä ristiäisjärjestelyjä... ja tissitulehduksen jälkeen taas ulkoilemaan, JEEE - iloista päivää!

T: Sporttari ja Milli

Vierailija
25/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sataa räntää, joten tänään pysytellään sisällä.. Muutenkin mietin, miten ton ulkoilun kanssa on kun pojalla on nuha..?!

Mitäs kaikkee täällä onkaan juteltu..

Nimistä ainakin.. Ukko on mun mielestä kans kivan suomalainen ja sellanen tosi vahva pojan/miehen nimi! Ei kannata kauheesti kuunnella sukulaisten mielipiteitä.. teidän lapsesta on kuitenkin kyse.

Ja Milli on kans kaunis nimi tytölle!

Mulla tuo maidon heruminen ei tahdo käynnistyä kunnolla millään, mutta niinkun joku viisas mainitsi, niin pitää muistaa juoda! Minä en oo kyllä muistanu, muuta kun lääkkeitten kanssa kunnolla juoda..

Tänään loppuukin lääkekuuri vihdoin!

Kieli on jo ihan sammaksen peitossa noista lääkkeistä..Tarttee imeskellä sitruunaa, jos se vaikka sillä lähtis pois!

Meillä kävi eilen se neuvolan täti ja pojalle on tullut viikossa 860g painoo!!

Taitaa tulla aikas ision kokoinen tuosta Vilpusta jos tätä tahtia kasvaa!!

HIUKSET:

Mulla itellä raskausaikana tukka vahvistui ja kunto parani selvästi.

Nyt ei oo ainakaan vielä havaittavissa mitään muutoksia, mutta luulen, että jos saan ton imetyksen kunnolla käyntiin, niin sit alkaa tukan kunto huononeen ja hiuksia putoileen oikeen urakalla.

Pojalla on paksu vaalee tukka, tietyssä valossa näyttää hiukan punertavalta..Toivottavasti se pysyis päässä!

..ja sit tulee sectio-mammoille taas kysymys:

Miten on tuon seksin laita..Koska sitä uskaltais kokeilla?

Onko kellekään annettu mitään ohjetta, että kauanko pitäis odotella tikkien sulamista ym???

Mulla tietysti hiukan eri juttu kun tavallisen section kokeneilla, kun mulla taitaa koko alavatsa olla tikkejä täynnä tuolla sisuksissa ja vielä kun repeämä ulottui emättimen yläosaan asti, niin sielläkin on tikkejä.

Mutta jos jollakulla on tästä tietoo, niin otan taas iloisena vastaan!

Haava alkaa olla mulla aika hyvin parantunut, hiukan se on vielä kosketusarka ja alaosasta (mulla siis haava pystysuunnassa) tunnoton, mutta muuten hyvä!

Vilppu nukkuu edelleen pitkiä yöunia, mutta hiukan kiusaa se nuha.. Viimeyönä heräsi pari kertaa ja söi toisen tissin ja nukahti..Ite oon saanu nukkua kyllä ihan hyvin, joten näin päivisin jaksaa hienosti touhuilla!

Näin tänään

mammutti ja Vilppu 2vk ja 4pv

Vierailija
26/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika sai nannia jo laitoksella kun mun rankka synnytys/ym. viivästytti maidon nousua, joten ei luulis teidän iässä haittaavan lisämaito, jos vauva on tyytyväinen!!! Tietysti niillä on aina omat näkemyksensä asioihin, mutta kauheen vakavasti ei kannata neuvolan juttuja aina ottaa!

Vierailija
27/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkeisköhän nyt kirjottamaan kunnolla..

Hius G: Mulla toistaiseksi hiukset pysynyt päässä,saa nähdä miten käy kun imetys loppuu..mut hiusten kasvattamisen aloitan vasta imetyksen loputtua.

Ihania nimiä on teillä monilla!!Frogin vauvalla mm. Anteeksi kun unohdin muut nikit! (millonhan tämä dementia loppuu!?)

Annanpas vinkin kaikille joitten pienet kärsii masuvaivoista..minulla esikoisella oli mahavaivoja viikon ikäisestä asti ja kokeilin Cuplatonia jne eikä auttanut!Sitten ostin apteekista maitohappobakteeri valmistetta joka oli jauheena pienessä pullossa,tätä sekoitin pieneen määrään maitoa ja annoin tytölle,löytyi VIHDOIN apu masuvaivoihin!Eli suosittelen siis kokeilemaan tuollaista!Valmisteen nimeä en muista mutta eikähän apteekin väki osaa antaa oikean jos joku haluaa testata!

Mulla tuli eilen TOSI vähän maitoa..kuulun näköjään niihin ihmisiin joilla väsymys/lepäämisen vähyys vaikuttaa heti maidon tuotantoon..lypsin aina kun tyttö nukkui että maitoa alkaisi tulla vaan ei se paljoa auttanut,sitten vasta yöllä neiti sai tissistä tarpeeksi maitoa. Juon paljon ja syön säännöllisesti joten noista ei voi johtua..noh nyt ollaan sit lisäksi annettu korviketta aina kun ei neiti saa tissistä mahaa täyteen.

Onko kellään vinkkejä miten saada maitoa tulemaan lisää??

Ja sellasta haluaisin teiltä kysellä..et kertokaapas vinkkejä lahjaksi haltiakummipojalle?Eli siis olen kaukana asuvan ystäväni pojan haltiakummi ja haluaisin häntä muistaa jotenkin erikoisella tavalla,en siis halua ostaa perinteistä kummilahjaa vaan jotain poikkeavaa.Oisko kellään ideoita?

Nyt taas mentävä..kauheaa kiirettä pitää kolmen lapsen kanssa..

Jonzu ja neiti 2vkoa 6pvää

Vierailija
28/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meillä siis. Viimeviikkoiset kovemmat vatsavaivat ovat sinakin toistaiseksi taaksejäänyttä elämää ja nyt tyttö helppo kuin mikä: viihtyy sitterissä & sängyssään pitkiä aikoja leluja / mobilea tuijotellen. En tiedä, mikä noihin masuvaivoihin auttoi, kaikki kuin ennenkin, mutta vaavi tyytyväinen. Aamuyöstä tosin rupsut vielä valvottavat, mutta välillä nukutaankin, joten ei hätää. Ruokailuvälitkin ovat pidentyneet tuosta puolestatoista tunnista parhaimmillaan liki neljään tuntiin. Toki välillä tankkaillaan parin tunnin välein, mutta nukkuipas yks yö jopa viisi tuntia putkeen!

Tyttö ei nyt ole varsinaisesti itkenytkään. Viime viikolla itki iltaisin kovasti, mutta vain max 15min ennen kuin nukahti. Liittyy varmaan noihin masuvaivoihin.

Mulla tukka ja iho voi loistavasti jo raskausaikana, sama jatkuu yhä. Ja " Minillä" on tummaa tukkaa yhä päässään poikkeuksellisen paljon. En ole huomannut sen irtoilevan.

Väsäsin juuri ristiäiskutsut, meillä on ne pääsiäisenä. Nimi vain on ihan hakusessa... Serkkupoika risti vaavin Miniksi. Ihan osuva nimi :-)

Mulla on nyt viimein maidontuotanto tasaantunut eikä olla pariin viikkoon tarvittu korvikkeita. Minäkin juon paljon. Vesikannu on koko ajan pöydällä ja siitä aina ohimennessäni hörpäsen.

Oikein mukavaa tiistaita kaikille!

Timbe & Mini 5vkoa 2pv

Vierailija
29/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana nimistä. Meillä nimi paljastuu vasta ristiäisissä, siihen asti saa sukulaiset arvailla ja säästyy itse kommenteilta. Tosin esikoinen on kovasti kysellyt et mikä pikkumiehen nimeksi tulee ja myös ehdotellut kaikenlaisia nimiä ;o) Nimi siis jo valittuna ja helposti löydettiin vaikka mulla olikin tytön nimi lähinnä valmiina kun olis ihan varma et tyttö tulee...mutta saimmekin suloisen pojan.

Reloista: Mulla jäi parina päivänä relat antamatta ja meillä ainakin loppui ne pienetkin kitinät masuvaivoista mitä on ollut. Sehän on kans öljypohjainen et voi vaikuttaa myös samoin kuin d-vitol. Joku mainostikin niitä maitohappob.jotka jauheena, kannattaa ehkä kokeilla. Itse meinasin antaa reloja sitten vähän isompana uudestaan jos se vaikka vaikuittais positiivisesti tuohon vastutuskykyyn noin yleisesti.

Maitoa tuntuu riittävän ja mulla kanssa tuota suihkutissi ongelmaa. Juominen ja yöimettäminen on ilmeisesti ainakin täällä toimii kun poika on syömisen jälkeen tyytyväinen ja maitoa tulee yleensä pukluna takaisinkin. Tosin hyvin mulla on maitoa riittänyt isompien lasten kanssakin, molempia imetin tuohon 8kk ikään asti. Lisäruokia heille aloittelin 4kk jälkeen.

Mites muuten tutin käyttö. Onko teillä vauvoilla tuttia. Meidän poika tuntuu ainakin jääneen ihan koukkuun tohon tuttiin. Yöllä ei tarvii mut päivällä tykkää olla tutti suussa hyvinkin paljon ;O)No mukavampi se mulle ettei ole rinta tuttina..

Ihanaa päivän jatkoa kaikille

calmus & pesue

Vierailija
30/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti ensiksi kommentoin tuota ristiäisasiaa kun vielä muistan! Eli joku (sori, unohdin nickin) aikoi pitää ristiäiset vasta reilun kahden kk iässä. Meillä ainakin tuli kotiin ne nimenantolaput (jotka pappi toimittaa kasteen jälkeen maistraattiin tai sit viedään itse jos ei kasteta) ja niissä luki, että ne pitää toimittaa kahden kuukauden kuluessa! Eli siis nimi pitää päättää ennen sitä ja ilmoittaa se nimi maistraattiin sitten itse, jos meinaa vasta myöhemmin pitää ristiäiset. Että olkaapa tarkkoja! :)

VAUVA/BARBAMAMA (kummalla nimellä haluat itseäsi kutsuttavan?) oli antanut kanssa kauniin nimen lapselleen!:) Itsekin mietin jossain vaiheessa Pinjaa ja Matildaa, mutteivat ne olleet meidän tytön nimiä. :) Kauniita kumminkin molemmat!:)

Ja SPORTTARIN lapsesta on siis tulossa Milli!:) Oikein ihana sekin ja mielestäni kivan erilainen (vertaa Milla). Eikä ainakaan minulle tule mieleen miljoona eikä millimetri! ;)

Ja kukas se suunnitteli pojastaan UKKOA? Kiva nimi sekin!:) Älä piittaa sukulaisten tyrmäyksestä, se on kuitenkin teidän asia päättää minkä nimen lapsellenne haluatte! Ja teitä varmasti harmittaa jos jätätte tuon nimen käyttämättä! Minulle tuli mieleen Ukko Eemeli/Eemil mutta kolmatta nimeä en keksi! ;) Ja Ukosta tuli mieleen myös Nuutti, mutta se ei oikein taida istua tuon Ukon kanssa yhteen? (Jos saa kommentoida noita ehdotuksia tuolta nimipuolelta, niin älkää kuitenkaan laittako Ukko-Pekkaa, on jotenkin liian ilmeinen/mielikuvitukseton, siis MINUN mielestäni! ja minun mielipiteelläni ei kuitenkaan varmasti ole kovinkaan suurta merkitystä) ;)

Onkos niitä muita nimiä jo päätetty/julkistettu? Olisi tosiaan kiva tehdä kaikista meistä oma lista, niin näkisi millaisia nimiä on helmille annettu!:)

Tuosta kirkkaasta, verisestä vuodosta piti kommentoida: Itselläni kanssa saattoi varsinaisen jälkivuodon jälkeen välillä tulla ihan kirkasta vuotoa ja kerralla paljon, muttei kuitenkaan sitten vuotanut kauaa. Itse en siitä silloin ottanut mihinkään yhteyttä, mutta jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi sen olevan ihan normaalia ja tyypillistä jälkivuodolle, että voi siis jo loppumisen jälkeen tullakin yllättäen taas enemmän vuotoa. Sanoi, että esim. rasitus (seksi, pitkät kävelyt) voivat sitä aiheuttaa eikä ole syytä huoleen! :) Tietysti jokaisen on hyvä tarkistuttaa oma tilanteensa jos tuntuu siltä! ;)

-frog2 ja Sinna

Vierailija
31/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli poika syntyi viikoilla 42 tasan ja pipo oli 36cm!

Vierailija
32/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinpäs välillä minäkin kirjoitella (toivottavasti...) poika kantoliinassa jo tunnin kohta, ja mamma täällä vaan surffailee vaikak hyödyllisempääkin voisi kerrankin tehdä ;)

Tänään poika siis 5vko 1pv ja EKA PÄIVÄ ollaan keskenään kotona. Tähän asti koko ajan ollut joku apuna = anopit. Alkoi olla jo vähän yliannostusta ;) kiva näin kun alkaa vihdoin tuo arki. Esikoinen on hoidossa, en millään jaksaisi nousta aamulla. Meillä myös rytmit ihan hakusessa - jouduin syömään kohtutulehdukseen tuon antibiootin, en tiedä sekoittiko se entisestään tätä touhua mutta poika huutaa kuin syötävä vähintään pari kertaa yössä, ja kauan. Viime yö nukuttiin 00:30-06 (välissä yksi syöttö) ja sitten 08-11, ja kuinka monta syöttöä tuohon aamuun mahtui, en tosiaan osaa sanoa, minä en nukkunut välillä varmaan varttia pitempään. KOKO AJAN KITINÄÄ. Huokaus.

HENNIINA (toivottavasti meni oikein) tuo sinun vuotosi kannattaisi kyllä tarkistuttaa - minullakin alkoi siis viikon tauon jälkeen kirkas vuoto, joka oli tosi runsasta ja paljastui kohtutulehdukseksi. Voihan se ehkä olla jo menkatkin (?) sanoivat että jos olisi 5vko niin sitten voi olla, mutta minulla oli vain 2,5vko synnytyksestä (sektio, ja vuoto loppui jo 1,5vko jälkeen). Nyt tosin edelleen tiputtaa koko ajan, en ole ihan varma onko tulehdus kokonaan ohi. MIssään vaiheessa ei ollut muita oireita.

Meillä nimi myös vielä hakusessa, miehen suku jo käyttää yhtä nimeä (miehen suosikki) josta itse en ole vakuuttunut... ristiäisiin vielä 1,5vko. Harmittaa kun mies meni tuon nimen heti möläyttämään. Ehkä se tulisi 2. vimeksi, saa nähdä.

Jaaha, tarvii nousta hytkymään...

Vierailija
33/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille! Meneepäs aika nopsasti. Meillä mies lähti tänään jo takaisin töihin ja arki siis alkoi meillä. Vielä ei päästä ulkoilemaan, joten nuo isommat lapsukaiset käyvät hieman ylikierroksilla, mutta muuten kaikki sujuu tosi hienosti!

Meillä typy on tosi kiltti, syö ja nukkuu. Itkuja ja kitinöitä ei ole vielä ollut lainkaan. Maitoa multa tulee tosi hyvin ja sitä riittää. Yöt menee nukkuessa vauva kainalossa, mutta hän syö noin 3 tunnin välein ja ite saan kyllä nukuttua tosi hyvin tuossa välissä ja nukahdan kyllä myös pian kun hän aloittaa syömisen. Eka neuvola on meillä perjantaina tai siis terkkari tulee meillä käymään. Musta itestäni kyllä tuntuu että tyttö on kasvanut ihan hirmuisesti. Saas nähdä mitä puntari sanoo!

Nyt en muista mistä kaikesta ootte höpissyt eikä meillä ole mitään ongelmia muutenkaan minkään suhteen ollut. Mä oon vähän jälkijunassa täällä kun te muut ootte jo päässet seksin makuun ja ristiäisten viettoon niin täällä vasta tikkilankoja sulatellaan ja nimeä mietitään kuumeisesti =)

Nyt täytyy lähteä taas keksimään noille vanhemmille lapsille jotakin virikettä.

t.kolomonen+typy 1vko

Vierailija
34/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla kysymään, että kuinka pitkiä pätkiä teidän vauvat on hereillä päivisin syönnin jälkeen? Meidän kuukauden ikäinen vauveli valvoo heräämisestä noin 1-2 h päiväsaikaan; illalla valveillaoloaika sitten lisääntyy kun syökin useammin. Nyt päivällä on ruvennut venymään tuo syömisväli yli kolmenkin tunnin.

RISTIÄISISTÄ (FROG): Esikoisen ristiäiset pidimme myös vasta reilun parin kuukauden kuluttua syntymästä ja silloin annoimme sen nimilapun papille, eli ei ollut kiirettä toimittaa maistraattiin. Tosin toimitimme sen kyllä hyvissä ajoin papille. Nyt kysyin asiaa taas seurakunnasta ja samoin toimitaan jälleen. Mutta jokaisen kannattaa tietysti varmistaa asia omasta seurakunnasta.

Me pidetään nimet myöskin salassa ristiäisiin asti, niin ei tarvitse neuvotella kenenkään kanssa nimistä :D

Jotain muutakin piti kirjoittaa, mutta laho mikä laho...

Vierailija
35/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammutti: Eli mullahan oli sectio, jälkivuotoo tuli kolme viikkoa ja kun se loppui niin varovasti isännän kanssa sitä mukavinta ässää kokeiltiin. Hitaasti kun otti niin ei sattunu ja nyt ollaan jo sillee meidän n" normaali" tyyliin harrasteltu, eikä satu yhtään. Sanoisin että sitten kun sinusta itestä tuntuu et jaksaa/pystyy niin eiku vaan kokeilemaan :) kannattaa ottaa tosin hitaasti ja välttää liikoi vatsallihas treenejä ;)

Meillä on nyt sitten pikku muorikin sairastnut ekan kerran. 2Viikkoa kerittiin olemaan sairaalasta kotona kun vanhin lapsi sai vesirokon ja seuraavalla viikolla keskimmäinen ja vauva. Oli lääkäri ihmeissään et kuin noin pieni sairastui. Oli kuitenkin lievänä, eikä tarvinnut lähteä sairaalaan!! Onneksi! Lääkäri sanoi että kun oli lievänä niin saattaa uusia joskus myöhemmin.

Pikkumuorilla on tänään ränkkäpäivä, ei meinaa asettua millään. Ans kattoo kuinka yö menee. Parisen kertaa on meillä ollut semmoinen valvotaan kokoyö meno täällä, ja kiitän luojaa että tuo isäntä osallistuu vauvan hoitoon, enhän muuten saisi nukkua ollenkaan. Korviketta kun joutuu antamaan, niin tuttelia ei pikkuisen vatsakestänyt ollenkaan. Nan tuntuu olevan hyvä.

Onko muista merkeistä kokemusta? Mikä olisi hellävaraisin vaavin vatsalle?

Mutta nyt tuo pikkumuori heräilee taas, joten pitää juosta :)

Jos joku haluaa käydä katsomassa pikkumuorista kuvia (otettu laitoksella) niin tässäpä osoite:

http://vinohiiri.pp.fi/images/?category=mutru

Palailen taas ...

Emppu mamma ja Saara 1kk 4pv

Vierailija
36/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutista:

Meidän poika ei juuri tuttia syö, välillä jos ei heti pysty antamaan ruokaa, tutti kelpaa korvikkeena, mutta ei kovin kauaa. Nukkuessakin sylkäsee tutin pois suusta, kun ei enää tarvitse..

Heireilläolo ajasta:

Meillä ollaan hereillä syönnin jälkeen sellanen 1-2h, jos herää kunnolla.

Välillä saattaa herätä ihan vaan syömään ja nukahtaa heti uudestaan, varsinkin jos on saanut pelkkää tissiä edellisellä syöttökerralla.

Iltaisin n. 18-19 poika heräilee ja aloitaa iltatankkauksen ja saattaa olla hereillä jopa 3-4 tuntia, mutta sillon ottaa sellasia pikkutorkkuja sylissä.

Yöllä poika ei herää muuta kun syömään, jos herää ollenkaan!

Olikohan vielä jotain juttuja mitä piti kommentoida..en muista..palailen taas myöhemmin, on tulossa vieraita..

mammutti

Vierailija
37/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli emppu-mamman Saaran kuvia kävin katsomassa ja kovin oli suloisen näköinen käärö!!

Nannia meillä on annettu Vilpulle ihan laitokselta asti ja hyvin on ainakin tähän asti Vilpun maha sitä sietänyt.

Kiva kun Kolomonenkin vihdoin olet päässyt meidän kanssa tänne vauva puolelle ja aloittelemaan arkea vauvan kanssa! Kyllä tätä on odotettukin!!

nyt poiiis

Vierailija
38/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkkiä pikaisesti ennen esikon iltapesua..

meillä on Sisu ollut aika seurankipeä, ei siis viihdy oikein sängyssä. olisi mielellään sylissä, nukkuessaankin..

ei huuda, mutta kitisee.

ei ole siks oikein joutanut koneelle, kun jos simppu sattuu nukkumaan hetken vaunussa tai petissä, niin pitää yrittää tehdä jotain järkevää.. tai nukkua ittekin.

NIMESTÄ.. 1.4. on ristiäiset, meille tulee Sisu Heikki Otava.

HIUKSET.. raskausaikana alussa tukkaa lähti miltei tukottain, melkein kolmannes katosi.. nyt se on alkanut kasvaa takainin, ja semmoista noin6cm haituvaa on tän pitkän pehkon seassa.. aik järkky, etenkin, kun laittaa ponnarin, niin ne pätkät alkavat hapsottaa alta aikayksikön..

aattelin mennä ens viikolla käymään kampaajalla, jos vaikka raaskisi 10cm pätkäistä.. tai ainakin viisi.. nyt haivenet ylettyvät selkäpuolella lapaluiden alareunaan suunnilleen.

nyt painelen iltatoimiin.. palaan taas, kun vaan ehdin..

-ennis- ja sisu 4 viikkoa ja elmo 2,5v

Vierailija
39/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissusta tultiin tänään iltasella ja hetihän se piti käydä pinoa lukemassa ;)

Jotain kyselyitäkin oli ollut..

HIUKSET: ei eroa entiseen, paksuna ovat pysyneet. Mulla oli vielä syksyllä hiukset lantiolle asti josta tasasin väliajoin olen pätkinyt ja enään ei ole kuin hieman yli puolenselän.. lyhyet olis helppohoitoiset mutten ole vielä raskinut leikata ;)

VUOTO: kesti miltei 4viikkoa, tikkejä ei synnytyksestä tullut vaan pari nirhaumaa jotka vaivasivat 2 ensimmäistä päivää eikä sen jälkeen ole tuntunut minkäänlaista aristusta/kipua/kirvelyä.

NIMISTÄ: nykyään tosiaan lapset on kekseliäitä niinkuin joku sanoikin. Vaikka mistä nimestä he osaavat vääntää ' pilanimen' jos kiusata tahtovat. Itselläni on serkut Iines & Aku- vieläpä samasta perheestä ja heitä on kyllä kiusattu nimiensä perusteella.. en ymmärrä mitä tätini pään sisällä on liikkunut nimiä miettiessä.. :)

NUKKUMINEN: meillä mennään edelleen yhdellä syötöllä per yö, paitsi että nykyään tyttö syö illalla viimeisen kerran jo 20 aikoihin ja alkaa samalla nukkumaan. Yösyönti on 3-4 välissä ja aamulla puoli 9 noustaan kaikki ylös.

VALVEILLAOLO: seurustella jaksaa päivisin parisen tuntia ruokailun päätteeksi, sitten hieman torkahtaa. Isosisko pitää kyllä hereillä välillä ;) Ihan kivasti pitenee ajat koko ajan minkä jaksaa olla hereillä..

Mutta nyt tätä mammaa kutsuu nukkumahommat, monen tunnin ajo ja reissussa olo väsyttää mutta... kivaa vaihtelua oli silti kotikuvioihin! :)

Mukavaa viikonalkua helmet

-Henna ja Melina-

Vierailija
40/54 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelmin kanssa on mennyt ilmavaivojen osalta tosi ihanasti nyt kun tissit ei suihkua eikä ilmaa mene vattaan. Pumppaus ei onnistu kun en osaa ennakoida pojan nälkää. Mutta olen syöttänyt monta kertaa samasta rinnasta ja rinnat ei enää suihkua! Vaikka silti hermoilee tissillä, syö huonosti/lopettaa kesken ja tunnin päästä taas nälkä eli ei oikeen nuku päivälä hyvin, mutta yöllä nukku edelleen 3 tunnin pätkiä! Hyvä niin!

MUTTA

Iltahuuto-ongelma on ja pysyy. Taas alko ysin aikoihin. Kaikki konstit kokeillaan, mikää ei auta, siinä se sitten huusi miehen käsipuolessa ja aivan ykskaks lopetti ja alko kattelemaan tyytyväisenä. Mies tuumas että sen on vaan saatava huutaa ne huutonsa. Minä tuumasin että sellanenhan se koliikki on. Eli itestä alkaa tuntua että voisko noiden pahojen mahavaivojen lisäksi olla ihan vaan koliikki Kelmillä kun tosiaan tiettyyn aikaan huutaa, periaatteessa ilman mitään syytä ja mikää ei auta, sitten lopettaa ku seinään. Näinhän se on mennyt mutta kun joku rauhottelukeino on kuitenkin just menossa niin sitä luulee että no se oli tämä joka autto. Joka ilta tämä toistuu n. klo. 21-23.

Olen varannut huomiseksi vyöhyketerapia-ajan. Sen osalta on suuret odotukset. Mutta jos ei muuta, niin aikahan se auttaa, parin kuukauden päästä ne on täälläkin nuo huudot huudettu.

RISTIÄISET: Meillä 2 viikon päästä eikä nimestä hajuakaan! Ei etes sukunimeä oo päätetty... =o/ Apuva...

HENNA: Onneksi sulta ei niitä nirhaumia alettu paikkaan, mulla nimittäin tuli yks pieni nirhauma, kätilö sanoi ettei oo etes auki mutta vähän verestää joten laittoi pari tikkiä. Ne tikit vaivas 4 viikkoa, sen jälkeen kävin terkalle näyttään ja sinne oli jäänyt joku solmu ettei ollut sulanut itestään, se poisti sen, ja paranin parissa päivässä! Sillon tuntu että pitikö siihenkin tikit laittaa, ois varmaan parantunut tosi paljon nopeammin itestään...

MUKAVAA KESKIVIIKKOA

HANNELE + kelmi 5 vko 4 pv