Yksin matkustaminen naisena
Millaisia kokemuksia teillä on ollut? Hyviä ja huonoja. Jotenkin pelottaa lähteä maailmalle yksin, mutta koska matkaseuraa ei ole niin se taitaa olla ainoa vaihtoehto.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu on naisessa valtava red flag.
Saa sut tuntemaan itsesi huonommaksi kun et itse osaa edes englantia. Saati löytää mihinkään ilman että seuraa muita.
Toni pelkää eksyvänsä joten hän kiskoo sellaiset lärvit heti menomatkalla, ettei muista missään käyneensäkään.
Jää vain outo kirvely peräpäähän ja vuosien jälkeen todetaan HIV.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan aina puolihoidon, koska en tykkää syödä yksin ulkona illallista. Olen päivän reissussa ja illalla on mukava jo rentoutua ja rauhoittua hotellilla. Syön illallisen hotellilla ja sen jälkeen vaan nukkumaan.
Aika harvasta hotellista tälläista kaupunkikohteissa saa, toki hotellissa on usein ravintola, jossa syödä.
Puolihoito = majoitus + aamiainen. Normihomna kaikkialla.
Puolihoitoon kuuluu myös lounas.
Yleensä puolihoitoon kuuluu majoituksen ja aamiaisen lisäksi päivällinen, mutta joissain paikoissa voi päivällisen vaihtoehtona voi olla lounas.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisia vastauksia ketjussa. Yksin matkustaminen on PARASTA MITÄ VOI OLLA. Jokaisen naisen tulisi matkustaa yksin!
matkalla tulee aina vastoinkäymisiä, kriisejä, vaikeuksia.. ja kaikki pitää selvittää yksin. Milloin jäät lukkojen taa ulos keskellä yötä, milloin vuokra-auto leviää yöllä tielle, milloin mitäkin ja se tieto että et voi soittaa kellekään vaan kaikesta pitää selvitä yksin on MAHTAVA.
En pelkää enää mitään. Siis mitään. Mulle yksin matkaaminen on ollut voimaannuttavinta ikinä. Uskallan ajaa autoa missä tahansa miljoonakaupungissa. Kävellä keskellä yötä baarista asunnolle. Tutustua uusiin ihmisiin. Olen saanut mahtavia ystäviä. Enää en suostu edes toisten kanssa reissaamaan, yksin on sata kertaa mahtavampaa.
suosittelen täydestä sydämestäni - ja siihen ravintolassa yksin syömiseen tottuu.
Eikä edes tartte syödä yksin ellei halua.
Just olin hetki sitten viikon Berliinissä yksin :) kohta taas mennään, Rooma, Reykjavik ja NY - ja aina yksin! Mahtavinta ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan aina puolihoidon, koska en tykkää syödä yksin ulkona illallista. Olen päivän reissussa ja illalla on mukava jo rentoutua ja rauhoittua hotellilla. Syön illallisen hotellilla ja sen jälkeen vaan nukkumaan.
Aika harvasta hotellista tälläista kaupunkikohteissa saa, toki hotellissa on usein ravintola, jossa syödä.
Puolihoitoon kuuluu myös lounas tai illallinen. Itse syön aina illallisen, kun en viitsi lähteä yksin ulos syömään illalla.
Mä matkustelen vuosittan yksin Japanissa. Viimeksi olin Osakassa jouluna ja nyt lähden syksynä Akitaan. Ja joka kerta matkustan yksin. M28
Vierailija kirjoitti:
Ikävintä on illalla olla syömässä yksin, kun monet muut illallistavat isoissa seurueissa. Muuten välillä tosi kiva olla yksin reissussa, kun ei tarvitse tehdä kompromissejä. Itse usein jään työ reissujen jälkeen kohteeseen.
Tää illallistaminen on mulle iso kynnyskysymys yksin matkaillessa. Mulla on huono kokemus yksin syömisestä ravintolassa etelän maissa, jonka myötä oon alkanut enemmän panostamaan lounaisiin. Illalliseksi haen sitten kaupasta jotain mitä voi syödä puistossa/hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolihoitoon kuuluu myös lounas tai illallinen. Itse syön aina illallisen, kun en viitsi lähteä yksin ulos syömään illalla.
Täysihoitoon kuuluu majoitus ja kaikki ateriat.
Puolihoito on majoitus ja yksi ateria, yleensä aamiainen.
Nämä on vakiintuneet termit.
"Täysihoitoon kuuluu majoitus ja kaikki ateriat.
Puolihoito on majoitus ja yksi ateria, yleensä aamiainen.
Nämä on vakiintuneet termit."
Sun termit ei nyt täsmää. Puolihoitoon kuuluu aamiainen sekä yksi muua ateria, lounas tai päivällinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä matkustelen vuosittan yksin Japanissa. Viimeksi olin Osakassa jouluna ja nyt lähden syksynä Akitaan. Ja joka kerta matkustan yksin. M28
Syksyllä Iwaki vuori on näkemisen arvoinen ja lähellä Akitaa. Reitit ei välttämättä helpoimmasta päästä. M33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä Iwaki vuori on näkemisen arvoinen ja lähellä Akitaa. Reitit ei välttämättä helpoimmasta päästä. M33
Totta. Itelläni on kissa, mutta jos olisi koira, ja olen jo pitkään miettinyt koiran hankkimista, niin olisi ihan hullun hienoa patikoida Japanissa koiran kanssa. Okinawa oli ihan huippu, trooppinen ilmasto, jossa jossa ihmiset ei raahaa sateenvarjoja mukanaan. Jos, ja kun, sataa, niin sit kastuu. Ne ei välitä. Oli kiva kierrellä saarella pari vuotta sitten. Shizukuishi Iwatessa oli hieno, kun kävin Grand Seikoja katselemassa tehtaalla. M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Itelläni on kissa, mutta jos olisi koira, ja olen jo pitkään miettinyt koiran hankkimista, niin olisi ihan hullun hienoa patikoida Japanissa koiran kanssa. Okinawa oli ihan huippu, trooppinen ilmasto, jossa jossa ihmiset ei raahaa sateenvarjoja mukanaan. Jos, ja kun, sataa, niin sit kastuu. Ne ei välitä. Oli kiva kierrellä saarella pari vuotta sitten. Shizukuishi Iwatessa oli hieno, kun kävin Grand Seikoja katselemassa tehtaalla. M28
Oliko Okinawalla miten paljon militari historiaa? Bunkereita tai museoita?
Ite oon käynyt 4 kertaa yksin ulkomailla. Joka reissulla oon oppinut jotain uutta. Eka reissu oli Roomaan muutama vuosi sitten. Tällaiset vinkit antaisin ekaa kertaa yksin matkaavalle:
Tee matkustusilmoitus, jos oot omatoimimatkailija. Ilmoita matkastasi useammalle läheiselle.
Selvitä suurlähetystön/konsulaatin sijainti.
Tarkista matkavakuutuksesi tilanne.
Liiku aina paikoissa, joissa on ihmisiä. Älä kulje yksin juna- ja metroasemilla sekä niiden lähistöllä pimeän tultua eli jo alkuillasta. Älä ota taksikyytiä, vaan käytä bussia/junaa/metroa.
Tästä kertoi eräs kaverini: jos joudut menemään vaikkapa museossa turvatarkastuksen läpi, niin seuraa tarkkaan näiden virkailijoiden toimintaa. He saattavat pölliä omaisuuttasi, kaverilta vietiin kännykkä. Onneksi ei ollut tuolloin yksin liikenteessä!
Italialaiset piutpaut välittävät liikennesäännöistä, tämän suhteen meno on kuin Moskovassa.
Pidä vyölaukkua vaatteiden alla. Sinne rahat, kortit, kännykkä.
Älä missään nimessä ota mukaan järjestelmäkameraa, sellainen multa meinattiin kerran väkivalloin varastaa kaulasta ihan täällä Stadissa.
Kirjoita taskuun/vyölaukkuun lappu, jossa on nimesi, mistä olet tullut, hotellin ja läheisesi yhteystiedot. Tämä siksi, jos vaikka tapahtuu onnettomuus tai et jostain muusta syystä pysty kommunikoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolihoitoon kuuluu myös lounas.
Yleensä puolihoitoon kuuluu majoituksen ja aamiaisen lisäksi päivällinen, mutta joissain paikoissa voi päivällisen vaihtoehtona voi olla lounas.
Juu, aamiaisen lisäksi lämmin ateria.
Täyshoitoon sitten vielä illallinen.
Italiassa yllätti se, että illalla en saanut mistään ravintolasta paikkaa, koska siellä käsittämätöntä että joku söisi yksin. Söin sitten iltaisin hotellihuoneessa häveten. Päivällä onneksi sai paikan ruokapaikoissa. Kirja ja äänikirja matkakaverina, amerikkalaiset aina juttelivat jonoissa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehän voitaisiin järjestää palsta mammojen reissu :D
Seksiloma Gambiassa kuulostaa hyvältä.
Mene toki sinne porauttanaan itseäsi, Pertti.
Me naiset priorisoimme muita juttuja. Luulis sun tietävän kun et saa.
Nyt tuli kova isku vyönalle.
Mikä on vyönalle?
Vyöhön kiinnitettävä nalle.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa yllätti se, että illalla en saanut mistään ravintolasta paikkaa, koska siellä käsittämätöntä että joku söisi yksin. Söin sitten iltaisin hotellihuoneessa häveten. Päivällä onneksi sai paikan ruokapaikoissa. Kirja ja äänikirja matkakaverina, amerikkalaiset aina juttelivat jonoissa jne.
Köpiksessä kuulin tapauksesta, jossa vanhaa (tanskalaista) rouvaa ei haluttu nk hyvän ravintolan asiakkaaksi yksin, koska se veisi koko pöydän.
🤨
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä päättänyt, vaihtoehtoja on esim. Meksiko, Espanja ja Aasian maat.
ap
Aloittaisin Espanjasta. Mielenkiintoisia kaupunkeja, hyvä junaverkosto. Viehättävä EU-maa, länsimaiset käytännöt, pienempi sairastumisriski ja silloinkin eurooppalaisella sairasvakuutuskortilla (tilattavissa KELA:sta) saat akuuttihoitoa kuin paikalliset kunnalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sille koiralle ei kyllä ole kivaa lentää sinne Japaniin.
Ihmeellisia vastauksia ketjussa. Yksin matkustaminen on PARASTA MITÄ VOI OLLA. Jokaisen naisen tulisi matkustaa yksin!
matkalla tulee aina vastoinkäymisiä, kriisejä, vaikeuksia.. ja kaikki pitää selvittää yksin. Milloin jäät lukkojen taa ulos keskellä yötä, milloin vuokra-auto leviää yöllä tielle, milloin mitäkin ja se tieto että et voi soittaa kellekään vaan kaikesta pitää selvitä yksin on MAHTAVA.
En pelkää enää mitään. Siis mitään. Mulle yksin matkaaminen on ollut voimaannuttavinta ikinä. Uskallan ajaa autoa missä tahansa miljoonakaupungissa. Kävellä keskellä yötä baarista asunnolle. Tutustua uusiin ihmisiin. Olen saanut mahtavia ystäviä. Enää en suostu edes toisten kanssa reissaamaan, yksin on sata kertaa mahtavampaa.
suosittelen täydestä sydämestäni - ja siihen ravintolassa yksin syömiseen tottuu.