Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutosneuvottelut ja vanhempainvapaa

Vierailija
07.05.2025 |

Hei, 

työpaikallani alkoi muutosneuvottelut. Olen itse jäämässä vanhempainvapaalle juuri muutosneuvotteluiden arvioidun päättymispäivän jälkeen. Onko minulla minkäänlaista vanhempainvapaan tuomaa irtisanomissuojaa?

Olen ilmoittanut esimiehelleni tulevasta vanhempainvapaalle jäämisestä jo aikoja sitten.

kiitos vastauksista!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa vanhempainvapaalla ei saa irtisanoa, ellei koko firman toiminta lopu. Raskaana olevankin irtisanominen vaatii työnantajalta aika tarkan määritelmän, ettei johdu raskaudesta.

Vierailija
2/5 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut voidaan sitten irtisanoa heti kun palaat perhevapaalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa näiden asioiden kanssa olla myös yhteydessä luottamusmieheen. Hän varmasti osaa katsoa, että toimitaan oikeudenmukaisesti. Raskaana/perhevapaalla olevalla on eräänlainen "erityisasema" näissä asioissa.

Vierailija
4/5 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinut voidaan sitten irtisanoa heti kun palaat perhevapaalta.

Näin tietenkin, jos ap:n työnkuvaa ei enää ole eikä ole tarjottavissa toista työtä.

Vierailija
5/5 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen itse jäämässä vanhempainvapaalle juuri muutosneuvotteluiden arvioidun päättymispäivän jälkeen. "

Ap:n tapauksessa irtisanominen voi toteutua jo muutosneuvotteluissa, sillä vanhempainvapaa alkaisi vasta muutosneuvottelujen jo päätyttyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan