Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaa päähän että lasten mummi on juoppo

Vierailija
03.05.2025 |

Olen niin kyllästynyt siihen ihmiseen. En ole juuri tekemisissä, mutta mies on. Kai sitä äitiään rakastaa vaikka äiti olisi juoppo enkä voi pakottaa katkomaan välejä. 

Minua ärsyttää kutsua hänet perhejuhliin, ärsyttää jos mies pyytää hänet kerran parissa kuukaudessa syömään, ärsyttää käydä lasten kanssa leikkipuistotreffeillä. Ärsyttää huomata, että hän on taas humalassa vauvan ristiäisissä ja pakottaa mies poistamaan hänet paikalta. 

Tänään olin lasten kanssa ostoksilla ja näin hänet hoipertelevan humalassa kaupungin keskustassa. Yritti tulla luoksemme, mutta teeskentelin etten huomaa ja vein lapset vikkelästi muualle. Heidän ei tarvitse kohdata kännistä mummia ja kuunnella sen sössötystä. 

Varmasti tämä ärsyttää minua erityisesti siksi, että sain itse sietää lapsena juoppoa isovanhempaa ja kuunnella sen sössötystä. Valitettavasti kun hän kuoli, en muistele kovin lämmöllä. Hautajaisissa muut puhui ihmisestä, jota minä en koskaan tuntenut, kun tunsin vain juopon. Nyt omilla lapsillani on sama kohtalo.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen isä, eli lasten pappa oli juoppo. Ei kyllä tullut mieleenkään viedä lapsia silloin  kyläilemään ja ei kyllä olisi ollut tervetullut kännissä juhliin.  Appi  kyllä ymmärsi  pysyä kotonaan, kun oli tillin talllin joten, kun tiedettiin, että papalla on sellainen päivä pysyttiin kaukana. 

Vierailija
42/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Minulta löytyy ihana anoppi. Haluaisin nähdä useammin ja nytkin ehdotin miehelle, että haetaan kaupasta grillattavaa ja mennään käymään (ajomatka on aina pari h, niin voidaan käydä vain viikonloppuisin/lomilla), mutta mies haluaa mieluummin värkätä tallissa.

Ja perhe menee äidin edelle. Muutti tänne kauas perheestään minun vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoppo eno oli tosi mukava tyyppi. Pelasin hänen kanssaan korttipelejä. Hän joi kaljaa siinä, mutta kyllä jutut nauratti. Hyvät muistot on vaan tästä enosta jäänyt. 

Eno on kuule pikkuisen eri asia kuin isoäiti.

No ei ole. Mulla ei ollut isoäitiä vaan eno asui siinä naapurissa ja juoksin kylään tosi usein. 

Onhan. Jättikö äitisi sinut juopon enosi luo hoitoon?

En ollut hoidossa vaan juoksin pellon poikki enon luo kylään. Pelattiin korttia ja sitten juoksin takaisin kotiin. Mulle on vaan jäänyt hyvät muistot enosta ja hänen jutuistaan. 

Lapset on siitä mukavia, että hyväksyvät ihmiset "vikoineen" päivineen. Kunnes äidit istuttavat heille rajaisia.

Vierailija
44/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Vaikka alkon naukkailua ei välittömästi isovanhemman käytöksestä näkisi tai kuulisi, niin haistaa kuitenkin. Se haju on iäkkäällä tymäkkä. Kombo vanhan viinan, uuden viinan ja asetaldehydin katkua hengityksessä..

*Asetaldehydi on aineenvaihdunnan tuote, jota muodostuu maksan prosessoidessa/hajottaessa etanolia ulos systeemistä [etikkahapon aldehydi].

Eivät nämä alkoholistimeetit tietenkään kovin leppoisia tilanteita ole kenenkään ruokapöydässä.

Vierailija
45/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on traumoissasi. Tervettä ihmistä ei toisen humala ärsytä.

Ei juopon örinää kukaan normaali ihminen halua kuunnella.

Itse inhosin kun juoppo enoni tuli kylään aina jouluna, kun hänen perheensä ei huolinut häntä örisemään ja pilaamaan joulua.

Vierailija
46/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Minulta löytyy ihana anoppi. Haluaisin nähdä useammin ja nytkin ehdotin miehelle, että haetaan kaupasta grillattavaa ja mennään käymään (ajomatka on aina pari h, niin voidaan käydä vain viikonloppuisin/lomilla), mutta mies haluaa mieluummin värkätä tallissa.

Ja miten tämä liittyy aloitukseen?

Vierailija
47/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko krapulainen tai selvää teeskentelevä isoäiti sinun mielestäsi hyvää päivällisseuraa lapsiperheessä?

Not tuskin lapset mitään huomaavat. Pääasia, että käyttäytyy normaalisti. 

Mielelläni riennän lasten luo ja hönkäilen viinahöyryjä pusuja antaessani. Voidaan lasten kanssa tanssia, juosta ja riehua, joskus kaatuillaan ja nauretaan.

Vierailija
48/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain otsikon. Älkää olko missään tekemisissä. 

Vierailija
49/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienessä hyväntuulisessa humalassa ei ole vikaa, mutta kun isäni joi, hän alkoi aina riehumaan ja hakkaamaan perhettä. Siinä on vikaa.

Myös se "pieni hyväntuulinen humala" on lapsille pelkkää paskaa. Humalainen on teennäinen ja tekopirteä, ylistää ja rakastaa. Lapset kyllä huomaavat valheellisuuden. 

Vierailija
50/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on aina äiti. Kyllä minäkin pyytäisin syömään pari kertaa kuudaudessa vaikka kuinka juoppo olisi. 

Ja paskat. 12 vuotta ei mitään tapaamista meillä. Kaikki helpompaa. Äitiys ei anna mitään oikeuksia, on paljon hyvin pahoja äitejä.

Vierailija
51/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on aina äiti. Kyllä minäkin pyytäisin syömään pari kertaa kuudaudessa vaikka kuinka juoppo olisi. 

Ei kuulosta äidiltä. Se, että synnytät tai siität lapsen, ei tee kenestäkään isää tai äitiä. 

Lasteni "isä" ja hänen molemmat vanhempansa on juoppoja. "Isä" häipyi kuvioista lasten ollessa pieniä, kun sain hänestä tarpeekseni.

Lapsiani en kadu ikinä, mutta valehtelisin, jos väittäisin etten kadu sitä, että tein lapset sen luuserin kanssa. Olisi elämä mennyt vähän eri lailla itselläkin enkä olisi niin kyyninen kuin olen tänä päivänä.

Vierailija
52/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii sun anoppisi ei varmaan tullut humalassa vauvasi ristiäisiin ja sitten vaatinut vauvaa syliin, kiukutellut kun ei annettu vaan käskettiin mennä kotiin selviämään. Eikä mitään ollu ottanu! Ei hän juo ikinä! 

Ap

Vierailija
53/64 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummi vaihtoon. Ei alkoholisteja kummiksi. Vai mitä keksii.

Luin väärin. Se olikin mummi eikä kummi.

voispa mummin vaihtaa?

Vierailija
54/64 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistiin ei voi luottaa. Valehtelijat. Aina P.A.

Vierailija
55/64 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mummi juo? Tee säännöt, että ainoastaan selvänä saa olla lasten kanssa tekemisissä, jos juominen häiritsee. Lapsille voi kertoa tilanteen suoraan, meneehän tuo varoittavana esimerkkinä. Turha valehdella lapsille tilanteesta, lapset ymmärtää yllättävän paljon asioita.

Ei. Kaverini kertoo äidistään jolle on annettu nuo ehdot. Jaksaa sitten sinnitellä sen ajan kun on kylässä tyttärensä ja lastenlastensa luona tuhannen kilometrin. Kuivakänni on kuitenkin koko ajan päällä. Totta kai lapset huomaavat sen.

Mikä ihme tuokin muka on, kuivakänni

Sen tietää, jos on alkoholisti läheisenä.

Vierailija
56/64 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä mummi ollutkaan ongelma, vaan ap:n traumat.

"sain itse sietää lapsena juoppoa isovanhempaa ja kuunnella sen sössötystä"

Lapsista ei voi sanoa mitä ne haluaa kuulla, vaan ap on tehnyt valinnan heidän puolestaan.

Vierailija
57/64 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hylkää oman äitinsä? Sinä siis haluaisit ettei miehesi ole enää äitinsä kanssa missään tekemisissä? Kyllä olet tunteeton paska.

Juoppo on itse tehnyt valintansa juomalla. 

Vierailija
58/64 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva ne oksennukset ja pas..t siivota sitten. Ja muutenkin. 

Vierailija
59/64 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hylkää oman äitinsä? Sinä siis haluaisit ettei miehesi ole enää äitinsä kanssa missään tekemisissä? Kyllä olet tunteeton paska.

Monikin. Minun mummo oli juoppo, otti pari kertaa vuodessa parin kuukauden rännin. Lapsena oli pelottavaa mennä käymään mummolassa kun ei tiennyt onko siellä menossa ränni vai onko selvinpäin. Jos oli kännäilyt menossa, lähdettiin äkkiä pois. Lopulta äitini kyllästyi eikä enää käyty siellä, äitini isä ja äiti olivat eronneet ja nuorimmat lapset hoiti isä, ei tämä ihana äiti jolle oli tärkeämpää käydä tansseissa 

Vierailija
60/64 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin äitini joi. Ei kyllä tullut mieleenkään katkaista välejä sen takia. On minulla juoppoja ystäviäkin. Heillä on omat syynsä juomiseen, mikä minä olen tuomitsemaan? Jos käytös pysyy ystävällisenä, ei muutamat tapaamiset lapsia vahingoita. Lasten kanssa voi myös puhua alkoholismista. Nykyisinhän sitä pidetään sairautena. Hylkäisitkö isovanhempasi jonkun muun sairauden takia?