Voiko joku olla täysin tietämätön jos puolisolla on salasuhde jonkun kanssa pidemmän aikaa? Eikö muka mitään vaistoa?
Mietin vain kun itse olen ollut varatun miehen kanssa salasuhteessa kaksi vuotta. Eikö muka sitä vaistoa, jos toinen käy vieraissa koko ajan? Vai onko jotkut niin hyviä esittämään viatonta?
Enhän mä toki olen miehen kanssa asiasta puhunut, mutta siis kyllähän sitä saa lukea juttuja, että joillekin on tullut täytenä yllätyksenä pettäminen.
Kommentit (409)
Eräs nainen tiesi miehensä pettämisestä vasta kun sai kuulla että vieras nainen odotti sen miehelle lasta.
Eiköhän se kuule ole ihan sama kun tätä näitä sivuja selaa. Ihanan mukava tunnelma ja looginen rakkaus roihuaa.
Mä en alentuisi noin noloon tekoon varatun kanssa enkä haluaisi kenenkään varajämäksi silloin kun ehtii. Vaimo kotona saa sen paremman osan.
Pettäjät on kieroja sikoja kaikki.
Kerrohan ap, että mikä se on se juttu joillakin teillä naisilla, että miksi se varattu mies on jotenkin parempi saalis? Joillakin sen pitää vielä olla ystävän mies. Kohottaako se surkeaa itsetuntoa vai mistä ihmeestä on kyse? Kuvitteletko hetken aikaa olevasi joku toinen, se miehen kumppani? En voi kuin sääliä ja halveksia.
Ja siihen nähden, ettet halua sitä miestä itsellesi eikä kiinnosta hänen parisuhteensa, olet ihan liian kiinnostunut hänen puolisonsa tietämisistä ja ajatuksista. Olisit edes rehellinen itsellesi. Jostain syystä se sinua kiinnostaa, joten olet ehkä kateellinen tai tiedät olevasi luuseri, vaikka muuta yrität uskotella. Ehkä sittenkin salaisesti haaveilet, että mies jättäisi naisensa sinun vuoksesi ja rakastuisi sinuun.
Sinulla saattaa olla jopa jokin persoonallisuushäiriö tai vähintään olet jäänyt emotionaalisessa kehityksessäsi hyvin keskeneräiseksi, lällättelevän epävarman teinin tasolle. Mietihän mistä se johtuu ja hakeudu terapiaan. Jäitkö vaille jotain lapsena? Saatat vielä ehtiä kasvaa aikuiseksi, kun keskityt nyt parantamaan haavasi.
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan ap, että mikä se on se juttu joillakin teillä naisilla, että miksi se varattu mies on jotenkin parempi saalis? Joillakin sen pitää vielä olla ystävän mies. Kohottaako se surkeaa itsetuntoa vai mistä ihmeestä on kyse? Kuvitteletko hetken aikaa olevasi joku toinen, se miehen kumppani? En voi kuin sääliä ja halveksia.
Ja siihen nähden, ettet halua sitä miestä itsellesi eikä kiinnosta hänen parisuhteensa, olet ihan liian kiinnostunut hänen puolisonsa tietämisistä ja ajatuksista. Olisit edes rehellinen itsellesi. Jostain syystä se sinua kiinnostaa, joten olet ehkä kateellinen tai tiedät olevasi luuseri, vaikka muuta yrität uskotella. Ehkä sittenkin salaisesti haaveilet, että mies jättäisi naisensa sinun vuoksesi ja rakastuisi sinuun.
Sinulla saattaa olla jopa jokin persoonallisuushäiriö tai vähintään olet jäänyt emotionaalisessa kehityksessäsi hyvin keskeneräiseksi, lällättelevän epävarman teinin tasolle. Mieti
Palstaäm mät ei osaa lukea ja kuvittelevat voivansa antaa diagnooseja netin keskustelupalstan perusteella. 🤣 Ap kertoi jo aikoja sitten, että tässä ketjussa kyse lähinnä yleisesti tästä aiheesta. Ap teki virheen siinä, että kertoi omasta suhteestaan koska tuo on asia jonka yli palstaäm mät ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Mä en alentuisi noin noloon tekoon varatun kanssa enkä haluaisi kenenkään varajämäksi silloin kun ehtii. Vaimo kotona saa sen paremman osan.
Eihän ap edes halua tuota miestä omakseen vaan haluaa pelkästään seksiä. Mitä silloin on väliä mitä se vaimo saa?
Pettäjät ei ymmärrä sitä, että rikkovat itsestään hyvä ihmisyyden osia lopullisesti jos antavat moraalin murtua ja lähtevät mikron tielle. Se hyvä viattomuus katoaa ikuisiksi ajoiksi.
Samalla pettävä vanhempi luo puolisonsa ja lastensa sydämiin rautanaulat, joita ei voi enää ikinä sieltä poistaa. Haavat lakkaa tihkumasta ja arpikudosta kasvaa, mutta se sydän on lävistetty ikuisesti.
Kiitos iskä kun petit meidät kaikki! Äitini musertui täysin eikä koskaan enää ollut iloinen. Isäni ymmärsi tehneensä ison virheen myöhemmin, mutta silloin oli jo liian myöhäistä. Murskasi kaikkien elämät hetken huuman vuoksi.
Nyt isä on 55v+ ja isä pikkulapselle, jonka äidin kanssa on valtavissa riidoissa ja käräjät pauhaa. Asuu yksiössä huonolla alueella ja on lähipiirin halveksima. Kunnia ja maine lähti samalla. Ja hyvä työpaikka kun sanoutui irti työstä ja lähti rehvakkaasti uuden naisen luo asumaan kertaheitolla uuden onnen huumassa, uusi työ olikin ihan väärä valinta ja sai potkut koeajalla. Pettäjänainen jäi nuolemaan näppejään kun luuli saavansa isot rahat.
En ymmärrä miten tuo kannatti! Silti hiihtäjät, sankarit ja muut perheenisät lähtee tähän samaan tuhansittain joka vuosi. Ja aina niitä kaduttaa lopuksi.
Minulla on hieman eriävä näkökulma. Luulen, että tietäisin, jos aviomieheni pettäisi. Yhdessä ollaan oltu viisi vuotta. Hän tulee joka päivä töistä kotiin about samaan aikaan ja harrastukset ovat tiettyinä vakioaikoina. Jos hän näkee kavereita, usein kertoo minulle sen jälkeen, että mistä he juttelivat. Mies on myös sanonut pitävänsä pettämistä petollisuuden merkkinä ja että jos minä edes puhun muista miehistä, lähtisin saman tien. Hän ei hyväksi sitä ollenkaan. Jos katsotaan vaikka elokuvaa missä petetään, hän tuomitsee asian.
Mutta tosiaan jos hän pettäisi, kävisi se aika nopeasti ilmi. Koska vietetään arki lähes täysin yhdessä.
nainen 30 v.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjät ei ymmärrä sitä, että rikkovat itsestään hyvä ihmisyyden osia lopullisesti jos antavat moraalin murtua ja lähtevät mikron tielle. Se hyvä viattomuus katoaa ikuisiksi ajoiksi.
Samalla pettävä vanhempi luo puolisonsa ja lastensa sydämiin rautanaulat, joita ei voi enää ikinä sieltä poistaa. Haavat lakkaa tihkumasta ja arpikudosta kasvaa, mutta se sydän on lävistetty ikuisesti.
Kiitos iskä kun petit meidät kaikki! Äitini musertui täysin eikä koskaan enää ollut iloinen. Isäni ymmärsi tehneensä ison virheen myöhemmin, mutta silloin oli jo liian myöhäistä. Murskasi kaikkien elämät hetken huuman vuoksi.
Nyt isä on 55v+ ja isä pikkulapselle, jonka äidin kanssa on valtavissa riidoissa ja käräjät pauhaa. Asuu yksiössä huonolla alueella ja on lähipiirin halveksima. Kunnia ja maine lähti samalla. Ja hyvä työpaikka kun sanoutui irti työstä ja lähti rehvakkaasti uuden naisen luo asumaan ker
Jos se nainen oli sinkku, niin ei hän silloin mikään pettäjänainen ole. Ei sinkku ketään petä vaikka väärin tekeekin.
Opiskelukaveri oli 3 lapsen äiti. Mies oli halunnut heti paljon lapsia ja 3 syntyi 5 v sisällä.
Mies täytti 30 ja ilmoitti ei ole valmis elämään lapsiperheessä. Lähti Ruisrokkiin ja löysi sieltä elämänsä naisen. Paitsi oli nähnyt jo vuosi sitten. Perhe asui Hyvinkäällä, uusi Turussa. Vuoden vietti aikoja niin, ettei kuulemma kumpikaan epäillyt mitään. Työmatkoja, vaikka olikin oikeasti etänä. Vuoden jälkeen uusi tuli puolivahingossa raskaaksi. Mies sanoi perheelle heipat, muutti Turkuun. Kävi työmatkalla hyvinkäällä, tapaamassa lapsiaan.
Lapsi syntyi ja jossain vaiheessa tämän jälkeen naiset saivat tietää toisistaan. Mies ei edes kertonut hänellä on 3 lasta. Pikkuhiljaa mies ei enää tullut lapsiaan katsomaan ja elatusmaksutkin meni perintään
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hieman eriävä näkökulma. Luulen, että tietäisin, jos aviomieheni pettäisi. Yhdessä ollaan oltu viisi vuotta. Hän tulee joka päivä töistä kotiin about samaan aikaan ja harrastukset ovat tiettyinä vakioaikoina. Jos hän näkee kavereita, usein kertoo minulle sen jälkeen, että mistä he juttelivat. Mies on myös sanonut pitävänsä pettämistä petollisuuden merkkinä ja että jos minä edes puhun muista miehistä, lähtisin saman tien. Hän ei hyväksi sitä ollenkaan. Jos katsotaan vaikka elokuvaa missä petetään, hän tuomitsee asian.
Mutta tosiaan jos hän pettäisi, kävisi se aika nopeasti ilmi. Koska vietetään arki lähes täysin yhdessä.
nainen 30 v.
Aika usein nuo raivokkaasti toisen pettämistä pelkäävät on kyllä juuri niitä jotka itse pettää. Itselläni on suhde työkaveriin. En tiedä vaimonsa ja hänen suhteestaan mitään, varmaan on tiukat ehdot vaimollekin, kun on minustakin mustasukkainen, vaikkei virallisesti edes olla yhdessä. Mielikuvitus hänellä laukkaa todella kovaa, että milloin ja missä voisin tavata toisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Se tapahtuu usein yllättäen silloin, kun sitä vähiten odottaa, Yleensä puolisoiden välillä vallitsee sitä ennen molemminpuolinen luottamus. Sitten, kun asia paljastuu, miehen taakka kevenee, mutta se siirtyy petetyn puolison harteille. Mutta ei siinä toinen näinenkaan vähällä pääse. Voin kertoa että mursin tällaisen naikkosen henkisesti niin perusteellisesti, että hän ei välttämättä koskaan toipunut asiasta
Nyt olet tainnut katsoa liikaa amerikkalaisia elokuvia =)
"Mursit henkisesti" =)
Minä voisin varsin hyvin noin olosuhteiden puolesta pettää miestäni jos haluaisin.
Teen töitä freelancerina ja mieheni on tottunut venyviin työpäiviin. Lähettelisin rakastajalle viestejä ensisijaisesti vaikka end to end kryptatun Signalin katoavin viestein. Rakastajaa tapaisin omalla työhuoneellani, jossa kukaan naapuri ei tiedä eikä välitä kuka olen. Luulisivat omaksi miehekseni korkeintaan.
Poissaolevuuden ja mahdollisen haluttomuuden selittäisin omalle miehelleni esivaihdevuosien oireina, ulkonäköön satsaamisen jne voisin perustella sillä että uusi asiakas on vähän konservatiivisempi firma, ja tapaamisissa pitää olla edustava.
Ja jos joku tuttu törmäisi minuun ja rakastajaani lounaalla, esittelisin hänet yhteistyökumppaniksi.
Miten sitten eläisin valheessa, no varmaan ajattelisin että minulla on vain yksi elämä, jota saan elää kuten tahdon ja ansaitsen onnen purskahduksia. Luulisin että niin kaikki pettäjät perustelee pettämistä itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nainen 30 v.
Aika usein nuo raivokkaasti toisen pettämistä pelkäävät on kyllä juuri niitä jotka itse pettää. Itselläni on suhde työkaveriin. En tiedä vaimonsa ja hänen suhteestaan mitä
Onnea sulle valitsemallasi tiellä. En tiedä miten sait tekstistäni sellaisen vaikutelman, että mieheni jotenkin raivokkaasti pelkäisi pettämistä. Minä olen meistä kahdesta se mustasukkaisempi. Hän vain tuomitsee pettämisen. Katsos kun osa ihmisistä ei hyväksy pettämistä. Kun se on toisen syvää loukkaamista tarkoituksella. Traumojen aiheuttamista.
se nainen 30v.
Lisään vielä, että vaikutat myös tyypilliseltä pettäjämiehen kanssa viihtyvältä naikkoselta. Vähän huomiota ja antaudutaan. Olet jotenkin tyytyväinen, että tuo ukko on mustasukkainen sinusta. Nauti nyt!
t. se nainen 30v.
Naiset ovat itse keksineet itselleen "vaiston" jolla huomaa ihmisistä kaikenlaista.
Ei niin kauhean yllättävästi, kyseisen "vaiston" avulla ei ole ikinäkoskaan esim. saati kiinni rikollista, vaikka hänestä pitäisi huomata rikollisuuskin jo kauas.
Näitä "pikkuisen valehdeltuja" ominaisuuksia naisilla tuntuu riittävän, paitsi että eivät oikeasti näy mitenkään!
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että vaikutat myös tyypilliseltä pettäjämiehen kanssa viihtyvältä naikkoselta. Vähän huomiota ja antaudutaan. Olet jotenkin tyytyväinen, että tuo ukko on mustasukkainen sinusta. Nauti nyt!
t. se nainen 30v.
Uskon että olet mustasukkainen luonne. Pystyt lukemaan rivien välistä kokonaisen tarinan jota siellä ei edes ole. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. se nainen 30v.
Uskon että olet mustasukkainen luonne. Pystyt lukemaan rivien välistä kokonaisen tarinan jota siellä ei edes ole. 😁
Kerroit olevasi suhteessa työkaverin kanssa, joka on naimisissa. Se riitti minulle tarinaksi!
t. se nainen 30v.
Paskaläjävajakki et tajua, että keskustelua on helpompi seurata kun tietää kenelle kommentoidaan.