Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä käy nopeasti ankeaksi, kun ei ole rahaa tehdä mitään eikä mennä mihinkään

Vierailija
03.05.2025 |

Ja tätä ei voi tajuta, jos ei ole itse ollut vastaavassa tilanteessa.

Kommentit (239)

Vierailija
221/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo teininä mietin 90 l köyhyyttä.

Perheessä oli työttömyyttä ja rahapulaa. Se oli ankeaa ja ahdistavaa.

Silloin MINA ITSE PÄÄTIN että en halua olla köyhä. Otinkin vakavan ryhtiliikkeen ja tein suunnitelman.

Eli amk tutkinto ja sitten töihin. Säästin alkuun lähes kaiken, pienistä palkoista. Firmaa vaihtamalla sitten jo kohtuupalkoille.

Nyt jo velaton okt ja mökki. Säästämisellä ja työnteolla.

Veljeni valitsi toisin, eli kaljapullon ja laiskottelen. Hän on nyt yhtä köyhä kuin vuonna 1991.

Eli opetus on tämä, ITSE VOIT VAIKUTTAA ELÄMÄÄSI TEKEMÄLLÄ VALINTOJA JA TYÖTÄ.

Minulla ja veljellä oli samat vanhemmat, taustat ja kasvatus. Valittiin itse eri tiet.

Vain tiettyyn rajaan asti voi vaikuttaa itse.

Vierailija
222/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kysyä työkkäristä ennakkopäätöksen jos pelottaa. Taidat olla tumpelo ja tyhmä kun pelkäät. Se on tekosyy  istua peukut perseessä.

"Työkkäristä" et saa mitään sitovia ennakkopäätöksiä. Asia ratkaistaa vasta sitten kun työttömällä ei ole enää mahdollisuutta perääntyä. Toinen työtön saa, toinen ei. Ihan pärstäkertoimesta ja suhteista riippuuu, kuinka työtön saa tai ei saa.

Ihan puhdasta mielivallankäyttöä, jota palveluksi kutsutaan ja ne "työttömät "jotka saavat" haukkuvat ne muut työttömät, jotka ei saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sote-alalta valmistutaan nyt suoraan työttömyyskortistoon."

https://www.hs.fi/talous/art-2000011087393.html

Vierailija
224/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy. Voi tehdä vaikka mitä. Mennä samoilemaan metsiin ja nauttia luonnosta, mennä ilmaisiin tapahtumiin, mennä toreille yms silloin kun niissä on jotain meininkiä. Mennä uimaan luonnonvesiin. Mennä kirjastoon. Jne jne jne.

Terv: Elin köyhänä ja rahattomana vuosikausia ja aina löytyi jotakin tekemistä.

Kirjastoon meneminen onkin ihan helvetin viihdyttävää 😂😂😂😂 Lukeminen on hyvää ajanvietettä, mutta "kirjastoon meneminen", jotta elämä ei olisi ankeaa, on lähinnä iso vitsi. Samoin luonnonvesissä uiminen. Jos elämän ankeus poistuu uimalla, ei mitään ankeutta ole ollutkaan.

Vierailija
225/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käy. Voi tehdä vaikka mitä. Mennä samoilemaan metsiin ja nauttia luonnosta, mennä ilmaisiin tapahtumiin, mennä toreille yms silloin kun niissä on jotain meininkiä. Mennä uimaan luonnonvesiin. Mennä kirjastoon. Jne jne jne.

Kirjastoon meneminen onkin ihan helvetin viihdyttävää 😂😂😂😂 Lukeminen on hyvää ajanvietettä, mutta "kirjastoon meneminen", jotta elämä ei olisi ankeaa, on lähinnä iso vitsi. Samoin luonnonvesissä uiminen. Jos elämän ankeus poistuu uimalla, ei mitään ankeutta ole ollutkaan.

Sangen aurinkoinen asenne. Mitä ehdotat ankeudesta pääsemiseen tuon asenteen kanssa?

Vierailija
226/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sangen aurinkoinen asenne. Mitä ehdotat ankeudesta pääsemiseen tuon asenteen kanssa?

Raha ois kiva.

Vierailija
227/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kysyä työkkäristä ennakkopäätöksen jos pelottaa. Taidat olla tumpelo ja tyhmä kun pelkäät. Se on tekosyy  istua peukut perseessä.

"Työkkäristä" et saa mitään sitovia ennakkopäätöksiä. Asia ratkaistaa vasta sitten kun työttömällä ei ole enää mahdollisuutta perääntyä. Toinen työtön saa, toinen ei. Ihan pärstäkertoimesta ja suhteista riippuuu, kuinka työtön saa tai ei saa.

Ihan puhdasta mielivallankäyttöä, jota palveluksi kutsutaan ja ne "työttömät "jotka saavat" haukkuvat ne muut työttömät, jotka ei saa.

Viranomaiselta saa aina sitovan ennakkoratkaisun, toljanteri. Pitää osata vaatia.

Vierailija
228/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse köyhä, saan ne pienimmät minimituet jotka voi saada.

Ei minulla ole koskaan tylsää.

En asennoidu siten, että olen koko ajan jotain vailla, tai minun pitäisi saada kaikki humputukset ja hömpät mitä joku rikas elostelija saa.

Olen erittäin kiitollinen perus asioista. Esim. puhdas raikas vesi juotavaksi ja peseytymiseen. Oma koti jossa saa olla rauhassa ja turvassa. Ruokaa saa ostaa mitä haluaa, pääsee nettiin, voi pelata koko päivän, voi katsella sarjoja 10 jaksoa putkeen.

Jos on aurinkoista, voi mennä ulos ja nauttia siitä luxuksesta. Voin uida, kävellä metsässä ja voin nukkua aamulla pitkään.

Voin valita seurani. Minun ystäväkseni ei kelpaa sellainen, jonka pitää hieroa rahojaan naamaani ja ihmetellä kun en ole yhtä rikas. Menköön matkoihinsa mokomat. Eivät ole minkään arvoista seuraa mi

Missään päin Suomea ei vie viittä minuuttia kauempaa kävellä metsään.

😂😂😂 Taidat olla maalta. Etkä koskaan ole kaupungissa käynytkään.

Vierailija
229/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölvästi.

Pikkukersat vinkuvat ettei ole tekemistä.

Päästään terve aikuinen keksii aina tekemistä.

Kattele Pinterestistä ideoita ja ryhdy. Materiaaliksi käy vaikka paperinkeräysastian sisältö. 

Tai lähde ihmisiä tapaamaan. 

Vierailija
230/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole mikään pikkukersa- tai tervepäisyysjuttu. Kait sitä nyt aina JOTAIN tekemistä keksii, ei siitä ole kysymys - ap peräänkuuluttaa kunnon ajanvietettä. Hän sanoi, ettei voi mennä minnekään varattomana, mikä on täysin totta, ettei voi, jos ei löydy ylimääräistä rahaa. Silloin pitää nykertää jotain, mitä sattuu keksimään kotona tai lähellä kotia. Ja sellaiset ajankulut on jossain vaiheessa varmasti kulutettu loppuun kyllästymiseen asti.

Vierailija
231/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon elänyt todella pienillä tuloilla. Siis juuri ja juuri saanut asumisen maksettua, ruoat hankkinut dyykkaamalla yms. Silti on paljon mitä voi tehdä. Liikkua luonnossa. Tavata ystäviä. Tehdä taidetta tai vaikka kirjoittaa. Mennä kirjastoon. Opiskella uusia asioita. Mennä mukaan järjestötoimintaan. Mennä naapurin mummon luokse kyläilemään. Jos on netti ja kone, voi katsoa Areenasta dokkareita tai Youtubesta podcasteja ja oppia samalla uutta. Mennä lenkille tai ulkokuntosalille. Poimia villivihanneksia, marjoja tai sieniä vuodenajan mukaan. Tosi paljon vaikuttaa oma suhtautuminen. Oma korvien väli on se, mihin voi eniten ja nopeiten vaikuttaa.

Vierailija
232/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimista varten on hyvä olla myös uima-asu eikä sekään ole ilmainen.

Vierailija
233/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pölvästi.

Pikkukersat vinkuvat ettei ole tekemistä.

Päästään terve aikuinen keksii aina tekemistä.

Kattele Pinterestistä ideoita ja ryhdy. Materiaaliksi käy vaikka paperinkeräysastian sisältö. 

Tai lähde ihmisiä tapaamaan. 

On mulla tekemistä, siitä ei ole kyse. Minusta vaan on ankeaa olla koko ajan kotona tai korkeintaan 2 km päässä kotoa. Kuinka kauan sinä olet ollut työttömänä ja rahattomana?

Ap

Vierailija
234/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä käy nopeasti ankeaksi, kun ei ole rahaa tehdä mitään eikä mennä mihinkään

Totta.

Vain jos jaksaa samat ilmaishuvit toistaa joka vuosi, mitä oma paikkakunta tarjoaa, niin sellaisella ei sitten varmaankaan ole ankeaa, vaikka ei mihinkään muualle pääsekään.

Ovatko ihmiset täällä jotenkin aivottomia, joille pitää järjestää hupia jatkuvasti? 

Vierailija
235/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala aktiivisesti tekemään jotain tilanteelle, että rahattomuus ei jäisi pysyväksi. Harvoin ihmisen huono tilanne on sellainen ettei siitä VOI nousta jos haluaa.

Itse tunnen ihmisen jolla on varmasti työllistävä ammatti, voisi tehdä kokoaikatyötä ja vaikka keikkailla lisäksi. Mutta ei, mieluummin kituuttaa nollasopparilla, tuilla ja lainoilla. Ei voi muuttaa edes miesystävän kanssa yhteen ettei tuet mene.

Jos opintotuet on käytetty niin opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä.

Työkkärissä on työryhmä, joka päättää saatko luvan opiskeluun eli tukeeko kyseinen tutkinto työllistymistäsi.

Itseään voi kehittää muutenkin kuin "virallisella opiskelulla" tai edes vähän rahaa h

Miksi tätä samaa valheellista sontaa toistetaan tällä palstalla niin usein? Siihen kysytään lupa, ja se asia ratkaistaan tapauskohtaisesti. Jos sinä et ole osannut perustella asiaa tai olet ottanut liikaa opintoja, se ei ole muiden syy eikä oikeuta valheiden levittämiseen. 

Vierailija
236/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha ois kiva.

Jos tuo on ainut vaihtoehto ja saavuttamattomissa, niin silloin täytyy elää ankeudessa, jos ei onnistu manipuloimaan omaa asennettaan erilaiseksi.

Vierailija
237/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa jopa ex puoliso saa leskeneläkettä eläkkeellä, jos on aikanaan hoitanut lapsia kotona.

Suomessa yritetään aina valehdella, että muissa maissa ei ole sosiaaliturvaa.

Espanjassakin saa asumistukea ja on toimeentulotukea vastaava vähimmäisetuus 600 euroa, mutta eri nimellä. Ja Espanjassa ei peritä ihmisiltä lääkärimaksua niinkuin meillä.

Tanskan toimeentulotuki on 1500€/kk.

Vierailija
238/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V..u kun lainauksia ei saada toimimaan. Työttömien pitäisi saada opiskella kaikkea mahdollista ilman karenssin pelkoa. Tuohan on ihan järjetöntä kun rangaistaan työtöntä karenssilla siitä että yrittää opiskella jotain että pääsisi töihin. Tuo on niin järjen vastaista että sattuu päähän kun se on noin tyhmästi. Tuon täytyy olla poliitikkojen keksimä juttu. Vain niiltä löytyy näitä ihan uskomattomia typeryyksiä. 

Minä en työttömänä ole kertonut edes kansalaisopiston opinnoista, kun ikinä ei tiedä mitä virkailija keksii sen kuultuaan. Kun vapaaehtoistöidenkin katsotaan rajoittavan työn hakemista ja vertautuvan työssäoloon, josta saa karenssin. Siis se, että käyt vaikka seurakunnassa keittelemässä kahvia 2h/viikko.

Vierailija
239/239 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% ihmisistä on olemassa vain valtioiden virkakoneistoa ja rikkainta kymmenystä varten. Ruokaa ja terveydenhuoltoa saat vain sen verran että pysyt elossa ja pystyt täyttämään em toiveet. Ne varat jota sinulle jää noiden jälkeen, palautat ostoillasi takaisin tuolle kymmenykselle niillä ostamillasi hyödykkeillä. Nautit sitten niistä rojuista ja hyödykkeitä sen yhden siunaaman hetken, ja haluat kohta jonkun uuden rojun entisen, joko hajonneen tai kyllästyttyäsi, tilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän