Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin kirkkoihin tulee pääsymaksu

Vierailija
07.05.2025 |

Helsingin tuomiokirkko, Suomenlinnan kirkko, Johanneksenkirkko ja Kampin kappeli keräävät kesäelokuussa pääsymaksua ulkopaikkakuntalaisilta vierailijoilta. Temppeliaukion kirkossa vierailijamaksu on käytössä ympäri vuoden.

Turussa tai Tampereella ei ole vielä seurattu pääkaupungin esimerkkiä.

https://yle.fi/a/74-20158663

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minä olen noissa jo käynyt, ei tarvitse pääsymaksullisiin kirkkoihin Hesassa siis mennä.

Turun tuomiokirkko.... Kun siellä tympeitä turkulaisia, niin ei sinne oikein tee mieli mennäkään. Turkulaisten törkeydellä, jopa siellä kirkossa, ei ole mitään rajoja! Ihmismäisyyden irvikuvia! Täysin kahjoja! TÄYSIN KÄHJOJA!

Mitä sinä puhut. Me turkulaiset ollaan mukavia. 

Vierailija
62/65 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Sari Essayahkin anna siunauksensa moiselle päätökselle: KD:hän on oikeistopuolue.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmalla täysin normaalia. Esim. Notre Dame ja Lontoon St. Paul. 

Paitsi että Notre Dame on (tai on ainakin ollut) ilmainen. Torniin oli pääsymaksu. 

Vierailija
64/65 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen eronnut kirkosta. Vielä kun saataisiin hautaus- ja vihkitoimi pois kirkolta, niin olisin tyytyväinen. Valtion ja kirkon ei tule olla toisiinsa kytköksissä.

Ainoa kirkko, johon maksaisin pääsymaksun Suomessa on Turun tuomiokirkko. Mutta kaipa johanneksenkirkon aasialaiset turistit jonkun killingin kassaan tuovat, että se peittää keräämiskulut. Saa sitten taas Helsingin piispa tarjota sampanjaa vierailleen.

Jaa, jos jossakin maailmalla kirkkoihin on pääsymaksuja, turistikohteina, niin vastaavasti on kyllä sitten paljon sellaisiakin kirkkoja maailmalla, sekä myös museoita, isoja museoita, kuuluisia museoita, joihin ei ole pääsymaksua. Lontoossa esim. hyvin monta kuuluisaa museota vapaalla sisäänpääsyllä (erikoisnäyttelyt pois lukien).

Valtio ja kirkko, mun mielestä ne ovat kyllä Suomessa erillään. T

Sinun mielipide, ok. Ehkä tästä joskus äänestetäänkin, mutta sinä saat kuitenkin erota kirkosta eikä sinun tarvitse noudattaa työssäsi kirkollisia pyhiä. Varmasti saat mennä töihin ilman lisiä.

Vierailija
65/65 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ehkä tästä joskus äänestetäänkin, mutta sinä saat kuitenkin erota kirkosta eikä sinun tarvitse noudattaa työssäsi kirkollisia pyhiä. Varmasti saat mennä töihin ilman lisiä."

Kirkko ei ole näitä pyhiä neuvotellut työtekijöille vaan ammattiyhdistysliike, jotka sitten on yhteistyössä työnantajajärjestöjen kanssa hyväksytty.

Nuo pyhät on eritelty kunkin alan työehtosopimukissa. Mikäli se kirkosta ja työnantajista olisi kiinni noita pyhiä ei taatusti vietettäisi palkallisina vapaina. Riistäjät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi