Missä iässä viimeistään alkaa Marimekkotanttamaisuus?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Älä pelkää. Se ei tapahdu kaikille.
Mulla ei ole marimekkoa. En käytä tunikoita tai muuta saissea. Mulla on pitkä tumma tukka. On oma hiusväri.
54v.
Mites tää hiusasia nyt liitty yhtään mihinkään?
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se alkaa jo viimeistään kolmekymppisenä jos on alkaakseen. Siihen liittyy myös Pentikin ja Artekin sisustusesineet. Myöhemmin se ei enää iske jos on välttynyt tuolta.
Mitä te sitten käytätte? Pentik, Artek ja Marimekko on just parhaita. Nanso myös.
No niitä muita. Villeroy&Boch, Rörstrand, yms.
Oho, enpä tiennytkään, että noilla merkeillä on myös vaatemallisto. Mistä löytyy?
Systeri alko käyttää 40v. Kirjaimellisesti. Oli juhlissaan ekassa Marimekossaan ja siitä se ajatus sitten lähti.
Äiti ei raaskis ikinä laittaa semmoista summaa vaatteeseen, ei edes talvitakkiin.
Mä en marimekkoa päälleni laita(enkä eläinkuoseja), mutta vastaavia olen käyttänyt koko ikäni.
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret, laatutietoiset ja varakkaammat naiset käyttää nykyään tosi paljon. Katseleppas vaikka täällä yliopiston käytävillä. 😇
Näin juuri. Saman huomion olen tehnyt. Myös miesopiskelijoilla on käytössä ja nimenomaan yliopistossa.
Juuh, ne varakkaat opiskelijathan sitä käyttää :D
Ei kaikki ole persaukisia 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marimeko vaatteet loppuu kokoon L, ei isommat mammat saa vaatteita sieltä. Itse en ole koskaan Marimekosta tykännyt. Se Unikkokuosikin on niin loppuunkulutettu, että meinaa yrjö lentää kun se näkyy ties missä milloinkin. Nuoret varsinkin käyttää sellaisia collegepaitoja, joissa on se unikko. Ei se Marimekko ole mun mielestä edes mammatanttamerkki. Moni kyllästynyt, jos edes koskaan pitänyt ja koot niin pieniä, että ei mene päälle. Lisäksi kalliita ja huono laatu.
Ne loppuvat kokoon xxl. Mutta mitoitus ei kauhean reilua oo.
No ei ainakaan vähän aikaa sitten, kun kävin Marimekon myymälässä niin ollut kuin L-kokoon saakka. Ennen on saanut isoja kokoja, ei enää.
Eli haukut täällä Marimekkoa siksi kun olet niin lihava eikä kokoasi löydy kaupasta.
Muuten ostaisit, laihduta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se alkaa jo viimeistään kolmekymppisenä jos on alkaakseen. Siihen liittyy myös Pentikin ja Artekin sisustusesineet. Myöhemmin se ei enää iske jos on välttynyt tuolta.
Mitä te sitten käytätte? Pentik, Artek ja Marimekko on just parhaita. Nanso myös.
Oho, enpä tiennytkään, että noilla merkeillä on myös vaatemallisto. Mistä löytyy?
Ai haluat tietää vaatteenikin? No en juurikaan suosi suomalaista. More&more, Opus, Milano, esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai haluat tietää vaatteenikin? No en juurikaan suosi suomalaista. More&more, Opus, Milano, esimerkiksi.
Todella rumia, en huolisi vaikka maksettais
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella rumia, en huolis
Okei :D en mä kyllä antaiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla jos näen jonkun pukeutuneen M.mekkoon, kierrän kaukaa, sillä oikein liputtaa että olen suomalainen.
Sinulla pieni aukko sivistyksessä. Marimekon myymälöitä on satoja eri puolilla maailmaa, monin kertainen määrä Suomen myymälöihin verrattuna ja siksi jonkun kieräminen on turhaa. Samoin liikevaihto.
Erityisesti suosittu Marimekko on Japanissa jaa Kiinassa ja monessa muussa maassa paremmissa piireissä, kuten Yhdysvaltojen presidenttien rouvien päällä, kuten HilaryClinton, Obama, mutta suomalaiset tyylilyydit voivat pahoin jo nähdessään Marimekkoa. Tyylitajua ja kauneutta on nyt kaikenlaista, mieluimmin vaate joka hikipajassa tehty.
Ja käytän Marimekkoa, siinä missä muutakin suomalaista designia ja näin suvussani jo neljässä polvessa, myös teinit kantavat ylpey
Niin tai ko. tuotteet on rumia tai liian kalliita. Marimekko ei vaan kertakaikkiaan kolahda kaikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vaatteistani on Ralph Laurenia. N43
Typerän näköisiä vaatteita ja menettää vieläkin kiinnostustaan, kun sivuilla on malleina väärän värisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi yööökk olkoon, just aivottomille suunniteltu jotka ei osaa ajatella omilla aivoillaan!
Ei tuo sinunkaan aivotoiminta oikein kunnolla suju, pitää yökötellä toisten vaatemieltymyksille. Olet vielä junttiakin alemmalla tasolla ihmisenä.
Opettajilla alkaa varmaan heti kun saa pari tiliä niin siitä sit pikkuhiljaa marimekkoa.. muutoin veikkaisin että nuoret noin 15-20v ja sen jälkeen plus 40v
Kirsti Pakkasen aikaan Marimekko ei ollut tanttaa.
Täällä sitä muijat esittää olevansa parempaa väkeä kun ei omista YHTÄÄN marimekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen M74 ja Jokapoika-paitoja olen käyttänyt niin kauan kuin niitä on myynnissä ollut. Kalliita, mutta kestäviä eikä välttämättä tarvitse silittää (kuositellaan kosteana niin kuin muinoin sanottiin). Minulla on yhdeksän tällaista maripaitaa ja aion käyttää niitä edelleen.
Lisäykseksi: Yhdeksän paitaa on tällä hetkellä, vuosien varrella olen ostanut ja myynyt näitä paljon. Yhden myin jopa inhoamani vih... korjaan värillisen puolueen paljon puhutulle edustajalle. Paidoillani en ota kantaa puoleen enkä toiseen. Toisinaan ne herättävät huomiota, mutta se ei ole minun asiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun Villeroy&Bochin ja Rörstrandin vaatteiden ostopaikan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sitä muijat esittää olevansa parempaa väkeä kun ei omista YHTÄÄN marimekkoa.
Mä omistan kirjaimellisesti Marimekkoa. Omistan siis Marimekon osakkeita. Kurssi on noussut kivasti ja osinkojakin rapisee.
Olen aina inhonnut Marimekkoa enkä omista yhtään mitään siihen liittyvää. Enkä tule koskaan hankkimaan/käyttämään.
N 58
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vikaa Pentikissä on? En ole edes keskiluokkainen, vaan tehnyt ravintola-alan hommia ja nykyisin toimin keikkamyyjänä, ja silti minua ihastuttaa Pentikin astiasto, joka suurimmilta osin tehdään vielä Suomessa. Kun on tällainen yksinelävä, niin onkin joskus mahdollisuus ostaa kirpputorilta Pentikiä, ja parhaillaan keräilen Vanilja-astiastoa, joka on todella kaunis astiasto ja sopii juhlaan kuin juhlaan arjen lisäksi. Tykkään jopa Muumi-mukeja ja muita astioita enemmän Pentikin Vanilja-astiastosta. Sen lisäksi löytyy kirpputoreilta ja kierrätyskeskuksista löydetyt vielä Suomen aikaisia Arabioita, KoKo-sarjaa eri väreissä ja sitten on jotain Kermansaven vihreitä kuppeja muutama ja jotain vanhaa Pentikin lautasta pyöreänä ja neliön muotoisena. Olen niin visuaalinen ihminen, että tarvitsen visuaalisia elämyksiä jopa keittiöön. Marimekot ei oikein nappaa, on vaan pari muovista Marimekon tarjoilulautasta eri koossa ja puhelimessani komeilee vihreät Unikko-kuoret, niihin Marimekon kuvioinnit voikin vielä sopia toisin kuin vaatetukseen. Ei vain minuun ole napannut Marimekon vaatteet, vaikka maksettaisiin.
Mitä sinä sitten ostat ja käytät? Vai teetkö kaiken itse astioista vaatteisiin?