perhepedistä omaan sänkyyn missä iässä jos niin
tällaista kysymystä ajattelin laittaa, että onko lapsenne jossain vaiheessa itse halunnut perhepedistä omaan sänkyyn ja missä iässä tämä tapahtui? kiinnostaisi tietää, kun oma vielä kylläkin ihan vauvaikäinen nukkuu yhä mieluummin perhepedissä. joskus muutaman tunnin unet menevät omassakin sängyssä, mutta se tuntuu vielä niin vaikealta. kolmen kuukauden ikäisenä kun siirtoa ajattelimme alkoi hampaiden puhkeamisesta johtuva yöheräily ja tehtävä ei onnistunut.. nyt hän on kohta kahdeksan kuukautta. mitenköhän käy..kiitos vastauksista jo etukäteen.
Kommentit (4)
ollessan 2v ja hyvin sujui. meni sinne omasta aloitteestaan eikä ole ryöminyt viereeni ( nyt3v2kk) sen jälkeen. Siihen asti hän nukkui aina vieressäni öisin. EN aio ottaa tästä asiasta stressiä pikkukakkosenkaan kanssa, olen huomannut että jokaisen lapsen kanssa löytyy se oma rytminsä ja tapa toimia. Itse en piittaa vähääkään yleisestä mielipiteestä (eli että vauva pitäisi itsenäistää mahd nopeasti). Olen huomannut, että kun tyttäreni on saanut olla lähellä, hän on uskaltautunut esim puistossa ottamaan etäisyyttä minuun ja kontaktia muihin lapsiin jo hyvin aikaisin, paljon aikaisemmin kuin ystävieni ehdollistetut lapset.
Meillä tyttö nyt 1,5v ja hän on pari kuukautta nukkunut omassa jatkettavassa sängyssään, joka on ihan meidän sänkymme vieressä. Sitä ennen nukkui välissämme. Pinnasängyssä ei viihtynyt koskaan, mutta tuosta jatkettavasta tykkää! Meille on tulossa toinen vauva elokuussa ja alkuperäinen suunnitelma on siirtää tytöt sitten joskus yhdessä omaan yhteiseen huoneeseensa, mitään kiirettä siihen ei ole :)
onneaan omassa sängyssä (omasta halustaan) ja siihen asti oli nukkunut sairaalasta lähtien ainoastaan meidän välissä. Nytkin vielä (3v) tulee lähes joka yö väliimme aamuyöstä. Syksyllä tulossa perheeseen lisäystä ja taidetaan joutua vaihtamaan 2 metriseen sänkyyn, hih.
Läheisyys on aika hellyyttävää ja ihanaa :)
Tai ei tyttö ole vielä osannut toivoa omaa sänkyä.
Hän on nukkunut tähän asti koko ikänsä vanhempiensa kanssa perhepedissä, koska se meille tuntui helpoimmalta ja meille sopivalta vaihtoehdolta. lastensänky on odottanut pikku korjausta, joka tuli tehtyä pari viikkoa sitten. kun tytölle sitten pedattiin siihen sitten oma peti, hän meni heti saman iltana siihen nukkumaan. Sänky on edelleen vanhempien makuuhuoneessa enkä ole edes miettinyt, koska se kokeillaan siirtää hänen huoneeseensa, mitään ihmeempää kiirettä ei ole.
Tyttö on toki enimmäkseen jossain vaiheessa yötä siirtynyt meidän viereemme, mutta on myös nukkunut kokonaisia öitä omassa sängyssä.
koska muistan miten hirveästi minua yöllä pelotti, kun olin lapsena nähnyt painajaisia saa tyttö viereen tullakin. omat vanhempani alkoivat muistaakseni vasta kun olin lähempänä koluikää muistuttaa ettei vanhempien viereen tulla vain tottumuksesta nukkumaan, jos monena yönä perökkäin yritti tulla viereen.