Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<<<< Helmikuiset vko 12 >>>

19.03.2007 |

Takatalvista maanantaita!

Onnea vielä täältäkin Kolomoselle ja Helmiinalle sekä viikonloppuna ristiäisiä viettäneille! Mielenkiinnolla odotellaan, että kuullaan nimiä : )

Tean Samulle tervehtymisenergiaa! Toivotaan että Mammutilla myös jäisi sairastelut vähiin.

Hyvästi koliikki (koputan lahopäätä)! Täällä on ilmeisesti löydetty ratkaisu huutoon, joka on melko varmasti johtunut suihkutisseistä ja siitä, ettei tyttö ole saanut syötyä kunnolla, vaan niellyt ilmaa: imettäminen makuultaan, ja niin että on ensin lypsetty pahimmat paineet pihalle. Välistä pumppaan myös pulloon vähän ja syötän siitä. Röyhtäytetään myös useammin. Tyttö on aivan eri vauva ollut jo muutaman päivän! Naureskelee vaan kun on syönyt : ) Näin imetyshormoneilla onkin nyt voinut vaihteeksi itkeskellä ilosta, ja mies sen kun ihmettelee että mitä sä nyt taas tihrustat, kun kaikki on hyvin.

Pientä harmia tässä kyllä myös: meillä molemmilla, Millillä ja minulla, on ollut koko viime viikon vähän nuhaa, aivasteluja ja vähän yskää, mutta onneksi ei kuumeita ja kovempia oireita. Eilen mulle nousi yhtäkkiä 38.5 kuume. Luulin että se liittyy flunssaan, mutta kun se nousi päivän mittaan 39:ään ja rintaan alkoi pistää, ensin mietin että mitä kauheeta, keuhkokuumeko tässä, mutta sitten tuli mieleen, että rinnoista voi johtua. Näköjään voi tulla yhden maitotiehyen tukoskin, koska ei ollut mitenkään kipeät tai punaiset rinnat, täydet vaan. Tyhjensin rinnat kunnolla ja kuume hävisi.

KARVAGALLUP: Mitenkäs muuten itse kunkin äidin hiuskuontalot voivat? Onko pehko pysynyt vai lähtenyt? Entäs vauvojen? Meillä tytön tukka on huomiota herättävän paksu ja sen kun paksunee, väri muuttuu syntymätukasta koko ajan vaaleammaksi. Meikäläisen tukasta on jäljellä ehkä puolet. Pakko mennä leikkaamaan pitkän tukan jämät vex ja siirtyä lyhyeen, tämä rotanhäntä on naurettavan näköinen.

Tällä viikolla ristiäisjärjestelyt toivottavasti iloisen tytön kera : )

T: Sporttari ja Milli jo 1,5 kk

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenet

SPORTTARI: jaa olet sirtynyt lypsämään, pitäiskö itekkin, oonsitä vielä vältellyt kun sanovat että voi vaan pahentaa tilannetta (maidon tuotanto lisääntyy). Pitäis varmaan kokeilla. Paljonko lypsät? Meinaan mulla siuhkuaa tissit vaikka vauva ois imenyt jo pitkän tovin... Joku ehotti muuten sitä että tissi tyhjäksi, mutta mun tissejä ei koskaan saa tyhjäksi, syöttäisin vain toisesta tissistä jatkuvasti, se nimittäin alkaa tuntua täydemmältä ennen kuin toisen tissin syöttövuoro on etes tullut mutta aina toisesta tissistä syötettäessä heruu paljon joten ei taas olekkaan ihan niin täys.

ON: Täällä huudetaan ja paljon. Hetken luulin jo että helpottaa. Olen huomannu että joka ilta yheksän aikoihin alkaa huuto, toisinaan rauhottuu 10 minuuttiin, toisinaan menee pitkään. Raskaalta toki tuntuu mutta onneksi toisaalta hetkittäin Kelmi on alkanut viihtymään esim yksin hiljaa lattialla, tätä kun ei ennen tapahtunut. Tänä aamuna Kelmi taas parku täyttä päätä pitkän tovin joten tämä mamma on jo heti aamusta aika kuitti. Mitä suosittelette? VIeläkö koitan eri keinoja esim tuota lypsämistä tai kokeilenko vielä auttaako aika vai joko soitan vyöhyketerapeutille? Mitä muuta voisin kokeilla, Disflatyl on käytössä, röyhtäytyystä yritetään mutta ei oikeen röyhtäse, puklaa kovasti kuitenkin esim vaaka-asennossa mutta ei ne puklutkaan meinaa pystyasennossa tulla. ei ymmärrä. Tämä mamman hermot on ollu tänään koetuksella kun poika heräs jo seittemältä ja ois niin väsyttänyt. Nyt vasta sain rauhottumaan puol ituntia sitten, vaikka kuulostaa ettei nukahtanut kuitenkaan.

Eli kun poika nukkuu niin on taas sata ja yks hommaa mitä pitäis tehä, lisäksi aion tänään perhekahvilaan, joten palailen taas

ENNIS: Tervetuloa, en muista joko kirjotin sulle viime viikolla... Mutta ONNEA vauvan syntymän johdosta! Muistelin ihan että se oli tyttö mutta sekö olikin poika? Pahoittelut tuosta imetyksen epäonnistumisesta, voimia vauva-arkeen, toivottavasti siellä on kiltti vauva! Niin en määkään oo tonne ex-haahuihin kirjottanu ku on mukava tästä pinosta lukea muiden juttuja joilla samanikäiset vauvat.

HANNELE + kelmi 5 vko 2 pv

Vierailija
2/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan oli eilen ne ristiäiset. :) Tytöstä tuli sitten Sinna Aleksandria! :) Veljensä on Jermu Benjamin, joten samankaltainen nimi tuli tytöllekin!;) (vaikkein tällä kertaa saanut nimeä yksin päättääkään) ;) Nyt kun vielä oppisi lasta nimellään kutsumaan!;)

Nyt meillä on sitten ihan kamalasti herkkuja, jotka pitäisi syödä pois.. :/ Ei taida nämä raskauskilot ainakaan tällä viikolla tippua yhtään! :( Kun ei niitä kukaan muukaan syö, jos en itse enkä jotenkin raaski heittää roskiinkaan.. Hemmetin anoppi kun taas piti vetää tarjoilut överiksi ja tuoda kaikkea ihan liikaa! Se kun ei voi ikinä uskoa, ettei mun suku oo mitään suursyömäreitä eivätkä tosiaan rohmua juhlissa herkkuja, hyvä jos palan kakkua maistavat! No sain mä nyt sentään suuren osan kuivakakusta ja kaikki pullat laitettua niiden matkaan, jotta voivat sitten niitä pikkuhiljaa syödä kahvin kanssa kotona. Itse kun en juo kahvia enkä syö pullaa.

Meilläkin on Sinna jo rauhoittanut nuo pahimmat huudot, onneksi! *koputtaa puuta* ;) On vain lisännyt huomattavasti tuota valvoskelua (päivisin kylläkin). :)

G: Mulla voi hiukset ihan hyvin. Eivät juurikaan tuuheentuneet raskausaikana kuten esikoista odottaessa, mutta eivät nyt myöskään putoa päästä kuten esikoisen syntymän jälkeen! :) Eli hyvässä kunnossa ovat. Kävin juuri lauantaina parturissa, oli toinen kerta synnytyksen jälkeen ja parturi jaksaa aina ylistää kuinka hiukseni ovat niin hyvin kasvaneet!:) Olen kasvattanut niitä koko raskausajan ja jatkan vielä häihin asti. :) Sitten en tiedä mitä niille teen..

Sinnalla oli heti syntyessään hyvin ohuet hiukset (tai oikeammin haituvat) ja ovat sitä edelleen. Väri on pysynyt myös samana, eli hieman punertavina. :) Nauroinkin miehelle, että saattaa siitä raskausaikana hiusten värjäilystä olla sittenkin jotain vaikutuksia, minulla on meinaa aina punainen tukka, tosin ei luonnostaan vaan väripaketista! Eikä miehelläkään punaisia hiuksia ole, joten nyt ihmettelemme kuinka tytöllämme sitten on!;) Minun suvussani ainoastaa tytön pikkuserkulla on punaiset hiukset luonnostaan, eli ilmeisesti se geeni kuitenkin kulkee isäni puolella suvussamme. :)

Ai niin! Tervetuloa uusille ja onnea vauvoista! :) Ja onnea myös muille ristiäisiä viikonloppuna viettäneille!:)

-frog2 ja Sinna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mukavaa alkanutta viikkoa!!

Frog:in nuppu saanut ihanan nimen! Onnea Sinnalle.

Meillä vkonloppuna oli pikkuneidin 3-v synttärit ja vähän sama tilanne kuin Frog:illa et herkkuja jäi ylimääräistä. No onneksi lapset auttavat mielellään niiden syönnissä niin ei tarvii äidin itse kaikkea popsia. Niin ja sitten kahden viikon päästä sama tilanne ristiäisten jälkeen :o/ No huhtikuu sitten vähän vähemmällä herkuttelulla...

G: Omat hiukset suht normaalit, harjatessa lähtee hieman enemmän kuin normisti. Mut mulla ainakin edellisen kerran on hiukset kokeneet kovia vasta imetyksen loputtua. Vauvalla hentoa hiusta päässä ja samanlaisena on pysynyt syntymästä asti. Tosin m nuo isommatkin ovat vielä yksi vuotis kuvissa olleet melkein kaljuja...eli hentoa hiusta joka vahvenee selkeästi vasta parin vuoden iässä.

Pikkumies voi ihan hyvin ja päivisin tai paremminkin iltaisin alkanut olemaan enemmän hereillä ja kovasti yrittää jutella vaan toistaiseksi ääntely on ollut sellaista örinää ja kähinää...jokeltelua odotellessa. Ihanaa aikaa tämä on vaikka välillä väsyttää ihan hirveästi. Ja mies on sitä mieltä et hänkin tarttis enemmän vaimoaan. No lapset ensin ja aikuiset vasta sitten..täytynee yrittää pysyä iltaisin vähän kauemmin hereillä niin ehtis miehenkin kanssa jotain touhuilla ;o)

Semmoinen tuli mieleen et onkos kukaan hakenut/saanut vakituista työpaikkaa äippälomalla? Kun ei heti pystykään aloittamaan niin mahtaako työnantaja kiinnostua lainkaan? Kokemuksia??

Räntäsade terkuin:

calmus & pesue

Vierailija
4/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oli ja meni kivassa lumipyryssä kun täällä turun seudullakin tuli yli 10 cm muutamassa tunnissa! Neiti käyttäytyi rauhallisesti = nukkui koko toimituksen ajan (ja hymyili kun pappi valeli vettä päähänsä) ja vielä valokuvauksetkin vaikka monta kertaa siirrettiin sylistä toiseen. Vietettiin siis juhlaa mummoni luona ja tätini hoitivat melkein kaikki järjestelyt, itse vaan haettiin kaupasta ja pitopalvelusta tarvittavat tarjoiltavat. Eli helpolla päästiin. Ja nimeksi siis tuli Pinja Matilda, jonka vain kummit tiesivät etukäteen, muille asia paljastui kun ennen toimitusta jaettiin ohjelmalaput. Eka nimi valittiin ihan kalenteria selaamalla, toinen oli myös pappani äidin toinen nimi eli tuli vastaan kun haettiin suvusta vanhoja nimiä.

Tervetuloa uudet ja onnea viimeisille vauvautuneille helmiksille!

yöt on viikon verran menneet kivasti 5+3+3 tunnin jaksoissa. Vielä olisi kiva venyttää tuo eka kolmetuntinenkin viideksi tunniksi niin selviäisi itse yhdellä heräämisellä. Mutta kaikki aikanaan. Nukahdan nopeasti uudelleen syötön jälkeen joten näinkin toimii hyvin.

Reilun viikon verran neiti on hymyillyt usein äidille aurinkoisesti herättyään ja saatuaan vatsansa täyteen. Mutta kuvia näistä ei saa millään kun ei kameralla hymyile sitten millään :-)

Hormoninäppyjä on vauvalla posket täynnä (ensin oli otsakin) ja naureskelinkin että näyttää yhtä finniseltä ristiäis- ja rippikuvissa.

Nuhaa on meilläkin, mutta tyttö (en vieläkään osaa kutsua nimeltä) suhtautuu siihenkin rauhallisesti. Nenäimua saa yleensä käyttää tappelutta eikä hän siihen edes herää jos kesken unien imaisen sieraimensa tyhjiksi. Ostin sellaisen ainu-pikkuniistäjän, mutta eihän sillä " pumpulla" saa riittävästi imua aikaan. Irrotin siis suutinosan ja työnsin siihen kiinni paksumman silikoniletkun ja nyt toimii paremmin. Eli olis heti pitänyt ostaa se letkullinen versio.

Ekaa kertaa oltiin saunassakin lauantaina (vauva 5 vkoa) niin että neiti polskutteli kylpyammeessa keskilauteella. kovin tuntui nauttivan. Eihän sillä tasolla lämpöä ollut ilmassa kuin 30 astetta, juuri sopivasti että vedestä ylhäällä olevat ruumiinosat ei alkaneet palella. Muuten ei olla hirveesti kylvetelty mutta mukani suihkussa hän on melkeinpä joka toinen aamu. Pesuaineita ja rasvoja ei ole tarvittu. Kylpyveteen olen lorauttanut natusanin babyoilia ja kylvyn jälkeen pessyt tukan lactacydillä ettei jää ihan öljyiseksi.

Vauvan hiukset ovat vaalentuneet viime viikoina ja niihin on tullut samaa punertavaa sävyä kuin minullakin on. Edestä hiuksia on lähtenytkin melkoisesti mutta takatukka kasvaa, lukuunottamatta takaraivolle kulunutta kaljua :-)

Omat hiukset on voineet hyvin koko raskausajan sama näyttää jatkuvan edelleen eli tukka kasvaa rehottaa - samoin kynnet. Liekö sitten sen ansiota, että maitotuotteita kuluu runsaasti ja lisäksi syön vielä kalkkitablettejakin niin ettei maitotuotteita oikeastaan edes tarvittaisi. Tämä siis varotoimena kun suvussa on osteoporoosia.

Hannelea kehottaisin käymään vyöhyketerapeutilla ennenkuin omat voimat loppuu ja hermo menee. Itsellä ei ole kokemusta, mutta paljon hyvää olen kuullut ja lukenut. Joidenkin olen kuullut saaneen apua myös homeopaatilta.

Etumaitojen lypsämisestä taas huomasin eilen, että sillä ei vauva kauaa pysy tyytyväisenä. Eli jos muuten syöttöväli on 4h niin jos antaa pullosta lypsettyjä etumaitoja niin nälkä pysyy poissa vaan pari tuntia. Ja samoin käy jos syöttää aivan täydestä rinnasta, jolloin vauva on täynnä jo vasta etumaidot juotuaan. Eli tavallaan tämänkin saattaa lisätä maidontuotantoa kun syöttöväli lyhenee ja vauva on jatkuvasti imemässä. Eli jos itse lypsän pelkän etumaidon, melkeenpä heitän sen menemään. Ja silloin vauva juo takamaidot ja pysyy kylläisenä pidempään eli vaikka rinta tyhjenee perusteellisemmin, syöttöväli on pitkä mihin kyllä maidontuotanto mukautuu viiveellä. Tai sitten lypsän rinnan tyhjäksi asti (jos vaan suinkin heruu niin pumpulla) ja pakastan maidot/isä syöttää pullosta. Kerralla syötän joka tapauksessa vain yhtä rintaa, jotta ei vetele pelkkiä etumaitoja molemmista (näin siis kun maitoa piisaa).

Mites muut synnytyksessä repeämiä/nirhaumia saaneet, vieläkö on vaivaa niistä? Mullahan tuli nopeassa imukuppisynnytyksessä 1-2 toisen asteen repeämät: syvä emättimen repeämä ja ei niin paha välilihan repeämä. Muuten ovat parantuneet kivasti, mutta limakalvoja on vielä rikki siten, että pissatessa kirvelee välillä hirvittävästi. Epäilin jo tulehdustakin,mutta kun suihkuttelu ja bepanthen auttaa niin tuskin on sitä. Hirvittää vaan kun jälkitarkastus on kuun lopussa enkä todellakaan halua vielä sisätutkimusta. Väliliha on hyvin parantunut, ainoastaan jos on paljon jalkeilla päivän aikana tai tekee oikeen pitkän vaunulenkin niin sitten jomottelee illalla.

pikaisesti piti kirjoitella vaan meni taas tunti kun väliin tuli syötöt ja vaipanvaihdot ym. Nyt pitää vetää nettipiuha irti, jotta lopulta saisin koneella muutamat rästityöt tehtyä eksymättä surffailemaan.

barbamama (kuvaa kyllä varmaan kaikkia äitejä, siis se äitibarbababa, joka muotoutui aina lapselle sopivaksi sängyksi, keinuksi ja ihan miksi vaan - sellaiseksi olen alkanut tuntea itseni (lehmän lisäksi) kun minkä vaan homman saa jo tehtyä niin että lapsi roikkuu jollain tavalla mukana) + Pinja 5 vko 3 pvä

Vierailija
5/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yritän jotain rustata yhdellä kädellä, kun toinen pitelee vauvaa = )

Kylläpä aika menee nopeaan, kun sporttarillakin on jo puolentoista kuukauden ikäinen vauva..! Ei nää meidän mussukat kauaa vauvana pysy!

Frogin Sinnalle onnittelut kauniista nimestä!!

Meillä vielä käydään neuvotteluja miehen kanssa nimestä, eikä meinata päästä yhteisymmärrykseen millään!

Me joudutaan käymään isyystunnustuksessakin ennen ristiäisiä, kun ei olla kerran naimisissa! Aika huvittava ajatus kun yhdessä ollaan kuitenkin oltu jo 10 vuotta!

Vilpun nenästä on tullut muutaman kerran oikeen kunnon räkälöntit kun on kovasti aivastellut, mutta kipeen oloinen ei kuitenkaan ole..ainakaan vielä!

Toivotaan ettei tämän kipeemmäksi tulekaan!

Meille on tulossa lastenneuvolan täti puolen tunnin päästä Vilppua katsomaan, joten taidan hiukan raivata paikkoja ennen sitä..

mammutti ja Vilppu 2vk 3pv

Vierailija
6/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko minäkin kopeutuisin kirjoittelemaan meidän kuulumisia. Ei ole kyllä kauheemmin ehtinyt koneella istuksimaan.

Pikku muori kasvaa kovasti, ihan silmissä. Hyvin syö ja nukkuu vallan mainiosti. Nytkin koisailee niin suloisena tuossa meidän sängyllä. Viime viikolla oli torstaina 1kk neuvola ja siellä tuli tämmöisiä mittoja:

pituus: 53,5cm

paino: 4135g

hattu: 36,5cm

päätään pittää jo hienosti ylhäällä ja kovin koittaa muori juorutakkin. Ristiäisiä varten pittää pikkuhiljaa siivoilemaan ja koittaa jossain välissä saada leivottuakin. Saattaa olla yhdellä kädellä kyllä hieman vaikeaa :)

Isäntäkin on kivasti autellut kotitöissä ja vauvan hoidossa ja sairaalastakin kun tultiin kotio niin muutamana aamuna antoi minun nukkua niin pitkään kun halusin. Ihanaa!

Kovin ollaan ulkoiltukkin jo, kiva kun on semmoiset ilmat et pääsee ulos. Johan tuossa loppu raskaudessa tuo koppi höperyys alkoikin vaivaamaan ihan kunnolla.

Ihmeen hyvin olen jaksanu muksujen ja vauvan kanssa vaikka yöllä pitääkin heräillä. Tosin ollaan ukon kanssa semmoisia yökuhkujia että kun yleensä mennään vasta siinä 12-1.00 maissa nukkumaan niin eka yösyöttö on silloin jo hoidettu. Sitten pikku muori nukkuu 4-5h ja herää taas syömään ja jatkaa unia noin 3-4h sen jälkeen. Eli ei tässä kovin univelkaakaan ole päässy tulemaan. Hirmu kiltti vauva, ihan neuvolassakin kehuivat.

Muorilla hiukset on vaaleentunut ja muuttuneet punertaviksi. Olisi ihanaa jos tulisi punatukkainen. Minäkin ihan onnessani jo hiuksia värjäilin ja eiipä tuo tukka ole muuttunut oikeestaan mihinkään ja kynnet kasvaa ihan hurjaa vauhtia.

No tulihan tässä jo palstaa täyteltyä :) jätetään muillekin tilaa.

Paljon onnea lopuillekkin vauvautuneille helmikuisille !! (oli muutamia viel jäljellä siinä vaiheessa kun viimeksi ehdin lueskelemaan palstaa.

Ja oikein paljon onnea ristiäsiä viettäneille :)

Emppu-mamma ja pikkumuori 1kk 3pv

Vierailija
7/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on rintatulehdus nujerrettu!Voi kun ei tulisi ihan heti uudelleen.

Tänne on liittynyt sillä välin uusia joukkoomme, tervetuloa! :) Ja sitten oli viimeiset helmivauvatkin syntyneet! Onneksi olkoon!

Hiusasiaa: Mulla samanlainen " rotanhäntä" kuin ennen raskautta ja sen aikana. Mun hiukset on tosi kuivat.. Mikähän avuksi? Ainut vaan että hiukset ovat kasvaneet raskauden aikana aikamoista haipakkaa ja hyvä niin :) Mulla on aina ollut pitkät hiukset, mutta viime elokuussa lomailtiin bulgariassa ja siellä kampaaja leikkasi hiukseni niin etteivät ne ylettyneet edes olkapäille.. Siitä asti olen kasvattanut ja siksi olen erityisen tyytyväinen tähän kasvuspurttiin.

Pikkumiehen hiuspehko oli tuuhea jo syntymästä lähtien. Tummanruskeat kutrit sen kun kasvaa ja kohta kai nuo saa letille :) Eli vielä ei ole harvenemisen merkkejä ilmassa, vaikka johan nuo neuvolassa heti ekana sanoivat että " nuo ne vielä tippuu päästä" . Toivottavasti ei, kivat on pojan hiukset.

Mulla kun on tämä antibioottikuuri (saa imettää) meneillään niin poika ei huoli rintaa, maistuu vissiin niin pahalle tuo maito. Olen sitten joutunut pumpulla tyhjentämään ja todellakin mulla ei sitä maitoa ole!!! Tai sit se ei tolla pumpulla irtoa!Saan yhdellä tyhjennys kerralla kokoon molemmista rinnoista yhteensä 20ml ja se on pirunmoisen työn takana. Eihän tolla mikään vauva elä.. Harmittaa ihan itseäkin, kun ei vauva saa äidinmaitoa. Kyllähän poitsu korvikkeellakin kasvaa, mutta raskasta joka yö nousta lämmittämään pullo yms.. Toisaalta silloin kyllä vauva saa mahansa täyteen ja nukkuu tyytyväisenä monta tuntia. Saa nyt nähä nouseeko sitä maitoa enemmän ikinä vai ei :(

Auttakaa nimen valinnassa kun me ollaan miehen kanssa ihan hukassa. Me ollaan jo ennen mun raskautta päätetty että pojasta tulisi Ukko, mutta sitten kaikki sukulaiset ja tuttavat ovat sanoneet että älkää laittako Ukkoa sitä kiusataan koulussa ja se on ruma nimi...(Nää kommentit tuntuu aika ikäviltä..) Ja mun oma äiti ilmoitti että, jos me laitetaan Ukko nimeksi niin hän ei sitä sillä " hirvittävällä" nimellä kutsu! Onko tää teistä oikein? Mun mielestä äitini menee liian pitkälle. No kuitenkin, nyt on tuo Ukko-nimi ruvennut sitten arveluttamaan..(Perhanan sukulaiset!! Tekivät tästäkin vaikeata!)

Mitä mieltä te olette Ukko-nimestä? Luuletteko että olisi parempi laittaa se toiseksi tai kolmanneksi nimeksi? Kiusattaisiinkohan poikaa nimen takia? (aika mahdollista). Entä Tino-nimestä mielipiteitä?

Laitoin tuonne nimi-puolelle avauksen ja olisi tosi hyvä jos kävisitte laittamassa ehdotuksia sinne. Pliis! Te olette niin kekseliäitä, että mielenkiinnolla lukisin teidän ehdotuksia :) Tuossa alla on linkki:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9868809&p=1&tmode=1&smode…

Frog2: Kauniin nimen valitsitte teidän tytsylle :)

Aha, nyt taitaa äänimerkkejä kuulua, että olis ruoka-aika. Johan herra tuossa sitterissä ja välillä jumppamatolla on pari tuntia pojottanut. Ihmeen kauan jaksaa olla valvella ja seurustella. Viihtyy myös omissa oloissaan. On ne ihania!! No nyt ruoka antamaan!

Hyvää alkanutta viikkoa helmiksille!

~Henniina ja Ukko(ko?)

Vierailija
8/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETUMAIDOSTA: Paljonko pitäis lypsää että sitten kun alkais syöttää niin vauva sais sitä takamaitoa? 20 ml? 50 ml? Paljonko te lypsätte? Ja miten ihmeessä kerkiätte lypsämään jos vauva jo huutelee ruokaa...?

Aattelin nyt vielä kokeilla että jätän D-vitamiinin pois.

Jos vauva huutaa täyttä päätä niin onko nekin mahavaivoja vai jotain muuta? Kun ennen vain kitisi ja keppuroi eli selvästi mahavaivoja mutta nyt on alkanu tosiaan huutamaan kurkku suorana. Voi raukka-pieni sillä on varmaan vaikea olla!

SINNA onnea nimen saannista =o)

HIUKSET: molemmilla on päässä, vauvalla alkaa vaalenemaan

HANNELE

Vierailija
9/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva jumppailee tossa lattialla ja ähisee innoissaan. Käytiin aamulla lääkärissä, kun silmätulehdus on niin tujua sorttia. Nyt on erilainen silmätippa menossa, toivoakseni tepsii. Vauva on nukkunut muutamana peräkkäisenä yönä ekan unipätkän 5h putkeen. Se tuntuu huiman ihanalta. Sen jälkeen örisee ja nukkuminen on pätkittäistä, mutta se ei haittaa kun yhdenkin kerran yössä saa ruhtinaalliset 5h. Tähän astihan hän nukkui 1-2 h pätkiä, en tiedä miksi on alkanut syömäväli öisin pidentyä mutta hyvä niin. Onhan jätkällä ikää JO 5 viikkoa...

Tosi hyvin viihtyy hereillä ollessaan sylissä/jumppamatolla/sitterissä ja hymyilee varsinkin isälleen kovasti. Iltaitkut kestää vain muutamia minuutteja,tosin hievehtii ja örisee illalla selvästi päivää enemmän.

Eli hyvät tunnelmat jatkuu, en muistanutkaan että vauvan hoito onkin mukavaa!

heinä ja poika 5 viikkoa + tytöt 3 ja 5v

Vierailija
10/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka on ihan ok, tosin takkuuntuu nyt kovasti. ehkä en muista kammata sitä! kirjoitan nyt vauva sylissä... heti kun kehuin et viihtyy hyvin, hän haluskin syliin jumppaamatolta.

Jälkivuoto loppui jo pari viikkoa sitten mut nyt taas vuotaa verta, onkohan nää ekat menkat vai mitä ihmettä! päätäkin särkee. aiemmin menkat alkoi vasta vauvan ollessa n. 10kk imetyksen lopun jälkeen. onko muilla menkkoja näkynyt?

Vierailija
11/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua täälläkin - eilen tosin rauhallisin ilta kaikista. Suoraa huutoa vain hetken ja kitinääkin normaalia vähemmän.

Meillä käytössä nämä keinot:

- pumppaan etumaitoa iltaisin ja sitten kun rupeaa herumaan vauvan imiessä annan suihkuta harsoon

- disflatyl 3 krt / päivä

- aamuisin jekovit 3 tippaa (ja enempää en anna)

- aamulla koliikkipullosta 40ml maitoa + gefilus

Kaikista tärkein ja tehokkain keino on kuitenkin se, että vauvalla vähintään 2h ruokaväli - jotta maha ehtii palautua! Sitten kunnon unet myös illalla, meidän neiti kun valvoo illalla eikä nuku kuin pikkutirsoja. oma ruokavalio merkitsee tosi paljon, sipulit ja mausteet pois. Ehkä näin helpottaisi vihdoin ja ikä tekee tehtävän. Nyt sitä onkin jo reilut viikkoa.

UKKO on minusta oikein kiva nimi, me ollaan otettu se linja ettei etukäteen kerrota nimeä - ettei typeriä kommentteja tule sukulaisilta. Ristiäisten jälkeen kun kaikki saavat pitää mölyt mahassaan - entäs Urho jos ukko ei kelpaa????

t. supermam

Vierailija
12/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pinoudun ensimmäistä kertaa tänne vauvapuolelle minäkin, kun on hiukan aikaa vauvan nukkuessa.

Eli meille syntyi 4.3. sunnuntaina esikoispoika, jolla kokoa riitti. 56 cm ja 4945 g oli komeat syntymämitat. :) Synnytys käynnistyi käynnistystä edeltävänä yönä 01:45 vesien osittaisella lorahduksella ja kaikki sujui hyvin. Poika syntyi illalla 21:05. Kirjoittelen synnytyskertomuksen vielä tuonne synnytyspuolelle piakkoin.

Eilen tuli sitten pojalle 2 viikkoa mittariin ja ollaan totuteltu kotona vauva-arkeen. Poika on pääosin tyytyväinen ja oikein rauhallinen. Hiukan välillä vääntelehtii masuaan ennen kuin pieru tulee.

Minulla oli viikonloppuna rintatulehdus. Lauantaiaamuna rinnat kivistivät ja päivällä nousi sitten kuume. 38,4 astetta. Otin päivän aikana kolme Panadolia ja lypsin rintoja tyhjiksi aina, kun alkoi vähänkään tuntua täydeltä. La-su välinen yö oli tuskainen. Joka paikkaa särki. Sunnuntaiaamuna heräsin aivan hiestä märkänä puoli yhdeksältä, mutta kuume oli tiessään eikä tullut enää takaisin eli selvisin ilman antibiootteja. Kävimme sunnuntaina kuitenkin Kättärillä näyttämässä pojan napaa, kun terkkarin laittama labis-kynä poltti ihon aivan rikki. Ei ollut onneksi kuitenkaan tulehtunut ja saimme ohjeiksi vaan suihkutella napaa vedellä ja kuivata huolellisesti. Nyt napa on onneksi jo paremman näköinen. Oli pahan näköinen aluksi ja oli vaikea putsatakin, kun selvästi sattui poikaa, kun sitä yritin sörkkiä.

Maitoa minulla tulee vaikka viidelle vauvalle. Suihkutissi-ilmiöstä kärsitään myös täällä, mutta olen tehnyt nyt sitten niin, että lypsän yleensä ensin rintoja tyhjemmiksi ja syötän sitten vasta pojan. Lypsämällä tulee kerralla maitoa semmoiset 150 ml. Lypsämisellä olen saanut sen aikaan, että maitoa tulee nyt reilusti yli oman tarpeen, mutta pakko oli alkaa lypsää, kun ei poika syönyt niin paljoa, että tissit olisivat tyhjentyneet. Täytynee ottaa yhteyttä sinne maidonluovutuspaikkaan.

Alatiesynnytyksestä toipumisesta olisin kysellyt. Minulla tulee vielä jälkivuotoa, eppari on parantunut ihan hyvin ilmeisesti, mutta alapää turpoaa tosi paljon, kun olen jalkeilla päivän aikana. Sitten tulee niin inhottava paineen tunne haavalle ja muutenkin alapäähän, että on pakko mennä makuulle. Eli onko moinen turpoaminen vielä ihan normaalia?? Sain onneksi ajan hyvälle gynelle torstaille, joten menen sinne käymään, jotta saan jonkinnäköistä mielenrauhaa asian suhteen. En haluaisi nimittäin mitään takapakkia tähän toipumiseen, kun olisi mukava jo kohta päästä miehenkin kanssa harrastelemaan sitä mukavaa ässää (viimeksi varmaan joskus marraskuussa) sekä ratsastelemaan tuossa kesän kynnyksellä, kun hevonen kotiutuu koulutuspaikasta.

Mitäköhän muuta olen pähkäillyt täällä esikoispojan hoidon lomassa. Ei nyt tule mieleen, mutta tulen kyselemään teiltä kokeneemmilta, kun tulee pulmia. Tänään pitäisi meidänkin aloittaa d-vitamiini ja Cuplatonia ollaan otettu perjantaista lähtien. Toivottavasti ei vatsanväänteet lisäänny.

Nyt lähden ensimmäisen kerran vauvan kanssa ulos vaunuilemaan ja ostamaan Basibactia napaa varten.

Jolanda ja Koukkis 2 vko

Vierailija
13/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HENNIINA: Hyvä, että sait kuurin ja tulehduksen kuriin. Todella inhottava vaiva! Ja minusta Ukko on oikein kiva nimi ja toisekseenkin, mielestäni on ihan sinun ja miehesi asia päättää, että mikä teidän lapsenne nimeksi tulee. Asiatonta käytöstä sukulaisiltasi.

Vierailija
14/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se piti vielä laittaa, että raskausaikana kiloja tuli 20 ja nyt jäljellä on n. 5-6 kg ja ne olisi tarkoitus tiputtaa tässä kevään aikana, kunhan pääsen taas treenailemaan. Kävin kurkkaamassa tuolla teidän painonpudotuspinossakin jo, mutta siis minkälaista treeniä saa näin alkuun tehdä??? Ainakin lantionpohjan lihaksia saa treenata ja kävellä vaunujen kanssa, mutta mitä muuta ja missä vaiheessa voi alkaa kuntoilemaan tehokkaammin? Kiitos infosta, jos joku osaa neuvoa (Sporttari?). Kesällä olisi tarkoitus alkaa taas ihan koristreenit, mutta ennen sitä pitäisi kyllä saada jo jotain tehtyä, etten ole aivan rapakunnossa silloin.

Vierailija
15/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan!

Niinhän ne viisaat sanovat että uusi lumi on vanhan surma, eli nyt sitä kesää jo odotellaan! =)

Meillä ensimmäinen 4h jakso yöllä! Jippii!!!! Tosin tänä aamuna hirmu tiuhaan syötiin, saas nähdä kuin sitten ensi yön jaksaa. Yskäkin alkaa pikkuhiljaa pikkuisella helpottamaan, sen sijaan isompi ipanoista kröhii öisin tosi pahan kuuloisesti... =( No yskä lähtee yskimällä, tosin kyllä hän saa siihen yskänlääkettä.

G: tukka muuten hyvin mut harjaa ei oo kauhean usein tullut näytettyä... Kun ei ehdi tai viitsi tai löydä harjaa... =) Muistelen myös, että multakin tippui tukka vasta imetyksen loputtua. Ja silloin sitä lähti ihan tukoittain! Saas nähdä kuin nyt käy kakkosen kanssa.

Maanantai alkoi silleen perinteisesti. Työelämässä olisin varmaan jo lähtenyt kotiin odottelemaan parempaa huomista. Tosin tämän päivän tapahtumat osittain ihan omaa valintaa, joten siksi kestetään kuin NAINEN. =)

Isäntä aamusta ilmoitti ajavansa " mun" kauppakassilla. No aamupäivällä soiteltiin ja hän kertoi että jäähdytinnesteet ovat 1kk seisonnan aikana kadonneet... Eli uutta autoa aletaan hommaamaan, kun tuo raato ei edes kolmea vuotta vielä! Perjantaina olis katsastus. Luultavasti joku liitin vuotaa, mut etippä se näistä uusista autoista... Jos akun irroittaa, täytyy huollon nollata ajotietokone, että sen saa yleensä käynnistymään. No tämän vuoksi sitten lähdin julkisilla (Helsingissä) hakemaan pakettia Malmilta (meidän lähiposti 5km päässä). Sinne pääsin ihan mainiosti, mut takaisin tullessa oli bussit täynnä lastenvaunuporukkaa, joten ei kun kävellen kotiin.... kävin tosin matkan varrella ystäväni luona Falkullassa kahvilla, vähän sain lämmitettyä näppejäni. Kun en ollut varautunut kävelyyn, oli hanskat kotona.

Positiivista asiassa oli että tuli käveltyä, saatua paketti ja tervehdittyä ystävää. Huonoa se että jalat oli umpijäässä ja takki märkä. Enkä jaksanut enää käydä ruokakaupassa. Tällein nämä palvelut ovat lähellä. On se kun, jos kohtuullisessa ajassa haluaa lapsen kanssa liikkua Helsingissä, tarvitsee oman auton. Ne bussit kulkevat vielä 20 min välein. Tosin turhaa rutisen, esim. maalla (mummolassa muinoin) ei päässyt viikonloppuisin Jyväskylään kuin mutkien kautta ja muutenkin tunnin välein meni silloin Saarijärvelle linja-auto. Tiuhempi liikenne täällä on joka tapauksessa. Mutta silti harmittaa, kun ennen asuin tuossa Hermannissa(Vallilassa), niin kaikki oli kävely- tai ratikkamatkan päässä. Ei mennyt postimatkaan 50min. kävellen tai joutunut 20min odottamaan liikennevälinettä. Toista se on täällä kehä III kupeessa. Isäntä aina vitsailee, että jos maanjäristys tulisi, niin Jakomäestä tulisi Vantaan lähiö... =)

No mulla on sentään Ikea kävelymatkan päässä, lähempänä kuin posti. =)

Aurinkoisempaa huomenta!

T:Tea & Samu

Vierailija
16/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vielä...

Juu menkat alkoi heti jälkivuodon loputtua, noin pari viikkoa väliä. Nyt jo toiset (tiuhempi kierto kuin ennen...???)

Tukasta vielä: Samulla on sellainen punaisen tummanruskea tukka, jossa on oikean korvan takana ihan vitivalkoinen läntti... Erikoinen. Ei ole vauvatukka vielä irronnut. Rikulta irtosi n. 3 kk iässä ja samalla kasvatti vaalean tukan. Kaunis poika, isot tumman ruskeat silmät ja vaalea tukka. Mielenkiinnolla odotan Samun värejä, kun noin punertava on tuo tukka. Meillä kummallakin on noita punatukkaisia suvussa ja Arin puolella niitä ruskeasilmäisiä... =)

Painoa tullut 1,5kg takaisin vaikka olin päässyt jo raskauden alkupainoakin pienempiin lukemiin...Nyt lopetettava se suklaan ja pullan mussutus ja käveltävä useammin sinne Malmille hakemaan se posti... =)

Jatkoja!

T:Tea & Samu

Vierailija
17/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa.

Päivät vaan vierivät ja aina olen tulossa kirjoittamaan mutta jonnekkin ne tunnit aina kuluvat.

Tyttö on tänään tasan kuukauden ja ihan mukavasti on mennyt. Pitkiä aikoja on hereillä mutta nukkuu yöt ihan kohtalaisesti. Ei mitään suurempaa ongelmaa millään osa-alueella ainakaan toistaiseksi =)

Yritän nyt etsiä aikaa käydä täällä vähän useammin. Laitan tähän meidän helmikuisten syntyneet. Jos jonkun tiedät puuttuvat tai ovat väärin, niin ilmoittakaa.

Mukavaa viikonalkua kaikille.

Ja kolomoselle onnea. Hyvää kannatti odottaa =)

MyQ ja Tyttö tasan 1kk

[color=purple][size=3]Helmikuisten syntyneet:

päivä, sukupuoli, paino, pituus, py, rv[/size][/color]

[color=red][size=2]24.11 pikkukeskoset: Tytöt 540g ja 705g, [color=blue][size=2]Poika 870g, rv 26+1

[color=red][size=2]7.1 Iciar: Tytöt 1465g, 38cm ja 1475g, 38cm, rv 34+2

[color=blue][size=2]13.1 nona--: Poika 2560g, 46,5cm, rv 36[/size][/color]

[color=blue][size=2]15.1 Kaer: Poika 3160g, 48cm, rv 35+6[/size][/color]

[color=blue][size=2]19.1 ninnu-81: Poika 2800g, 48cm, py 33cm, rv 37+6

[color=red][size=2]24.1 Pearl07: Tyttö 3980g, 52cm, rv 37

24.1 Pessi80: Tyttö 2700g, 46cm, rv 35+4

[color=red][size=2]26.1 minttuli81: Tyttö 3620g, 50cm, rv 39+1[/size][/color]

[color=red][size=2]27.1 Maaret(ti): Tyttö 3670g, 51,5cm, py 34cm, rv 39+1(39+6)[/size][/color]

[color=blue][size=2]27.1 minea80: Poika 3470g, 49cm, rv 38+4[/size][/color]

[color=red][size=2]28.1 kirsi-mama: Tyttö 3244g, 47cm, rv 37+4[/size][/color]

[color=blue][size=2]29.1 Belleville: Poika 3050g, 50cm, rv 39+2[/size][/color]

[color=red][size=2]29.1 ha-lm: Tyttö 3710g, 50cm, rv 40+1

[color=blue][size=2]30.1 oona05: Poika 3770g, 51cm[/size][/color]

[color=red][size=2]30.1 frog2: Tyttö 3900g, 52cm, py 35,5cm, rv 39+3[/size][/color]

[color=blue][size=2]30.1 Mykerinos: Poika 2830g, 47cm, rv 39+3[/size][/color]

[color=red][size=2]31.1 daaruska: Tyttö 3320g, 51cm, rv 38+0[/size][/color]

[color=blue][size=2]31.1 calmus: Poika[/size][/color]

[color=red][size=2]31.1 karoli: Tyttö 2820g, 49cm

[color=red][size=2]1.2 Emylis: Tyttö 3000g, 49cm, rv 38+4[/size][/color]

[color=blue][size=2]1.2 limonadi: Poika 3570g, 52cm, rv 39+2

[color=blue][size=2]3.2 Helmy: Poika 4105g, 54cm, rv 40+1

[color=red][size=2]3.2 Helmikuu07: Tyttö

[color=red][size=2]4.2 Ceci: Tyttö 3840g, 50cm, rv 38+6[/size][/color]

[color=red][size=2]4.2 Sporttari: Tyttö 2710g, 48cm, rv 40+0

[color=blue][size=2]4.2 sjt: Poika 3930g, 53cm

5.2 leijailevi: Poika 3080g, 49cm, rv 38+0

[color=blue][size=2]6.2 Mairanne: Poika 3690g, 52cm

[color=blue][size=2]6.2 zandels: Poika 3660g, 50,2cm, rv 39+4

[color=red][size=2]8.2 jjae: Tyttö 2635g, 49cm, rv 39+3

[color=red][size=2]8.2 neet: Tyttö 3000g, 50cm, py 33cm, rv 39+1

[color=blue][size=2]9.2 05(07): Poika 2530g, 46cm, rv 41

[color=red][size=2]9.2 vauva0207: Tyttö 3420g, 49cm, py 35cm, rv 39+5

[color=red][size=2]10.2 Henna_.: Tyttö 3550g, 52cm, py 35,5cm, rv 40+3

10.2 Niisku_84: Tyttö 3900g, 50cm

[color=blue][size=2]10.2 Hannele-81: Poika 2890g, 49cm, rv 38+6

11.2 shmoli: Poika 3980g, 53cm

[color=red][size=2]11.2 timbe: Tyttö 3490g, 49g, rv 40+2

[color=red][size=2]11.2 Nea81: Tyttö 3070g, 48,5cm

[color=blue][size=2]12.2 Heinä76: Poika 4774g, 54cm, py 38,5cm, rv 41+0

12.2 Lupita: Poika 3795g, 50,5cm, py 36cm

[color=red]13.2 rosalunda: Tyttö 3960g, 53cm

14.2 Saibu: Tyttö 3170g, 48cm

[color=blue]14.2 piba: Poika 4310g, 51cm

15.2 ¿minni-: Poika 3860g, 50,5cm

15.2 ¿molla_maija-: Poika 4110g, 52cm, rv 40+0

[color=red][size=2] 16.2 Emppu-mamma: Tyttö 3460g, 48,5cm, py 35,5cm, rv 39+1

[color=blue][size=2]17.2 kojootti83: Poika 3210g, 49cm

18.2 pajuska83: Poika 3850g, 53cm

[color=red][size=2]18.2 sole2: Tyttö 3535g, 51cm, rv 39+4

[color=blue][size=2]19.2 Viherrys: Poika

19.2 villililli: Poika 4260g, 53cm, py 36cm

[color=red][size=2]19.2 MyQ: Tyttö 4050g, 50cm, rv 41+5

19.2 E-e-m-u: Tyttö 4180g, 52cm, rv 41+2

20.2 Kaksosnainen: Tyttö 4185g, 53cm

[color=blue][size=2]20.2 Tuiskuliina: Poika 3930g, 53cm, rv 39+3

20.2 e75: Poika 3760g, 57cm

[color=red][size=2]21.2 Onnannaa: Tyttö 3300g, 50cm, rv 39+6

21.2 marikah1: Tyttö 3650g, 50cm

[color=blue][size=2]21.2 Henniina-: Poika 4040g, 53cm, py 34cm, rv 41+3

21.2 minä84: Poika 3550g, 51cm, py 36cm, rv 39+6

22.2 spaceage: Poika 2900g, 50cm, rv 40+1

22.2 heta1982: Poika 3745g, 50cm

[color=red][size=2]23.2 ruujsal: Tyttö 3135g, 49cm, rv 41+3

[color=blue]24.2 nunu77: Poika 4150g, 51cm

25.2 Nyytti07: Poika 3490g, 51cm, py 36cm, rv 39+6

[color=red]26.2 Mini-05: Tyttö 3090g, 49cm, py 32cm, rv 40+0

[color=blue][size=2]27.2 lennard: Poika 4380g, 52cm, py 39cm, rv 42+4

27.2 Emmu80: Poika 2770g, 48cm, py 34,5cm, rv 39+6

[color=red]27.2 jomppana: Tyttö 3600g, 50,5cm, py 35cm, rv 41+1

28.2 ¿Jonzu-: Tyttö 3850g, 49cm, py 35,5cm, rv 41+5

1.3 Helmiina83: Tyttö 3630g, 50cm, py 35,5cm, rv 40+2

1.3 Emppuli76: Tyttö rv 42+1

2.3 heidimaria:

[color=blue]2.3 mammutti80: Poika 3820g, 54cm

[color=blue]3.3 pirriäinen: Poika 4325g, 52cm, py 36cm, rv 40+4

3.3 sippu81: enkelipoika

4.3 Jolanda: Poika 4945g, 56cm, py 36cm, rv 42+1

[color=red]5.3 pikku85: Tyttö 3440g, 50cm, rv 41+4

13.3 kolomonen: Tyttö 3855g, 53cm, py 35cm[/size][/color]

Vierailija
18/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Mä tulin tässä mukaan vasta pari viikkoa sitten...

Mun nimi on Tea, 34v toinen lapsi, avoliitto. Ensimmäinen on Riku 1,5v joka kanssa syntyessään iso 5555g, pituus 56,5cm ja pipo 39cm

Samu poika syntyi 12.2.07 Kättärillä klo 9.45 paino5345g pituus56,5cm pipo tais olla 37cm kesarinleikkauksella.

Vierailija
19/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näitä vitsauksia kyllä kaikenmoista koko ajan! Mulla on nyt ollu pari päivää vuotoa ja se on ihan kirkkaanpunaista eli ei mitään menkkavuotoa. Mitä muuta se voi olla? Olen soitellut lääkärit ja kaikki läpi, että huolestunko, onko kohtutulehdus.. Mutta tän antibiootin pitäs tehota siihenkin ja käskivät vaan seuraamaan tilannetta.. Mutta eihän vuoto saisi olla ihan kirkkaanpunaista? Ja sitä tulee aika paljon (kuin olisi menkat..)

Onko kellään muulla ollut vastaavaa?

Koko ajan pitää olla huolissaan, ikävää...

~Henniina ja Ukko

Vierailija
20/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNELE: mulla ainakin etumaito on kuin rasvatonta maitoa, laihaa ja läpikuultavampaa kuin selvästi paksumpi ja kermamaisempi takamaito. Etumaitoa mulla tulee noin 40 ml siitä n. 120-140 millistä mitä saan yhdestä täydestä rinnasta lypsämällä irti (tän jälkeen siitä voi vielä vauva syödäkin hyvän tovin ihan tyytyväisenä, mut pumpulla ei irtoa enempää.)

Maitopulasta kärsiville vielä sellainen vinkki, että juottehan tarpeeksi? Sillä on nimittäin huima vaikutus. Itse juon noin 2,5 litraa päivässä + ruuassa tulevat nesteet ja maitoa piisaa mukavasti. Vauva imee kuulemma vuorokaudessa 20-25% painostaan eli voitte laskea paljonko nestettä hupenee pelkästään sinne --> toista litraa lapsen painosta riippuen. Tuon nesteiden tärkäyden huomasin taas tänään kun olin liikenteessä koko päivän ja unohdin juoda ja syödä. Tissit tuntui tyhjiltä. Pitää nyt tankata hyvin että yöllä riittää neidille sapuskaa :-)

Ukko on ihan kiva nimi. Jos koittaa keksiä niitä mistä ei voida kiusata niin vähiin jäävät sellaiset nimet. Lapset on tässä asiassa vähän turhankin kekseliäitä. Sukulaiset vaietkoot nimen suhteen. Meidänkin ristiäisissä oli pari hämmästynyttä naamaa mutta moni sitten sanoi että ihan kiva nimi tuo Pinja Matilda.

barbamama + pinja