Millaiset ihmiset käyvät Normalissa?
Kävin eilen tutustumassa ekaa kertaa. Aivan järkyttävä paikka. Pelkkää krääsää ja sitten piti kiertää koko se labyrintti päästä päähän päästäkseen pois. Ja jotkut vielä kanniskelevat ylpeästi jotain Normalin kasseja kaupungilla.
Kommentit (148)
Kaikkea pakattuna pieniin nyssäköihin ja halvalla lähtee🤣 Mieluummin ostan muualta ja säästän pakkausjätteillä tuhoamasta luontoa.
Jollain tavalla porukan mukana menevät, ehkä henkisesti teinit.
Tavalliset, muutaman sentin säästääkseni sinne vaivaudun. Liikuntaa saan. Samaa mieltä, krääsän määrä on järkyttävä! Eikä valmistumismaan työolot ole luultavasti kaksiset. Esim. suihkusaippuan usein haen sieltä. Suomessa pitää tuoksua hyvältä ja näyttää jokseenkin siltä, ettei ole katuojasta itseään seuraavaan päivään kammennut. Kosmetiikasta en välitä, suurin osa turhaa, ainoastaan kaupallisten intressien ohjaamaa toimintaa. Luonnonkauniina mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkin tuotteet paljon halvempia kuin samat Prismassa
Kuten mitkä? Ostin taannoin sieltä käsirasvan muistaakseni 1,50 eurolla ja huomasin myöhemmin että sama oli Prismassa jotain 1,10.
Kuten Nivean suihkusaippuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten mitkä? Ostin taannoin sieltä käsirasvan muistaakseni 1,50 eurolla ja huomasin myöhemmin että sama oli Prismassa jotain 1,10.
Esim. Palmolive Aquarium täyttöpussi on ainakin viimeksikin ostaessani ollut edullisempi Normalissa kuin Prismassa. Yleensä ostan pari pussia kerralla niin viime ostosta on jo tovi ku käytän yksin sen.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka löytävät sieltä jotain ostettavaa.
Esim shampoot yms hiustenhoidon merkkituotteet edullisempia kuin jopa Tokmannissa.
Siellä on muutama tuote mitä ostan säännöllisesti. En osta mitään muuta sieltä. Olen tavallinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaisille kiinalaista halparihkamaa.
Ai hyvät dödöt, pesuaineet, meikit ym.?
Hyvän dödön ei tarvitse olla kallis .
Nuorisoa siellä näyttää käyvän runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Köyhien kauppa.
Hintatietoisten kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo käsirasva on luultavasti ollut kiinalaista ja sellaisia minä en osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaisille kiinalaista halparihkamaa.
Ai hyvät dödöt, pesuaineet, meikit ym.?
Hyvän dödön ei tarvitse olla kallis .
Siksi ostankin ne Normalista, viimeksi ostin Doven dödön.
Mitä ihmettä nyt taas?
Mitä on nämä väitteet krääsästä? Krääsähän on tavaraa ja sitä tuolla myydään vähiten.
Normalissa myydään: hiustenhoitotuotteita, ihonhoitotuotteita, tuoksuja, meikkejä, hygieniatuotteita, ponnareita ja pinnejä, hiusharjoja, kodin puhdistustuotteita, kenkienhoitotuotteita, lukulaseja, latureita, kyniä ja tusseja, mausteita, teetä ja kahvia, keksejä ja muita välipaloja, virvoitusjuomia ja karkkeja, nuudeleita yms.
Miksi tätä jatkuvasti kutsutaan krääsäkaupaksi? Suurin osa tuotteista on myynnissä myös Sokoksella ja Prismassa, mutta kalliimmalla.
Myymälän rakenne on ärsyttävän sokkelomainen joo, mutta ei sellaisen takia kenelläkään normaalilla (heh) mene kuppi nurin eikä tuolla ole pakko käydä!
Itse olen nelikymppinen nainen ja ostan tuolta shampoota ja hoitoainetta, kasvonaamioita, antiperspiranttia, voiteita, hammastahnaa, teetä, karkkia ja virvokkeita. Rahaa säästyy kun hinnat halvempia.
Ihmetyttää nämä säännölliset viha-aloitukset.
Minulle on se ja sama onko joku kerran kuukaudessa ostamani tuote 50 senttiä halvempi kuin jossain muualla. Lisäksi jos tuolta ostaa jotain mitä ei ole aikonut alunperin ostaa, tuleeko se sitten niin halvemmaksi kuitenkaan?
Kävin kerran mutta toiste en käy. Sinänsä sekä krääsää että tavallisia tuotteita näkyi olevan, mutta sillä ei ole merkitystä. Mutta se sokkeloisuus. Näissä Pohjoismaisissa yrityksissä on nyt tyypillistä tämä sokkeloisuus, niin että pois ei pääse ennen kuin kiertää koko kaupan. Minusta se oli pelottavaa. Laitoin Iltalehdelle juttuvinkin kerran, että kyselkää mitä mieltä paloviranomaiset on näistä, mutta eivät ole ottaneet koppia. Jos tuolla syttyy tulipalo, on todella vaikea päästä kaikkien turvallisesti pois, koska poistumisteitä on vain kahteen suuntaan ja ne ovat ahtaita, todella ahtaita. No noihin tullaan puuttumaan varmasti sen jälkeen jos joskus vahinko sattuu. Ei tarvitse olla kuin väärä hälytys, niin jo se riittää saamaan ihmiset paniikkiin. Niitä nyt kauppakeskuksissa silloin tällöin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo käsirasva on luultavasti ollut kiinalaista ja sellaisia minä en osta.
Ihan samoja merkkejä siellä on ollut myynnissä kuin Prismassakin.
Normalista saa ihan tavallisia markettituotteita, jotka ovat siellä kuitenkin halvempia, kuin niissä marketeissa. Ostan sieltä esim Rexonan deodoranttia, Jordanin hammasharjoja ja Palmoliven suihkusaippuoita. Inflaation seurauksena olen alkanut vertailla hintoja enemmän, ja monen kosmetiikkatuotteen kohdalla hinnat ovat edullisimmat juuri Normalissa.
Ilmastoihmiset. Veget ja muutoin valistuneet ihmiset. Eli nuoret.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on se ja sama onko joku kerran kuukaudessa ostamani tuote 50 senttiä halvempi kuin jossain muualla. Lisäksi jos tuolta ostaa jotain mitä ei ole aikonut alunperin ostaa, tuleeko se sitten niin halvemmaksi kuitenkaan?
Kävin kerran mutta toiste en käy. Sinänsä sekä krääsää että tavallisia tuotteita näkyi olevan, mutta sillä ei ole merkitystä. Mutta se sokkeloisuus. Näissä Pohjoismaisissa yrityksissä on nyt tyypillistä tämä sokkeloisuus, niin että pois ei pääse ennen kuin kiertää koko kaupan. Minusta se oli pelottavaa. Laitoin Iltalehdelle juttuvinkin kerran, että kyselkää mitä mieltä paloviranomaiset on näistä, mutta eivät ole ottaneet koppia. Jos tuolla syttyy tulipalo, on todella vaikea päästä kaikkien turvallisesti pois, koska poistumisteitä on vain kahteen suuntaan ja ne ovat ahtaita, todella ahtaita. No noihin tullaan puuttumaan varmasti sen jälkeen jos joskus vahinko sattuu. Ei tarvitse olla kuin väärä hälytys, n
Mitä "krääsää" näit?
Itse ostan sieltä kuukautissiteitä 1 eurolla. Kumihanskat siivoukseen halvempia. Myös erilaisia wc:n siivousliinoja ym. hintaan 1,5 e. Dödöt on halvempia ku prismassa, samaa merkkiä. Joten maksa vaan enemmän ja shoppaile muualla jos se on sitten vähemmän noloa 🤷