Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön ja rahat ei ole koskaan loppuneet.

Vierailija
04.05.2025 |

Ruokaa on aina kaapissa. Miten  elää ihmiset jotka käy aina leipäjonossa. Saan samat tuet ja rahaa ja ruokaa on aina varaa ostaa. Onko ne jotain juoppoja kaikki että juovat 595 euron tuet parissa päivässä. Minä saan säästöönkin rahaa. Voin hyvin ja kunto on hyvä koska päivittäin poljen 20 km pyörälenkkiä. Syön pari kertaa päivässä. Teen omat ruuat usein ja silleen.

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On työttömiä, jotka eivät saa mitään tukia. Osalla tukien saaminen kestää kun kela pistää karenssin heti päälle kun kuule että on ollut yrittäjänä. Sitten se karenssi jatkuu ja jatkuu. 

Vierailija
2/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sä et sitten pahemmin taida ostaa, vaatteita,kodin tekstiilejä,kodinkoneia,ym,sellaista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla haukkaa opintolainan lyhennys 200 euroa kuukausibudjetista. Kokeile itse elää yhtä vähällä rahalla ja kerro sitten kuinka kivaa on.

Vierailija
4/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön 4 kertaa päivässä.

Piene on tulot.

Ite ko tekkee, niin on edullista sapuskaa.

Vierailija
5/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osamaksut ja muut velat vie suuren osan.

Vierailija
6/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On työttömiä, jotka eivät saa mitään tukia. Osalla tukien saaminen kestää kun kela pistää karenssin heti päälle kun kuule että on ollut yrittäjänä. Sitten se karenssi jatkuu ja jatkuu. 

Mutta on työttömiä, joilla on tuet ja silti käyvät säännöllisesti hakemassa ruokakassit. Itse en kehtaisi.

Vierailija
7/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no sä et sitten pahemmin taida ostaa, vaatteita,kodin tekstiilejä,kodinkoneia,ym,sellaista

Ei niitä kaikkia osteta joka kuukausi, vaan budjetoidaan. Vaatteet kirpputorilta.

Vierailija
8/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kaikkia osteta joka kuukausi, vaan budjetoidaan. Vaatteet kirpputorilta.

En osta kirpputorilta koskaan mitään. Ostan vaatteet uusina. Säästän rahat ja ostan sitten. Vuodessa voi säästää 1400 euroa helposti.

Vierailija
9/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kodintekstiilit ja sisustustarvikkeet ostan kirppareilta.  Myös lähes kaikki vaatteet, alusvaatteita lukuunottamatta.       Saan pienoista työeläkettä, ja siitä jää säästöön muutama satanen kuussa.  Omistan asunnon, kesämökin ja auton, ja yleensä kk-eläke riittää kuluihin.  Pientä lisätuloa saan pitämällä kirppispöytää.

Vierailija
10/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne minullakin, olen tullut hyvin toimeen 20 vuotta kombolla työmarkkinatuki + asumistuki. Se ei haittaa minua ollenkaan, että asun pienessä vuokrayksiössä enkä voi käydä ravintolassa syömässä. Ymmärrän silti että muilla voi olla eri tilanne ja erilaiset toiveet elämältä, ja siksi he kärsivät tällä samalla rahamäärällä.

Vierailija
11/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat asua sitten jonkun muun maksamassa asunnossa tai jossain metsänperällä, jossa vuokra on 100 e kuussa. Todennäköisesti olet vaan joku kokkare trolli.

Vierailija
12/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kodintekstiilit ja sisustustarvikkeet ostan kirppareilta.  Myös lähes kaikki vaatteet, alusvaatteita lukuunottamatta.       Saan pienoista työeläkettä, ja siitä jää säästöön muutama satanen kuussa.  Omistan asunnon, kesämökin ja auton, ja yleensä kk-eläke riittää kuluihin.  Pientä lisätuloa saan pitämällä kirppispöytää.

Niin. Eläke on monta sataa suurempi kuin työttömyyspäiväraha.

Vierailija
13/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä rahalla pärjää ja pysyy hengissä.

Kalastusta. Marjastusta. Sienestystä. 60% hävikkiruokaa pakkaseen. Ruoat tekee itse.

Tosin Alkoholista ja Tupakista joutuu karsimaan. Samoin matkustelut ja Ravintolat/Elokuvat on jätettävä pois.

Voi saada jonkun kympin jopa säästöön kuussa.

Vierailija
14/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet trolli. Sulla ei edes ole muuta elämää kuin palstoilla länkyttäminen. 

Vierailija
15/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä rahalla pärjää ja pysyy hengissä.

Kalastusta. Marjastusta. Sienestystä. 60% hävikkiruokaa pakkaseen. Ruoat tekee itse.

Tosin Alkoholista ja Tupakista joutuu karsimaan. Samoin matkustelut ja Ravintolat/Elokuvat on jätettävä pois.

Voi saada jonkun kympin jopa säästöön kuussa.

En ole saanut senttiäkään työttömyysturvaa työttömyysaikana noin kolmeen vuoteen. Lisäksi muutkin tuet on saamatta, koska päätöksiä ei ole tehty ajallaan. Tämä on kyllä se "tukielättien todellisuus". 

Vierailija
16/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap asuu teltassa kesät ja laavussa talvet. Metsästää syötävää. Että tällänen kehualoitus, mutta hyvä että pärjäävät.

Vierailija
17/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne minullakin, olen tullut hyvin toimeen 20 vuotta kombolla työmarkkinatuki + asumistuki. Se ei haittaa minua ollenkaan, että asun pienessä vuokrayksiössä enkä voi käydä ravintolassa syömässä. Ymmärrän silti että muilla voi olla eri tilanne ja erilaiset toiveet elämältä, ja siksi he kärsivät tällä samalla rahamäärällä.

Et voi käydä ravintolassa syömässä, sekö on ainoa mistä joudut luopumaan. Eli oikeasti et tiedä hittojakaan. Se on vähän niin, että jos kengät hajoaa, olet hetken syömättä ostaaksesi kengät. Kirpparilta ei kannata, koska tuliaiseksi voi saada sienen ja millä sen hoito sitten kustannetaan. 

Vierailija
18/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen pärjännyt jo yli 20 vuotta työmarkkinatuella plus asumistuki ja toimeentulotuki.

Teen itse ihan hyvät kotiruoat eikä mieli tee buffettien ääreen. Ei ole pulaa ollut vaatteistakaan. Joku puhui kodinkoneista, mitähän lie tarkoittanut. Minulla on imuri, pyykinpesukone, sähkövatkain,  kahvinkeitin ja monitoimikone. Tuskin nuo kaikki kerralla hajoaisi ja sen verran osaan säästääkin, ettei noiden uusiminen ongelma ole. Kodintekstiilejä ei tarvitse kovin usein ostaa, ehkä kerran 10 vuoteen tms

Vierailija
19/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orjatöihin vaan kaikki leipäjonossa käyvät.

Jaaha, että jos olet vähävarainen, niin ei saa leipäjonossakaan käydä. Mitä saa? Kuolla pois? Taidan tulla tekemään sen sinun ovesi taa, joudutpahan edes siivoushommiin.

Vierailija
20/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen pärjännyt jo yli 20 vuotta työmarkkinatuella plus asumistuki ja toimeentulotuki.

Teen itse ihan hyvät kotiruoat eikä mieli tee buffettien ääreen. Ei ole pulaa ollut vaatteistakaan. Joku puhui kodinkoneista, mitähän lie tarkoittanut. Minulla on imuri, pyykinpesukone, sähkövatkain,  kahvinkeitin ja monitoimikone. Tuskin nuo kaikki kerralla hajoaisi ja sen verran osaan säästääkin, ettei noiden uusiminen ongelma ole. Kodintekstiilejä ei tarvitse kovin usein ostaa, ehkä kerran 10 vuoteen tms

Saat siis myös toimeentulotukea? Silloin et voi kyllä säästää, eli trollaatko? Ap ainakin trollaa, paska tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi