Katselin valokuvia 50-70-luvuilta. Melkein kaikki olivat normaalipainoisia.
Satunnaisesti joku pönäkkä eläkeläisukko jossain, mutta varsinkin lasten, teinien ja nuorten aikuisten osalta ero nykypäivään on todella hurja.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Ei se ruoka mitään herkkua ollut arkisin 1970-1990-luvuilla. Keitettyjä perunoita, soosia ja raasteita ei herkästi syö niin paljoa, että pääsisi ylipainoiseksi. Itse lihoin kun pääsin omiin leipiini ja ostin makeaa ja rasvaista, jota ei kotonani ollut. En varmaan syönyt aluksi kertaakaan mitään tavallista ruokaa. Sitten olin puolet ajasta nälässä, koska se rasvainen ja makea oli kallista.
Ikävää, jos olet noin huonolla sapuskalla ollut. Perustin perheen 71 ja kyllä köyhyydestä huolimatta syötiin monipuolisesti. Miniä tutki minun silloista ruokaohjevihkoani ja ihmetteli, miten hyvin söimme. Olemme kaikki edelleen hoikkia ja miniä on alkanut tehdä minun silloin tekemiäni ruokia ja heidän hoikat teininsä tykkäävät niistä safkoista todella.
Syötiin myös aika suolaista ja rasvaisia ruokia, kunnes tuli Pohjois-Karjala-projekti.
Eikä käyttäneet. Olin 60-luvulla vaatekaupassa ja kellään en korsettia nähnyt. Oma äiti ei käyttänyt rintaliivejäkään.