Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Volvon sähköiseen EX90-lippulaivamalliin uusi akusto maksaa Suomessa peräti 50223 euroa, joka on yli puolet uuden auton hinnasta. 111 kilow

Vierailija
05.05.2025 |

Volvon sähköiseen EX90-lippulaivamalliin uusi akusto maksaa Suomessa peräti 50223 euroa, joka on yli puolet uuden auton hinnasta. 111 kilowattitunnin akustolla varustettu EX90 maksaa Suomessa noin 98000 euroa.

Jos EX90-mallin akun korvaa uuden sijasta Ruotsissa kunnostetulla akustolla, maksaa se tuolloin noin 9100 euroa. Hinnan päälle tulevat 68 tunnin vaihtotyöt, jotka maksavat Suomessa 198 euroa tunnilta.

 

melko kallista

Kommentit (189)

Vierailija
1/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hullut ostaa sähköautoja 

Vierailija
2/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

452 eur / kwh

kwh sähköä maksaa 0,06 eur

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän sulla ole tuohon autoonkaan varaa

Vierailija
4/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän sulla ole tuohon autoonkaan varaa

Juuei

 

Vierailija
5/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän sulla ole tuohon autoonkaan varaa

https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/henkiloautojen_vuosittai…

 

15 oli varaa koko Suomessa

Vierailija
6/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tätä sähköautopakotusta ei ole mietitty loppuun asti.

Mitä sähköautoille tapahtuu kun niistä tulee 8 vuotta vanhoja?

Kuka ottaa riskin tuollaisesta pommista?

Onko tämä sitä kestävää kehitystä että meille pakotetaan kertakäyttökulttuuria?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeettoman painavan auton llikuttaminen sähköisesti on kallista puuhaa. Tuossa tankissa on 1000 kiloa tarpeetonta tavaraa. Mutta ellei akku ole valmistevikainen ja sitä käytetään oikein, se kestää 20 vuotta, jolloin auto on muutenkin paalikamaa.:)

Vierailija
8/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

68 tunnin vaihtotyö? Siinä yksi asentaja askartelee pari viikkoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ohimenevä muotiilmiö... niinkuin koko vihreä siirtymä on siirtymässä historiaan

Vierailija
10/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tätä sähköautopakotusta ei ole mietitty loppuun asti.

Mitä sähköautoille tapahtuu kun niistä tulee 8 vuotta vanhoja?

Kuka ottaa riskin tuollaisesta pommista?

Onko tämä sitä kestävää kehitystä että meille pakotetaan kertakäyttökulttuuria?

No mitä niille tapahtuu? Ei yhtään mitään, ajo jatkuu normaalisti. Vanhimmat Suomessa käytössä olevat teslan sähköautot ovat jo 10-11 vuotiaita ja ajo jatkuu. Vanhimmat leafit ovat 13 vuotiaita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tätä sähköautopakotusta ei ole mietitty loppuun asti.

Mitä sähköautoille tapahtuu kun niistä tulee 8 vuotta vanhoja?

Kuka ottaa riskin tuollaisesta pommista?

Onko tämä sitä kestävää kehitystä että meille pakotetaan kertakäyttökulttuuria?

No mitä niille tapahtuu? Ei yhtään mitään, ajo jatkuu normaalisti. Vanhimmat Suomessa käytössä olevat teslan sähköautot ovat jo 10-11 vuotiaita ja ajo jatkuu. Vanhimmat leafit ovat 13 vuotiaita. 

Paljonko sulla on vielä osamaksu velkaa jäljellä?

Vierailija
12/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Harvemmin tarvitsee koko akustoa vaihtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tätä sähköautopakotusta ei ole mietitty loppuun asti.

Mitä sähköautoille tapahtuu kun niistä tulee 8 vuotta vanhoja?

Kuka ottaa riskin tuollaisesta pommista?

Onko tämä sitä kestävää kehitystä että meille pakotetaan kertakäyttökulttuuria?

Sähköautoista valtaosa tulee toimimaan ongelmitta sen aikaa kun on tarpeen toimia. Myös akkutakuun päättymisen jälkeen. Eipä sitä moni mieti että mitä sitten jos polttomoottori hajoaa takuun päättymisen jälkeen. Senkin vaihtaminen voi olla erittäin kallista.

Vierailija
14/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tätä sähköautopakotusta ei ole mietitty loppuun asti.

Mitä sähköautoille tapahtuu kun niistä tulee 8 vuotta vanhoja?

Kuka ottaa riskin tuollaisesta pommista?

Onko tämä sitä kestävää kehitystä että meille pakotetaan kertakäyttökulttuuria?

No mitä niille tapahtuu? Ei yhtään mitään, ajo jatkuu normaalisti. Vanhimmat Suomessa käytössä olevat teslan sähköautot ovat jo 10-11 vuotiaita ja ajo jatkuu. Vanhimmat leafit ovat 13 vuotiaita. 

Paljonko sulla on vielä osamaksu velkaa jäljellä?

0€, fiksu liisaa ja ajelee aina uudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Harvemmin tarvitsee koko akustoa vaihtaa.

Oletko epätoivoinen 

Vierailija
16/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Harvemmin tarvitsee koko akustoa vaihtaa.

Oletko epätoivoinen 

Sinä taidat olla kun pitää suoltaa paskaa :D Pelkäätkö että bensalenkkarisi syttyy tuleen?

Vierailija
17/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleenmyyntiarvoa ei ole ja kohta tulee kalliiit maksut kun ne viedään hyötykäyttöasemille..  sähköauton osto on varmin tie köyhyyteen 

Vierailija
18/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Harvemmin tarvitsee koko akustoa vaihtaa.

Oletko epätoivoinen 

Sinä taidat olla kun pitää suoltaa paskaa :D Pelkäätkö että bensalenkkarisi syttyy tuleen?

Sinä taas olet saanut akun säteilystä aivovamman.

Vierailija
19/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tätä sähköautopakotusta ei ole mietitty loppuun asti.

Mitä sähköautoille tapahtuu kun niistä tulee 8 vuotta vanhoja?

Kuka ottaa riskin tuollaisesta pommista?

Onko tämä sitä kestävää kehitystä että meille pakotetaan kertakäyttökulttuuria?

Sähköautoista valtaosa tulee toimimaan ongelmitta sen aikaa kun on tarpeen toimia. Myös akkutakuun päättymisen jälkeen. Eipä sitä moni mieti että mitä sitten jos polttomoottori hajoaa takuun päättymisen jälkeen. Senkin vaihtaminen voi olla erittäin kallista.

Bensalenkkareita ei myöskään koska huoleta, että lippulaivamallien polttoaineenkulutus voi olla normi sedaniin verrattuna kaksinkertainen. Kuluu sievoinen summa kun 20 vuotta ajelee maantiellä.

Vierailija
20/189 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Harvemmin tarvitsee koko akustoa vaihtaa.

Oletko epätoivoinen 

Sinä taidat olla kun pitää suoltaa paskaa :D Pelkäätkö että bensalenkkarisi syttyy tuleen?

Sinä taas olet saanut akun säteilystä aivovamman.

Aha, nyt bensalenkkarin mielestä akku säteileekin :D No pollasi ei ainakaan säteile :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan