Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämä käy nopeasti ankeaksi, kun ei ole rahaa tehdä mitään eikä mennä mihinkään

Vierailija
03.05.2025 |

Ja tätä ei voi tajuta, jos ei ole itse ollut vastaavassa tilanteessa.

Kommentit (239)

Vierailija
21/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta köyhyydessä ankeinta oli se kun ei ollut turvaa ja joutui stressaamaan sitä. Jos jokin vaikkapa hajoaa, tai pitäisi muuttaa, yms. Kivat jutut on usein ilmaisia, esim.  kavereiden näkeminen, metsäkävelyt, kuntosali. 

Missä on ilmainen kuntosali?

Vierailija
22/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista vıttu homo. Vıtun homo, haista vıttu! Painu sä vıttuun siitä homo ja vedä vıttu päähäsi, ja haista se! Vıttu!! Painu vıttuun. Homo!!!!!

Siihenkin tarvitaan rahaa. Etkö osaa lukea? Ei ole varaa painua mihinkään.

Ap

Haista paska fägäri!!!!

Et sitten ole vieläkään tullut kaapista.

Syö paskaa, huo.ra!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta köyhyydessä ankeinta oli se kun ei ollut turvaa ja joutui stressaamaan sitä. Jos jokin vaikkapa hajoaa, tai pitäisi muuttaa, yms. Kivat jutut on usein ilmaisia, esim.  kavereiden näkeminen, metsäkävelyt, kuntosali. 

Olen asunut useammassa kunnassa ja kaikissa on ollut, en tiedä missä sinä asut tai missä siellä olisi ilmainen kuntosali. Nykyään on myös ulkokuntosaleja ja kirjastoista voi lainata välineitä. Ja sitten on toki moni muu ilmainen harrastusmahdollisuus.

Uskon että köyhyys kestäessään pidempään lamaannuttaa monet, eikä heillä sitten ole energiaa hyödyntää niitä ilmaisia mahdollisuuksia. Se ei tarkoita, ettei niitä olisi. 

Vierailija
24/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kavereitteni näkeminen ilman rahaa on lähes mahdotonta (heillä on töitä ja rahaa). Vaikka mentäisiin kävelylle, he alkaa vaatia siirtymistä johonkin älyttömän kalliiseen merenrantakahvilaan. Sielä sitten istun yhden teen kanssa katselemassa heidän syömistään. Ja se teekin on enemmän kuin mihin minulla olisi varaa.

Vierailija
25/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkokuntosaleja on. Ainakin pks. On tosi suosittuja.

Vierailija
26/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys tekee mielisairaaksi, ainakin minut

Vierailija
27/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy. Voi tehdä vaikka mitä. Mennä samoilemaan metsiin ja nauttia luonnosta, mennä ilmaisiin tapahtumiin, mennä toreille yms silloin kun niissä on jotain meininkiä. Mennä uimaan luonnonvesiin. Mennä kirjastoon. Jne jne jne.

Terv: Elin köyhänä ja rahattomana vuosikausia ja aina löytyi jotakin tekemistä.

Lisäisin myös museoiden ilmaispäivät ja Kaiku-kortin sekä ilmaiset nettikurssit (kuten MOOC). 

Vierailija
28/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut useammassa kunnassa ja kaikissa on ollut, en tiedä missä sinä asut tai missä siellä olisi ilmainen kuntosali. Nykyään on myös ulkokuntosaleja ja kirjastoista voi lainata välineitä. Ja sitten on toki moni muu ilmainen harrastusmahdollisuus.

Uskon että köyhyys kestäessään pidempään lamaannuttaa monet, eikä heillä sitten ole energiaa hyödyntää niitä ilmaisia mahdollisuuksia. Se ei tarkoita, ettei niitä olisi. 

Itse en ole koskaan asunut kunnassa, jossa olisi ilmainen kuntosali.

Vierailija
29/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala piirtää. Ota joku halpa kurssi etänä. Käytä lyijäriä ja mustekynää, on halpoja. Sitte painele eri paikkoihin piirtämään.

hyvä neuvo, osoitus väärälle

Vierailija
30/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käy. Voi tehdä vaikka mitä. Mennä samoilemaan metsiin ja nauttia luonnosta, mennä ilmaisiin tapahtumiin, mennä toreille yms silloin kun niissä on jotain meininkiä. Mennä uimaan luonnonvesiin. Mennä kirjastoon. Jne jne jne.

Lisäisin myös museoiden ilmaispäivät ja Kaiku-kortin sekä ilmaiset nettikurssit (kuten MOOC). 

Kaiku-kortti on vain harvassa kunnassa. Juurikaan täällä kalliilla pääkaupunkiseudulla sitä ei ole.

Vierailija
31/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rahaa, mut ankea se tämäkin päivä on ollut, ei sitä viitsi jatkuvasti olla jotain ostamassa ajan kuluks.

Olen todella yksinäinen, vanhemmat kuolleet, ei sisaruksia, kukaan ei kaipaa minua.

Yksin heräsin, mykkänä tv:tä tuijotan tämänkin illan ja taas ykdinäisyteen herään huomenna aamulla.

Ja kukaan ei ole kiinnostunut olenko olemassakaan enää. 

Vierailija
32/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhana, mitä kirjoitat. On niin valtavasti juttuja mitä voi tehdä vaikka ilman rahaa.

Etsi harrastuksia ja katso mikä sinulle parhaiten sopii.

Tai hanki rollaattori ja työntele sitä, että uskot, että myöhemmin korkeammassa iässä on kaikki hitaampaa.

Mitä juttuja ja kauanko ajattelit niiden jaksavan vielä ilahduttaa?

Ap

Miten tuohon jälkimmäiseen kysymykseen voi kukaan vastata sinun puolestasi? Emme voi tietää, kuinka kauan ilahdut asioista. Mä harrastan varakkaampana lähes samoja asioita kuin köyhänäkin harrastin. -eri

Vierailija
33/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan

Harmi. Kannattaa laittaa kunnalle aloite tai muuten ajaa asiaa, jos kiinnostaa. Esimerkiksi ehdottaa edustajalle. Yllättävän vähän sellainen maksaa kunnalle. 

Vierailija
34/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista vıttu homo. Vıtun homo, haista vıttu! Painu sä vıttuun siitä homo ja vedä vıttu päähäsi, ja haista se! Vıttu!! Painu vıttuun. Homo!!!!!

Ap

Haista paska fägäri!!!!

Syö paskaa, huo.ra!

En mä. Saat sä syödä enemmän.

Vierailija
35/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhana, mitä kirjoitat. On niin valtavasti juttuja mitä voi tehdä vaikka ilman rahaa.

Tai hanki rollaattori ja työntele sitä, että uskot, että myöhemmin korkeammassa iässä on kaikki hitaampaa.

Entä kun ne kaikki on tehty jo moneen kertaan?

Vierailija
36/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Haista paska fägäri!!!!

Syö paskaa, huo.ra!

TE KAKSI 40 VUOTIASTA MIESTÄ, LOPETTAKAA SPÄMMIMINEN, JA MENKÄÄ HOMOILEE

Vierailija
37/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiku-kortti on vain harvassa kunnassa. Juurikaan täällä kalliilla pääkaupunkiseudulla sitä ei ole.

Teillä onkin paljon muuta ilmaista tekemistä, eli ymmärrän ettei juuri tuota Kaiku-korttia niin käytetä. 

Vierailija
38/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on ihan tutkimuksiakin, että rahattomuus kaventaa sosiaalista elämää ja lisää yksinäisyyttä. Eikä sen takia että köyhät/työttömät on depiksessä eikä heillä ole kekseliäisyyttä vaan sen takia, että tämä yhteiskunta on kulutusyhteiskunta ja raha pyörittää todella paljon meitä.

Ole ollut varakas, silloin en sitä edes huomannut asiaa, koska pari kolikkoa sinne tänne ei tuntunut missään. Nyt köyhdyttyäni tiedän että ne pari kolikkoa voi olla yhtä kuin koko viikonlopun ruuat. 

Vierailija
39/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä ilmaisia kulttuuri juttuja välillä joka kaupungissa. Itse olin Seinäjoella viime syksynä Taiteiden yössä. Pääsi näyttelyihin sillo ilmaiseksi. Ja olin vielä yhdessä Teatteri jutussa myös katsomassa. Sai kierrellä museon alueella ilmaiseksi.

Juuri tänään katsoin netistä että kesällä on auki sairaalamuseo ja lippukin vaa 8 e. Suht edullinen. Matkaa on jonkin verran mut samalla voi käydä kaupoilla siä päin.

Joihinkin juttuihin pitää säästää hieman etukäteen kuten elokuviin tai vielä kalliimpi konsertti tai muu lippu. Sillo syödään halvempaa ruokaa. Toki mihkään hotellilomiin ei oo varaa. Lähiseudulla voi olla nähtävää myös. 

Ota selvää. Ei elämän tarvi kesällä olla tylsää. 

Vierailija
40/239 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kun ne kaikki on tehty jo moneen kertaan?

No mitä raha siinä auttaisi? Jos kyllästyy kaikkeen pian, ongelma on asenteessa.