Sain kohtauksen, kumppani ei auttanut
Pakko purkaa tuntoja jonnekin. Olen jo melko pitkään ajatellut että avopuolisoni saattaa olla narsisti. Terapiassa se sanottiin ihan suoraan mutta minun oli alkuun vaikea käsitellä sitä, ehkä siksi että minä olin ollut se jota sanottiin milloin miksikin. Olen ajatellut että järkkään vaivihkaa omaa elämää.
Eilen olimme olohuoneessa syömässä. En tiedä mitä tapahtui, ehkä verensokeri tippui tms (en käytä alkoholia) ja pökräsin pöydässä josta hoipertelin sohvalle lepäämään puolitokkurassa.
Heräsin jonkin ajan päästä sohvalta. En tiedä mitä tapahtui, mutta poikani 8 v oli vieressäni. Kysyin missä isä on? Poika sanoi että se surffaa tuolla netissä.
Eli puolisoa ei kiinnostanut olenko hengissä vai en.
Menen nyt tänään lääkäriin mutta tietenkin olen tosi järkyttynyt. Sanoin pojalle että näin ei tule näissä tilanteissa menetellä.
Varokaa jos vaisto sanoo että kaikki ei ole suhteessa kunnossa!
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakin puoliso aina vähättelee minun (ja muidenkin) kipuja ja sairauksia, mutta esim. hänen yskänsä on kaikkein pahinta laatua ja vaatisi heti toimenpiteitä lääkäreiltä. Lääkärit hän haukkuu, koska nämä eivät riittävästi pureudu hänen sairauteensa. Juuri eilen hän sanoi minulle, että hänen selkäänsä särkee. Oli koko päivän maannut samassa asennossa petillä lehtiä lukien. Sanoin, että itselläni on ollut kova päänsärky aamusta alkaen ja hieman huimaustakin. Hän sanoi suoraan, ettei tuollainen ole yhtään mitään verrattuna hänen yskäänsä ja selkäkipuun.
Eihän tuo vähätellyt, antoi vain levätä rauhassa sohvalla. Jos vaimolla on tapana maata olohuoneen sohvalla tämän tästä, niin miksi se juuri nyt olisi ollut jotenkin vaarallista?
Eikö sekin tavallaan ole vähättelyä, jos ei välitä. Kai sen verran voisi, että edes kysyisi, onko kaikki hyvin, tarvitseeko soittaa apua tms.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko mies olla vain jotenkin lievästi autistinen tai muutoin pihalla? Ei ole tavatonta että asperger-tyyppistä ihmistä pidetään narsistina.
Tuli ihan sama mieleen. Vaikuttaa enemmän autistin kuin narsistin reaktioita.
Vierailija kirjoitti:
Etkö edes jouluaterialla ota lasillista viiniä? Mekään emme käytä alkoholia muuten kuin lasillinen viiniä jouluaterialla, jouluisin.
Meillä otetaan lasilliset viihiä jouluaterialla aina pääsiäisenä.
Olet kenties rääkynyt sitä niin monta vuotta narsistiksi, ettei enää jaksanut välittää. Ei halua lähteä pojan takia.
No ap tarkoitti että miehen olisi pitänyt virittää uhrialttari ap:n viereen, palvoa kuin jumalaa ja samalla soittaa ambulanssi, palokunta ja poliisit sekä spr paikalle.
Vierailija kirjoitti:
No ap tarkoitti että miehen olisi pitänyt virittää uhrialttari ap:n viereen, palvoa kuin jumalaa ja samalla soittaa ambulanssi, palokunta ja poliisit sekä spr paikalle.
Milloin hän tällaista kertoi? Omasta mielestäni olisi riittänyt, että mies olisi esim. kysynyt, tarvitseeko ap jonkinlaista apua, onko vielä huono olo, voiko auttaa jollain tavalla. Se on inhimillisyyttä. Kukaan ei ole alttareista kirjoittanut yhtään mitään, ei palvonnasta eikä edes soitoista. Miksi sinä soittaisit sairaalle poliisin, palokunnan tai spr:n? Ei kuule, kun on hätä soitetaan numeroon 112. He päättävät kuinka toimitaan ja mitä apua tarvitaan.
Ja tämä tarinahan on aivan "totta."
Voi ihan oikeasti olla että mies on narsku tai voi olla että ap on piilonarsisti/covert narcissist/huomionhakuinen, täysin itsetuntoa vailla oleva ikuinen hermostunut uhri. Voi olla että mies on ihan mlkku tai sitten vain välttelevä ja tunnetaidoiltaan pesusienen tasolla oleva tavis jolla väljähtänyt suhde eikä sen suurempia tunteita vaimoaan kohtaan.
Tuo aloituksessa kuvailtu tilanne sen sijaan ei mistään näistä kerro. Minulla on sairaus (pitkälle edennyt ms-tauti) jonka seurauksena saatan joskus saada eräänlaisen uneliaisuuskohtauksen jolloin nukahdan aikalailla siihen paikkaan. Näin etenkin helteellä tai urheilun tai kovan stressin jälkeen. Kun näin on käynyt niin, että mieheni on jossain toisessa huoneessa niin mistä hän sen tietäisi??
Jos näin käy kun mieheni istuu vieressäni tai olemme jossain, hän hoitaa tilanteen ja on mitä rakastavin ja ihanin mies, mutta ei hänkään mikään kohtaukseni vaistoava avustajakoira ole joka kiitää toisesta huoneesta pelastamaan :D
No jos 8v huomaa että jotain on vialla niin kyllä aikuinen mieskin huomaisi, jos siis yhtään välittäisi
Vierailija kirjoitti:
Voi saatana, minkälaisia ukkoja!
Montako ukkoa näit?
Näkeehän sen nyt silmillä ja muilla aisteilla, onko toinen hengissä.
Oletko tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit syömässä ja verensokeri putosi? Huikea logiikka, syötävänä oli siis hirvenlihaa sellaisenaan?
Jos joku kävelee sohvalle istumaan, niin miksi ihmeessä puolison pitäisi olettaa, että nyt se kuoli?
Sinä et ymmärrä lukemaasi. On sinulla huikea logiikka!
Noinhan ap kirjoitti: he olivat syömässä, verensokeri putosi (?), hän pökräsi ja sen jälkeen käveli sohvalle. Miehen olisi pitänyt olettaa, että nyt se kuoli ja soittaa hautaustoimisto paikalle.
Toistaiseksi en ole hoitoalalla kertaakaan tavannut pyörtyilijää, joka samantien lähtee liikenteeseen.
Mä joskus teininä pyörryin. Heräsin lattialta, nousin ylös ja kävelin sinne mihin olin menossa. Hoitolalla olen muuten mäkin töissä.
Aikamoinen ukko, eroaisin tuollaisesta.
Ei ole normaalia aikuisen ihmisen käytöstä mieheltäsi. Eron tajuaa vasta kun on sellaisen ihmisen seurassa, joka reagoi huolehtimalla ja tarkistamalla miten voit. Tuollainen pieni ja tavallinen käytös muuttuu vähitellen luksukseksi suhteessa mieheen, joka vähät välittää. Itse sain sairauskohtauksen ja minut vietiin ambulanssilla sairaalaan. Mies oli lähinnä huolissaan vaivasta, jonka aiheutin hänelle, kun piti hakea kotiin ja valvoa.
Miehesi on komea tietenkin ja jännämies jota ei kumppanin vointi kiinnosta. Mutta sentään saat asua komean miehen kanssa ja se on naisille tärkeää.
Puoliso sinut varmaankin on sinne sohvalle vienyt. Jos kerran "pökräsit", niin et ainakaan itse sinne mennyt.
Minulla myös mies, joka ei välitä tuon taivaallistakaan, olenko kipeä vai en. Mut auta armias, kun muksut vähän yskäsee, niin heti ollaan viemässä lääkäriin ym. hössöttämistä. Sanoo, että osaan aikuisena ihmisenä sanoa tai ilmasta tarvitsenko apua tai muuta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Söit taas liikaa ja vajoit hiillarikoomaan. Miksi olisi herättänyt.
Oletettavasti sinäkin olet just niitä joiden mielestä ongelma on vain maahanmuuttajamiehet? Suomalainen mies sentään osaa käyttäytyä, pitää naisista ja lapsista huolta, ei sorru väkivaltaan ja kohtelee kaikkia kunnioittaen?
Mene jo vihdoinkin hoitoon. Mielisairaalan akuuttiosastolle.
Pyörtymisen jälkeen kyllä voi nousta heti ylös. Pyörtyminen voi tapahtua nopeasti ja samoin nouseminen voi tapahtua kuin refleksinä.