Ottaa päähän että lasten mummi on juoppo
Olen niin kyllästynyt siihen ihmiseen. En ole juuri tekemisissä, mutta mies on. Kai sitä äitiään rakastaa vaikka äiti olisi juoppo enkä voi pakottaa katkomaan välejä.
Minua ärsyttää kutsua hänet perhejuhliin, ärsyttää jos mies pyytää hänet kerran parissa kuukaudessa syömään, ärsyttää käydä lasten kanssa leikkipuistotreffeillä. Ärsyttää huomata, että hän on taas humalassa vauvan ristiäisissä ja pakottaa mies poistamaan hänet paikalta.
Tänään olin lasten kanssa ostoksilla ja näin hänet hoipertelevan humalassa kaupungin keskustassa. Yritti tulla luoksemme, mutta teeskentelin etten huomaa ja vein lapset vikkelästi muualle. Heidän ei tarvitse kohdata kännistä mummia ja kuunnella sen sössötystä.
Varmasti tämä ärsyttää minua erityisesti siksi, että sain itse sietää lapsena juoppoa isovanhempaa ja kuunnella sen sössötystä. Valitettavasti kun hän kuoli, en muistele kovin lämmöllä. Hautajaisissa muut puhui ihmisestä, jota minä en koskaan tuntenut, kun tunsin vain juopon. Nyt omilla lapsillani on sama kohtalo.
Kommentit (64)
Kummi vaihtoon. Ei alkoholisteja kummiksi. Vai mitä keksii.
Vierailija kirjoitti:
Luin väärin. Se olikin mummi eikä kummi.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kummin vika!
Täällä taas minun molemmat vanhemmat alkoholisteja. Ei paljon kiinnosta nähdä, saati viedä lapsia sinne. Yök! No, eipä ne kauan kaivatut lapsenlapsetkaan saaneet mummon korkkia kiinni edes silloin, kun aluksi kävimme kylässä ja meiltä oli kiire lähteä kotiin juomaan.
Miksi mummi juo? Tee säännöt, että ainoastaan selvänä saa olla lasten kanssa tekemisissä, jos juominen häiritsee. Lapsille voi kertoa tilanteen suoraan, meneehän tuo varoittavana esimerkkinä. Turha valehdella lapsille tilanteesta, lapset ymmärtää yllättävän paljon asioita.
No antaa mummon ryypätä, jos siitä tykkää.
Äiti on aina äiti. Kyllä minäkin pyytäisin syömään pari kertaa kuudaudessa vaikka kuinka juoppo olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin väärin. Se olikin mummi eikä kummi.
Mummi vaihtoon!
Vierailija kirjoitti:
Miksi mummi juo? Tee säännöt, että ainoastaan selvänä saa olla lasten kanssa tekemisissä, jos juominen häiritsee. Lapsille voi kertoa tilanteen suoraan, meneehän tuo varoittavana esimerkkinä. Turha valehdella lapsille tilanteesta, lapset ymmärtää yllättävän paljon asioita.
Miksi juoppo juo? Niinpä.
Juoppo eno oli tosi mukava tyyppi. Pelasin hänen kanssaan korttipelejä. Hän joi kaljaa siinä, mutta kyllä jutut nauratti. Hyvät muistot on vaan tästä enosta jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Äiti on aina äiti. Kyllä minäkin pyytäisin syömään pari kertaa kuudaudessa vaikka kuinka juoppo olisi.
Älä puhu paskaa. Et varmasti pyytäisi.
Sen verran mitä sivusta seurannut lapsiperheiden arkea, niin naiset inhoaa anoppiaan, vaikka se olisi maailman ihanin pullan tuoksuinen mummeli. Vaimon on vaikea hyväksyä, että miehen elämässä on häntä tärkeämpi nainen, oma äiti. Epäilen sitä syyksi.
Vierailija kirjoitti:
No antaa mummon ryypätä, jos siitä tykkää.
Joo, mutta ilman lastenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Haluat altistaa lapsesi sellaiselle?
Kuka hylkää oman äitinsä? Sinä siis haluaisit ettei miehesi ole enää äitinsä kanssa missään tekemisissä? Kyllä olet tunteeton paska.
Vierailija kirjoitti:
Niinköhän pyytäisit.....se on helppo huudella vierestä, jos ei ole omakohtaista kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran mitä sivusta seurannut lapsiperheiden arkea, niin naiset inhoaa anoppiaan, vaikka se olisi maailman ihanin pullan tuoksuinen mummeli. Vaimon on vaikea hyväksyä, että miehen elämässä on häntä tärkeämpi nainen, oma äiti. Epäilen sitä syyksi.
Minulla taas ihan oma äiti on juoppo. Eli se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat altistaa lapsesi sellaiselle?
Kyllä. Mitä kauheaa tuossa nyt on, jos toinen on vähän humalassa. Tuskin humalassa kuitenkaan syömään olisi tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei exänikään pitänyt äidistään. Nykyään olen jonkin verran tekemisissä entisen anopin kanssa, mutta miehen kanssa en.
On ongelma