Poika ei saa edes hakemalla oikeaa apua. Tähänkö meidän yhteiskunta on mennyt?
Jos näkisitte hänet ja hänen kodin niin ymmärtäisitte. Hän asuu kaukana, mutta mulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ajaa joka lauantai siivoamaan ja käymään kaupassa. Itkin koko matkan takaisin kotiin ja vielä kotonakin. Siellä oli mun viime viikolla tekemät ruoat pilaantuneena, jotain oli syöty, mutta vähän. Sotku oli taas ihan kamala, siivosin kolme tuntia, vaikka viime viikolla siivosin myös. Katsoin myös, että kävi suihkussa ja söi. Käytiin yhdessä kävellen kaupassa. Joka kerta lähtiessä yritän saada hänet kotiin. Voi miten paljon helpompi mun olisi täältä käsin häntä auttaa eikä ehkä huoli olisi näin valtava.
Lääkärissä hän on käynyt, mutta ainoa apu, jonka hän sieltä sai, oli mielialalääkkeet. On niistä varmaan, jotain apua, mutta ei ne ongelmaa poista. Hän tarvitsee enemmän apua. Pelottaa että tätä menoa menetän hänet, kaikki elämänilo on kadonnut hänestä. Eihän tämä näin voi mennä että meidän nuoret jää täysin oman onnensa nojaan ja kuihtuu kotiinsa. Eihän? Alkaa taas itkettämään :(
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Mennyt? Onko Suomessa joskus ollut toimivaa terveydenhuoltoa?
On, suhtkoht toimiva. Olen itse syntynyt -75 ja kyllä vaan muistan et lääkäriin pääsi saman päivän aikana kun olin lapsi ja nuori. Hammaslääkäriin myös. Hammashoitoa annettiin kouluissa aktiivisesti ja ihmisiä muutenkin hoidettiin, ei silloin ollut tällaisia järjettömiä jonoja joita nyt on ihan päiväkirurgiaankin. Yhteiskunnan palvelut on alasajettu aivan kautta linjan. Rahat syydetään muille " enemmän tarvitseville" kuten räjähtäneen maahanmuuton kustannuksiin, muiden maiden sotiin ym. Tällaista tilannetta ei ollut 80-luvulla. Ei ollut tätä massiivista maahanmuuttoa, väki kävi suurimmaksi osaksi työssä ja maksoi veroja. Nykyisin on todella paljon työttömiä, työkyvyttömiä ja pakolaisia jotka eivät tuo verorahaa vaan vievät sitä. Työtä tekevien määrä on pieni. verorahaa ei tule mistään. menot ovat vain kasvaneet.
Pieni suomi yrittää olla samanlainen maa kuin muut ja maksaa onnettomista varoistaan kehitysmaille rahaa, osallistua sotien rahoittamiseen ja tukea muutenkin jos jonkinlaista "huonompiosaisten" maiden projektia. Lopputulos on nyt nähtävissä omassa yhteiskunnassamme. Köyhiä, sairaita ihmisiä joita ei auteta. Yksityiseen sairaanhoitoon ei ole varaa kenelläkään ja julkiselta ei saa aikoja. Esimerkiksi itselläni on kuukausia sitten puhjennut psoriaasi (oletus), en vain saa aikaa terveyskeskukseen. Hoitaja kertoo vaan puhelimessa että ei ole aikoja, soita toisella kertaa uudelleen. Diagnoosia eikä siten lääkkeitäkään tule. Köyhät ja sairaat kuolevat nykyisessä systeemissä, sehän se idea kai onkin. Rikkaat saavat hoitonsa rahalla. The end.
Jännä mies siitti jännän lapsen. Nyt äitiä jännittää pojan elämä. Elämä on seikkailuja täynnä jännän miehen kanssa. Sääliksi käy niitä naisia joilla on tylsä tasapainoinen ja kunnollinen mies. Sellainen joka on lasten elämässä läsnä eikä vankilassa tai tekemässä kymmentä lasta kuudelle eri naiselle. Lapsetkin ihan tylsiä kun ei ole yhtään mt- tai päihdeongelmaa, koulu sujuu ja ammatti on melkein valmiina odottamassa kunhan vain valmistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennyt? Onko Suomessa joskus ollut toimivaa terveydenhuoltoa?
On, suhtkoht toimiva. Olen itse syntynyt -75 ja kyllä vaan muistan et lääkäriin pääsi saman päivän aikana kun olin lapsi ja nuori. Hammaslääkäriin myös. Hammashoitoa annettiin kouluissa aktiivisesti ja ihmisiä muutenkin hoidettiin, ei silloin ollut tällaisia järjettömiä jonoja joita nyt on ihan päiväkirurgiaankin. Yhteiskunnan palvelut on alasajettu aivan kautta linjan. Rahat syydetään muille " enemmän tarvitseville" kuten räjähtäneen maahanmuuton kustannuksiin, muiden maiden sotiin ym. Tällaista tilannetta ei ollut 80-luvulla. Ei ollut tätä massiivista maahanmuuttoa, väki kävi suurimmaksi osaksi työssä ja maksoi veroja. Nykyisin on todella paljon työttömiä, työkyvyttömiä ja pakolaisia jotka eivät tuo verorahaa vaan vievät sitä. Työtä tekevien määrä on pieni. verorahaa ei tule mistään. menot o
Niin. Poliittiset päätökset alettiin tekemään tunnemarkkinoilla. Naisille mainostetaan aina jotain tunnepitoista. Meillä on vastuu auttaa koko maailmaa ja pelastaa luonto. Kustannuksista viis kun menee muka niin hyvään tarkoitukseen. Sitten ei enää pääse itse lääkäriin kun rahat meni niin hyviin tarkoituksiin ympäri maailman. Iloitse sitten siitä ilman hoitoa kivuissa.
Eivät aiheuta riippuvuutta oikein käytettyinä. Eikä niitä nykyään edes määrätä!!