Vaimo lähti vappuna hotelliin yksin. Jätti meidät kotiin ilman ruokaa ja sanoi tarvitsevansa "omaa aikaa"
Meillä oli tarkoitus viettää vappua kotona rauhassa perheen kesken. Olin ostanut nakit ja perunasalaatit, ja lapset (3v ja 5v) olivat innoissaan serpentiinistä.
Mutta kun tulin töistä kotiin vappuaattona, vaimo oli pakannut kassinsa ja sanoi, että hän on varannut hotellin keskustasta, koska "tarvitsee tilaa hengittää ilman jatkuvaa vaatimusta olla äiti".
Hän jätti meidät kotiin, jääkaappi oli tyhjä, eikä edes jättänyt ruokarahaa. Lapsille sanoin että äiti meni "lepäämään" ja lämmitin pakastepizzaa.
Laitoin viestiä että voisiko hän edes facetimen kautta sanoa lapsille hyvää yötä. Hän vastasi että "rajat ovat rakkautta" ja että "lapset tarvitsevat vanhemman, joka kunnioittaa omaa jaksamistaan".
Nyt mietin, oliko tämä yksittäinen ylilyönti vai jotain syvempää. Hän sanoo palaavansa jos taas jaksaa.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette syönyt niitä nakkeja ja perunasalaattia mitkä olit ostanut.
Voi kun useampi äiti tekisi noin ja ottaisi omaa aikaa. Saisi toinenkin vanhempi toteuttaa omaa vanhemmuuttaan parhaaksi katsomallaan tavalla.
Koska vaimo otti ne mukaansa. Meille se jätti pitsaa ja pilaantuneen vapun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. En ehtinyt vastata aiemmin. Olin lasten kanssa leikkipuistossa, vaikka jotkut täällä kuvittelevat että kuolin nälästä, kun vaimo lähti.
Ja joo, kyllä se hotelliin meni. Lähetti kuvan kylpytakista ja samppanjasta. Kirjoitti siihen: "äiti on enemmän kuin palvelija, äiti on myös ihminen".
En mä ole katkera. Mietin vaan, että jos mä olisin ottanut oman tilani ja jättänyt vaimon hoitamaan lapset ilman ruokaa vappuna, mua syytettäis nyt narsistiksi ja hylkääjäksi. Mutta kun nainen tekee sen, se on sitä omaa aikaa.
Ehkä mäkin varaan ensi viikonlopuksi mökkireissun ja jätän lapset sen hoidettavaksi. Sanoisin että "rajat ovat rakkautta", kuten hän sanoi. Katsotaan nauraako vai ilmoittaako mut lastensuojeluun.
Ap
Koska et normiarjessa tunnu hoitavan kotia ja lapsia, sinun mö
Ole kiitollinen että vaimo on sinulle kaksin kappalein porsinut. Moni mies jää ilman.
Olit ostanut nakkeja ja perunasalaattia mutta jääkaappi tyhjä? Kertomus ontuu nyt pahasti. Kehitä uskottavampi ensi kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun useampi äiti tekisi noin ja ottaisi omaa aikaa. Saisi toinenkin vanhempi toteuttaa omaa vanhemmuuttaan parhaaksi katsomallaan tavalla.
Ap
Vaimo otti nakkipaketin yksinäiselle hotelliyölle evääksi? Uunimakkara olisi ollut uskottavampi, yritä nyt edes.
Nyt on kyllä niin huono, että on jo viihdyttävä :D
Vierailija kirjoitti:
En usko sanaakaan
En minäkään uskonut, että 15 vuoden avioliitto voisi loppua vappuun ja muijan spa hemmotteluun hotel mariassa, mutta tässä sitä nyt ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikset käy kaupassa?
Vappupäivänä lapset söi sen pitsalaatikon? Koska äiti söi yksin hotellissa kylmiä nakkeja ja perunasalaattia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaimo otti nakkipaketin yksinäiselle hotelliyölle evääksi? Uunimakkara olisi ollut uskottavampi, yritä nyt edes.
Tietenkin otti ne vaan kiusakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko sanaakaan
En minäkään uskonut, että 15 vuoden avioliitto voisi loppua vappuun ja muijan spa hemmotteluun hotel mariassa, mutta tässä sitä nyt ollaan.
Ja vei nakit? 😅 Eiköhän se sieltä saa parempaa murkinaa
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mennyt ainakaan yksin hotelliin, se on varmaa ja tiedät kyllä sen itsekin. Jos avaus on edes totta.
En kyllä tiedä yhtäkään väsynyttä äitiä, joka tuhlaisi hotelliyön jonkun vieraan miehen kanssa. Vaikka tuo kommentti toivottavasti oli ns. provo, niin pelkäänpä että se kuvastaa, miten pihalla miehet on.
Hah hah hah. Joku voimaantunut av mamma vaimona.
Hauska oletus. Tiedoksi, minä hoidan lapset, pyykit ja siivouksen. Vaimo hoitaa itsensä. Joskus hotellissa, joskus joogassa, harvoin kotona.
Ap