Missä iässä viimeistään alkaa Marimekkotanttamaisuus?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Se alkaa jo viimeistään kolmekymppisenä jos on alkaakseen. Siihen liittyy myös Pentikin ja Artekin sisustusesineet. Myöhemmin se ei enää iske jos on välttynyt tuolta.
Mitä te sitten käytätte? Pentik, Artek ja Marimekko on just parhaita. Nanso myös.
Keski-ikäiset naiset ei ylipäätään voi pukeutua niin ettei jollain olis jotain valittamista. Ei saa pukeutua nuorekkaasti, ei saa pukeutua tätimäisesti. Onneks tässä iässä ei enää tippaakaan kiinnosta muiden mielipiteet.
Olen 54v enkä tähän päivään mennessä ole käyttänyt Marimekkoa. Ovat varmasti ihan laadukkaita, mutta kuosit ja useimmat väriyhdistelmät ei ole minun makuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se alkaa jo viimeistään kolmekymppisenä jos on alkaakseen. Siihen liittyy myös Pentikin ja Artekin sisustusesineet. Myöhemmin se ei enää iske jos on välttynyt tuolta.
Mitä te sitten käytätte? Pentik, Artek ja Marimekko on just parhaita. Nanso myös.
Suurin osa vaatteistani on Ralph Laurenia. N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marimeko vaatteet loppuu kokoon L, ei isommat mammat saa vaatteita sieltä. Itse en ole koskaan Marimekosta tykännyt. Se Unikkokuosikin on niin loppuunkulutettu, että meinaa yrjö lentää kun se näkyy ties missä milloinkin. Nuoret varsinkin käyttää sellaisia collegepaitoja, joissa on se unikko. Ei se Marimekko ole mun mielestä edes mammatanttamerkki. Moni kyllästynyt, jos edes koskaan pitänyt ja koot niin pieniä, että ei mene päälle. Lisäksi kalliita ja huono laatu.
Ne loppuvat kokoon xxl. Mutta mitoitus ei kauhean reilua oo.
No ei ainakaan vähän aikaa sitten, kun kävin Marimekon myymälässä niin ollut kuin L-kokoon saakka. Ennen on saanut isoja kokoja, ei enää.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret, laatutietoiset ja varakkaammat naiset käyttää nykyään tosi paljon. Katseleppas vaikka täällä yliopiston käytävillä. 😇
Näin juuri. Saman huomion olen tehnyt. Myös miesopiskelijoilla on käytössä ja nimenomaan yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret, laatutietoiset ja varakkaammat naiset käyttää nykyään tosi paljon. Katseleppas vaikka täällä yliopiston käytävillä. 😇
Näin juuri. Saman huomion olen tehnyt. Myös miesopiskelijoilla on käytössä ja nimenomaan yliopistossa.
Juuh, ne varakkaat opiskelijathan sitä käyttää :D
Marimekkoa käyttää niin teinit, parikymppiset, keski-ikäiset kuin mummotkin. Ap on varmaan itse joku persaukinen.
Varmaan ensimmäiset Marimekon vaatteet ostin teininä, ensimmäisillä kesätyörahoilla, niin kuin teki myös lapseni.
Minulle aina ollut tärkeintä mitä arvoja yritys edustaa eli en osta pelkästään tuotetta, vaan myös arvoja, mitä yritys edustaa. Olen ollut jo lapsena valveutunut ostaja ja haluan olla tekemässä yhteistä hyvää, oli miten vähän rahaa tahansa käytössä. Suosin kotimaista, suomalaista työtä mahdollisimman paljon ja yritys maksaa veroja Suomeen. Ne joskus menevät jopa tyylini ja kauneuden edelle, kuten kun ostin kengät.
Onhan se tuokin ylpeyden aihe, kun inhoaa kaikkea suomalaisia tuotetta ja kotimaisuutta. Näinkö sitä yhteiskuntaa rakennetaan?
Marimekko on ollut vuosikymmeniä hyvä työllistäjä, myös välillisesti ja maksaa veronsa Suomeen.
Olen M74 ja Jokapoika-paitoja olen käyttänyt niin kauan kuin niitä on myynnissä ollut. Kalliita, mutta kestäviä eikä välttämättä tarvitse silittää (kuositellaan kosteana niin kuin muinoin sanottiin). Minulla on yhdeksän tällaista maripaitaa ja aion käyttää niitä edelleen.
En tiedä, missä ulkomailla olet käynyt. Itse asun Keski-Euroopassa suurkaupungissa, ja kyllä täällä metropoleissa Marimekko vilahtelee useastikin - ja eivät ole suomalaisia.
En tiedä missä iässä, mutta silloin kun vyötärö katoaa. Vaihdevuosissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi yööökk olkoon, just aivottomille suunniteltu jotka ei osaa ajatella omilla aivoillaan!
Pitää olla melkoisen rikas, että on varaa marimekkoihin. Ei kaikki edes pystyisi tätiytymään sillä tavalla.
Enpä tiedä, milloin tapahtuu. Itse olen 45 vuotias ja minulla ei ole Marimekkoa missään muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niitä muita. Villeroy&Boch, Rörstrand, yms.
65v
Ei ole Marimekkoa.
Eikä tule!!
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tuokin ylpeyden aihe, kun inhoaa kaikkea suomalaisia tuotetta ja kotimaisuutta. Näinkö sitä yhteiskuntaa rakennetaan?
Marimekko on ollut vuosikymmeniä hyvä työllistäjä, myös välillisesti ja maksaa veronsa Suomeen.
🤣🤣
44% Marimekon tuotteiden valmistusmaat ovat Kiina (19%), Thaimaa (16 %), Portugali (15 %), Viro (10 %), Turkki (12 %), Suomi (5 %), Liettua (6 %).
No vau! Alankohan vuoden päästä fanittaa Marimekkoa kun en tähän mennessä ole voinut sietää niitä kuoseja ja malleja? Vaikea on kyllä uskoa. Tanttamaisuutta löytyy jo vuosia, mutta että marimekkoakin vielä lisäksi?