Sain kohtauksen, kumppani ei auttanut
Pakko purkaa tuntoja jonnekin. Olen jo melko pitkään ajatellut että avopuolisoni saattaa olla narsisti. Terapiassa se sanottiin ihan suoraan mutta minun oli alkuun vaikea käsitellä sitä, ehkä siksi että minä olin ollut se jota sanottiin milloin miksikin. Olen ajatellut että järkkään vaivihkaa omaa elämää.
Eilen olimme olohuoneessa syömässä. En tiedä mitä tapahtui, ehkä verensokeri tippui tms (en käytä alkoholia) ja pökräsin pöydässä josta hoipertelin sohvalle lepäämään puolitokkurassa.
Heräsin jonkin ajan päästä sohvalta. En tiedä mitä tapahtui, mutta poikani 8 v oli vieressäni. Kysyin missä isä on? Poika sanoi että se surffaa tuolla netissä.
Eli puolisoa ei kiinnostanut olenko hengissä vai en.
Menen nyt tänään lääkäriin mutta tietenkin olen tosi järkyttynyt. Sanoin pojalle että näin ei tule näissä tilanteissa menetellä.
Varokaa jos vaisto sanoo että kaikki ei ole suhteessa kunnossa!
Kommentit (90)
Jos miehesi olisi tullut herättelemään sinua olisi täällä kiukkuinen viesti miksi ukko ei anna nukkua ja haukuttaisiin narsistiksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
Heräsin jonkin ajan päästä sohvalta. En tiedä mitä tapahtui, mutta poikani 8 v oli vieressäni. Kysyin missä isä on? Poika sanoi että se surffaa tuolla netissä.
Eli puolisoa ei kiinnostanut olenko hengissä vai en."
Mistä tiedät mitä puolisosi on tehnyt tai jättänyt tekemättä sillä aikaa kun olit tajuttomana/puolitajuttomana? Ehkä hän on pitänyt kuitenkin vointiasi silmällä ja kun todenut, että hengität normaalisti, niin tehnyt sitten omia juttujaan?
Voi odotitko, että hän olisi soittanut häkeen? (ei sieltä olisi muuta neuvottu, kuin katsoa, että hengität ja tulet tolkkuihisi jonkun ajan kuluttua ja sitten ottaa yhteyttä arkipäivänä omaan lääkäriin)
Onko sinulla jokin diagnoosi, kun et selvästikään ymmärrä inhimillisistä tunteista mitää
Suosittelen että hankit sen diagnoosin. Et itse ymmärrä sitä, mutta normaali ihminen näkee heti että ajatusmaailmasi on pahasti vinksallaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus kolahti nyt trolleille erityisesti.
Aika moni triggeröityy kun nainen odottaa hoivaa mieheltä. Niiden mielestä se menee aina niin että nainen hoivaa miestä. Nainen ei milloinkaan saa odottaa samaa.
Sulla kahdeksan vuotias poika ja mies on lapsesi isä,joten olette olleet vähintään yhdeksän vuotta kimpassa ja nyt se miehesi ei sitten välittänyt että mitä sulle sattui,oliko eka kerta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, en minäkään mene herättelämään jos puolisoni on nukahtanut sohvalle.
Ap sanoi pyörtyneensä pöydässä ja että hoiperteli siitä sohvalle. Jos tässä lauseessa oli vieraita sanoja joiden merkitystä et ymmärrä,
googleta. MV?
SE ON GOOGLAA
Kun joku käyttäytyy edellä kuvatulla tavalla, kukaan ei kuvittele että hän meni vain sohvalle nukkumaan.
112 ja heti,myöhemmin miehestä ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni triggeröityy kun nainen odottaa hoivaa mieheltä. Niiden mielestä se menee aina niin että nainen hoivaa miestä. Nainen ei milloinkaan saa odottaa samaa.
Aika usein tuollaisissa tapauksissa ongelma on syntynyt siitä, että toinen on olettanut, että toinen tietää millä tavalla sitä hoivaa pitää tarjota, jotta se hyväksytään hoivaksi. EI vain ole koskaan tajuttu puhua näitä asioita ääneen. Sitten saadaan narsistinen haava siitä, kun toinen ei hoivannut siten, kuin itse olisi halunnut hoivattavan. Tässäkin tapauksessa varmasti on kyse siitä, että ei ole pariskunta keskustellut näistä etukäteen ja ihan luonnollisesti, kun toinen on ollut heikossa tilassa ja kokenut tarvetta hoivalle, mutta ei ole ymmrätänyt sanoa sitä ääneen, nin on sitten loukkaannuttu ettei toinen sitä hoivaa tarjonnut siten kuin itse olisi halunnut. Joten puhukaa näistäkin asioista etukäteen.
Olet nyt sitten varmasti jo käynyt lääkärissä, kuten kirjoitit tuolla meneväsi tänään lääkäriin, joten mitä lääkäri sanoi? Toki ei ole mikään pakko kirjoittaa yksityisasioita tänne, ihan vain mielenkiinnosta kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit syömässä ja verensokeri putosi? Huikea logiikka, syötävänä oli siis hirvenlihaa sellaisenaan?
Jos joku kävelee sohvalle istumaan, niin miksi ihmeessä puolison pitäisi olettaa, että nyt se kuoli?
Sinä et ymmärrä lukemaasi. On sinulla huikea logiikka!
Noinhan ap kirjoitti: he olivat syömässä, verensokeri putosi (?), hän pökräsi ja sen jälkeen käveli sohvalle. Miehen olisi pitänyt olettaa, että nyt se kuoli ja soittaa hautaustoimisto paikalle.
Toistaiseksi en ole hoitoalalla kertaakaan tavannut pyörtyilijää, joka samantien lähtee liikenteeseen.
Olipas ilkeää vääristelyä. Tietenkään miehen ei olisi kuulunut olettaa ap:n kuolleen vaan varmistaa mikä on ja hälyttää apua. Lapsi oli fiksumpi.
Vierailija kirjoitti:
Voi ihan oikeasti olla että mies on narsku tai voi olla että ap on piilonarsisti/covert narcissist/huomionhakuinen, täysin itsetuntoa vailla oleva ikuinen hermostunut uhri. Voi olla että mies on ihan mlkku tai sitten vain välttelevä ja tunnetaidoiltaan pesusienen tasolla oleva tavis jolla väljähtänyt suhde eikä sen suurempia tunteita vaimoaan kohtaan.
Tuo aloituksessa kuvailtu tilanne sen sijaan ei mistään näistä kerro. Minulla on sairaus (pitkälle edennyt ms-tauti) jonka seurauksena saatan joskus saada eräänlaisen uneliaisuuskohtauksen jolloin nukahdan aikalailla siihen paikkaan. Näin etenkin helteellä tai urheilun tai kovan stressin jälkeen. Kun näin on käynyt niin, että mieheni on jossain toisessa huoneessa niin mistä hän sen tietäisi??
Jos näin käy kun mieheni istuu vieressäni tai olemme jossain, hän hoitaa tilanteen ja on mitä rakastavin ja ihanin mies, mutta ei hänkään mikään kohtaukseni vaistoava avustajakoir
Puhut aivan eri asiasta. Kirjoitat: Kun näin on käynyt niin, että mieheni on jossain toisessa huoneessa niin mistä hän sen tietäisi??
Ap oli perheensä kanssa syömässä pöydän ympärillä, kun sai kohtauksen. Hän menetti tajuntansa. Heräsi pian ja pääsi siirtymään sohvalle. Poika ilmeisesti valvoi äidin vointia, kun taas miestä ei kiinnostanut tapaus. Kai nyt normaali ihminen näkee, jos toinen pöydän vieressä istunut pyörtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein tuollaisissa tapauksissa ongelma on syntynyt siitä, että toinen on olettanut, että toinen tietää millä tavalla sitä hoivaa pitää tarjota, jotta se hyväksytään hoivaksi. EI vain ole koskaan tajuttu puhua näitä asioita ääneen. Sitten saadaan narsistinen haava siitä, kun toinen ei hoivannut siten, kuin itse olisi halunnut hoivattavan. Tässäkin tapauksessa varmasti on kyse siitä, että ei ole pariskunta keskustellut näistä etukäteen ja ihan luonnollisesti, kun toinen on ollut heikossa tilassa ja kokenut tarvetta hoivalle, mutta ei ole ymmrätänyt sanoa sitä ääneen, nin on
Voi hyvänen aika. Vaikka olisi kyse vieraasta ihmisestä ja näet hänen pyörtyvän, järkevänä ihmisenä kai menet kysymään, mikä tuli, voitko olla avuksi jne. Jos kylmästi kävelet pois tilanteesta, se on heitteillejättö.
Jaajaa, palstanarsku jälleen ryntäsi spämmäämään ja trollaamaan ketjuun, jossa narsistisuus mainittu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit syömässä ja verensokeri putosi? Huikea logiikka, syötävänä oli siis hirvenlihaa sellaisenaan?
Jos joku kävelee sohvalle istumaan, niin miksi ihmeessä puolison pitäisi olettaa, että nyt se kuoli?
Sinä et ymmärrä lukemaasi. On sinulla huikea logiikka!
Noinhan ap kirjoitti: he olivat syömässä, verensokeri putosi (?), hän pökräsi ja sen jälkeen käveli sohvalle. Miehen olisi pitänyt olettaa, että nyt se kuoli ja soittaa hautaustoimisto paikalle.
Toistaiseksi en ole hoitoalalla kertaakaan tavannut pyörtyilijää, joka samantien lähtee liikenteeseen.
Ei hän lähtenytkään liikenteeseen. Hän pysyi kotona!!! Onko sinun olohuoneessasi Liikennettä? EI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein tuollaisissa tapauksissa ongelma on syntynyt siitä, että toinen on olettanut, että toinen tietää millä tavalla sitä hoivaa pitää tarjota, jotta se hyväksytään hoivaksi. EI vain ole koskaan tajuttu puhua näitä asioita ääneen. Sitten saadaan narsistinen haava siitä, kun toinen ei hoivannut siten, kuin itse olisi halunnut hoivattavan. Tässäkin tapauksessa varmasti on kyse siitä, että ei ole pariskunta keskustellut näistä etukäteen ja ihan luonnollisesti, kun toinen on ollut heikossa tilassa ja kokenut tarvetta hoivalle, mutta ei ole ymmrätänyt sanoa sitä ääneen, nin on sitten loukkaannuttu ettei toinen sitä hoivaa tarjonnut siten kuin itse olisi halunnut. Joten puhukaa näistäkin asioista etukäteen.
Mikä tunnevammainen tähän ketjuun nyt pesi trollaamaan... Ai että olisi pitänyt erikseen etukäteen keskustella, että miten tulisi suhtautua, jos toinen pyörtyy tai saa jonkin kohtauksen, huhhuh.
No toki empatiakyvyttömlle pitäisi ehkä selittää etukäteen jokin toimintamalli, jotta hän pystyisi edes esittämään, että väittää ja huolehtii...
Ap, todella huolestuttavaa kylmää empatiakyvytöntä toimintaa miehelläsi. Terapautillesi olet kertonut varmaan aika paljon, ja uskon, että on tehnyt oikensuuntaisen arvion miehestäsi. Ei terapeutit tuollasta puhu hepposin perustein, ja on sinulle myös tärkeää tiedostaa millaisen asian ja persoonan kanssa itse olet tekemisissä. Toivottavasti saat erottua ja kaikki hoituu hyvin, pyydä apua ja tukea vaikka nastenlinjalta. Varaudu siihen, että erotessa miehen käytös eskaloituu, turvaa itsesi ja suunnittele ero hyvin etukäteen.
Voimia <3
Vierailija kirjoitti:
Naisethan nyt saa milloin mitäkin kohtauksia pitkin päivää.
Noin vain pyörtyvät sohvalle, kun pöydässä yhtäkkiä huimaa? Ja se on normaalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein tuollaisissa tapauksissa ongelma on syntynyt siitä, että toinen on olettanut, että toinen tietää millä tavalla sitä hoivaa pitää tarjota, jotta se hyväksytään hoivaksi. EI vain ole koskaan tajuttu puhua näitä asioita ääneen. Sitten saadaan narsistinen haava siitä, kun toinen ei hoivannut siten, kuin itse olisi halunnut hoivattavan. Tässäkin tapauksessa varmasti on kyse siitä, että ei ole pariskunta keskustellut näistä etukäteen ja ihan luonnollisesti, kun toinen on ollut heikossa tilassa ja kokenut tarvetta hoivalle, mut
SInulla ilmeisesti on tarve tahallisesti vääristellä toisten tekstejä. Ei. Ei tarvitse etukäteen puhua siitä mitä pitää tehdä, jos toinen pyörtyy. Vaan pitää parisuhteessa puhua toisen tarpeesta huomiolle ja miten sitä huomiota haluaisi toiselta saada. Tai jos toisella on korostunut tarve kokea hoivaa, niin toiselle kertoo siitä, jotta se toinen voisi sitten tarpeeseen vastata. Eihän se toinen muuten voi mitenkään tietää onko tullut annettua hoivaa niin paljon, että toinen tuntee tukahtuvansa siihen, vai liian vähän, jolloin toinen tuntee ettei toinen edes välitä. On mysö hyvä ymmärtää, että ihmisillä on erlaiset tavat toimia erilaisissa tilanteissa. Tuolla aiemmin jo esitettiin ap:lle kysymys siitä, että onko hän ottanut selvää mitä mies teki sillä aikaa, kun hän oli tajuton. Asiallinen kysymys, mutta ap sen sivuutti, joten vastaus lienee että ei ole (koska ap halusi nyt vain tuntea itsensä loukatuksi ja saada taas yhden todisteen siitä, että miehensä on narsisti. Voihan mies ollakin narsisti, mutta ap voisi itsekin katsoa vähän peiliin. jos siellä ei mitään parannettavaa ole, niin hyvä, jos on, niin vastuullisena aikusena tietenkin ottaa myös itse vähän vastuuta tapahtuneesta.)
Kiitos muuten haukuistasi :D Kertoo hienosti siitä ettet sinä ihan täysillä käy
Voi teitä Porvoolaisia. Mahtaa olls tylsä elämä kun pitää aloituksia keksiä omasta päästä.
Kuulostaa kyllä joltain muulta kuin narsismilta. Narsisti on itsekeskeinen ja epävarma, muttei sentään välinpitämätön.
Kerrohan ap miten tämä pökräminen ilmeni? Pääsi lässähti lautaselle? Putosit tuolilta? Pikkuisen heilahdit mutta mitään ei pudonnut, kaatunut tai särkynyt?