Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä viimeistään alkaa Marimekkotanttamaisuus?

Vierailija
05.05.2025 |

Miten on?

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret, laatutietoiset ja varakkaammat naiset käyttää nykyään tosi paljon. Katseleppas vaikka täällä yliopiston käytävillä. 😇

LOL 🤣 Ainahan noita on sellaiset viherhippihenkiset nuoretkin käyttäneet. Tyylikkäät ja laatutietoiset nuoret naiset käyttävät jotain ihan muuta. 

Olisihan se kauheaa, jos suomalaiset tyylikkäät ja laatutietoiset naiset käyttäisivät suomalaista designia, jonka vaatteen suunnittelija kerrotaan tuotteessa ja jolle maksetasn suunnittelusta palkkaa tekijäoikeudennojalla. 

Paljon parempi jossakin hikipajassa valmistettu tuote. Siitä tulee niin mahtava tyylikäs fiilis. Josta vli ylpeillen kertoa. 

Ei ne nuoret vaatesuunnittelojat tarvitse näkyvyyttä ja palkkioita, ei ainakaan suomalaiset. 

Vierailija
62/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60+, eikä ole yhtään Marimekkoa...

Samma här 😊.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marimeko vaatteet loppuu kokoon L, ei isommat mammat saa vaatteita sieltä. Itse en ole koskaan Marimekosta tykännyt. Se Unikkokuosikin on niin loppuunkulutettu, että meinaa yrjö lentää kun se näkyy ties missä milloinkin. Nuoret varsinkin käyttää sellaisia collegepaitoja, joissa on se unikko. Ei se Marimekko ole mun mielestä edes mammatanttamerkki. Moni kyllästynyt, jos edes koskaan pitänyt ja koot niin pieniä, että ei mene päälle. Lisäksi kalliita ja huono laatu.

Hyvälaatuisia ainakin aiemmin  olleet. Minulla on  t -paita, pitkähihainen ja laadukasta kangasta onkin, on ollut vuosia käytössä.

Niitä navettamekon näköisiä en osta

Mulla on muutama tasaraitapaita, jotka ovat olleet käytössä noin 30 v ja ihan hyvälaatuisina vieläkin. On myös monta kolttua ikähaarukassa 10 - 20 v, täysin käyttökuntoisina vieläkin.

Vierailija
64/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkaa jo viimeistään kolmekymppisenä jos on alkaakseen. Siihen liittyy myös Pentikin ja Artekin sisustusesineet. Myöhemmin se ei enää iske jos on välttynyt tuolta.

Vierailija
65/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisten puhetta.

Marimekko on laadukasta ja fiksua pukeutumista.

Minut on puettu jo pienenä Marimekkoon. Silloin vaatteet olivat laadukkaita ja vaatteeni siirtyivät seuraaville käyttäjille vielä ihan hyväkuntoisina. Tänä päivänä ei samaa hyvää Marimekko -laatua enää ole. Parhaillaan päälläni on puna-valkoinen tasaraita, johon on parin kuukauden aikana tullut ikäviä reikiä ihan keskelle KANGASTA! Niin ei kyllä kuuluisi käydä - eli siirryn pikkuhiljaa muihin merkkeihin, joiden vaatteet kestävät päällä hyvänä ja laadukkaampana paria kuukautta pidempäänkin. 

Liian iso määrä pyykkiainetta pesukoneessa tekee noita reikiä.

Vierailija
66/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään iässä, ainakaan täällä. Yleensähän nuo Marimekko -fanit ovat sitä lähes koko ikänsä.

Vierailija
67/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu: mitä väliä sillä on pukeutuuko joku nainen tätimäisesti? Pukeutukoot, ei se minun elämääni vaikuta :D

Vierailija
68/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla jos näen jonkun pukeutuneen M.mekkoon, kierrän kaukaa, sillä oikein liputtaa että olen suomalainen.

Sinulla pieni aukko sivistyksessä. Marimekon myymälöitä on satoja eri puolilla maailmaa, monin kertainen määrä Suomen myymälöihin verrattuna ja siksi jonkun kieräminen on turhaa. Samoin liikevaihto.

Erityisesti suosittu Marimekko on Japanissa jaa Kiinassa ja monessa muussa maassa paremmissa piireissä, kuten Yhdysvaltojen presidenttien rouvien päällä, kuten  HilaryClinton, Obama, mutta suomalaiset tyylilyydit voivat pahoin jo  nähdessään Marimekkoa.  Tyylitajua ja kauneutta on nyt kaikenlaista, mieluimmin vaate joka hikipajassa tehty. 

Ja käytän Marimekkoa, siinä missä muutakin suomalaista designia ja näin suvussani jo neljässä polvessa, myös teinit kantavat ylpeydellä suomalaista designia. 

Onkohan missään muualla maailmassa tällaista kansaa, joka häpeää oman maansa tuotteita näin paljon? Tosin luulen, että se kumpuaa nimenomaan kateudesta, jotta ei vaan kotimainen yrittäjä missään nimessä rikastuisi missään eikä koskaan. 

Vierailija
69/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60+, eikä ole yhtään Marimekkoa...

Olen myös 60+ ja minulla on monta Marimekkoa mutta eivät ole mitään tanttamalleja. On niitä Marimekkoja eri mallisiakin

Vierailija
70/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisten puhetta.

Minut on puettu jo pienenä Marimekkoon. Silloin vaatteet olivat laadukkaita ja vaatteeni siirtyivät seuraaville käyttäjille vielä ihan hyväkuntoisina. Tänä päivänä ei samaa hyvää Marimekko -laatua enää ole. Parhaillaan päälläni on puna-valkoinen tasaraita, johon on parin kuukauden aikana tullut ikäviä reikiä ihan keskelle KANGASTA! Niin ei kyllä kuuluisi käydä - eli siirryn pikkuhiljaa muihin merkkeihin, joiden vaatteet kestävät päällä hyvänä ja laadukkaampana paria kuukautta pidempäänkin. 

Kannattaa tehdä reklamaatio, niin saat uuden tilalle tai rahat takaisin. Vähintään 6kk pitää kestää normaalia käyttöä. 

Vaikeaapa se on, kun pitäisi toimia ihan itse. Helpompi on rääkyä keskustelupalstoilla ja kärsiä vahinkonsa.

Vierailija
71/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimeko vaatteet loppuu kokoon L, ei isommat mammat saa vaatteita sieltä. Itse en ole koskaan Marimekosta tykännyt. Se Unikkokuosikin on niin loppuunkulutettu, että meinaa yrjö lentää kun se näkyy ties missä milloinkin. Nuoret varsinkin käyttää sellaisia collegepaitoja, joissa on se unikko. Ei se Marimekko ole mun mielestä edes mammatanttamerkki. Moni kyllästynyt, jos edes koskaan pitänyt ja koot niin pieniä, että ei mene päälle. Lisäksi kalliita ja huono laatu.

Ne on järkyttäviä ne Marimekon ja Ikean yhteistyössä tehnyt tuotteet.

Vierailija
72/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne loppuvat kokoon xxl. Mutta mitoitus ei kauhean reilua oo. 

Isoimmissa kooissa on tarjolla vain jotain mustanharmaata. Tosi naisystävällinen merkki -not.

Vierailija
73/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se alkaa jo viimeistään kolmekymppisenä jos on alkaakseen. Siihen liittyy myös Pentikin ja Artekin sisustusesineet. Myöhemmin se ei enää iske jos on välttynyt tuolta.

Nuo merkit ovat vain köyhien haaveita.

Vierailija
74/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo merkit ovat vain köyhien haaveita.

Jep ja varakkaille liian rupuisia että kelpaisivat. Eikös Marimekon käyttäjät ajattele juuri että heillä on "merkkivaatteet"? Ja lähinnä juuri alempi keskiluokka? Ylempi luokka ostaa Bossia jne. 

Vierailija
75/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisten puhetta.

Kannattaa tehdä reklamaatio, niin saat uuden tilalle tai rahat takaisin. Vähintään 6kk pitää kestää normaalia käyttöä. 

Seitkyt luvulla keskivät hyvin 6 vuotta jatkuvaa käyttöä, silloin olenkin viimeiset Marini ostanut. Eiku ostin sen yhden mekon (joka on ihan erilainen kuin nykyiset) 80-luvun alussa.

Vierailija
76/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No seuraa tilannetta oman vaimosi kohdalla. Vai eikö sulla ole vaimoa?

Kirjoittaja on nainen.

Ja kade, joka ei raaski ostaa edes Tasaraita-teepparia tarjouksestakaan. Ostaa ennemmin Tokmannin retkun, joka lötsähtää pesuissa jo muutamassa kuukaudessa.

Tiedätkö, jotkut suorastaan inhoavat marimekkoa, eivätkä sen vuoksi osta edes sitä tasaraita t-paitaa. Itse ostan mielummin jotain mitä haluan ja josta pidän. Siinä kohtaa en katsele hintalappuja, mutta en marimekkoa, vaikka olisi kuinka tarjouksessa. Edes mikään ikäkysymys se ei ole. 

Vierailija
77/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa tyylikkäin kulttuuriväki käyttää Marimekkoa, erityisesti miehet

Vierailija
78/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla toivottavasti ei ikinä.

Vierailija
79/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Marimekossa ole mitään vikaa. Kauniita suomalaisia kuoseja. Ei sun sitä Reiska tartte käyttää. 

Vierailija
80/132 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä iässä miehet alkaa pitää typerät mielipiteensä omana tietonaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi