Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaa päähän että lasten mummi on juoppo

Vierailija
03.05.2025 |

Olen niin kyllästynyt siihen ihmiseen. En ole juuri tekemisissä, mutta mies on. Kai sitä äitiään rakastaa vaikka äiti olisi juoppo enkä voi pakottaa katkomaan välejä. 

Minua ärsyttää kutsua hänet perhejuhliin, ärsyttää jos mies pyytää hänet kerran parissa kuukaudessa syömään, ärsyttää käydä lasten kanssa leikkipuistotreffeillä. Ärsyttää huomata, että hän on taas humalassa vauvan ristiäisissä ja pakottaa mies poistamaan hänet paikalta. 

Tänään olin lasten kanssa ostoksilla ja näin hänet hoipertelevan humalassa kaupungin keskustassa. Yritti tulla luoksemme, mutta teeskentelin etten huomaa ja vein lapset vikkelästi muualle. Heidän ei tarvitse kohdata kännistä mummia ja kuunnella sen sössötystä. 

Varmasti tämä ärsyttää minua erityisesti siksi, että sain itse sietää lapsena juoppoa isovanhempaa ja kuunnella sen sössötystä. Valitettavasti kun hän kuoli, en muistele kovin lämmöllä. Hautajaisissa muut puhui ihmisestä, jota minä en koskaan tuntenut, kun tunsin vain juopon. Nyt omilla lapsillani on sama kohtalo.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mummi juo? Tee säännöt, että ainoastaan selvänä saa olla lasten kanssa tekemisissä, jos juominen häiritsee. Lapsille voi kertoa tilanteen suoraan, meneehän tuo varoittavana esimerkkinä. Turha valehdella lapsille tilanteesta, lapset ymmärtää yllättävän paljon asioita.

Ei. Kaverini kertoo äidistään jolle on annettu nuo ehdot. Jaksaa sitten sinnitellä sen ajan kun on kylässä tyttärensä ja lastenlastensa luona tuhannen kilometrin. Kuivakänni on kuitenkin koko ajan päällä. Totta kai lapset huomaavat sen.

Vierailija
22/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tulee kännissä paikalle? Ja joku oma pullo kainalossa? Mun äiti oli alkoholisti. Meillä ei perhejuhlissa ollut alkoholia juurikaan tarjolla. Jouluna glögi ja 2kaatoa viiniä ruuan kanssa. Se toimi aikansa. Sit rouva päätti että ei tule enää paikalle, kun ei ole tarjoilua yksi joulu meni noin, seuraavana syksynä olikin sit hautajaiset. Mun äiti ei siis tuonut omia juomia onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoppo eno oli tosi mukava tyyppi. Pelasin hänen kanssaan korttipelejä. Hän joi kaljaa siinä, mutta kyllä jutut nauratti. Hyvät muistot on vaan tästä enosta jäänyt. 

Eno on kuule pikkuisen eri asia kuin isoäiti.

Vierailija
24/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama paitsi pappa on juoppo. Lisäksi kun jäi leskeksi, hommasi jostain uuden juopponaiskaverin. Käytännössä isovanhempia ei ole enää olemassa, sen jälkeen kun ainoa tolkullinen isovanhempi kuoli. No, eipä ole mikään menetys kun tuo itsekäs alkoholisoitunut ja dementoitunut ukko kuolee. Lähinnä sitä odotellessa.

Vierailija
25/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hylkää oman äitinsä? Sinä siis haluaisit ettei miehesi ole enää äitinsä kanssa missään tekemisissä? Kyllä olet tunteeton paska.

Kuka hylkää ja kenet? :D minun äitini on hylännyt minut ja lapsenlapset viinan takia. Viina menee aina kaiken edelle juopolla.

Vierailija
26/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti on aina äiti. Kyllä minäkin pyytäisin syömään pari kertaa kuudaudessa vaikka kuinka juoppo olisi. 

Älä puhu paskaa. Et varmasti pyytäisi.

Kyllä pyytäisin. Tuskin hän nyt joka päivä umpi kännissä olisi. 

Vierailija
27/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti on aina äiti. Kyllä minäkin pyytäisin syömään pari kertaa kuudaudessa vaikka kuinka juoppo olisi. 

No mä pyysin. Oma äitini on juoppo, samoin appiukko. Molempia pyydettiin kylään säännöllisesti. Juomatarjoilu oli sit aika tiukasti säänneltyä

Vierailija
28/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoppo eno oli tosi mukava tyyppi. Pelasin hänen kanssaan korttipelejä. Hän joi kaljaa siinä, mutta kyllä jutut nauratti. Hyvät muistot on vaan tästä enosta jäänyt. 

No ei ole. Mulla ei ollut isoäitiä vaan eno asui siinä naapurissa ja juoksin kylään tosi usein. 

Vierailija
29/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat altistaa lapsesi sellaiselle? 

Kyllä. Mitä kauheaa tuossa nyt on, jos toinen on vähän humalassa. Tuskin humalassa kuitenkaan syömään olisi tulossa. 

Oletko alkoholisti itse?

Vierailija
30/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko krapulainen tai selvää teeskentelevä isoäiti sinun mielestäsi hyvää päivällisseuraa lapsiperheessä?

Vierailija
31/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä hyväntuulisessa humalassa ei ole vikaa, mutta kun isäni joi, hän alkoi aina riehumaan ja hakkaamaan perhettä. Siinä on vikaa.

Vierailija
32/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mummi juo? Tee säännöt, että ainoastaan selvänä saa olla lasten kanssa tekemisissä, jos juominen häiritsee. Lapsille voi kertoa tilanteen suoraan, meneehän tuo varoittavana esimerkkinä. Turha valehdella lapsille tilanteesta, lapset ymmärtää yllättävän paljon asioita.

Ei. Kaverini kertoo äidistään jolle on annettu nuo ehdot. Jaksaa sitten sinnitellä sen ajan kun on kylässä tyttärensä ja lastenlastensa luona tuhannen kilometrin. Kuivakänni on kuitenkin koko ajan päällä. Totta kai lapset huomaavat sen.

Mikä ihme tuokin muka on, kuivakänni

Vierailija
33/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Mulla ei ollut isoäitiä vaan eno asui siinä naapurissa ja juoksin kylään tosi usein. 

Onhan. Jättikö äitisi sinut juopon enosi luo hoitoon?

Vierailija
34/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tulee kännissä paikalle? Ja joku oma pullo kainalossa? Mun äiti oli alkoholisti. Meillä ei perhejuhlissa ollut alkoholia juurikaan tarjolla. Jouluna glögi ja 2kaatoa viiniä ruuan kanssa. Se toimi aikansa. Sit rouva päätti että ei tule enää paikalle, kun ei ole tarjoilua yksi joulu meni noin, seuraavana syksynä olikin sit hautajaiset. Mun äiti ei siis tuonut omia juomia onneksi.

Meillä vaivautuu "pakollisille" (esim. lasten synttärit) kädet vapisten paikalle ja on max. tunnin, kun niin kiire kotiin ryyppäämään. Jotenkin todella inhottavaa käytöstä. 

Vierailija
35/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset syntyivät, asetimme ehdon, että kännissä ei lasten luo ole asiaa. Useimmiten se toteutuu, mutta ei aina, ja sitten saa aina jännittää, haiseeko mummi käsidesiltä vai ei. 

Minä en haluaisi tavata koko ihmistä. Minulle on ihan sama, onko hän olemassa vai ei. Mutta miehelleni se ei ole ihan sama, hän haluaa tavata äitiään ja koittaa auttaa. Kaipa hän haluaa uskoa hyvää äidistään ja kokee jotain velvollisuudentuntoa. En voi häntä siitä tuomita niin kauan, kun ei aseta lapsiamme vaaraan. 

Voin silti myöntää, että minua ärsyttää ja jos voisin, en olisi tekemisissä koko ihmisen kanssa. Nyt pidän asiallisen viileät välit. 

Ap

Vierailija
36/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko krapulainen tai selvää teeskentelevä isoäiti sinun mielestäsi hyvää päivällisseuraa lapsiperheessä?

Not tuskin lapset mitään huomaavat. Pääasia, että käyttäytyy normaalisti. 

Vierailija
37/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on traumoissasi. Tervettä ihmistä ei toisen humala ärsytä.

Vierailija
38/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan. Jättikö äitisi sinut juopon enosi luo hoitoon?

En ollut hoidossa vaan juoksin pellon poikki enon luo kylään. Pelattiin korttia ja sitten juoksin takaisin kotiin. Mulle on vaan jäänyt hyvät muistot enosta ja hänen jutuistaan. 

Vierailija
39/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Not tuskin lapset mitään huomaavat. Pääasia, että käyttäytyy normaalisti. 

Kyllä ne kuule huomaa! Yleensä tällaisia perhetapaamisia harrastetaan viikonloppuisin/vapaapäivinä ja se on työssäkäyvän juopon kunnon "omaa aikaa". Ei sellainen ihminen käyttäydy normaalisti tuolloin. On ahdistunut, vaivautunut, kädet vapisee, tuli perseen alla jne., kun pakonomainen tarve päästä ryyppäämään! Viis niistä "mummun mussukoista".

Vierailija
40/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on traumoissasi. Tervettä ihmistä ei toisen humala ärsytä.

Kyllä ärsyttää.